Samsung 2010 plasma modeller - Side 38

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 38 av 104 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 48 58 68 78 88 98 ... SisteSiste
Viser resultater 741 til 760 av 2077
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Sherpa
    Må bare nevnes at flere har klaget på Flatpanels forum (ikke nødvendigvis under akkurat denne testen) om at måleinstrumentene de bruker måler feil.
    Kan gått stemme at PK950 måler 0.04 cd/m2. Jeg har målt min PK250 til 0.02-0.03 cd/m2 via Hubble som probe i mørkt rom med maks strøm sparing.

Men liker ikke farge rommene som Flatpanels får opp... de ser helt koko ut! Min farge rom er tre kantende noe de er på begge kalibrerings programmene og alle 3 måle probene men har ikke brukt Flatpanels sitt program- kun Color facts og Calman.

Å måle så pass lave sortnivå er høy risiko da svært få prober er stabile på så lave lys nivå+ at rommet må være helt sort og da mener jeg ALT-hubbel er IKKE bra nok til å bombastisk at sortnivå er f.eks 0.02 cd/m2 selv om den koster en del mere enn spyder proben som også kan vise 0.02 cd/m2.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

"New device not found. USB2 Power Overload"

Noen andre som har fått denne feilmeldingen på skjermen: "New device not found. USB2 Power Overload".
    Jeg fikk levert min Plasma 7705 50" på døra i dag, men etter 30 minutters tilkobling dukker feilmeldingen opp og den nekter å forsvinne.
    Jeg har ikke brukt USB2 inngangen, så det tyder vel på at jeg har vært litt uheldig med mitt eksemplar...
    Irriterende at det ikke er Samsung Prestige service her i Stavanger. Antar jeg må frakte den selv til nærmeste service veksted

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,633
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sherpa
    Må bare nevnes at flere har klaget på Flatpanels forum (ikke nødvendigvis under akkurat denne testen) om at måleinstrumentene de bruker måler feil.
    Det er riktig.
    Fredtoft som en er ISF-sertifisert kalibratør her nede i Danmark får tall ned mod 0,003.

Just wanted to add that the user fredtoft (at recordere.dk) measured the PS63C7705′s black levels with a Klein K10 (capable of measuring down to 0.0002 cd/m2 and the same meter used by hdtvtest.co.uk and avforums.co.uk in some of their reviews). He is an ISF and a THX certified calibrator so I guess his measurements are to be taken seriously.
    You can see the posts here (in danish), but to sum it up:With 60Hz or 24Hz input (Cinema Smooth off): 0.003 cd/m

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,633
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Fikk TV'en i går, og la inn kaliberingstallene med en gang. Syns bilde er bra på Blu-ray, men SD fra Altibox er ingen højdare. Litt soft og blasst ift den LCD Philips TV'en vi hadde, som nok ikke var helt i vater kalibreringsmessig.
    Det kan du skylde på AltIBox.
    Her nede i DK har jeg selv noe tilsvarende Altibox. TV, internet, telefon og alt i samme fiberstikk.
    Og jeg får samme resultat som deg. Dårlige bilder fra boksen.
    Mens samme kanal med samme program via takantenne og tuneren i mitt PS63" gir meg MYE bedre bilder.

Sitat Opprinnelig postet av JD
    Satte på Avatar, og det var strålende skarphet og farger, men litt hakking som jeg har blitt allergisk mot etter å ha hatt Loewe-TV noen år. Forsøkte ikke Cinema smooth, men prøvde litt med Motion Judder canceller. Sjekket ikke nøye, men det virket som om "Standard" introduserte mer støy rundt objekter i bevegelse enn "jevn". Folk kan si hva de vil, jeg liker de glatte bildene det gir.

Skal teste litt mer frem mot helgen, men alt i alt godt fornøyd med førsteinntrykket, men vil ha flere HD-kanaler...
    Jeg også synes enkelte filmer hakker en del. Pixar, animasjon og tilsvarende flyter knirkefritt her hos meg. Men "vanlig" film har en del hakking.
    Ved bruk av motion judder, så forsvinner det jo, men jeg klarer ikke leve med 2 ting.

1. folk og objekter i bevegelse får en halo/glorie av artefakter.
    2. bildet mister film-estetikken i seg. bildet ligner mer noe som er filmet med et superskarpt hjemmevideokamera. Det virker mer som om bildene er fra behind the scenes-kamera. (Uprosseserte, og dønn skarpe og overbelyste).
    Dritfett å se på skarphetsmessig. Men tar meg vekk fra filmfeel, og inn i doku-feel.

Newcomer Sherpa sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thomash72
    Noen andre som har fått denne feilmeldingen på skjermen: "New device not found. USB2 Power Overload".
    Du KAN gå inn i TV-ens service mode og gjøre en reset. Kan godt hende det er en bug. Bare vær obs på at man kan også virkelig klusse det til i service mode.

Service Menu - Samsung Plasma TV FAQ

Det er riktig.
    Fredtoft som en er ISF-sertifisert kalibratør her nede i Danmark får tall ned mod 0,003.
    Interessant. Du som kanskje er mer på Flatpanels sitt forum, vet du hva Flatpanels sier om måleapparatet sitt?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...jeg har dessverre ikke fått tid til å sjekke det med sortnivået grunnet tur til IFA-messen, men skal prøve å få sett på det i morgen. Hvis det stemmer at TVen har 0,003 lux skal en knapt se hånda foran seg i et bekkmørkt rom...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine første inntrykk av plasma og PS50C7705:
    Først må det sies at jeg aldri har hatt plasma før og kun er vant til gode LCD monitorer som Dell Ultrashaprt U2711 ol.

Det positive:
    - Prisen og det man faktisk får for pengene her. Alternativene ligger oppmot 20.000,- og da er 12.500,- på tilbud en helt rå pris og det samme med veiledende på rundt 15.000,-

- Designet, dette er en veldig pen sak med høy WAF faktor hele veien.
    50" var større enn jeg trodde og skjermen er ekstremt slank.

- Fjernkontrollen var ekstremt flott og brukervennlig og hadde en design som gjerne får ligge på stuebordet fremfor å gjemmes. Muligens litt harde knapper pga. designen, men helt ok. Høy WAF her også.

- Bildet var fantastisk og jeg så detaljer i film jeg aldri har sett før. Å se BBC sine HD produksjoner på denne var bare trollbindende selv om man har sett de på bra/greie skjermer før.

- 2D-3D var overraskende bra og enkelte scener i Home 2009 og Yellowstone ga hakeslipp hvor man så mange lag i terrenget og enorm dybde i trelandskap osv.

- Flott med tilkoblingsmuligheter, artig med komponent overganger. Samt at det fulgte med en scart-hdmi overgang som jeg aldri har sett eller visste fantes. Fulgte også med kabelholdere som kunne klistres på.

- Menyene er meget godt organisert, oversiktlige og mulighetene er mange. Jeg skulle dog ønske at enkelte ting var tilgjengelig direkte via knapper på fjernkontrollen som lyd og bildemodus etc.

- At den kan brukes som en PVR, har mange internett muligheter, spille av fra nettverk og usb med støtte for 50 formater er bare topp.

- Tilkobling for hodetelefoner, dog satt den litt vanskelig til på baksiden. Har ikke testet den ennå og den kan vel også brukes til tilkobling mot litt bedre eks. PC høyttalere.

- Jeg så ingen form for linebleed som er nevnt med denne. Mulig jeg må være ekspert for å se det? Dog har jeg ikke forsøkt den til fotoredigering av RAW materiale eller lignende ennå.

Det negative:
    - Plasmaflicker.
    Jepp dette er et punkt jeg nok er veldig sår på fordi jeg aldri har eid en plasma før og jeg fikk enkelte ganger følelsen av å være tilbake i 60Hz CRT dager.

Det var spesielt ille flicker via PC/HDMI på 60Hz og måtte da alltid sette ned til 50Hz for å minimere flicker selv om det da fortsatt var noe tilstede men mindre synlig. Ulempen var at buzz da noen ganger ble sterkere. Det overasket meg at flicker var veldig sterkt på 60Hz men ikke på 50Hz fra PC/HDMI.

Det var spesielt synlig med lyse bakgrunner (internettsider osv.) kun av og til merkbart ellers. Konsoller som PS3 og Xbox 360 ga ingen form for flicker (muligens helt minimalt i enkelte menyer på konsollene). Heller ikke ved Blu-Ray avspilling og filmavspilling fra PC.

- Buzzing er absolutt tilstede og jeg tror ikke på at folk har en slik som dette uten noen som helst form for buzzing i noen tilfeller.

Jeg har varierende mengde buzzing fra ikke hørbart (avslått/ikke signal/sort) til ekstremt forstyrrende selv med lyd på TVen. Jeg kan ikke bruke den til PC uten å alltid ha musikk med passe volum i bakgrunnen. Jeg tror jeg merker Buzzingen godt fordi jeg aldri har hatt plasma før. Det kan også variere i samme type lyse bilder.

- Merkelig ghostingeffekt i spill.
    Jeg vet ikke om det er noen innstillinger som gjør dette bedre, men det skulle ikke mye bevegelse til i spill før det ble judder og ghosting effekt på skjermen. Titter man 360 grader med kontrolleren blir alt bare grøt.

Jeg rakk bare å teste ett spill (RDR på 360) hvor det er mange detaljer i omgivelser mens man snur seg rundt. Skal teste flere spill her utover uken også på PS3 og fra PC.

- Lyden er dårlig men det forventet jeg nesten da det ikke er sidehøyttalere eller fronthøyttalere på denne. Min 5 år gamle LCD TV var mye bedre på lyd. Men de fleste benytter nok ekstern lyd.

- Manualen for montering av fot kunne vært bedre og er tildels misvisende da man faktisk kan montere den enkelt på egenhånd om når man først vet hvordan.

- Jeg opplevde et tilfelle hvor skjermen begynte å variere litt i lysstyrke på hvit, statisk html bakgrunn. Det var noen soner hvor det ble litt skjelvende lysstyrke som jeg ikke har sett siden i går kveld. Det kan være skjermen trenger å "kjøres inn".

- Retention oppleves men fader bort etter noen sekunder med bevegelig bilde. Ser ikke dette som et "innbrenningsproblem" da ingenting brennes inn permanent og TVen har gode default innstillinger for å forhindre at noe brennes inn.

Konklusjon:
    Den er på mange måter fabelaktig og jeg skal bruke disse 30 dagene Elkjøp gir meg til å bli mer kjent, få fler inntrykk og la ting modne. Det kan godt være jeg venner meg til buzzingen som "plasma godlyden" og at jeg finner veier til å unngå eller minimere plasma flicker (pga. hvordan plasma oppdaterer bildet vs. eks. LCD) nok til at jeg orker det eller at jeg rett og slett ikke vil bruke den så mye til områder hvor flicker blir forsterket (film og spill var uproblematisk på flicker men spill hadde andre deffekter).

De merkelige effektene på spill er mer bekymringsverdig da det vil være eneste skjermen som brukes til spilling fra PS3, 360 og Wii. Og jeg har ikke bruk for den om den ikke er god nok til det.

Med tanke på hvor god den er til film rives jeg litt mellom forskjellige ståsteder og må bruke disse 30 dagene fult ut. Sitter nå å ser på blu-ray av "Fifth element" som også er helt fabelaktig og gleder meg til å se en del mørkere filmer.

PS
    Jeg har ikke lagt inn noen instillinger eller kalibreringstall ennå.

EDIT:
    Input "lagg" eller annen "lagg" på PC?

En annen negativ ting jeg merket på PC var at det virket som musa fløt i sirup (eller følelsen bevege en pinne i vann fremfor luft?) fremfor den gode og snappy/responsive opplevelsen via PC skjermen min. Om dette er input lag eller ikke vet jeg ikke. Men jeg har 27" U2711 og PS50C7705 satt opp som skrivebord hvor musa kan gli over til den andre skjermen sømløst. Derfor merker jeg "laggen" på musa ekstra godt på Plasmaen.
    NB! Jeg har kun opplevd rare ghosting/drag effekter i Red Dead Redemption på 360 ennå og forløpig ikke på andre konsollspill. Skal teste fler.

EDIT2:
    Må nevne PS3 og 3D, det var helt rått!

Kjøpte 3D pakken på PSN og lastet ned "Motorstorm Pacific rift 3D" på kun 512MB. (de andre spillene i pakken er større). Slet litt med å finne ut hvordan jeg fikk 3D i spillet (valget var grået ut). Man må sette TVen i 3D fra dens fjernkontroll, så gå inn i display settings på PS3 oppstartsmenyen og velge HDMI på nytt og så vil PS3 detekterer den nye TVen, at den er 3D kompatibel, størrelse osv. og du kan starte opp spillet og velge å spille i 3D.

Det var mildt sagt en fantastisk opplevelse!
    Sand, skitt, eksos, vann, støv kommer kastende mot deg og jeg dukket nesten et par ganger. Bilen du kjører er i 3D og landskapet oppfører seg 3D aktig og er helt topp. Bortsett fra den forferdelige musikken i spillet var det en knallrå opplevelse og anbefales på det sterkeste.

Ellers får PS3 støtte for 3D film/blu-ray i oktober. Gleder meg til kjøpe de første filmene og få sett dem.
    Jeg har så langt bare blitt positivt overasket over 3D nivået og kvaliteten på det med denne TVen og de medfølgende brillene.

EDIT3
    Det må nevnes at den rare ghosting/grøt/drag effekten jeg så ved raske bevegelser i RDR på Xbox360 omtrent ikke er eksisterende på PS3 og heller ikke på PC spill jeg har testet så langt.

- Mafia II
    Ser helt nydelig ut og i den grad at jeg nesten blir rørt med 2xHD5870 (som forøvrig selges nå). Det er så pent og vakkert at man nesten glemmer å spille og bare kjører rundt og titter. Og dette selv etter å ha spilt det mye på en veldig bra Dell U2711.

Drag effekten i bildet er som sagt nesten helt borte her men jeg merker dog litt inputlag eller lignende som gjør det akkurat merkbart vanskelig å kjøre bil etc i høye hastigheter ift. på PC monitorien. Det var ikke holdbart.

- Battlefield Bad Company 2
    Også visuelt imponerende i den grad at jeg nå legger meg altfor sent fordi jeg blir så imponert over bildekvaliteten. Drag og Ghostingeffekter er også minimale her. RDR var nok et spesielt tilfelle eller om det er 360 (teste flere titler der senere).

Desverre er inputlag her også såpass "merkbart" at det ikke vil fungere i multiplayer for folk som er følsomme på dette. Det var faktisk vanskelig å være rask nok selv i singleplayer på "normal" vanskelighetsgrad.

Riktignok kan nok "gamemode" på skjermen prøves men da merket jeg så stor degradering i bildekvalitet at jeg heller spiller på PC skjermen. Jeg vet ikke hvorvidt FW oppgradering kan forbedre inputlag som virker å være tilstede spesielt på PC bruk. Har forløpig ikke testet om den er der på konsoll (tester senere).

EDIT4:
    Post om inntrykk ved bruk av game-mode

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...veldig fin tilbakemelding, Kendu! Foreslår at du lar TVen "gå seg litt inn", tror den bør ha minst 30-50 timer på baken før du gjør deg en endelig formening.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal jeg absolutt gjøre og ser ikke bort fra at noe er tilvenning og at noe vil gå seg til.
    For ren filmbruk må man ikke ha noen som helst tvil, dette er hjemmekinoskjermen å gå for med dette budsjettet. Jeg tror også den er meget bra til konsollspilling bare jeg får testet litt flere spill.

Og på 3D spill på konsoll virket den helt rå! (ikke sett ordentlig 3D film ennå).

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Det er riktig.
    Det er svært gode tall. Hvorvidt de er korrekte eller ikke er vanskelig å si, men Klein K-10 skal ha en nøyaktighet på 1% ved måling av luminanse.
    Jeg har samme instrumentet, og klarte ikke å måle sortnivået på en 6090 for en tid tilbake, men den har muligens enda bedre sortnivå...

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kendu
    Desverre er inputlag her også såpass "merkbart" at det ikke vil fungere i multiplayer for folk som er følsomme på dette. Det var faktisk vanskelig å være rask nok selv i singleplayer på "normal" vanskelighetsgrad.

Riktignok kan nok "gamemode" på skjermen prøves men da merket jeg så stor degradering i bildekvalitet at jeg heller spiller på PC skjermen. Jeg vet ikke hvorvidt FW oppgradering kan forbedre inputlag som virker å være tilstede spesielt på PC bruk. Har forløpig ikke testet om den er der på konsoll (tester senere).
    Quote flatpanels.dk "Jeg målte også input lag (forsinkelse på signalet), og landere på 15-20 ms input lag i skærmens Game Mode. Dette er en lav værdi, der gør Samsung C7705 ganske velegnet til konsolspil. Hvis man ikke aktiverer Game Mode, er input lag dog betydeligt højere."

Hadde vært interessant å vite hvor mye betydelig høyere egentlig er, i og med at du mener at bildet blir såpass mye dårligere med gamemode. Jeg spiller mye fps spill online og da blir det kjedelig å måtte ofre bildekvaliteten for å kunne spille.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,633
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Det problemet med grøtete XBox-bilde.
    Gjelder det også med tv-en i game-mode?
    Har du slått av motion judder, for den synes jeg gir en del artefakter?
    Har du Xbox med HDMI, eller kjører du komponent?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal teste den i game-mode både på 360 og i nevnte spill på PC i kveld og se hvor stor forskjell det utgjør i bildekvalitet og hvorvidt det er like plagsomt ift. inputlag. som jeg helt klart merket i plagsom mengde uten justeringer.

Skulle ønske jeg fikk tilbakemelding om dette før kjøp av plasma da alle har sagt til meg at inputlag ikke er en issue på plasma i dag, så den biten kom faktisk helt overaskende på meg.

Kjører alt på HDMI. Skal teste å slå av motion-judder som nå står til standard/normal default om jeg ikke husker feil.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag buzzet min 63' noe fryktelig når jeg slo den på, og det ville ikke gi seg heller..slo den av igjen...prøve slå på igjen om en stund, hvis denne buzzingen vedvarer skal den sendes tilbake, hatt den siden forrige mandag nå, buzzingen har vært varierende, i dag var buzzen høy, vel på linje med den buzzen jeg opplevde fra fjorårets modell...

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Input laggen på denne er jo 1/3 av LED skjermer, så denne burde jo fungere knallbra på spill i game mode. :grin:

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle ønske jeg fikk tilbakemelding om dette før kjøp av plasma da alle har sagt til meg at inputlag ikke er en issue på plasma i dag, så den biten kom faktisk helt overaskende på meg.
    Spør du en selger i en av de store elbutikkene så trur neppe han kan svare på hva forskjellen på input lag og responstid er. :roll: Og det er som regel håpløst å finne ut hvor høy input lag'en er på en tv.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pinguz
    Spør du en selger i en av de store elbutikkene så trur neppe han kan svare på hva forskjellen på input lag og responstid er. :roll: Og det er som regel håpløst å finne ut hvor høy input lag'en er på en tv.
    Jeg hadde ikke trengt det fra en selger eller i nøyaktig detalj. Kun "ja inputlag er tilstede i slik art at det vil kunne oppleves som et problem i bilspill, skytespill ol." fra andre brukere med teknisk innsikt. Mens alle jeg har spurt har sagt at det ikke eksisterer lenger både for LCD, LED-LCD og Plasma. Problemet er å skille de som "forsvarer" teknologien og produktene fra de som gir ærlige og god tilbakemelding.

Jeg baserer meg sjelden eller aldri på hva en selger sier. Men forstår hva du mener ja.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    I dag buzzet min 63' noe fryktelig når jeg slo den på, og det ville ikke gi seg heller..slo den av igjen...prøve slå på igjen om en stund, hvis denne buzzingen vedvarer skal den sendes tilbake, hatt den siden forrige mandag nå, buzzingen har vært varierende, i dag var buzzen høy, vel på linje med den buzzen jeg opplevde fra fjorårets modell...
    Kjipt at du opplever det hsvendse, så det er sagt, men det hjelper faktisk meg i mitt TV valg. Da blir det ikke Samsung 7705 på meg. Jeg har jo vurdert den.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mens alle jeg har spurt har sagt at det ikke eksisterer lenger både for LCD, LED-LCD og Plasma.
    Problemet er nok desverre motsatt, etter som tv'ene blir mere avanserte, blir input lag også høyere, så sant man ikke har den i gamemodus.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal teste den i game-mode både på 360 og i nevnte spill på PC i kveld og se hvor stor forskjell det utgjør i bildekvalitet og hvorvidt det er like plagsomt ift. inputlag. som jeg helt klart merket i plagsom mengde uten justeringer.
    .
    Denne kan gi en viss pekepin til hvor mye det påvirker reaksjonstiden din. Human Benchmark - Reaction Time Test

Side 38 av 104 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 48 58 68 78 88 98 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •