Samsung 2010 plasma modeller - Side 43

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 43 av 104 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 45 46 47 53 63 73 83 93 103 ... SisteSiste
Viser resultater 841 til 860 av 2077
    Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Kan noen andre sjekke om dette er normalt på PSXXC7705 modellen?

Skulle se første hele 3D film i dag, og bemerket at straks jeg aktiverer 3D på skjermen, så får jeg SINNSYK plasma dithering.
    (Plasma dithering er slik at bildet blir veldig kornete/støyete, og det ser ut som du har strødd sand over bildet.)

For å ta en test på tv-en din. Gjør som følger.
    0. Stå/sitt ca 50-100cm fra tv
    1. Ha en hvilken som helst vanlig sending/film på tv.
    2. Trykk på "3D"-knappen på fjernkontrollen
    3. Du får opp valget om å aktivere 3D.
    4. FØR du vælger aktiver, se hvor fin og rolig menyrammen er.
    5. Velg å aktivere 3D. På det her punkt blir rammen min full av støy, bildet full av dithering.
    6. Etter å ha aktivert 3D kan du også trykke på "Menu"-knappen på fjernkotrollen for å bringe frem en meny. I menyene ser jeg særlig mye dithering siden de er mørkere i fargen.

Så selv når 3D filmen starter, så er typisk mørke områder fullstendig ødelagt av dithering. Når jeg står tett på skjermen ser jeg røde, grønne og blåe prikker som hopper vilt rund.
    Var så ille at da jeg skulle starte Clash og the Titans i 3D, så var kvaliteten på 3D bildet uspiselig dårlig. Straks jeg deaktiverer 3D kommer det knivskarpe herlige bildet tilbake.

Synes ditheringen er virkelig ILLE når jeg ser 3D på denne skjermen.
    Er dette et av 1.generasjons 3D-fenomenene vi kan vente?
    (Eller grøss og gru, er det kun min skjerm???)
    Syns uansett det blir før drøyt å kalle Megan Fox et problem...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    200t innkjøring. Blir ikke så lett ift. 30 dager åpent kjøp.

Og er det enighet om hva som bør gjøres for "innkjøring" ?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *dobbelpost*

Newcomer Sherpa sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen kommet frem til noen riktig gode filminnstillinger på PS50C7705?

@Kendu,
    Tenker du på å returnere TV-en? Why? Hva mer vil du ha ut av en TV?..bare nysgjerrig..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter her og funderer litt på mitt førsteinntrykk av tven(63" 7700) etter en helg med ny rekord i tv og film-titting

Bildekvalitet: Til tider helt fantastisk... Mer enn godt nok fornøyd. Kunne telle hudormene til skuespillerene i Robin Hood her igår og jeg vet ærlig talt ikke om jeg trenger mer detaljer

Sortnivå: Ikke så bra som jeg hadde drømt om, men milevis bedre enn noen tv eller pj jeg har hatt tidligere.

3d: Potensialet er der så utvilsomt. Spill i 3d var til tider veldig festlig og klipp av avatar var enda bedre enn på kino8) Men jeg er skeptisk til om jeg gidder invistere i 3d-blurayspiller med 2hdmi ut.. Ikke liker jeg å måtte bruke disse brillene heller. Får vondt i nesa av dem. Uansett ikke 3d som var grunnen til at tven ble kjøpt inn.

Design: Tven er godkjent av fruen så da er den vel fin nok Men fy fa.. hvor stor den er! Merker at den er i stua kan man si..

Buzz: Det er en lyd der, men jeg hører den kun fra en spesiell posisjon når jeg ser bort ifra tven.. Altså ikke mens jeg faktisk ser på tven. Ingen dealbreaker hvis det holder seg slik. Ikke er den spesielt høy heller, mest ett bittelite irritasjonsmoment.

Alt i alt så tyder det meste på at denne tven blir min nye følgesvenn i stua. I hvert fall inntil jeg får aksept for ny PJ og lerret i ny leilighet en gang i fremtiden. Krysser fingrene for at sortnivået også blir litt bedre etter hvert slik det haer

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var TV-en i hus!

Noen som har tips til hvordan jeg skal få arbeidsdagen til å gå fortere...?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder sort-nivå på plasma reflekterer selve skjermen ganske mye lys. Det må derfor være ganske mørkt i rommet for å få best mulig bilde.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det noen flere gode kalibreringsinnstillinger for PS63C7000 enn den linken? Noen som har fått kalibrert skikkelig som kan legge ut tallene?

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    -Last den her Avatar 3D Trailer ned på en usb-pen.
    -Stikk den i tv.
    -Start avspilling av filen.
    -Trykk på "3d" knappen på fjernkontrollen.
    -Velg side-om-side

Så får du noen minutter med Avatar i 3D
    Hm, filer dukker ikke opp på TV-en

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kendu
    200t innkjøring. Blir ikke så lett ift. 30 dager åpent kjøp.

Og er det enighet om hva som bør gjøres for "innkjøring" ?
    Fullt mulig.
    Klokket inn 200 timer på 9 døgn jeg.
    Den har stort sett gått 24 timer hver dag, foruten den dagen den skulle monteres på veggen, og at vi har skrudd den av til felles måltider.

Kjørte bare HD-utgaven av BBC Panet Earth på repeat.
    (Fantastiske gode bilder, og nesten 10 timer med materiale).

Ellers gikk det en del pixar, Avatar og andre filmer i repeat.
    Bare husk å kjøre filmer som dekker hele skjermen, eller zoom inn så du ikke får sorte bjelker.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Evig mange sider her... Så kan hende dette er blitt tatt opp før.

Hvordan er f.eks PS63C7705 eller plasmaene nå for tiden om de blir brukt som PC skjerm over HDMI? Bruker Samsung LE52A656 nå og det funker kanon bra. Men lyst på større TV, sett på 63" lenge nå og det frister =p

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare nevne at jeg stadig får hakeslepp av filmopplevelser på PS50C7705.

Så den franskanimerte "Dragon Hunters (2008)" i går kveld i 1080p og det var en visuell eksplosjon til tider.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kendu
    Må bare nevne at jeg stadig får hakeslepp av filmopplevelser på PS50C7705.

Så den franskanimerte "Dragon Hunters (2008)" i går kveld i 1080p og det var en visuell eksplosjon til tider.
    Så enig!

Helt herlig TV! Synd man blir så fort vant til størrelsen.. skulle nesten ønske jeg gikk for 63", men det hadde ikke lommeboka likt :P

Har testet litt PC-bruk og merker at det ganske lett blir midlertidige innbrenninger. Ikke noe stort problem for meg men håper det bedrer seg litt over tid.
    Er også veldig fornøyd med lysstyrken i forhold til at jeg har endel vinduer i nærheten. Null problem å se TV på høylys dag her.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder midlertidige innbrenninger har jeg til gode å se noe som helst til dette fenomenet.. Håper det holder seg slik for jeg bruker HTPC en del og har vært litt redd for at spesielt oppgavelinjen i windows skulle brenne seg fast, men så langt har jeg ikke sett noe som helst. Positivt overrasket over det.

Har dog satt på screensaver i både windows og xbmc for første gang i historien Kan ikke være for sikker!

Ellers funker det fint å bruke pc på min 63", men jeg ser litt til det jeg tror er "plasma-flicker" når jeg bruker vanlige programmer. Veldig lite, men ser det av og til. Legger ikke merke til det i xbmc heldigvis så ikke noe problem for min del da 98% av pctiden tilbringes i xbmc.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av emphi
    Så enig!

Helt herlig TV! Synd man blir så fort vant til størrelsen.. skulle nesten ønske jeg gikk for 63", men det hadde ikke lommeboka likt :P
    Vi fikk 63" i hus for 11 dager siden, og jeg synes allerede den begynner å blir liten.
    Tidligere med 42"-eren vår trakk jeg sitteplassen 1.5 meter lengre frem.
    Tenkte at når 63"-eren kommer i hus, så kan jeg sitte i sofaen ved bakveggen.
    Men den gang ei. Fremdeles lyst å sitte meg nermere skærmen.
    (Bakveggen er 4m fra).

Ellers vurderte jeg om jeg ville angre kjøpe, (pga buzz), og kjøpe VT20.
    Men siden jeg ikke har råd til 65", og jeg synes den er håpløs dyr, så ville det blitt 50" VT20. Og det er uaktuelt for meg å gå ned igjen i størrelse.
    Så jeg får prøve å svelge den buzzen etter beste evne. For ellers er tv-en fantastisk.

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjelder C7707:
    Når jeg spiller Xbox360, flimrer skjermen i enkelte partier. Har testet med og uten Game mode, samme problem. Kjører HDMI fra Xbox til forsterker og fra dene til TV. Har prøvd direkte til TV men samme problemet.

Noen som vet hva det kan være?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare kort notis ift. PC bruk på PS50C7705.

Jeg har i dag byttet fra 2xHD5870 (ATi) til GTX480 (Nvidia) skjermkort og er spent på om jeg vil merke noen forskjell ift. Plasmaen. Rapporterer om jeg legger merke til noe. Bla. er jeg litt spent på hvordan den oppfører seg i 60Hz.

Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten oppdatering ang. min 63":
    Har i dag hengt den oppp på veggen, og merket mere til buzzingen. Jeg tror det er fordi det varierer alt ettersom hvor man har hodet "innenfor TV-ruten", og siden TV-en henger høyere, så er det et annet område lenger ned på TV som støyer litt mer. Men støyen virker å være verst ved mørke bilder. Men har sett/hørt for lite til å konstantere/konkludere noe som helst. Kanskje cellelys har innvirkning, kanskje støyen forandrer seg ettersom TV-en får stått på noen timer, kanskje ferritt-magnetene på strømkabelen påvirker på noe vis osv. Mange faktorer som muligens kan påvirke buzzen.

Men uansett, ved å henge den på veggen og få den en halvmeter tilbake virker TV-en faktisk ikke gigantisk. Og det er en fordel når man ser gamle TV-serier/programmer med laber kvalitet. Det var nesten litt nærme og dermed grusmsete med under 3m avstand til bildet. Nå er det ca 3,5m.

Fjernkontrollen irriterer meg litt, selv om den er er elegant, da alle knappene er flate er det litt tungvindt å betjene uten å se på den, spesielt for enkelte knapper/operasjoner.

Irriterer meg også at det ikke bare er å skru på TV-en så kommer HDMI-bildet opp. Men først må jeg trykke avbryt på scanning av kanaler, og så bla meg til riktig source-kanal (HDMI er nederst) og trykke OK.. Men, får kanskje bare programmere receiver-kontrollen min snart, eller kjøpe en annen bedre universalkontroll med macrofunksjoner...

Har desverre ikke kalibrert på noe annet vis enn øyemål, og ikke hatt tid til å lete etter andres innstillinger (f.eks. cellelys, skarphet og bildebehandlingsfunksjoner) som hadde hjulpet litt.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Min 63" buzzer også mer etter at den kom opp på vegg.
    Jeg har samme teori som deg angående høyden. Men også en teori om at når fungerer bakveggen som en direkte "forsterker/reflektor" av buzzlyden.
    Jeg kan virkelig høre lyden på veggen til høyre for tv-en. Og kraftig i bakveggen bak MEG i sofaen. (Så jeg må stille puter opp på toppen av sofaen inn mot veggen).

Problemet ditt med oppstart forstår jeg ikke.
    Min søkte inn kanalen første gang og er ferdig med det.
    Har du fullført kanalsøket skikkelig?

Når jeg trykker "power"-knappen, så starter tv-en der den slapp.
    Så hvis jeg så blu-ray på HDMI 3, så starter tven opp på HDMI3.

Har du prøvd å slå "Fast start" på i menyen på tv.
    Da går den kanskje direkte på der du slapp.
    (Jeg har selv ikke aktivert "Fast start" men min starter som sagt opp på den inngenen den stod på, og kanalsøk har den aldri spurt om siden første gang den ble slått på).

Buzz-en min begynner i alle fall å irritere meg stort.
    Og det er kjipt, fordi jeg vet den er innenfor Samsun sine toleranser.
    Den slår ikke inn på min Radioshack. Min kone "hører ikke/bryr seg ikke" om lyden. Jeg sitter kun og irriterer meg.
    Først når jeg sitter meg ut til utsiden av venstre kant av tv forsvinner buzz. Og da forsvinner den helt, så jeg har et stille, harmonisk og fantastisk plasma-bilde. Men straks jeg sitter meg i sofaen igjen foran tv, så får jeg buzz-irritasjonen tredd nedover hodet igjen.
    Var faktisk en befrielse å se film på projektoren igjen i dag. Stille viftesus fra projektoren, og litt mere aggresiv vifte på PS3 gjør meg ingenting.
    (Men den der buzz'n er noe herk i mine ører. Ville heller hatt 4 vifter bak på tven som bråkte istedet for bzzzzzzzzzzzzzz).

Men hvis jeg nå var døv, så synes jeg denne plasmaen leverer et fantastisk bilde.
    Ja jeg har litt linebleed, men det er blitt mye bedre etter at tven fikk seg 200 timer med bruk.
    Retention kommer rimelig raskt, men forsvinner heldigvis raskt igjen også.

Og SD-signaler klarer denne tven virkelig å brilljere med. Jeg blir fortsatt imponert over hvordan man kan sitte 2.5 meter fra 63" og fint se tv-sendinger fra takantenne, eller se gamle dvd-filmer og ikke bemerke seg noe dårligt bilde.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel kjent det at tv-en buzzer mer jo nærmere den kommer veggen, spesielt hvis det er en murvegg tror jeg...? så henge den opp på veggen er en dårlig løsning, mye lurere med tvbenk så en får den litt vekk fra veggen

Side 43 av 104 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 45 46 47 53 63 73 83 93 103 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •