Samsung 2010 plasma modeller - Side 40

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 40 av 104 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 50 60 70 80 90 100 ... SisteSiste
Viser resultater 781 til 800 av 2077
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Betroz
    Det er da ingen tvil til at Samsung 7705 er en god TV. Men alexgalaxy det er ikke bare buzz som bekymrer meg med denne TV'n. Det har vært snakket om varierende sort nivå mellom 24, 50 og 60 Hz. TV her i Norge er vel på 50 Hz, og ser man en film som går på TV så får man dårligere sort nivå enn om man ser en film fra PC eller en bluray spiller (60 Hz). Dette er uakseptabelt spør du meg. Kanskje dette går ut på hva man kan godta fra en TV eller ikke, og dette er høyst subjektivt
    Ja helt enig der, det er også det jeg er mest irritert over.. Jeg håper bare dette kan rettes med en firmware oppdatering, men tviler vel på dette ettersom jeg mener det var snakk om noe av samme problem på fjorårets B855!?

Det er eventuelt merkelig at dette i 2010, ikke er blitt gjort noe med fra Samsung.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alexgalaxy
    Ja helt enig der, det er også det jeg er mest irritert over.. Jeg håper bare dette kan rettes med en firmware oppdatering, men tviler vel på dette ettersom jeg mener det var snakk om noe av samme problem på fjorårets B855!?

Det er eventuelt merkelig at dette i 2010, ikke er blitt gjort noe med fra Samsung.
    Noen som har kontaktet Samsung og hørt hva de sier?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilket veggfeste anbefales til Samsung 63" 7705?

Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått på plass TV-en - PS63C7705. Har ikke hatt tid til å se/vurdere så nøye, men her er kort førsteinntrykk:

-Bilde trengs vel ikke nevnes, men: helt konge, og utrolig dybde i det. Rart å få slik dybdefølelse på vanlige TV-sendinger/TV2 HD når TVen er så tynn, hehe.. At folk ikke synes plasma gjør seg i lyse lokaler forstår jeg meg IKKE på. Den fungerer både på dagtid og kveldstid - sort er sort, og lite reflekser. (Jeg synes forøvrig Panasonic VT20 ikke så bra ut i dagslys, det sorte var grått. Kan hende det var pga. kalibrering, men likevel...)

-Stooor TV, og hypnotiserende å sitte foran den. Til og med reklame blir "spennende"

-Ikke for stor (selv om det kom en kommentar fra et hunkjønn i sofaen om at den var for stor - men så står den en halvmeter fra vegg foreløpig). Sitter ca 3-4m unna veggen.

-SD-signaler ble ikke for grumsete pga. størrelse (GET HD PVR), men selvsagt sitter man nærme og ser på f.eks. gamle TV-serier er det jo ikke helt topp. Men f.eks. TV2 HD var konge å se på. Har ikke testet blueray eller 3D.

-Buzz: Joda den buzzer. Men ikke så ille som den gamle, og ikke så ille over hele fronten. Mest på høyre side. Tror jeg klarer å leve med det. Kan jo hende det endrer seg men...

Biltema har greit veggfeste til kr 3-400,-. Kjøpte det kraftigste. Bygger ikke mye ut fra vegg, kanskje 2 cm. Jeg hadde det på 58" tidligere, og ser ut til å passe på 63" (men må finne frem noen kortere skruer - mulig det fulgte med i esken til stativet).

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zamot
    Da har jeg fått på plass TV-en - PS63C7705. Har ikke hatt tid til å se/vurdere så nøye, men her er kort førsteinntrykk:

-Bilde trengs vel ikke nevnes, men: helt konge, og utrolig dybde i det. Rart å få slik dybdefølelse på vanlige TV-sendinger/TV2 HD når TVen er så tynn, hehe.. Og folk ikke synes plasma gjør seg i lyse lokaler forstår jeg meg IKKE på. Den fungerer både på dagtid og kveldstid - sort er sort, og lite reflekser. (Jeg synes forøvrig Panasonic VT20 ikke så bra ut i dagslys, det sorte var grått. Kan hende det var pga. kalibrering, men likevel...)

-Stooor TV, og hypnotiserende å sitte foran den. Til og med reklame blir "spennende"

-Ikke for stor (selv om det kom en kommentar fra et hunkjønn i sofaen om at den var for stor - men så står den en halvmeter fra vegg foreløpig). Sitter ca 3-4m unna veggen.

-SD-signaler ble ikke for grumsete pga. størrelse (GET HD PVR), men selvsagt sitter man nærme og ser på f.eks. gamle TV-serier er det jo ikke helt topp. Men f.eks. TV2 HD var konge å se på. Har ikke testet blueray eller 3D.

-Buzz: Joda den buzzer. Men ikke så ille som den gamle, og ikke så ille over hele fronten. Mest på høyre side. Tror jeg klarer å leve med det. Kan jo hende det endrer seg men...

Biltema har greit veggfeste til kr 3-400,-. Kjøpte det kraftigste. Bygger ikke mye ut fra vegg, kanskje 2 cm. Jeg hadde det på 58" tidligere, og ser ut til å passe på 63" (men må finne frem noen kortere skruer - mulig det fulgte med i esken til stativet).
    KONGE Gratulerer!!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får min PS50C7705 på mandag, gleder meg

Har kjøpt dette slim veggfestet:
    WALLMOUNT FOR LED-LCD 13MM 30-60# MAX 50KG - Produktinformasjon
    som er en kopi av samsung sitt slimfeste, men koster kun 139 kr!
    Litt skeptisk, men Dustin Home får stå til ansvar om det svikter...

(Fikk den for kr 12990 hos Lefdal, nå koster den 14990 igjen)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis Zamot
    Det er en nydelig TV og jeg tenker med litt skrekkblandet fryd på hvor stor 63"eren er når jeg synes 50" var digert hehe. (dårlig vandt).

Hvor mye måtte du ut med?

Straleks:
    Det så ut som en spinkel og dårlig kopi av slim festet. Henge opp 15.000,- med 139,-? :hmm:

EDIT:
    En annen ting ift. Slim festene. Jeg synes TVen blir forholdsvis varm på baksiden selv når den står fritt med foten, sikkert fordi den er ganske så slank. Men jeg ser for meg Slim festet vil føre til mer varme når den sitter så tett mot veggen og at man vil få en "glorie" med brent støv på tapeten rundt den over tid (varme og brent støv stiger ut av rillene).

Det er sikkert bare "worst case" tanker.

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kendu
    Jeg har testet game-modus og jeg må si jeg faktisk ble positivt overrasket...
    Sitat Opprinnelig postet av Pinguz
    Takk for nyttig info.
    Er dettte kun med pc eller for xbox, ps3 også? Hvordan er pc koblet opp med skjerm?
    Bump

Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kendu:
    Måtte ikke gi så mye da jeg fikk den som erstatning for den støyende 58" med litt mellomlegg. Dealen var bra nok til å gå for den fremfor pengene jeg evt. hadde fått tilbake for å gå for 50" (Hadde kjøpt 58" til en bra pris også, fordi den var såvidt brukt/"reparert").

Ang. veggfeste burde vel 1,3cm være nok til lufting (som står oppgitt på nevnte feste). Har ikke fått flekker på veggen etter 58", men det var jo kanskje ca 2cm. Så tror ikke det har så mye å si.

Uansett er festet fra Biltema fint og stabilt, det kan anbefales, og man kan feste det i veggen med 4 eller flere skruer. TV er også lett å løfte av/på (f.eks. ved behov for kabel-endringer).

Varmen er mer en ulempe med tanke på romtemperatur, da spesielt store plasmaer på varme sommerdager. Da får man komme seg ut og finne på bedre ting enn å se på TV... :P

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har koblet pc til min PS63C7705 via HDMI. Kjører 1920x1080 oppløsning.

Oppe i høyre hjørne, får jeg av og til noen blinkende hvite vannrette striper av forskjellig lengde. Har gjort alt for å feilsøke, og har til og med fått byttet hovedkort i tven.

Det jeg har funnet ut, er at de hvite stripene KUN kommer når antennekabel fra Canal Digital Kabel TV, står koblet i tven. Og det gjør jo den hele tiden, da jeg bruker CAM og innebygd tuner. Tar jeg den ut, har jeg ingen forstyrrelse i bildet.

Hva kan forårsake dette? Er det støy i kabelanlegget i blokka her? Kan det ha noe med pc og strømforsyning å gjøre?
    Har ikke opplevd disse forstyrrelsene fra PS3, Xbox360 eller C6900 Blu-ray spiller. Kun ved pc bruk.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Straleks:
    Det så ut som en spinkel og dårlig kopi av slim festet. Henge opp 15.000,- med 139,-? :hmm:
    Sitter med det her. Veggfestene er av aluminium og det ser ellers greit ut. Dustin Home er uansett erstatningspliktig om festet ryker.

Brukte litt for mye penger på TV. Skulle egentlig bare ha en 32" til å ha i kjellerstuen, men så ble det så lite steg opp til en 42" (4000). Så tenkte jeg at det ikke var vits å ha 2 stk elendige 42"-tver (den andre kostet 7000 for 3 år siden, og selv personalet på Elkjøp sa den var ELENDIG, jeg fikk nesten ikke lov til å kjøpe den). Derfor tenkte jeg det var greit å spare litt på veggfeste. Da hadde jeg heller hatt den på fot enn å bruke 1500 på feste..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tilbakemeldingen om veggfestet til biltema.

Da blir det et slikt på meg etterhvert også. Selv om jeg er litt redd for å skru det opp i en 30 år gammel gipsvegg. Mulig jeg må på med en malt treplate først. Veggflaten er 120cm (uthevet) med kun 3 stendere som passer dårlig med de festene. Jeg har den på fot nå midlertidig.

Ellers joda, pengene flyr fort når man finner noe bra som dette hehe, det har jeg merket selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da blir det et slikt på meg etterhvert også. Selv om jeg er litt redd for å skru det opp i en 30 år gammel gipsvegg. Mulig jeg må på med en malt treplate først. Veggflaten er 120cm (uthevet) med kun 3 stendere som passer dårlig med de festene. Jeg har den på fot nå midlertidig.

Ellers joda, pengene flyr fort når man finner noe bra som dette hehe, det har jeg merket selv.

Penger er roten til alt vondt

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Takk for nyttig info.
    Er dettte kun med pc eller for xbox, ps3 også? Hvordan er pc koblet opp med skjerm?
    Gjelder for alle typer spill.
    Har jo med input lag å gjøre.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0

Intet problem.
    Våres 63" henger på gipsveggen i stuen.
    Har ikke truffet et eneste stender. Brukte kun "Serva Driva Gipsankar TP 12" til veggfestet.
    Og vårt hus er 43 år gammel, og gipsveggen like gammel.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bump
    Ja, og som jeg har skrevet veldig manger ganger. HDMI

Tor:
    Takker, da kan det godt være jeg bytter ut foten etterhvert. Nå står den fint oppå en 3-skuffs kommode på hjemmekontoret (hvor alle filmene ligger).

EDIT:
    Forøvrig ble jeg desverre helt sjuk av å se 31" OLED TVene på IFA (veil. 45.000,-). De var latterlig tynne og for et bilde. Det ser ut som det kan bli en 50+" OLED TV på meg i løpet av 3-5 års tid ja.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser ut som det kan bli en 50+" OLED TV på meg i løpet av 3-5 års tid ja.
    Prisene vil ikke synke så raskt. Jeg leste for noen måneder siden at det er først i 2016 at prisene på OLED vil være det samme som LCD og plasma er i dag...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg la nettopp inn disse kalibreringstalla fra den sida...
    Men jeg lurer på et par ting:
    Edge Enhancement 0 stod der? Kunne ikke se at en kan velge 0? Skal det stå på av?
    HDMI Black Level: Low stod der? går ikke an å trykke på og forandre black level i menyen her?
    Var også noe som stod nederst i menyen som ikke stod noe om hvordan skulle stilles? xvYCC, skal det stå på av eller på?
    Syns bildet ble noe mørkt eller kalibreringa, skal det bli det? Syns også bildet ble litt blasst og uklart liksom, og teksta virker mye mer uklar også enn på f.eks normal? Er det sånn det skal være? Har jeg kalibrert riktig?
    Syns bildet ble veldig blasst og veldig uklart etter kalibreringa? Skuffa, trodde bildet skulle bli bedre ved kalibrering...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg endelig fått min 63" 7700 og så langt er jeg strålende fornøyd, ingen tegn til innbrenning, fabelaktig bilde på hd-materiale og ingen nevneverdig buzz Den er også ferdigkablibrert fra butikken så er særdeles imponert over bildet på blu-ray og annet HD-materiell jeg har sett til nå:grin:

Hører en buzzelyd når jeg legger øret inntil toppen av tven på toppen men står jeg 20cm unna hører jeg ingen ting.

Til min store overaskelse fulgte det med ett par 3d-briller i pakken så jeg måtte jo teste hvordan den var på 3d tenkte jeg. Jeg får derimot ikke til å spille 3d-spill fra min PS3. Har kjøpt denne 3d-pakka og lastet den ned, men får ikke muligheten til å velge "play in 3d". Har koblet PS3 via min Onkyo 875 kan det være problemet? Receiveren er satt til "through"-mode på HDMI så i teorien skal den jo bare sende signalet rett gjennom!? Eller må jeg koble tven direkte til spillemaskinen?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skrudde skarphet opp på 20 istedet for 10 som står på kalibreringstalla. 10 på skarphet er jo altfor lavt, bildet blir jo mye bedre om en skrur opp skarphet litt.

Side 40 av 104 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 50 60 70 80 90 100 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •