Samsung 2010 plasma modeller - Side 37

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 37 av 104 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 47 57 67 77 87 97 ... SisteSiste
Viser resultater 721 til 740 av 2077
    Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kendu
    Jeg var kanskje litt optimistisk som forsøker å montere TVen alene hehe. Ser ut som man må være 3 stk for å skru foten til TVen.

Eller er det trygt å sette den ned på 2 stoler så man får skrudd på foten i midten? Regner med at man ikke kan snu den på hodet (esken).
    Vet du jeg klarte dette sammen med min datter (13år). Hva er problemet.,.?

NB: 50" klarte jeg å skru på fot alene.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja

Den fine blanke foten er da allerede på tv-en når den blir levert i eska?

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var spennende å lese den testen, men rart at de måler sortnivået til noe høyere enn 855, mens alt annet av det jeg har lest sier at 7705 er en stor fobedring på akkurat sortnivået så jeg veit ikke helt hva jeg skal tro. Nå har jeg sett en del på 7705 i det siste, og for meg virker den som den er betydelig bedre når det gjelder det sorte i forhold til 855 som jeg hadde tidligere... og 855'n hadde et knallbra sortnivå.

Men men, i forhold til prisen er tven et kupp

Så får jeg se om det blir LE850 eller 7705.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    Nei, ikke min. Den måtte jeg skru på selv. Men nå bruker jeg Samsung Slim Wall fester.

Kan på det sterkeste anbefale deg å legge inn tallene fra denne siden:Samsung PS63C7705 (PN63C8000) test – part 2

Sett skjermen i modus "movie" eller "film", og sett deretter inn alle tallene. Du får et bedre bilde.

Og gratulerer med ny skjerm!
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Var spennende å lese den testen, men rart at de måler sortnivået til noe høyere enn 855, mens alt annet av det jeg har lest sier at 7705 er en stor fobedring på akkurat sortnivået så jeg veit ikke helt hva jeg skal tro. Nå har jeg sett en del på 7705 i det siste, og for meg virker den som den er betydelig bedre når det gjelder det sorte i forhold til 855 som jeg hadde tidligere... og 855'n hadde et knallbra sortnivå.

Men men, i forhold til prisen er tven et kupp

Så får jeg se om det blir LE850 eller 7705.
    Jeg tror det kommer helt an på hvor lenge skjermen er innkjørt. Som du husker var jeg ikke spesielt fornøyd med sortnivået selv de første ukene. Nå har jeg hatt den siden midten av juli, og nå er sortnivået mange mange hakk bedre. Nå er skjermen veldig sort, og sortnivået er meget sort også med alle lysene i stua avslått.

Spørsmålet er jo hvor lenge skjermen til Flatpanels har fått gått før test?

Kikket litt på iRobot i går. Glimrende lyd og bilde på den filmen. Det som er merkelig er at jeg har langt bedre sortnivå når jeg benytter Pioneer 51FD BD-spilleren enn PS3. Med PS3 får jeg ikke sortnivået bedre uansett hva jeg gjør, men på 51FD så kan jeg gå inn i bildemenyer i spilleren. Her er det ganske så gode og avanserte innstillinger som er tilpasset PDP-paneler. Så med 51FD er bildet fantastisk bra, men med PS3 er det bare ok. Og det er ikke kun sortnivået som er bedre med 51FD, men også skarphet og farger også.

Det eneste jeg har gjort er å lagt inn innstillingene som er klistret inn lengre opp, og fin-innstilt noe på 51FD. I tillegg må man ha is i magen, og vente til plasmapanelet har fått kjørt seg skikkelig inn.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Nei, ikke min. Den måtte jeg skru på selv. Men nå bruker jeg Samsung Slim Wall fester.

Kan på det sterkeste anbefale deg å legge inn tallene fra denne siden:Samsung PS63C7705 (PN63C8000) test – part 2

Sett skjermen i modus "movie" eller "film", og sett deretter inn alle tallene. Du får et bedre bilde.

Er det ikke lurt å vente med å legge inn disse innstillingene til plasmaen har fått kjørt seg inn? Eller er det bare å legge inn disse innstillingene med det samme, spiller det ingen rolle?

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke på min 50"
    Men på 63" derimot....

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke lurt å vente med å legge inn disse innstillingene til plasmaen har fått kjørt seg inn? Eller er det bare å legge inn disse innstillingene med det samme, spiller det ingen rolle?
    Vel, jeg hadde jo hatt min skjerm i ett par uker inntil jeg fant den aktuelle siden med kalibreringstall. Men man ødelegger vel ikke noe, om man legger de inn med en gang?
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja

Ikke noe problem. Jeg er bare overdrevent redd for å ødelegge noe men skal legge frykten fra meg hehe.

Jeg klarer å skru den på selv ved å støtte den opp og heller slutte å være redd for at den ikke tåler sin egen vekt .

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Suverent og takk for gode tips.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen buzz:-D

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kendu
    Og en siste ting, er det farlig på noen måte at det ikke er en jordet kurs der Plasmaen får strøm? Kan man få støt eller skade skjermen, brannfarlig?
    Nei.

Og når du har ujordet stikkontakt trenger du heller ikke noe galvanisk skille på antenne kabelen.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk TV'en i går, og la inn kaliberingstallene med en gang. Syns bilde er bra på Blu-ray, men SD fra Altibox er ingen højdare. Litt soft og blasst ift den LCD Philips TV'en vi hadde, som nok ikke var helt i vater kalibreringsmessig.

Satte på Avatar, og det var strålende skarphet og farger, men litt hakking som jeg har blitt allergisk mot etter å ha hatt Loewe-TV noen år. Forsøkte ikke Cinema smooth, men prøvde litt med Motion Judder canceller. Sjekket ikke nøye, men det virket som om "Standard" introduserte mer støy rundt objekter i bevegelse enn "jevn". Folk kan si hva de vil, jeg liker de glatte bildene det gir.

Skal teste litt mer frem mot helgen, men alt i alt godt fornøyd med førsteinntrykket, men vil ha flere HD-kanaler...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pinguz
    Nei.
    Og når du har ujordet stikkontakt trenger du heller ikke noe galvanisk skille på antenne kabelen.
    Det forutsetter at alt som er koblet til TV-en er ujordet. Hvis man f.eks. har koblet til en forsterker eller datamaskin som er jordet er man like langt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at både Hjemmekino og Flatpanels nevner midlertidig innbrenning som et problem på C7705. Andre som sliter med dette? Har hatt tv'en i en drøy uke nå,
    og sliter veldig med dette. Når en ser film med sorte stolper oppe og nede, så ser en tydelig at undertekster brenner seg inn. Til og med 2-3 minutters fikling i menyer har gitt innbrenninger. Ikke fått testet tv-signaler enda, men grøsser litt med tanken på innbrente tv-logoer.

Skal innom Elkjøp imorgen, og er veldig usikker på om jeg skal kreve en ny tv eller benytte meg av returretten.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OddiBjørn
    Ser at både Hjemmekino og Flatpanels nevner midlertidig innbrenning som et problem på C7705. Andre som sliter med dette? Har hatt tv'en i en drøy uke nå,
    og sliter veldig med dette. Når en ser film med sorte stolper oppe og nede, så ser en tydelig at undertekster brenner seg inn. Til og med 2-3 minutters fikling i menyer har gitt innbrenninger. Ikke fått testet tv-signaler enda, men grøsser litt med tanken på innbrente tv-logoer.

Skal innom Elkjøp imorgen, og er veldig usikker på om jeg skal kreve en ny tv eller benytte meg av returretten.
    Merkelig, jeg har ikke merket noenting på min 50" som jeg har hatt siden slutten av juli..

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Koshn
    Det forutsetter at alt som er koblet til TV-en er ujordet. Hvis man f.eks. har koblet til en forsterker eller datamaskin som er jordet er man like langt.
    Nå er det jo ikke lov å ha både jordet og ujordet stikkontakter i samme rom, selv om noen få kanskje har det, så er det nok ikke en veldig vanlig problemstilling.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, akkurat det har ikke noe å si for min oppfatning av skjermer; hvem som får best ditt og datt. Poenget er at målingene varierer nå voldsomt (0,06-0,003 cd/m2).

Sortnivået på min skjerm har blitt bedre og bedre etter hvert som tiden har gått. Nå de siste ukene har det stabilisert seg, og det sorte er nå dyyyypt. Og jeg er rimelig sikker på at min skjerm måler nærmere 0,003 cd/m2 enn 0,06 cd/m2. Har sett VT20 i helt mørkt rom, og til tider synes jeg sortnivået på C7705 er bedre enn VT20.

Men sånn har det vært med alle mulige slags tester av lyd og bilde. Dersom EISA eller ett av de største bladene gir en skjerm topp omtale tidlig, er det svært få testere som kommer til andre konklusjoner i senere tester. De store og mektige setter på mange måter malen for resten av testerne. Ikke bare i denne sammenhengen, men med det meste innen lyd og bilde.
    Må si meg enig i mye av det du sier, jeg finner det også merkelig at de måler til såpass "høyt" som 0,06cd/m2, jeg har også den oppfatningen at sort har blitt bedre over tid på skjermen min.

Det jeg syns er meget mistenksomt er at Flatpanels måler samsungen til 0,06 etter kalibrering mens de måler f.eks LG PK950 til 0,04 etter kalibrering. Ta foreksempel testen til Product reviews and prices, software downloads, and tech news - CNET så får modellen som er hakket under Ps50C7705 som de betegner for PN50C7000 et bedre sortnivå resultat enn Pk950 i testen.

Jeg tror og håper seriøst at C7705 klarer bedre enn 0,06, så det kan være at tv´n ikke var nok innkjørt i testen!?

Newcomer Sherpa sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare nevnes at flere har klaget på Flatpanels forum (ikke nødvendigvis under akkurat denne testen) om at måleinstrumentene de bruker måler feil.

Side 37 av 104 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 47 57 67 77 87 97 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •