Samsung 2010 plasma modeller - Side 35

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 35 av 104 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 45 55 65 75 85 95 ... SisteSiste
Viser resultater 681 til 700 av 2077
    Newcomer Maximilliam sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det følger med ett sett briller. Jeg fikk i tilegg med start pakken med to sett briller og filmen Monsters VS Aliens, da jeg kjøpte Bluray spilleren samtidig. (BD-C6900)

Newcomer Sherpa sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilt PS50C7705 og skal bestile surroundsett med 3D spiller når TV-en er mottatt fra samme sted, kvalifiserer det seg til å motta den pakken med ekstra briller isåfall? Er det butikken eller Samsung Norge som forvalter dette?

Newcomer Maximilliam sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jeg ikke sikker på, i butikken hvor jeg kjøpte mitt TV sa dem at dette var en kampanje som egentlig er over. Men de koster jo ingenting å spørre.

Egentlig kjøpte jeg ikke hverken TV eller bluray spiller, det var en gevinst fra Hi-Fi klubbens VM quiz.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mottok en PS50c7705 fra komplett igår. Når jeg skrudde på tv'n så la jeg merke til at den buzzet med en gang. Jeg kan tilogmed høre buzzen når jeg sitter 3 meter unna og 15 i volume på blu-ray film. Det er vel ikke normalt at buzzen skal høres så langt unna? Var veldig fine bilder på tv'n men veit ikke om jeg orker å leve med å høre buzz hver gang jeg ser på tv'n.

Noen som veit om dette går som mangel på varen og jeg kan kreve ny/reperasjon hvis det mulig ? eller må jeg angre kjøpet og kjøpe ny?

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lowrey
    Jeg mottok en PS50c7705 fra komplett igår. Når jeg skrudde på tv'n så la jeg merke til at den buzzet med en gang. Jeg kan tilogmed høre buzzen når jeg sitter 3 meter unna og 15 i volume på blu-ray film. Det er vel ikke normalt at buzzen skal høres så langt unna? Var veldig fine bilder på tv'n men veit ikke om jeg orker å leve med å høre buzz hver gang jeg ser på tv'n.

Noen som veit om dette går som mangel på varen og jeg kan kreve ny/reperasjon hvis det mulig ? eller må jeg angre kjøpet og kjøpe ny?
    La den stå på i 48 timer med film som går konstant, og se om buzzingen gir seg. Gjør den ikke det, hadde jeg reklamert. Det er jo litt pes å pakke ned en så stor tv igjen og levere den for retur. Da er det kanskje verdt å forsøke mitt tips først
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    La den stå på i 48 timer med film som går konstant, og se om buzzingen gir seg. Gjør den ikke det, hadde jeg reklamert. Det er jo litt pes å pakke ned en så stor tv igjen og levere den for retur. Da er det kanskje verdt å forsøke mitt tips først
    Denne Samsung Prestige Service kan vel brukes hvis man bor i Oslo eller Bergen, for å avgjøre om det er en reklamasjonssak.

Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Denne Samsung Prestige Service kan vel brukes hvis man bor i Oslo eller Bergen, for å avgjøre om det er en reklamasjonssak.
    Men i praksis er det veldig lite prestisje i den servicen etter min erfaring. Ja, de kom og hentet TV. Insisterte på uten emballasje, og fikk tilbake med riper. Og like mye støy (for 3. gang til rep). Greit nok, du sparer muligens å frakte TV selv men.. Måtte hjelpe til å bære uansett...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fekk min PS63C7700 via tollpost i dag, var ingen 3D briller med i pakken for min del.

Skikkelig fornøyd så langt med tanke på bildekvalitet og ikke minst størrelse

Merkelig nok får eg ikke noe lyd på selve tv'n, men kansje det er fordi eg har koblet tv'n rett i Onkyo surround forsterkeren min?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MOD EDIT: Dobbeltpost...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen erfaringer med min tv: Jeg returnerte c7700'en da jeg syntes det var for mye buzz i den, gikk så til innkjøp av en c7705 som kom i går. Trodde først jeg hadde fått en ny gråimportert tv siden det sto 7700 utenpå esken. Det var derimot en lapp på siden hvor modellnummeret PS50C7705YSXXE sto, ringte og dobbeltsjekket med nettbutikken, og det var slik det skulle være. Altså ingen gråimport. Ett stk briller fulgte med.

Denne gangen satte jeg på disse feritt-kjernene på strømkabelen. La så inn tallene fra testen som er referert tidligere.

Når det gjelder buzz "følte" jeg at det var en anelse mindre nå. Denne gangen hørte jeg buzzen høyest på fronten øverst, mens på den første tv'en var det på baksiden lyden var høyest. Uansett, jeg kan fortsatt høre buzz fra 3,5m avstand, men sitter altså med en fornemmelse av at det er svakere. Støy er som kjent uønsket lyd, og hvis en bestemmer seg for at buzz-lyd er "plasma-go'lyden" kan det jo tenkes at en ikke plages lenger :-D

Så over til 3D:
    -For det første, jeg har ikke gjort noen endringer på video-innstillingene i 3D siden jeg ikke vet hvilke tall jeg bør sette inn (Skjermen skal vel bl.a. være lysere enn vanlig 2D pga brillene). For det andre så ble tv'en levert med firmware 1016, og det skal være det nyeste.
    -Har en helt nyinnkjøpt Samsung C6900 3D-spiller (ikke oppdatert noen firmware på denne). Har koblet spilleren til tv'en via en Denon AVR-1911 receiver (har deaktivert bildebehandling i receiveren).

Uansett, forsøkte Monster vs Aliens...delvis skuffet over resultatet. Det var en del flimring i begynnelsen, men det skyldtes nok at det ikke var helt mørkt i rommet, det løste seg rimelig bra da sola forsvant helt og vi flyttet oss nærmere (ca. 2 m unna bildet).

Jeg satt også med et inntrykk av at bildet ikke hang helt med til tider, og at det ble etterslep og hakking. Dette la jeg spesielt merke til i "raske" scener.

Sync mellom briller og tv forsvant også ca. 4-5 ganger ila filmen, da bare for bortimot 1 sekund om gangen. Kona som satt ved siden av var visst mer plaget og hadde lengre perioder uten sync (hun var ikke veldig imponert).

Jeg ble veldig obs på crosstalk fra midten av filmen (spesielt natt-scenene). Siden jeg ikke la merke til dette i starten syntes jeg det var litt rart, kan plasmaen bli tregere etterhvert som den blir varm?

Så...slik jeg har satt det opp nå synes jeg 3D-delen er hakket for dårlig. Dette er jo 1. generasjons 3D, så jeg kan sikkert ikke forvente for mye. Forhåpentligvis vil noen problemer forsvinne med nyere firmware. Er det forresten noen som vet hvordan bildet best kan optimaliseres når en ser 3D?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tviler på buzzen har noe med om det er 7700 eller 7705, det har nok heller med om en er heldig og får en som ikke buzzer, tror de fleste av disse tv-ene buzzer svært lite. Min 7700 er litt buzz, men ganske lite. 63 tommer er bra stort, men jeg kunne gjerne hatt den enda 10 tommer større....

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PS63C7705XXE på vei

Etter at eksen stakk av med Pioneer LX5090 for en tid tilbake er tiden inne for å finne noe nytt.. Spurte sjefen på jobb (jobber på elkjøp her i byen) og han anbefalte enten 50 eller 63C7705..

Etter noen runder fram og tilbake om 63" ville bli for stort osv fant jeg ut at mest sannsynlig ville jeg angre om jeg "bare" gikk for 50" Etter litt googling fant jeg denne tråden og etter å lest gjennom hele greia ble jeg overbevist og bestilte derfor 63"

Dessverre er den ikke på plass før 14/15 september, men jeg har skjønt det slik at jeg har noe å se frem til Så blir det spennende å se hvordan sortnivået på denne er i forhold til lx5090 jeg hadde. Og ikke minst hvor mye bedre panoreringen er på Samsung i forhold til Pioneer

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns bildet blir bare bedre og bedre for hver dag på min PS63C7705

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    Syns bildet blir bare bedre og bedre for hver dag på min PS63C7705
    Men, når det er sagt, det er på HD... på SD er bildet veldig dårlig syns jeg, men det er det vel på alle nye tv-er har jeg inntrykk av?

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    Men, når det er sagt, det er på HD... på SD er bildet veldig dårlig syns jeg, men det er det vel på alle nye tv-er har jeg inntrykk av?
    Er det noe TV som lager gode SD bilder på 60 tommer og mer da? 50 tommeren sier folk har et godt SD bilde har jeg lest. Så det kan hende at størrelsen har en del å si.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigZ
    Hva blir bedre med denne nye firmwaren, og kan den brukes på den importerte C7700 modellen også?

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var ikke verre enn å bytte 63 med 50 i URL-filen:
    Support for PS50C7705 SAMSUNG

Er nok en READ ME i filen som tar for seg endringene.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sherpa
    Var ikke verre enn å bytte 63 med 50 i URL-filen:
    Support for PS50C7705 SAMSUNG

Er nok en READ ME i filen som tar for seg endringene.
    Nei, kan ikke se at der er noe readme file eller noe. Håper noen kan fortelle hvilke endringer det er i dennye firmwaren etter de har oppdatert. Og at noen kan svare på om denne kan brukes på både C7700 og C7705.

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry, blinksa på spm ditt. Så selv at det ikke var en read me-fil der..

Side 35 av 104 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 45 55 65 75 85 95 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •