Samsung 2010 plasma modeller - Side 33

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 33 av 104 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 53 63 73 83 93 103 ... SisteSiste
Viser resultater 641 til 660 av 2077
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av BigZ
    Mine negative erfaringer:
    Buzz/summing (er visst verst på 63")
    Line Bleed (mest via pc, men ser det også av og til i film (foreks fra subtitles) og via PS3 og Xbox 360.)
    Sortnivået er høyere ved 50hz eller ved bruk av Cinema Smooth.
    Den innebygde tuneren er litt kresen på antennesignalet. Hakker av og til i HD kanaler, der PVR fra Canal Digital ikke har dette problemet. (Dette kan være pga jeg bruker en uoriginal CAM, så jeg har bestilt en original fra Canal Digital.)
    Dette er likevel små problemer i forhold til alle positive sider, så jeg har bestemt meg for å beholde tv'en.
    Det med hakkinga i HD-kanaler er 99.9% sikkert cam'en og ikke TV'en skyld.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    SVS- man!; det er ulike "tall" for samtlige TVer, helt poengløst å legge de ut... Skal det være noe generelt en kan si i så måte må det være å forsøke å redusere andelen blått i "warm 2"-settingen (som er alt for kald), ev. øke blått "warm 1". Ettersom en måtte inn og funjustere samtlige TVer i gråskala-equalizeren er det uansett svært vanskelig, om umulig å ta dette på "øyemål".

Jeg skal for øvrig se etter den cinema-modusen så snart jeg får anledning, hvis dette reduserer sortnivået til type 0,003 i stedet for 0,03 som jeg faktisk måler nå skal jo differansen være enorm...

Når det gjelder kalibreringsutstyr prøvde Gorm å ta noen målinger ved bruk av C-5-proben (en probe til typisk 5000.-). Denne flakket såpass i måleresultatene at det ble håpløst egentlig. En måtte altså til med Microspec-proben i et helt sortmaskert rom, et måleapparat til rundt 70.000.-, for å klare å lese av stabile målinger.

Jeg sier for øvrig ikke at det er umulig å få til gode bilder på egen hånd, men ettersom resultatet er såpass følsomt for feiljusteringer kan en lett gjøre vondt verre ved å foreta disse justeringene selv. Det er også veldig mye å sette seg inn i. Min anbefaling i så måte må være å være fornøyd med bildet en har i utgangspunktet og heller justere seg inn ved bruk av DVE på kontrast og brightness.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Det med hakkinga i HD-kanaler er 99.9% sikkert cam'en og ikke TV'en skyld.
    Håper det, da jeg som sagt har bestilt en original med parret kort.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,639
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Jeg skal for øvrig se etter den cinema-modusen så snart jeg får anledning, hvis dette reduserer sortnivået til type 0,003 i stedet for 0,03 som jeg faktisk måler nå skal jo differansen være enorm...
    Det kan godt stemme Lygren.
    For en av de danske ISF-kalibratørene melder om en 10x faktor i tapt sortnivå på denne "Buggen"
    Og 0.003 x 10 = 0.03 som dere målte.
    Just wanted to add that the user fredtoft (at recordere.dk) measured the PS63C7705′s black levels with a Klein K10 (capable of measuring down to 0.0002 cd/m2 and the same meter used by hdtvtest.co.uk and avforums.co.uk in some of their reviews). He is an ISF and a THX certified calibrator so I guess his measurements are to be taken seriously.
    You can see the posts here (in danish), but to sum it up:
    With 60Hz or 24Hz input (Cinema Smooth off): 0.003 cd/m2 0.0009 fL
    With 50Hz or 24Hz input (Cinema Smooth on): 0.034 cd/m2 0.0099 fL
    Samsung C7705 plasma black level at 50Hz vs. 60Hz vs. Cinema Smooth

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS- man!; det er ulike "tall" for samtlige TVer, helt poengløst å legge de ut... Skal det være noe generelt en kan si i så måte må det være å forsøke å redusere andelen blått i "warm 2"-settingen (som er alt for kald), ev. øke blått "warm 1". Ettersom en måtte inn og funjustere samtlige TVer i gråskala-equalizeren er det uansett svært vanskelig, om umulig å ta dette på "øyemål".

Når det gjelder kalibreringsutstyr prøvde Gorm å ta noen målinger ved bruk av C-5-proben (en probe til typisk 5000.-). Denne flakket såpass i måleresultatene at det ble håpløst egentlig. En måtte altså til med Microspec-proben i et helt sortmaskert rom, et måleapparat til rundt 70.000.-, for å klare å lese av stabile målinger.

Jeg sier for øvrig ikke at det er umulig å få til gode bilder på egen hånd, men ettersom resultatet er såpass følsomt for feiljusteringer kan en lett gjøre vondt verre ved å foreta disse justeringene selv. Det er også veldig mye å sette seg inn i. Min anbefaling i så måte må være å være fornøyd med bildet en har i utgangspunktet og heller justere seg inn ved bruk av DVE på kontrast og brightness.

Jeg har ikke 70 000,- tilgjengelig akkurat nå8) men er det noe tilsvarende denne kalibreringen?

Samsung PS63C7705 (PN63C8000) test – part 2

Hva er det man ikke burde kalibrere uten proff utstyr f.eks som kan gjøre bildet verre.

Er skeptisk til og kalibrere detaljer på farger osv når jeg ikke er flink nok på kalibrering..

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Du kan selv kalibrere kontrast og brightness (samt selvsagt alle mulige øvrige parametre som frame-interpolation osv). Det er fargerom og gråskala som er vanskelig (om ikke umulig) å kalibrere uten finutstyr samt erfaring.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk 63 tommeren i dag Littegrann buzz, men mye mindre enn fjorårsmodellen som jeg leverte tilbake. Denne beholder jeg nok, så lite buzz at det er til å leve med Hvilken modus er det lurest å bruke de første timene jeg bruker tv-en? standard?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan selv kalibrere kontrast og brightness (samt selvsagt alle mulige øvrige parametre som frame-interpolation osv). Det er fargerom og gråskala som er vanskelig (om ikke umulig) å kalibrere uten finutstyr samt erfaring.
    Blir ikke de fleste biler levert med noenlunde optimert motor...? Hvorfor må vi TV-kjøpere finne oss i å få levert TV'er som det er MYE å hente på bildelkvaliteten på...? Det er vel nesten like umulig for mannen i gata å få en tv til å yte maksimalt som det er å få til en bil/motor...

Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre.
    Får min til onsdag.

Håper det stemmer at hullene har ca samme dimensjoner som 58"eren, så er det bare å lage noen nye hull lenger opp på veggen og smekke den opp.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    Fikk 63 tommeren i dag Littegrann buzz, men mye mindre enn fjorårsmodellen som jeg leverte tilbake. Denne beholder jeg nok, så lite buzz at det er til å leve med Hvilken modus er det lurest å bruke de første timene jeg bruker tv-en? standard?
    Forresten utrolig bra bilde, syns bildet er best på film modus, er dere andre enige i det eller?

Newcomer Useless sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    Forresten utrolig bra bilde, syns bildet er best på film modus, er dere andre enige i det eller?
    Er enig i denne oppfatningen.
    Har ikke kalibrert tv'en i noen form enda, ønsker å la den kjøre seg inn litt først.
    Alle funksjoner er slått av i alle moduser, og har en DVDO Duo som skalerer bildet. Syntes sortnivå var betydelig bedre på Film Modus enn Standard og Slapp av. Prøvde derfor å legge inn "bildetall" og innstillinger fra Film til Standard for å se om det utgjorde noen forskjell. Eg klarer ikke å komme i nærheten av sortnivået på andre moduser:-?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Blir ikke de fleste biler levert med noenlunde optimert motor...? Hvorfor må vi TV-kjøpere finne oss i å få levert TV'er som det er MYE å hente på bildelkvaliteten på...? Det er vel nesten like umulig for mannen i gata å få en tv til å yte maksimalt som det er å få til en bil/motor...
    Produsentene leverer jo ikke manna fra himmelen, men det beste produktet de makter å masseprodusere til en angitt pris. Sluttoptimalisering er svært kostnadskrevende, se bare på hva Projectiondesign tar for sine enheter, der hver enkelt proffkalibreres før den forlater fabrikken.

Samtidig vil selvsagt enhver produsent gjøre det de kan for å levere et så perfekt produkt som mulig til prisen - for det vet de jo at selger bedre - så det er lov å håpe at ting blir enda bedre fremover. Samtidig er det jo et problem at nesten samtlige TV-teknologier avgir eksemplaravvik, du har jo eksakt det samme på både LED-TVer og ikke minst projektorer.

Poenget er vel uansett at 99% av befolkningen vil si at bildekvaliteten "ut av esken" på en av disse Samsungene er svært god, en siste "touch" vi her snakker om er i all hovedsak noe kun de aller mest entusiastiske bildefolkene legger vekt på, og jeg tror til og med at 90% av disse igjen blir godt fornøyd med TVen slik den står.

Når det er sagt - tallenes tale er klar; det ER noe å hente på kalibrering av denne TVen, som det for øvrig også er på Kuro-TVene, samt selv Hi-End-projektorer til 50.000 og mer, uten at det dermed betyr TVen på noen som helst måte er dårlig uten!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Useless
    Er enig i denne oppfatningen.
    Har ikke kalibrert tv'en i noen form enda, ønsker å la den kjøre seg inn litt først.
    Alle funksjoner er slått av i alle moduser, og har en DVDO Duo som skalerer bildet. Syntes sortnivå var betydelig bedre på Film Modus enn Standard og Slapp av. Prøvde derfor å legge inn "bildetall" og innstillinger fra Film til Standard for å se om det utgjorde noen forskjell. Eg klarer ikke å komme i nærheten av sortnivået på andre moduser:-?
    Ser du sier du har alle funksjoner slått av? Er disse slått av når tv-en er ny, eller må jeg gå inn noe sted for å slå funksjonene av? Jeg ønsker også å la tv-en kjøre seg inn en stund før jeg kalibrerer.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ser jeg at min 63" 7705 har ankommet Tollpost Oslo idag, så da blir det å plukke den opp i morgen. Spent på å få denne opp på veggen
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Grattis devilej, gleder meg til å lese dine inntrykk! Det som er HELT sikkert er at det er en STOR TV du har kjøpt deg, men jeg må samtidig si at jeg stadig overraskes over at stadig større TVer ser ut til å fungere glimrende selv på relativt små stuearealer... Et minimalistisk design er jo uansett vesentlig, skal du henge den på veggen eller stå på et TV-bord?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min 63' står på Alphason Design Moderna Tv-bord, og det ser helt perfekt ut
    Tv-en er enda bedre enn fjorårets modeller, og heldigvis mindre buzz De som kjøper Panasonic 65' og betaler det dobbelte gjør en tabbe mener jeg...Samsung 63' er en knall tv.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen av dere andre med C7705 som har koblet til pc?
    I så tilfelle, ser dere mye til horisontal line bleed?
    Jeg synes det er i meste laget av hva som er akseptabelt.
    Foreks her på Avforum, så "smitter" de svarte horisontale linjene mellom innleggene som en kraftig skygge utover det grå på sidene.
    Er rart at det skal være så ille...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekket også i dag forskjellen mellom CS på og av. Stor forskjell i sortnivå gitt. Så siste episode av True Blood, og der var som vanlig en del mørke scener.
    Det jeg også la merke til, var at tven støyet/summet en del mer med CS på.

Mulig det er ønsketenkning, men synes ikke tven summer så mye lenger. Virker som det har roet seg litt. Kan sånt bli litt bedre etter bruk? Har jo hatt min på nesten konstant i en uke.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aabø
    Noen som vet om modellene PS50C675 eller PS50C6505 sliter med de samme sortnivåproblemene som 50C7705? De kunne jo seilet opp som gode alternativer om de ikke har denne bug'en, men jeg regner vel med at det er samme greiene der også.
    Er det noen som har en av disse og kan sjekke om Cinema Smooth ved blu-ray avspilling øker sortnivået? Sett på en blu-ray film med sorte striper oppe og nede, demp lyset i rommet mye og skift mellom Cinema Smooth av og på i menyen. Blir de sorte stripene lysere med CS på?

Jeg så dette tydelig på en c7705 på hifi-klubben, men har et ørlite håp om at modellene under har gått klar av denne kjipe bug'en.

Aabø

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tar den, Lygren. Eneste som hadde vært interressant var om de tallene du hadde ville ved øyesyn oppfattes som bedre en det jeg har i dag.

Når det gjelder CS on/ off så er det forskjell i sortnivået uten tvil. Synd det der, da CS "on" gir nydelige panoreringer.

Tror jeg snakker for alle når jeg sier at vi er svært takknemlige for jobben du og Gorm har gjort med å dele deres erfaringer med skjermen. Dere legger ned mye tid på dette
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Side 33 av 104 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 53 63 73 83 93 103 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •