Samsung 2010 plasma modeller - Side 39

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 39 av 104 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 49 59 69 79 89 99 ... SisteSiste
Viser resultater 761 til 780 av 2077
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    En forskyvning av input ift. hva du gjør med hånden og hva som skjer på skjermen vil ha noe å si uansett hvilken reaksjonstid man har fra øyne til fingerhandling. Det blir uoverensstemmelse mellom hva man gjør og når det skjer på skjermen.

Synet vil oppfatte en handling du har utført raskere enn du klarer å kompansere med handling uansett.

EDIT:
    Etter 3 forsøk var 196ms det beste jeg fikk (ikke spesielt bra). Det etter en lang slitsom arbeidsdag foran skjermene på jobb.

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg ordla meg litt feil.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pinguz
    Problemet er nok desverre motsatt, etter som tv'ene blir mere avanserte, blir input lag også høyere, så sant man ikke har den i gamemodus.
    Helt enig i det, derfor stusser jeg på at en del som mener å ha greie på det har sagt det motsatte i mange "plasma og led" diskusjoner. Jeg har ikke greie på Plasma og støttet meg derfor på de som mente å ha greie på slikt.

Det jeg dog vet er at jo flere forskjellige type innganger en skjerm har jo større sjangs er det for økt inputlag. Derfor kjøper gamere typisk helt homogene skjermer som kun har inngangen de skal bruke.

Dette sjekket jeg nøye ut før jeg kjøpte min Dell U2711 pcmonitor som sies å ha en del inputlag nettopp pga mange varierte innganger, men som saget er det himmel og hav i forskjell mellom U2711 og denne Plasmaen.

Jeg skal teste game-modus hjemme i kveld.

Newcomer calla1983 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vedrørende input lag og gaming.

Det er riktig at bildet forringes en del umiddelbart etter du setter den i "game mode". Dette er det imidlertid enkelt å korrigere ved å legge in kalibreringstall. Det som skjer i game mode er at kontrast, celllight m.v. reduseres (for å redusere innbrenning) samt at alle bildebehandlingsprosessene slås av (for at TV'en ikke skal bruke tid på å tukle med bildet før det vises på tv'en).

Ved å stille opp igjen cell light, kontrast m.v. vil du få et bilde som er mer eller mindre like bra som før og lag'en vil reduseres betydelig. Jeg spiller selv mye FPS online og har ikke opplevd lag som noe problem etter at jeg satte TV'en over i game mode.

Bruker PS3 tilkoblet gjennom HDMI.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Betroz
    Kjipt at du opplever det hsvendse, så det er sagt, men det hjelper faktisk meg i mitt TV valg. Da blir det ikke Samsung 7705 på meg. Jeg har jo vurdert den.

Enig med deg der. Synes det begynner å bli "mye" negativt om tvn nå.
    Hjelper ikke med design og bildekvalitet når det buzzer i høye takter.
    Jeg opplever ofte å høre lave lyder flere andre rundt meg ikke hører.
    Opplever nå at jeg er skeptisk

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razorray
    Nå blir sikkert enkelte irritert, men dere får ta deres superhørsel som et kompliment!

Det var da voldsomt så "stort problem" dette med buzz liksom skulle være.. Har dere ingenting annet og klage over så må dere jaggu ha det greit!!

Jeg hører ingenting og plages ikke med det i det hele tatt. De fleste har vel enten xbox, ps3, tuner, trafikk utenfor, en vaskemaskin som går som det er mer lyd i osv osv så hvordan ialledager dere kan høre SÅÅÅ mye buzz det forstår jeg ikke.

Eller sitter dere i et isolert musestille rom og jobber foran deres 50" eller 63" og trenger arbeidsro? (Hørt om laptop?)

Kanskje dere burde vurdere en jobb som spioner eller noe, ettersom dere tydeligvis hører like bra som en enkelte dyr gjør8)

Beklager utsklidelsen, men folkens.. ja, dere som ser på tv under normale omstendigheter: Ikke la den "forferdelige buzzingen" stoppe dere, dette er en kjempe bra tv:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På min PS63C7700 har eg fortsatt til gode å høre noe buzzing selv om eg har prøvd å lytte etter det, mulig det er bare min hørsel som ikke legger merke til det men ingen andre i mitt hus har klaget så langt.

Kansje man bare er litt uheldig når man får en versjon som buzzer?

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razorray
    Fikk min 50" på mandag, og det er ingen buzzing å snakke om. Dog syns jeg ikke designet var så frekt som jeg hadde forestilt meg, men den er jo tynn da.. Bildet er jo bra når signalene er bra.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nViz
    På min PS63C7700 har eg fortsatt til gode å høre noe buzzing selv om eg har prøvd å lytte etter det, mulig det er bare min hørsel som ikke legger merke til det men ingen andre i mitt hus har klaget så langt.

Kansje man bare er litt uheldig når man får en versjon som buzzer?
    Jeg tror nok kanskje at noen kan være uheldig og få en tv som buzzer mer enn andre...typisk meg å være uheldig...er ikke bare bare å sende tilbake en så stor 63' tv heller...så jeg får se om jeg beholder den eller ikke...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror rett og slett at alle plasmaer har et nivå av buzz og at folks hørsel og støy i omgivelsene er variabelen. Kompliment eller ei.

Dette med "heldig og fått et godt eksemplar" har jeg rett og slett ingen tro på.

Det er dog ved PC relaterte oppgaver at buzz er mest fremtredende (eks. over HDMI) og selv om man har en jevn viftestøy fra eks. en PC eller annet så har plasmabuzz en annen frekvens og karakter i lyden som gjør den mer plagsom enn eks. viftesus.

Å foreslå en laptop fremfor en stor skjerm er jo bare latterlig. Man bruker en stor skjerm når det gir de fordeler man ønsker og en laptop når det er mest praktisk.

Det er greit at enkelte enkelte omtaler plasmabuzzen som "ikke nevneverdig", men blir noe rart å fornekte den og i beste fall vil dette villede en del individer til å kjøpe plasma når de heller bør kjøpe LCD. Riktignok har jeg opplevd noe som ligner på plasmabuzz på gamle LCD TVer, men da i mørke bilder og er relatert til dårlige komponenter og ikke pga. teknologien.

Buzz og Flicker virker å være to ting man bare må leve med i varierende grad når det kommer til Plasma. I tillegg til innbrenning (som unngås med div. default mottiltak) og retention.

Så gjelder det å se fordeler og ulemper opp mot hverandre, vurdere tiltak der man kan (eks. for inputlag) og gjøre valget som passer best til dine bruksområder.

EDIT:
    I forhold til "mye negativt om TVen" så er det viktig å se at noen ting nok er felles for alle plasma skjermer og at noen ting er felles for alle skjermer som har mye avansert teknologi.

Jeg tror ikke mer enn et par ting er spesifikt for denne skjermen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kendu
    Jeg tror rett og slett at alle plasmaer har et nivå av buzz og at folks hørsel og støy i omgivelsene er variabelen. Kompliment eller ei.

Dette med "heldig og fått et godt eksemplar" har jeg rett og slett ingen tro på.

Det er dog ved PC relaterte oppgaver at buzz er mest fremtredende og selv om man eks. har en jevn viftestøy fra eks. en PC eller annet så har plasmabuzz en annen frekvens og karakter i lyden som gjør den mer plagsom enn eks. viftesus.

Å foreslå en laptop fremfor en stor skjerm er jo bare latterlig. Man bruker en stor skjerm når det gir de fordeler man ønsker og en laptop når det er mest praktisk.

Det er greit at enkelte enkelte omtaler plasmabuzzen som "ikke nevneverdig", men blir noe rart å fornekte den og i beste fall vil dette villede en del individer til å kjøpe plasma når de heller bør kjøpe LCD.

Buzz og Flicker virker å være to ting man bare må leve med når det kommer til Plasma. I tillegg til innbrenning og retention.
    Joda, og regner med at du tok det jeg skrev med litt humor også.

Litt av poenget er jo at man til tider her kan få inntrykk av at denne plasmaen bråker masse, og det syns jeg er en overdrivelse og kan gi feil inntrykk.
    Jeg kjøpte min skjerm usett, og var litt nervøs for dette med buzz pga alt dette skriveriet om det, men som sagt så merker jeg personlig ikke noe av det, det gjør heller ikke husfruen eller våre venner som er på besøk.

Vet ikke om noen er uheldige eller om det går på selve hørselen så det skal jeg ikke begi meg mer ut på.

Det beste for dere som uroer dere for buzz vil jo uansett være og se skjermen "live" om det er muligheter for dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av calla1983

Det er riktig at bildet forringes en del umiddelbart etter du setter den i "game mode". Dette er det imidlertid enkelt å korrigere ved å legge in kalibreringstall. Det som skjer i game mode er at kontrast, celllight m.v. reduseres (for å redusere innbrenning) samt at alle bildebehandlingsprosessene slås av (for at TV'en ikke skal bruke tid på å tukle med bildet før det vises på tv'en).

Ved å stille opp igjen cell light, kontrast m.v. vil du få et bilde som er mer eller mindre like bra som før og lag'en vil reduseres betydelig. Jeg spiller selv mye FPS online og har ikke opplevd lag som noe problem etter at jeg satte TV'en over i game mode.

Jeg skal teste dette. Synd at skjermen ikke har mulighet for å lagre custom oppsett (kanskje jeg bare har oversett det).

Det jeg har understreket forklarer ikke hvorfor en LCD PC monitor har et vesentlig bedre bilde uten i nærheten samme grad av inputlag.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er dog ved PC relaterte oppgaver at buzz er mest fremtredende (eks. over HDMI) og selv om man har en jevn viftestøy fra eks. en PC eller annet så har plasmabuzz en annen frekvens og karakter i lyden som gjør den mer plagsom enn eks. viftesus.

Det er greit at enkelte enkelte omtaler plasmabuzzen som "ikke nevneverdig", men blir noe rart å fornekte den og i beste fall vil dette villede en del individer til å kjøpe plasma når de heller bør kjøpe LCD. Riktignok har jeg opplevd noe som ligner på plasmabuzz på gamle LCD TVer, men da i mørke bilder og er relatert til dårlige komponenter og ikke pga. teknologien.

Buzz og Flicker virker å være to ting man bare må leve med i varierende grad når det kommer til Plasma. I tillegg til innbrenning (som unngås med div. default mottiltak) og retention.

Så gjelder det å se fordeler og ulemper opp mot hverandre, vurdere tiltak der man kan (eks. for inputlag) og gjøre valget som passer best til dine bruksområder.

EDIT:
    I forhold til "mye negativt om TVen" så er det viktig å se at noen ting nok er felles for alle plasma skjermer og at noen ting er felles for alle skjermer som har mye avansert teknologi.

Jeg tror ikke mer enn et par ting er spesifikt for denne skjermen.
    Vel, er ikke enig med deg her. Var særdeles skeptisk til dette, og hadde ikke akseptert noen form for støy. Har testet dette med flere forskjellige input, alle hdmi, og på min TV må jeg legge øret inntil for å høre noe lyd. Litt provoserende at du skjærer alle over én kam her, og i mine øyne/ører tar du feil. Har forøvrig en utmerket hørsel, som gjør at jeg irriterer meg grønn over PS3.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har enda ikke fått min egen 63", men har sett på den en del på Elkjøp Ullevål og hørte ikke noe som helst buzz selv om jeg la øret inntil tven. Jeg er også allergisk mot ulyder og har brukt tusenvis av kroner på å lage HTPC som er nesten lydløs... Har både PS3 og X360 som støyer altfor mye for min smak, men når jeg bruker de er alltid lyden på annlegget så høyt at det overdøver uansett8)

Så min tv lever også farlig hvis den støyer nevneverdig. Men butikken jeg har bestilt fra har lovet meg at tven skal være sjekket for buzz mens den ble kalibrert så får bare krysse fingrene. Den står visst og venter på utsending så gleder meg som en liten unge:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Buzz er ikke tilstede hele tiden i hørbar tilstand og mitt inntrykk er at en del annen støy i butikklokaler fungerer som motstøy til denne støyen og at den dermed blir "kansellert" og at man igjen først hører den når man får den inn i egen stue (hjemme alene på landet uten trafikkstøy eller annet utenfor vinduene).

For å si det slik så hører jeg, fra mitt hjemmekontor, lavt vindsus fra løvtrærne på andre siden av hagen med verandadøre oppe akkurat nå (~30m avstand) bedre enn buzzen fra plasmaen til tider. Og buzzen er ikke alltid hørbar.

Spillkonsoller (selv de rolige), PCer (nesten stillegående) og annet har en mye høyere støy volummessig enn buzzen fra plasmaen, men det som ødelegger for plasmaen (for min del) er at karakteristikken og frekvensen på lyden er av en slik karakter at den fremstår som mer "irriterende". I hvertfall for mine ører. Lyden fra en mygg er ikke nødvendigvis veldig høy men den har en karakter som gjør deg mer oppmerksom på den.

På den annen side tror jeg man kan venne seg til støyen fra plasma også.

JD:
    Jeg sier ikke at jeg har rett og du har galt, men jeg blir også provosert av ennå mer steile argumentasjoner fra andre siden. Du er dog ikke en av dem

EDIT:
    TVen er som jeg sier i førsteinntrykket, helt fantastisk på mange områder.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Testing av game-modus på PS50C7705

Jeg har testet game-modus og jeg må si jeg faktisk ble positivt overrasket.
    Bildet i spill ble ikke så forringet som jeg fryktet, det er på statiske bakgrunnsbilder og fotografier det virkelig blir forringet i stor grad men der trenger man jo ikke game-modus (man bare slår av div. korrigeringsteknologier manuelt)

Man ser en forringelse av bildet i spill også, men i liten grad og mye at dette kan justeres inn med cell-light, kontrast, sharpness osv. Samt andre ting om man ikke er fornøyd med fargene som jeg synes ble litt vel overdrevne i game-modus.

Input lag ble også betraktelig forbedret. Jeg merker fortsatt en liten forskjell men ikke så stor at det er uholdbart når man kjører racingspill, FPS og annet (sikkert for de mest kresne men ikke for meg).

En artig effekt dog var at jeg setter skjermkortet til 50Hz for å bli kvitt flicker i skarpsynområdet (som kommer med 60Hz og ikke bare i periferisynet), men det skaper en del tearing med vsync-on i spillene og andre fargeblødningseffekter i game-modus. Dette fordi vsync selvf. forsøker å tvinge bildet til 60fps mens det fungerer dårlig i 50Hz.

Jeg skal teste game-modus med 60Hz på skjermkortet og uten vsync i 50Hz.

Men så langt ser det veldig lovende ut og jeg kan tildels "friskmelde" skjermen også til spilling som er følsom på inputlag.

8)

EDIT:
    Jeg hadde forresten ikke noen judder correction på tidligere, så det var ikke medvirkende årsak til input-lag.

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har testet game-modus og jeg må si jeg faktisk ble positivt overrasket.
    .
    Takk for nyttig info.
    Er dettte kun med pc eller for xbox, ps3 også? Hvordan er pc koblet opp med skjerm?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alexgalaxy
    Joda, og regner med at du tok det jeg skrev med litt humor også.

Litt av poenget er jo at man til tider her kan få inntrykk av at denne plasmaen bråker masse, og det syns jeg er en overdrivelse og kan gi feil inntrykk.
    Jeg kjøpte min skjerm usett, og var litt nervøs for dette med buzz pga alt dette skriveriet om det, men som sagt så merker jeg personlig ikke noe av det, det gjør heller ikke husfruen eller våre venner som er på besøk.

Vet ikke om noen er uheldige eller om det går på selve hørselen så det skal jeg ikke begi meg mer ut på.

Det beste for dere som uroer dere for buzz vil jo uansett være og se skjermen "live" om det er muligheter for dette.
    I tillegg til det jeg har nevnt i et par innlegg ovenfor her så tror jeg også at større rom (store stuer fremfor mitt hjemmekontor på 9kvm) og flere folk i rommet gjør at man ikke hører denne lyden nevneverdig.

Slik sett er nok skjermen mye bedre egnet i en normal til stor stue enn på et lite hjemmekontor i soveromstørrelse. Jeg hadde nok heller ikke hørt noe særlig buzz om denne stod oppe i min stue hvor det også er mye i omgivelsene som vil absorbere og dempe dette.

Jeg ser ikke at jeg på noen som helst måte overdriver, men heller forsøker å være presis (med grasrotspråk) på hva dette faktisk er fremfor å få unøyaktig og feilaktig informasjon som jeg selv fikk.

Jeg har desverre heller ingen tro at man får et godt inntrykk av dette i et butikklokale, med mindre man får sitte i et totalt lydisolert lytterom med harde materialer på innsiden (ingen materialer som er laget for å absorbere eller forbedre lydopplevelse) og får sitte alene en god stund og la ørene hvile. Noe som er årsaken til at jeg kjøpte den hos Elkjøp med 30 dagers åpent kjøp "no questions asked".

EDIT:
    Man må heller ikke se dette som en slags greie på å ødelegge salget av Plasma skjermer, da ser man ikke hva jeg faktisk skriver om denne skjermen.

Det er ingen sikkerhet i om jeg kommer til å returnere den da det er så mange fantastiske kvaliteter med den. Jeg har allerede workarounds for plasmaflicker (dog ikke alt) og for inputlag og jeg tror jeg kan venne meg til plasmalyden.

Jeg satt og så på tv-serier i SD fra PC på denne store deler av går kveld og det er bare helt nydelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av calla1983

Kontrasten på min stod på 95 av 100 etter å ha satt den i game-mode. Så jeg senket den faktisk litt i etterkant.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er da ingen tvil til at Samsung 7705 er en god TV. Men alexgalaxy det er ikke bare buzz som bekymrer meg med denne TV'n. Det har vært snakket om varierende sort nivå mellom 24, 50 og 60 Hz. TV her i Norge er vel på 50 Hz, og ser man en film som går på TV så får man dårligere sort nivå enn om man ser en film fra PC eller en bluray spiller (60 Hz). Dette er uakseptabelt spør du meg. Kanskje dette går ut på hva man kan godta fra en TV eller ikke, og dette er høyst subjektivt

Side 39 av 104 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 49 59 69 79 89 99 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •