Samsung 2010 plasma modeller - Side 34

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 34 av 104 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 44 54 64 74 84 94 ... SisteSiste
Viser resultater 661 til 680 av 2077
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    MOD EDIT: Dette er en teknisk tråd, være vennlig å forholde den teknisk. Takker!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg venter på PS50C7705 levert på døren i morgen. Men hører at flicker fortsatt er en sak for plasma og nok alltid vil være det.

I tillegg blir buzz, dårlig sortnivå på 25/50/100 og linebleed for denne modellen noe som gjør at jeg vurderer å avbestille og heller se på en god LED.

Har kjøpt på elkjøp, så jeg har 30 dager åpent kjøp, men vet ikke om jeg orker styret med å levere tilbake. Hva er deres råd i saken?

Jeg skal bruke den til følgende:
    - SD og HD film
    - Blu-Ray
    - SD og HD TV
    - PS3
    - Xbox360

+ En del til PC fra godstolen, både spilling, surfing og skrivebruk.

Jeg hadde også håpet at Panasonic ville komme med sine Kuro modeller i år, som jeg ikke har hørt noe til.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ombestemt meg, syns normal modus er bedre enn film modus...veldig bra skarpt bilde, men trenger nok kalibrering for å få rette farger og lys ja, er ikke helt fornøyd med noen av modusene...syns kanskje modusene var bedre ferdig innstilt på fjorårsmodellen, men med litt kalibrering blir det vel bra får jeg tro og håpe, får la tv-en gå noen timer først før kalibrering...

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av apwr
    Jeg har hatt Samsung PS58B850, og har nå Samsung PS63C7705. Jeg returnerte førstnevnte pga. ekstrem buzzing (dog svært retningsbestemt). Jeg har kun hatt sistnevnte eksemplar i to dager, og kan meddele at denne også buzzer i noen grad (retningsbestemt), men ikke langt på nær like høyt som på PS58B850. Buzzingen på 63"-eren er for meg ikke en "deal-breaker", og er fra mitt synspunkt fullt mulig å leve med da den er såpass lite forstyrrende.

I går hadde jeg en kompis på besøk, og jeg spurte av ren nysgjerrighet om han kunne høre buzzingen (det burde være ganske lett). Uansett hvordan han satt så maktet han ikke å høre en eneste lyd. Jeg tror jeg med stor sikkerhet kan si at hørselen varierer sterkt fra individ til individ, spesielt evnen til å høre de frekvensområdene denne buzzingen ligger i.

.
    Intresangt. Med årene så hører man de høyeste frekvensene dårligere. Det er alders betinget. Jeg hører lite til denne buzzingen, hvis jeg ikke legger øret inntil skjermen og litt godvilje til. Er kansje blitt litt gammal. Plasma kommer med en alders grense

Men deet kan virke som du sier at dette med plasma buzz er noe individ orientert. Omentrent som diskusjonen om regnbuer på DLP prosjektorer for noen år siden. Noen merker det ikke, andre er plaget.
    Om du er plaget vet du ikke før man personlig har apparatet i egen stue

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,637
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var hos Elgiganten i dag og kikket på PS63C7705.
    Prøvde etter beste evne å høre noe buzz, men klarte det ikke.
    Men det er jo også pga. butikkstøj i form av tv-er som spiller og annet.
    Samt at panelet var skrudd så høy opp på veggen at jeg kun nådde til midten av skjermen.
    Slik jeg forstår det er den meget retningsbestemt og kommer ut på toppen av skjermen.
    Som om jeg hadde stått på en kasse øl hadde jeg kanskje hørt noe.
    Men å kunne konstatere noe buzz i butikkmiljø er nok rimelig umulig etter min erfaring.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Grattis devilej, gleder meg til å lese dine inntrykk! Det som er HELT sikkert er at det er en STOR TV du har kjøpt deg, men jeg må samtidig si at jeg stadig overraskes over at stadig større TVer ser ut til å fungere glimrende selv på relativt små stuearealer... Et minimalistisk design er jo uansett vesentlig, skal du henge den på veggen eller stå på et TV-bord?
    Den skal opp på vegg. Pakket den nettopp ut, og ble litt skuffet da jeg oppdaget at det var en 7700, og ikke en 7705 som selger garanterte at det skulle være. Jeg sende tom en mail for å være helt sikker på at det var en 7705, noe de bekreftet. Veldig usikker på om jeg skal pakke den ned igjen og levere den tilbake
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Den skal opp på vegg. Pakket den nettopp ut, og ble litt skuffet da jeg oppdaget at det var en 7700, og ikke en 7705 som selger garanterte at det skulle være. Jeg sende tom en mail for å være helt sikker på at det var en 7705, noe de bekreftet. Veldig usikker på om jeg skal pakke den ned igjen og levere den tilbake
    Eineste forskjellen mellom 7705 og 7700 er vel det at 7705 har nordiske menyer og det følger med et sett 3D briller slik eg har skjønt det.

Om det stemmer er det noe eg vil kunne leve med i hvert fall med tanke på prisen.

MOD EDIT: Vennligst forhold tråden teknisk, greit å diskutere 7700 vs. 7705 mht tekniske egenskaper, men vennligst unngå å nevne forhandler da tråden i så fall lett peiler i prisrelatert retning.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noe mer info om når de nye forbedrede Samsung 3D brillene kommer i salg da? Venter på disse før jeg kjøper briller...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nViz
    Eineste forskjellen mellom 7705 og 7700 er vel det at 7705 har nordiske menyer og det følger med et sett 3D briller slik eg har skjønt det.
    7700 modellen har også menyer på norsk, men det stemmer at det ikke medfølger briller. Den store forskjellen for mange vil nok likevel være tilgangen til Samsung prestige service. Dette gjelder likevel kun de som bor i Oslo og Bergen.

Prestige Service SAMSUNG

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom Expert. De hadde 46C6805 som ser låvende ut. Men ingen andre som har dette nummeret? Lurer på hvorfor bare Expert har denne TV'n. Er det en annen model som gjelder?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arve28
    Var innom Expert. De hadde 46C6805 som ser låvende ut. Men ingen andre som har dette nummeret? Lurer på hvorfor bare Expert har denne TV'n. Er det en annen model som gjelder?
    Dette er en LED-tv. Du er i plasma-forumet nå

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    6805 er experts versjon av 6705, denne har litt annet design og mulighet for opptak via USB om jeg ikke er helt på bærtur.

Bildekvalitetsmessig er den klin lik 6705 og 6005, og etter min mening kraftig overpriset.

Uansett er du i feil tråd, dette er tråden for plasmatv

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk og beklager. Trykket inn i feil tråd. Vurderer både LED og Plasma. Sorry igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Liddell
    7700 modellen har også menyer på norsk, men det stemmer at det ikke medfølger briller. Den store forskjellen for mange vil nok likevel være tilgangen til Samsung prestige service. Dette gjelder likevel kun de som bor i Oslo og Bergen.

Prestige Service SAMSUNG
    En annen forskjell er at Canal Digital og Riks-TV ikke vil garantere at den interne tuneren vil virke i deres systemer dersom du har en gråimportert modell som C7700. Jeg har lest at noen har fått det til å virke midlertidig på tross av gråimport, men i følge noen som forstår seg på slikt, så kommer Canal Digital og Riks-TV til å lansere noen nye systemer i løpet av høsten som vil gjøre gråimporterte tv'er ubrukelige med intern tuner i deres tv-nett. :cry: (Vil starte en egen tråd om dette i et mer passende forum).

Aabø

EDIT: Link til ny tråd: http://avforum.no/forum/digitalt-bak...-modeller.html

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For dere som bruker den interne tuneren ( BigZ?):
    Jeg lurer på om det kommer opp info om programmet man ser på når man skifter kanal, i tillegg til eventuelt neste program på kanalen, når man bruker den interne tuneren?

Jeg har i dag en av de gamle C 1201 CX dekoderne til Canal Digital og den viser både det aktuelle programmet som går, hvor lenge det har vart/varer og hva neste program på kanalen er hver gang man skifter kanal. Veldig kjekk funksjon som gjør zappingen mye raskere!

Aabø

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nViz

Om det stemmer er det noe eg vil kunne leve med i hvert fall med tanke på prisen.

MOD EDIT: Vennligst forhold tråden teknisk, greit å diskutere 7700 vs. 7705 mht tekniske egenskaper, men vennligst unngå å nevne forhandler da tråden i så fall lett peiler i prisrelatert retning.
    7700 har også meny på norsk, og medfølgende briller er vel uansett strengt tatt opp til leverandør da jeg regner med at disse ikke ligger inni tv esken men kommer i en pakke ved siden av. Det er vel derfor ingen garanti for at man får med noen briller om selger ikke spesifiserer dette.
    Forskjellen er selvfølgelig i hovedsak garantiforpliktelsen fra Samsung (de fraskriver seg garantiforpliktelser for produkter som ikke er kjøpt gjennon Samsung Norge) + interntuneren. Og at man får det man er lovet, hvilket ikke er saken i mitt tilfelle. Teknisk sett er selvfølgeig tilgangen på hjelp fra Samsung viktig om man sitter igjen med en sort skjerm etter 6 mnd.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,637
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    7700 har også meny på norsk, og medfølgende briller er vel uansett strengt tatt opp til leverandør da jeg regner med at disse ikke ligger inni tv esken men kommer i en pakke ved siden av.
    Jeg tror faktisk de ligger inni esken.
    Og det er spesifisert hos Samsung at de følger med til den nordiske modellen.
    Så hvis de ikke fulgte med, har selger fysisk tatt dem ut av esken.

Newcomer Sherpa sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er egentlig dealen med at US-modeller av seriene har forskjellig teknologi og egenskapene enn EU-modeller? Er det for å segmentere markedet mer i statene? For eksempel så har ikke 7-serien i statene Real Black Filter men det har vi her i EU.

Newcomer Maximilliam sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Jeg tror faktisk de ligger inni esken.
    Og det er spesifisert hos Samsung at de følger med til den nordiske modellen.
    Så hvis de ikke fulgte med, har selger fysisk tatt dem ut av esken.

Det stemmer at brillene ligger inne i esken til TV'n, jeg holdt på å kaste ut hele esken med briller, dem lå i en hvit "isopor" pose, nede i isoporen som TV'n sto i. Hadde det ikke vært for at jeg kikket i esken ekstra nøye en gang til, hadde jeg hatt bare to par briller til min PS50C7705.

Newcomer Sherpa sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Følger det med 1 eller 2 sett med briller? Sliter med begrepet par i enkelte sammenhenger..

Side 34 av 104 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 44 54 64 74 84 94 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •