Samsung 2010 plasma modeller - Side 36

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 36 av 104 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 46 56 66 76 86 96 ... SisteSiste
Viser resultater 701 til 720 av 2077
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    Nei, kan ikke se at der er noe readme file eller noe. Håper noen kan fortelle hvilke endringer det er i dennye firmwaren etter de har oppdatert. Og at noen kan svare på om denne kan brukes på både C7700 og C7705.
    Jeg vet ikke om du kan bruke 7705-fila på 7700, men dette er det jeg gjorde da jeg oppgraderte min 50-tommer 7700 før jeg endte med å returnere tv'en:

Gikk inn på Samsung sine nettsider.
    1) Byttet land/språk til Nederland nederst på siden (Husket at en kar på ps.no sa at de importerte direkte fra Nederland, skjønner du)
    2) Klikket meg fram til "nedlasting" under "support" (På den nederlandske er det vel "Service" og "Downloadcentrum" øverst på siden.
    3) Søkte på "PS50C7700" (PS63C7700 for din del) og valgte plasma-tv'en.
    4) La fila over på en usb-stick og kjørte fila derfra. Den pakket da ut noen filer til en folder. Usb-sticken var så klar til å brukes.

Oppgradering til versjon 1016 gikk knirkefritt hos meg, regner med at dette burde la seg overføre til 63-tommeren. Ser at v2001.2 ligger ute nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper noen kan rapportere om hva som er bedre med denne nye firmwaren, om det er verdt å ta seg bryet med å oppgradere.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På britisk versjon (C7000) går det ann å klikke på beskrivelsen, og da kommer det fram følgende:

1. Title
    2010 PDP C65** & 7*** Firmware for sefl-upgrade
    2. Applicable Model
    PS**C6000 7000 series
    3. Carrier or Corporate Customer
    Open Market
    4. Description
    T-VALDEUC-2001.2
    . Add alternative FRC Ics (Zoran)
    . SPDIF is not working if sub-dtv sound is selected in PC-DTV PIP mode.
    . Watching ''picture'' on media play error with new s/w of I-phone/I-pad.
    . OSD Wrapping issue on wireless pop-up window

Newcomer Maximilliam sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som fila til oppgraderingen er den samme på PS50C7705, og PS50C7700.

Her er uansett link til fila til C7700. Fra den engelske siden til Samsung.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Maximilliam
    Ser ut som fila til oppgraderingen er den samme på PS50C7705, og PS50C7700.

Her er uansett link til fila til C7700. Fra den engelske siden til Samsung.
    Fikk forståelsen av at C7705 heter C7000 i Storbrittania. På den britiske nettsiden til samsung får jeg ingen treff på "PS50C7700", men kommer inn på "PS50C7000". Her ligger det 2 stk firmware-filer, hvorav en er spesielt for såkalt "Freeview tv".

Det kan godt hende at alle filene kan brukes om hverandre, men det kan ikke skade å holde seg til firmware for den tv'en man har (C7705, C7700 eller C7000, evt. C7790 for Tyskland).

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SpruceMoose
    Fikk forståelsen av at C7705 heter C7000 i Storbrittania. På den britiske nettsiden til samsung får jeg ingen treff på "PS50C7700", men kommer inn på "PS50C7000". Her ligger det 2 stk firmware-filer, hvorav en er spesielt for såkalt "Freeview tv".

Det kan godt hende at alle filene kan brukes om hverandre, men det kan ikke skade å holde seg til firmware for den tv'en man har (C7705, C7700 eller C7000, evt. C7790 for Tyskland).
    Høres ut som der ikke var noe viktig oppdatering med denne nye firmwaren, så tror jeg venter på neste firmware.

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er C7705 testet hos Flatpanels.dk Samsung C7705 test/anmeldelse - FlatpanelsDK

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som heg har sagt tidligere, så er testene som kommer med så forskjellige resultater at en snart ikke vet hva en skal tro på. Det varierer stort på målt sortnivå, nå, synes jeg.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Som heg har sagt tidligere, så er testene som kommer med så forskjellige resultater at en snart ikke vet hva en skal tro på. Det varierer stort på målt sortnivå, nå, synes jeg.
    Hvor mange forskjellige målinger finnes det på 50 tommeren ?

Jeg målte min (den lille stunden jeg hadde den) til 0.05. De få tv'ene jeg har målt tidligere har også ligget like under det Flatpanels har målt.
    Så når Flatpanels måler den til 0.06 (60hz), så tror jeg det stemmer ganske bra.

Jeg har ikke hatt tid til å lese hele testen, men det ser jo ut som den får en veldig bra omtale bortsett fra sortnivået. Og hvis jeg husker riktig, så var jo du fornøyd med sortnivået på din, og det er jo viktigere enn hva folk måler.

Jeg derimot hadde aldri blitt helt fornøyd med det sortnivået. (Det var en av grunnene til at jeg leverte den tilbake.) Men jeg har blitt veldig kresen på det området.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av force
    Hvor mange forskjellige målinger finnes det på 50 tommeren ?

Jeg målte min (den lille stunden jeg hadde den) til 0.05. De få tv'ene jeg har målt tidligere har også ligget like under det Flatpanels har målt.
    Så når Flatpanels måler den til 0.06 (60hz), så tror jeg det stemmer ganske bra.

Jeg har ikke hatt tid til å lese hele testen, men det ser jo ut som den får en veldig bra omtale bortsett fra sortnivået. Og hvis jeg husker riktig, så var jo du fornøyd med sortnivået på din, og det er jo viktigere enn hva folk måler.

Jeg derimot hadde aldri blitt helt fornøyd med det sortnivået. (Det var en av grunnene til at jeg leverte den tilbake.) Men nå er jeg blitt veldig kresen på det området.
    Nei, akkurat det har ikke noe å si for min oppfatning av skjermer; hvem som får best ditt og datt. Poenget er at målingene varierer nå voldsomt (0,06-0,003 cd/m2).

Sortnivået på min skjerm har blitt bedre og bedre etter hvert som tiden har gått. Nå de siste ukene har det stabilisert seg, og det sorte er nå dyyyypt. Og jeg er rimelig sikker på at min skjerm måler nærmere 0,003 cd/m2 enn 0,06 cd/m2. Har sett VT20 i helt mørkt rom, og til tider synes jeg sortnivået på C7705 er bedre enn VT20.

Men sånn har det vært med alle mulige slags tester av lyd og bilde. Dersom EISA eller ett av de største bladene gir en skjerm topp omtale tidlig, er det svært få testere som kommer til andre konklusjoner i senere tester. De store og mektige setter på mange måter malen for resten av testerne. Ikke bare i denne sammenhengen, men med det meste innen lyd og bilde.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jammen, 0.003 har vel aldri vært målt på 50"-en ? Har det det ?
    Var ikke det på 63"-en ?

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda SVS! -man, men jeg har lest mer negativt om Samsung 7705 enn jeg har om Panasonic VT20. Varierende sort nivå, buzz og line bleed er ting som går igjen blandt professjonelle testere og folk på forum. Men man får vel mer for pengene sine med 7705 kontra VT20 kanskje.

Alle disse forskjellige testene og meningene til folk gjør det ikke akkurat lett for folk å bestemme seg for valg av TV. Selv er jeg usikker på om jeg skal beholde min LE850N eller gå for en annen TV. Etter denne testen til Flatpanels.dk så må jeg innrømme at VT20 frister mer enn 7705 nå. Synd å gå ned 5" i størrelse da menne...

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EISA er vel et felles prosjekt mellom ganske mange europeiske magasiner innen lyd&bilde. Det blir jo en felles vurdering på godt og vondt. Tror ikke de nødvendigvis gjør eller sier noe tull. Men lyd og bilde er jo noe individuelt. Har man hatt noe eldre tv skjerm fra før er denne Samsungen en oppdatering uansett. Opplevd og målt sortnivå kan jo være forskjellig.

Jeg opplever som du SVS!-man at sortnivået og detaljer i det sorte på denne Samsungen er meget bra. Vi har jo ikke hatt muligheten til å sammenligne direkte med to skjermer side-ved-side.

Ikke alt er bare topp med denne skjermen heller. Jeg opplever den siste testen fra Flatpanels.dk som både posetiv og ballansert. Den sier jo ikke at C7705 er dårlig. Bare at Panasonic er hakket bedre, ikke overaskende. Men er det verdt de ekstra kronasjene er mer usikkert. I tillegg er den jo så tett på de mer overprisete LED-LCD variantene at dette er og blir et kupp uansett spør du meg.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    EISA er vel et felles prosjekt mellom ganske mange europeiske magasiner innen lyd&bilde. Det blir jo en felles vurdering på godt og vondt. Tror ikke de nødvendigvis gjør eller sier noe tull. Men lyd og bilde er jo noe individuelt. Har man hatt noe eldre tv skjerm fra før er denne Samsungen en oppdatering uansett. Opplevd og målt sortnivå kan jo være forskjellig.

Jeg opplever som du SVS!-man at sortnivået og detaljer i det sorte på denne Samsungen er meget bra. Vi har jo ikke hatt muligheten til å sammenligne direkte med to skjermer side-ved-side.

Ikke alt er bare topp med denne skjermen heller. Jeg opplever den siste testen fra Flatpanels.dk som både posetiv og ballansert. Den sier jo ikke at C7705 er dårlig. Bare at Panasonic er hakket bedre, ikke overaskende. Men er det verdt de ekstra kronasjene er mer usikkert. I tillegg er den jo så tett på de mer overprisete LED-LCD variantene at dette er og blir et kupp uansett spør du meg.
    Enig der. Flatpanels hadde som vanlig en balansert test av C7705 hva gjelder resten. C7705 er ikke perfekt og ei er heller VT20. Min ambisjon med å kjøpe C7705 var ikke å kjøpe markedets beste tv, bare den beste tv til under 20k.

Det nærmeste jeg har sett av en perfekt tv, var på IFA i helgen, da jeg sto i 20 minutter og var trollbundet av LGs 31" OLED. Klarer de å overføre dette bildet til 50", så snakker vi perfekt skjerm, i mine øyne
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har min PS50C7705 endelig blitt levert på døra. Jeg klør selvfølgelig i fingrene etter på få den opp men lurer på følgende:

- Bør jeg la den stå et døgn i eksen her inne eller kan jeg begynne med en gang?
    - Bør jeg la den stå på et døgn med en film i loop for la den "sette seg" og kanskje evt. få minimert evt. buzz som er på disse.
    - Hvis nei på første, kan jeg sette i gang med å se på film i kveld?

Noe annet jeg bør huske på eller utføre? Tenkte at kalibreringsforsøk venter jeg med til den har gått seg inn litt.

PS:
    Jeg ser det ikke ennå men på bildet på esken ser det ut som TVen er tiltet bakover noen grader, noe som ikk er spesiet gøy for meg som har den i hodehøyhde. Vil det være uheldig ift. opplevd bildekvalitet? Lar foten seg justere noe grader fremover og bakover?

Ellers en advarsel til alle som vil hente 50"eren på lager selv. Esken er enorm og jeg tror nesten selv de største stasjonsvogner med setene nedlagt blir for små. Og den er fryktelig lang.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kendu
    Da har min PS50C7705 endelig blitt levert på døra. Jeg klør selvfølgelig i fingrene etter på få den opp men lurer på følgende:

- Bør jeg la den stå et døgn i eksen her inne eller kan jeg begynne med en gang?
    - Bør jeg la den stå på et døgn med en film i loop for la den "sette seg" og kanskje evt. få minimert evt. buzz som er på disse.
    - Kan jeg sette i gag med å se på film i kveld?

Noe annet jeg bør huske på?

PS:
    Jeg ser det ikke ennå men på bildet på esken ser det ut som TVen er tiltet bakover noen grader, noe som ikk er spesiet gøy for meg som har den i hodehøyhde. Vil det være uheldig ift. opplevd bildekvalitet? Lar foten seg justere noe grader fremover og bakover?

Ellers en advarsel til alle som vil hente 50"eren på lager selv. Esken er enorm og jeg tror nesten selv de største stasjonsvogner med setene nedlagt blir for små. Og den er fryktelig lang.
    Ha, ha...
    gratis med kjempeskjerm. Hva er det du venter på
    Se å få f.skapen ut av esken kjappest mulig. Gått ta banen. Vente med åfå herligheten ut av eska. Skulle tro du venta på julekvelden.

Alt ordner seg når du kobler det hele opp. Ikke bekymre deg så mye. Ingen tilting. Bare et reklame bilde. Foten rører ikke på seg før du har koblet til skjermen, da kan du vri på den. Herlig.

Igjen grattis og lykke til...

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kendu

- Bør jeg la den stå et døgn i eksen .

Hehehe. Godt forhold til eksen, skjønner jeg

Sett i gang, sier nå jeg:lol:
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha "eksen" *ler*

Takker.

Er litt som å få en stor dyr ting når man var guttunge og viser stor respekt og nesten redd for å ta på den.

Neida, men godt å høre, da røsker jeg i vei og gleder meg til sette på "Home 2009" Blu-ray.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var kanskje litt optimistisk som forsøker å montere TVen alene hehe. Ser ut som man må være 3 stk for å skru foten til TVen. (har dog en pers som er her om litt)

Er det trygt å sette den ned på 2 stoler (avlasting nok for panelet?) så man får skrudd på foten i midten? Regner med at man ikke kan snu den på hodet (esken). Hva gjør dere? Er dere et lite kompani ved montering hehe. Har aldri eid en så stor skjerm før :shock:

Disse metallkjernene klipsene for å skjerme ledninger, bør de sitte på både strøm og signalledninger? Må de sitte i begge ender eller holder det å feste en oppe ved TVen (evt. lenger ned?). Det ser også ut som det er plass til 2 ledninger i hver klips og det følger med 4 slike, ergo nok til 8 ledninger?

Og en siste ting, er det farlig på noen måte at det ikke er en jordet kurs der Plasmaen får strøm? Kan man få støt eller skade skjermen, brannfarlig? Beklager disse spørsmålene, har aldri eid en Plasma og man har jo hørt en del "skremmende" ting som brannfare osv. med store flatskjermer.

EDIT:
    Skal forøvrig ikke "søple ned" denne tråden med slike grønnskolling spørsmål.

Side 36 av 104 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 46 56 66 76 86 96 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •