Samsung 2010 plasma modeller - Side 42

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 42 av 104 FørsteFørste ... 2 12 22 32 38 39 40 41 42 43 44 45 46 52 62 72 82 92 102 ... SisteSiste
Viser resultater 821 til 840 av 2077
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    -Last den her Avatar 3D Trailer ned på en usb-pen.
    -Stikk den i tv.
    -Start avspilling av filen.
    -Trykk på "3d" knappen på fjernkontrollen.
    -Velg side-om-side

Så får du noen minutter med Avatar i 3D
    Tusen takk for tipset Tor! Det var saker det

Har forresten funnet ut at hvis jeg tilter hodet sidelengs så hører jeg en markant buzzelyd som jeg ikke hører når jeg ser direkte på tven... Merkelige saker for når jeg ser på tven så merker jeg som sagt ikke noe som helst. Med en gang jeg snur hodet så merker jeg den(så lenge det ikke er noe særlig med lyd på anlegget da selvfølgelig). Får se om jeg irriterer meg over dette eller ikke, men positivt er det jo ikke uansett.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

problemer....

Hei!

Min PS50C7700 har nettopp ankommet min stue. Hadde veldig høye forhåpninger til denne tv'n,,, men, med det samme jeg får kanalene opp i ruta ble jeg sjokket over bildekvaliteten.... :cry: Med min godvilje valgte jeg å tro at tv'n far feil innstilt fra fabrikk.... Etter mange timer med prøving og feiling og atter feiling får jeg bilde "svarthvit-tv'n" ville fnyst over.... Har prøvd mange forskjellige kalibrerings innput som jeg har funnet på nettet, men fortsatt ingen sukksess Problemet at at bildetet er veldig "slørete" og at annsikter blir som tegneserie figurer!!??
    Kun når jeg setter tv'n på 3D (2d-3d) funksjon med 1 i dybde, får jeg et bilde som er verdt å se på (i nøden), eller hvis jeg setter kontrasten på 10, men da blir bildet veldig mørkt.... Noen som har vert borti samme problemet som kan gi meg et lyn-tips?? Eller er tv'n rett og slett ødelagt fra produsent så jeg må sende den inn til rep.?? På forhånd, Takk for hjelpa

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til formet

Først av alt bør du la tvn få noen dager på seg slik at fosforen i pixlene får kjørt seg inn. Min PK250 hadde også skrekkelig dårlige bilder ved første oppstart-helt vanlig for Plasma. Sett tvn i Film modus-slå av all bildebehandlig slik at alle valg under står på: AV/FRA. Juster ned kontrast til ca 60 de første dagene og kjør hvitvask minst 1 gang pr dag i ca 5-10 min gjerne med høykontrast under hvitvask(90+) bare husk å skru ned igjen etter hvitvask! Dette kan gjerne gjøres i minst 7 dager Sett på orbiter.

Å overføre kalibrerings tall på særlig plasma er høyriskikon sport iden forstand at bildene kan bli verre enn det tvn har i utgangspunktet de er IKKE overførbare da alle tver har forskjeller i klide, rom, lys m.m. Har aldri målt 2 dønn like innstillinger på noen flatskjermer enda å jeg har kalibert noen...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Atlepa
    Hei!

Min PS50C7700 har nettopp ankommet min stue. Hadde veldig høye forhåpninger til denne tv'n,,, men, med det samme jeg får kanalene opp i ruta ble jeg sjokket over bildekvaliteten.... :cry: Med min godvilje valgte jeg å tro at tv'n far feil innstilt fra fabrikk.... Etter mange timer med prøving og feiling og atter feiling får jeg bilde "svarthvit-tv'n" ville fnyst over.... Har prøvd mange forskjellige kalibrerings innput som jeg har funnet på nettet, men fortsatt ingen sukksess Problemet at at bildetet er veldig "slørete" og at annsikter blir som tegneserie figurer!!??
    Kun når jeg setter tv'n på 3D (2d-3d) funksjon med 1 i dybde, får jeg et bilde som er verdt å se på (i nøden), eller hvis jeg setter kontrasten på 10, men da blir bildet veldig mørkt.... Noen som har vert borti samme problemet som kan gi meg et lyn-tips?? Eller er tv'n rett og slett ødelagt fra produsent så jeg må sende den inn til rep.?? På forhånd, Takk for hjelpa
    Er det sånn fra alle kilder? Blu-ray? PS3/Xbox360? Digital TV?

Kanskje du kan prøve å ta en full reset av apparatet? Holde inne i Exit knappen til du får opp spørsmål om tilbakestilling til fabrikkinnstillinger.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Velkommen til formet

Først av alt bør du la tvn få noen dager på seg slik at fosforen i pixlene får kjørt seg inn. Min PK250 hadde også skrekkelig dårlige bilder ved første oppstart-helt vanlig for Plasma. Sett tvn i Film modus-slå av all bildebehandlig slik at alle valg under står på: AV/FRA. Juster ned kontrast til ca 60 de første dagene og kjør hvitvask minst 1 gang pr dag i ca 5-10 min gjerne med høykontrast under hvitvask(90+) bare husk å skru ned igjen etter hvitvask! Dette kan gjerne gjøres i minst 7 dager Sett på orbiter.

Å overføre kalibrerings tall på særlig plasma er høyriskikon sport iden forstand at bildene kan bli verre enn det tvn har i utgangspunktet de er IKKE overførbare da alle tver har forskjeller i klide, rom, lys m.m. Har aldri målt 2 dønn like innstillinger på noen flatskjermer enda å jeg har kalibert noen...
    Må jeg gjøre dette for å kjøre inn en Plasma eller kan jeg bare bruke den?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, kjører ps3 med hdmi 1.4. Kun når jeg har tv'n i 3d funksjon, det blir et noget bilde...!!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kendu
    Må jeg gjøre dette for å kjøre inn en Plasma eller kan jeg bare bruke den?
    Det går fint å bare bruke den men tvn er mest følsom for innbrenning de første timene å en får ihvertfall minimert riskikoen med denne metoden selv om den er litt tidkrevende. Grunnen til hvitvask er for å få jevn slitasje av tv i begynnelsen. Kjører selv hvit vask en gang iblandt nå også men ikke så ofte da det ikke er nødvendig.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan kjører jeg en såkalt "hvitvask"?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som regel under samme meny som en kan aktivere orbiter. Mener det var der på min gamle Samsung. LG har det ihvertfall der. Panasoic har ikke hvitvask så langt jeg vet.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Atlepa
    Hei!

Min PS50C7700 har nettopp ankommet min stue. Hadde veldig høye forhåpninger til denne tv'n,,, men, med det samme jeg får kanalene opp i ruta ble jeg sjokket over bildekvaliteten.... :cry: Med min godvilje valgte jeg å tro at tv'n far feil innstilt fra fabrikk.... Etter mange timer med prøving og feiling og atter feiling får jeg bilde "svarthvit-tv'n" ville fnyst over....
    Hmmm.....
    Da jeg fikk opp PS63-en min forrige uke var det første bildet på skjermen Inspektør Barnaby fra takantenne.
    Jeg fikk hakeslepp over hvor skarpt, detaljert og dypt bildet var.

Hvis ditt bilde er helt ute, hjelper det ikke å "kjøre inn" plasmaen.
    Da ligger feilen et annet sted.
    Som det blir nevnt, skru av alt av billedfunksjoner, oppskarping, kantjevner, judder canceler osv....
    Eller som nevnt. Sett bildet til standard innstillinger.
    For mitt kom som nevnt rett fra esken, opp på bordet, og tegnet noen bilder jeg ikke trodde var mulig. HD-look-a-like på standard tv-sending.
    Og det var med tv-ens grunnoppsett uten å ha rørt en eneste knapp hva angår innstillinger å gjøre.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Halvor_L
    Har forresten funnet ut at hvis jeg tilter hodet sidelengs så hører jeg en markant buzzelyd som jeg ikke hører når jeg ser direkte på tven... Merkelige saker for når jeg ser på tven så merker jeg som sagt ikke noe som helst. Med en gang jeg snur hodet så merker jeg den(så lenge det ikke er noe særlig med lyd på anlegget da selvfølgelig). Får se om jeg irriterer meg over dette eller ikke, men positivt er det jo ikke uansett.
    Jeg har noe av det samme.
    Så min første hele 3D film i dag, Coraline.
    Min påstand er at fjernsynet buzzer ekstra mye på 3D materiale. Kanskje fordi den virkelig jobber og blir presset.
    Det var i hvert fall så "gale" på 3D filmen at jeg tok meg selv i å irritere meg over lyden stadig vekk.
    Men så skiftet jeg sete, og kom 1 meter ut fra midten.
    Og det kunne ikke høres et musepip av buzz.
    Hadde nå bare denne stillheten vært midt foran tv-en hvor jeg normalt sitter, skulle jeg ikke klaget. Men altså 1 meter ut til siden var den perfekt og 100% buzzfri.

Min kone bemerket også da hun skulle henge opp noen klær på stativ i stuen idag. I en helt spesiell posisjon når hun bøyde seg ned for å henge opp, så var Buzz markant mye høyere. Akkurat som om hun fant et skikkelig bråkepunkt.

Men 3D-filmen i dag ble litt ødelagt av den markante buzz-lyden.
    Heldigvis blir det nok 3D bruken på et slikt tv mindre enn 5%, så det blir vel til å leve med tenker jeg.
    (Og det nytter jo ikke å skru opp lyden, for alle filmer har jo sine stillepartier. Og da skjærer den gjennom og minner på).

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med hvitvasking så mener du vel valget "rulling" under "innbr.besk." eller hva overmenyen het.

Kjører den nå mens jeg laster ned ny firmware til USB. Synes jeg har en del tendenser til innbrenning ved PC bruk og ved stolper på filmer ol. men det virker ikke som det blir permanent slik sett.

Skal laste ned en skjermtester til PCen så jeg kan sjekke det nøyere. Det er også farlig å slå av skjermsparer ol. på PC, var nesten så jeg glemte PCen på litt vel lenge her i går kveld. Men satt og chattet på en flashchatside som hadde stillestående og låst flashreklame på hver side og de stod jo stille hele kvelden, ikke bra for plasma vil jeg tro?

Altså jeg prøver å vurdere om det er feil skjerm til div. PC bruk i tillegg til andre bruksområdet.

EDIT:
    Jeg har ikke funnet noe som heter orbiter i menyene på denne?

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen andre sjekke om dette er normalt på PSXXC7705 modellen?

Skulle se første hele 3D film i dag, og bemerket at straks jeg aktiverer 3D på skjermen, så får jeg SINNSYK plasma dithering.
    (Plasma dithering er slik at bildet blir veldig kornete/støyete, og det ser ut som du har strødd sand over bildet.)

For å ta en test på tv-en din. Gjør som følger.
    0. Stå/sitt ca 50-100cm fra tv
    1. Ha en hvilken som helst vanlig sending/film på tv.
    2. Trykk på "3D"-knappen på fjernkontrollen
    3. Du får opp valget om å aktivere 3D.
    4. FØR du vælger aktiver, se hvor fin og rolig menyrammen er.
    5. Velg å aktivere 3D. På det her punkt blir rammen min full av støy, bildet full av dithering.
    6. Etter å ha aktivert 3D kan du også trykke på "Menu"-knappen på fjernkotrollen for å bringe frem en meny. I menyene ser jeg særlig mye dithering siden de er mørkere i fargen.

Så selv når 3D filmen starter, så er typisk mørke områder fullstendig ødelagt av dithering. Når jeg står tett på skjermen ser jeg røde, grønne og blåe prikker som hopper vilt rund.
    Var så ille at da jeg skulle starte Clash og the Titans i 3D, så var kvaliteten på 3D bildet uspiselig dårlig. Straks jeg deaktiverer 3D kommer det knivskarpe herlige bildet tilbake.

Synes ditheringen er virkelig ILLE når jeg ser 3D på denne skjermen.
    Er dette et av 1.generasjons 3D-fenomenene vi kan vente?
    (Eller grøss og gru, er det kun min skjerm???)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forstår at du ønsker å oppleve det kvinnfolket i 3D :wink: Men er det ikke slik at bildet blir klart når du settet på brillene og aktiverer dem? Det blir det eks. med avatar demoen hos meg. Det er jo mye rart i bildet med forskjellige 3D moduser påslått.

Hmm får ikke lastet ned den nye firmwaren noen plass, alle sider virker helt låst på den fila.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Har sett denne ditheringen på samtlige 3D-demoer jeg har bevitnet på plasma, både Panasonic og Samsung... Med brillene på legger en egentlig ikke så mye merke til det. Ser jo mye av det samme også på LCD, men kanskje hakket roligere (men masse crosstalk i stedet...), så jeg har så langt tenkt at dette trolig har med kilden / 3D-systemet å gjøre. Jeg trodde jo at algoritmen for 3D skulle forholde kvaliteten på et høyt nivå selv om det kreves høyere båndbredde, men denne ditheringen tyder jo egentlig på det motsatte.

Uansett er nok dette fenomenet noe en heller bør diskutere en i mer gerenell 3D-tråd enn for denne eksakte TVen ettersom det som nevnt er eksakt det samme på Panasonics plasmaer, og LCDer også for alt jeg vet, har bare ikke brukt nok tid med 3D på LCD (har egentlig forkastet LCD og 3D foreløpig... ).

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Hmmm.....
    Da jeg fikk opp PS63-en min forrige uke var det første bildet på skjermen Inspektør Barnaby fra takantenne.
    Jeg fikk hakeslepp over hvor skarpt, detaljert og dypt bildet var.

Hvis ditt bilde er helt ute, hjelper det ikke å "kjøre inn" plasmaen.
    Da ligger feilen et annet sted.
    Som det blir nevnt, skru av alt av billedfunksjoner, oppskarping, kantjevner, judder canceler osv....
    Eller som nevnt. Sett bildet til standard innstillinger.
    For mitt kom som nevnt rett fra esken, opp på bordet, og tegnet noen bilder jeg ikke trodde var mulig. HD-look-a-like på standard tv-sending.
    Og det var med tv-ens grunnoppsett uten å ha rørt en eneste knapp hva angår innstillinger å gjøre.
    Hadde samme opplevelse sjøl. Bildet rett opp av esken var helt fantastisk. Det eneste jeg var litt skuffet over var sortnivået. Dette var min første plasma (første flatskjerm faktisk) og plasma-sort var noe alle skrøt av. Det tok noen uker før jeg var fornøyd. Men at bildene er slik du beskriver de rett ut av esken, kan tyde på at det er en feil ett eller annet sted.

Når det gjelder buzz så hadde jeg også litt buzz i starten. Kun hørbart når skjermen var i mute. Det var en gang jeg opplevde urovekkende mye buzz og det var når jeg hadde spilt en times tid med PS3 i 3D. Men det ble etter hvert borte.

Jeg var vel en av de første som kjøpte denne skjermen (juli) og nå hører jeg ingen buzz. Nå må jeg stikke øret helt inntil tven med all lyd av. Men for meg så regner jeg med at noe elektro-lyd fra komponenter må forekomme..
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan får jeg tilbakestilt til innstillingene som var på filmmodus før jeg kalibrerte? Kan noen evnt gi meg originaltalla hvis disse må legges inn på nytt?

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    Hvordan får jeg tilbakestilt til innstillingene som var på filmmodus før jeg kalibrerte? Kan noen evnt gi meg originaltalla hvis disse må legges inn på nytt?
    Mener det finnes et valg for fabrikkinnstillinger inne i menyen. Den er ikke i bildemenyen men en av de andre.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk for øvrig det siste nummer av Hjemmekino her om dagen. Endelig en omtale av C7705, men savnet en skikkelig test. Slik som Hjemmekino vanligvis tester skjermene. Det kunne stått noe om hvor lenge skjermen var innkjørt, om sortnivåmålinger ble gjor med CM aktivert eller de-aktivert. Da jeg mener alle disse tre faktorene spiller en stor rolle for opplevelsen av sort. Det sto på "minus siden" at skjermen "kunne hatt bedre sortnivå". Det kan vel de fleste skjermer. Og når det ikke nevnes noe mer utdypende, blir i hvertall jeg litt nysgjerrig. Fargerom, kalibreringer, og tall. Jeg håper virkelig ikke dette blir den eneste testen av C7705 i bladet. Jeg skjønner det blir vanskelig med dybdetester av alle omtalte skjermene, men en tur tilbake i laboratoriet hadde nok gjort alle i denne tråden fornøyde

Nå har jeg forstått det sånn at enkelte modeller kan variere, og at noen opplever 63" sortere enn 50". Nå kjenner jeg min skjerm rimelig godt, og ut fra det jeg så på IFA 2010 så var det i mine øyne kun Philips 9705 som tydelig ga et sortere sort. Panasonic VT20 synes jeg var temmelig likt mim skjerm. Nå så jeg også C7705 i 63" på IFA, og sortnivået på den imponerte ikke. Denne minnet meg om min egen da jeg pakket den opp av esken. Typisk fosfor som trolig ikke har gått nok timer. Hva sier du til en skikkelig Hjemmekino test av C7705 og etter at den har hatt minimum 100-150 timer innkjøring?

Edit:
    Tenker spesielt på testen til Dennis Thomson (dk) hvor K10 ble brukt til målinger (samme som HD Guru bruker). Leser at skjermen bør kjøres inn over 200 timer før den har satt seg. Dennis Thomson sa han ikke har sett liknende sort siden Kuro. De målte Samsung til 0,003cd/m2. HD Guru målte VT20 til 0,009 cd/m2. Kuro måles vel til 0,002 cd/m2. Så 200t pluss i innkjøring og test på 24p vil gi andre resultater, vil jeg tro. Jeg nevner dette fordi jeg har sett hvordan min egen skjerm har forbedret seg (nærmer seg 300t tror jeg).
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Har sett denne ditheringen på samtlige 3D-demoer jeg har bevitnet på plasma, både Panasonic og Samsung...
    ....... så jeg har så langt tenkt at dette trolig har med kilden / 3D-systemet å gjøre. Jeg trodde jo at algoritmen for 3D skulle forholde kvaliteten på et høyt nivå selv om det kreves høyere båndbredde, men denne ditheringen tyder jo egentlig på det motsatte.

Uansett er nok dette fenomenet noe en heller bør diskutere en i mer gerenell 3D-tråd enn for denne eksakte TVen ettersom det som nevnt er eksakt det samme på Panasonics plasmaer, og LCDer også for alt jeg vet...... ).
    Jeg var ikke sikker på om det er et Samsung plasmafenomen, eller 3D-fenomen generelt.
    Men med den oppklarende opplysning så hører diskusjonen til under 3D ja.
    Så har jeg i hvertfall fått avklart at det ikke er noe gale med min Samsung plasma.

Side 42 av 104 FørsteFørste ... 2 12 22 32 38 39 40 41 42 43 44 45 46 52 62 72 82 92 102 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •