Samsung 2010 plasma modeller - Side 32

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 32 av 104 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 52 62 72 82 92 102 ... SisteSiste
Viser resultater 621 til 640 av 2077
    Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    ...Så hva skal man stole på? Jo sine egne øyne og personlige preferanser. Det gjør i hvertfall jeg ...

...Uansett tror jeg når det gjelder VT20/ C7705 er det nærmest hipp som happ hva man velger....
    ...Så i all søken etter det perfekte bildet, så må vi ikke glemme å nyte en god film....
    Word!

Jeg tror vi noen ganger henger oss så mye opp i de siste små ting at vi glemmer hva det handler om.
    Hva om så tv-en jeg valgte ikke har det beste sortnivå?
    Hva om så tv-en jeg valgte ikke har full CMS?
    Hva om så tv-en jeg valgte ikke er årets EISA, testvinner nummer 1, eller får 6 på terningen?

Tror vi er mange som glemmer hva det hele koker ned til.
    Og det er vel det SVS-man er inne å minner oss på her.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Word!

Jeg tror vi noen ganger henger oss så mye opp i de siste små ting at vi glemmer hva det handler om.
    Hva om så tv-en jeg valgte ikke har det beste sortnivå?
    Hva om så tv-en jeg valgte ikke har full CMS?
    Hva om så tv-en jeg valgte ikke er årets EISA, testvinner nummer 1, eller får 6 på terningen?

Tror vi er mange som glemmer hva det hele koker ned til.
    Og det er vel det SVS-man er inne å minner oss på her.

Så enig så enig!!!

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Bra dere er happy da...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    he,he. "Don't worry, be happy!"

Fælt så mange "myke" mennesker det var her inne sånn plutselig. :wink: 8)

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Puss & kram
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er en 50" 7705 på vei i posten fra Elkjøp, klarte ikke å motstå helgetilbudet deres. Inntrykk kommer når den er på plass.

Litt OT:Forøvrig er ikke Hjemmekinos test mye å vente på, det er vel heller en omtale enn noe annet.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Da har jeg endelig fått sett litt på denne TVen... Først - sortnivå. Ser det verserer litt ulike målinger her, men med min Konica Minolta T-10 lysmåler og et bekk mørkt rom klarer jeg å måle 0,03, evt. 0,02 om jeg kjører ECO-mode på midtnivå. Dette føler jeg også samsvarer greit med det TVen ser ut til å produsere av lys i "totalt" sort.

Verdt å nevne er at målingen utføres på et kalibrert apparat, da på 1080P@24Hz. ALLE forbedringskretser er avslått...

Når det gjelder kalibrering, lar det seg ikke gjøre å overføre en innstilling til en annen. Etter kalibrering av 4 TVer er det ingen av innstillingene som fungerte å overføre... Dette er i tråd med slik plasmapanalet normalt oppfører seg for øvrig, og ingen overraskelse.

Det som er veldig positivt er at det faktisk lar seg gjøre å både kalibrere fargerom og gråskala til nærmest PERFEKSJON! Dette er det for øvrig Gorm som har foretatt seg, jeg skal ikke ta kredden for den jobben, men resultatet er jo helt "KURO"-aktig... Riktignok krevde det veldig mye arbeid, og TVen var absolutt ikke god før kalibreringen - men etter vil jeg si vi begynner å snakke fisk...

Samsung 2010 plasma modeller-ps63c7700-fargeromf-jpg
    Fargerom før kalibrering

Samsung 2010 plasma modeller-ps63c7700-fargerometter-jpg
    Fargerom etter kalibrering

Samsung 2010 plasma modeller-ps63c7700-gr-skalaf-jpg
    Gråskala før kalibrering

Samsung 2010 plasma modeller-ps63c7700-gr-skalaetter-jpg
    Gråskala etter kalibrering

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...ser for øvrig at mine lysmålinger samsvarer med "Cinema Smooth: on", men jeg klarer rett og slett ikke finne annet enn "Motion Judder ...", hvor ligger denne "Cinema Smooth"-saken i menyene?

For øvrig måler jeg da lyset DIREKTE fra TVen (kun en cm unna eller noe i den retning), ikke en meter unna eller tilsvarende, en får jo et helt annet resultat om en plasserer lysmåleren lenger unna selvsagt...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hoi hoi hoi som jeg gleder meg til jeg får mitt eksemplar ferdigkalibrert her nå. Håper min tv var en av de som Gorm har tatt nå

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er på jakt etter ny tv nå men siktet unna Samsung grunnet problemene jeg har hatt med 8-serien led.

Men med disse tallene går det ikke ann å ta med denne i vurderingen.

For meg som ikke orker å lese hele tråden, er det noe negativt med disse skjermene som går igjen?

Geir Arne

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...ser for øvrig at mine lysmålinger samsvarer med "Cinema Smooth: on", men jeg klarer rett og slett ikke finne annet enn "Motion Judder ...", hvor ligger denne "Cinema Smooth"-saken i menyene?

For øvrig måler jeg da lyset DIREKTE fra TVen (kun en cm unna eller noe i den retning), ikke en meter unna eller tilsvarende, en får jo et helt annet resultat om en plasserer lysmåleren lenger unna selvsagt...
    Du finner Cinema Smooth under Film Mode. CS er kun et alternativ når du kjører 24hz.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Er på jakt etter ny tv nå men siktet unna Samsung grunnet problemene jeg har hatt med 8-serien led.

Men med disse tallene går det ikke ann å ta med denne i vurderingen.

For meg som ikke orker å lese hele tråden, er det noe negativt med disse skjermene som går igjen?

Geir Arne
    Mine negative erfaringer:
    Buzz/summing (er visst verst på 63")
    Line Bleed (mest via pc, men ser det også av og til i film (foreks fra subtitles) og via PS3 og Xbox 360.)
    Sortnivået er høyere ved 50hz eller ved bruk av Cinema Smooth.
    Den innebygde tuneren er litt kresen på antennesignalet. Hakker av og til i HD kanaler, der PVR fra Canal Digital ikke har dette problemet. (Dette kan være pga jeg bruker en uoriginal CAM, så jeg har bestilt en original fra Canal Digital.)
    Dette er likevel små problemer i forhold til alle positive sider, så jeg har bestemt meg for å beholde tv'en.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er 63" jeg har lyst på.

Skeptisk til summing.

Geir Arne

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @lygren : Hvis man ikke kan/burde bruke kalibreringstall på egen TV som man har hentet fra nettet, hva gjør man da for å få et riktig bilde? Jeg har ikke råd til eller kunnskap nok til å kjøpe slikt kalibreringsutstyr.

Jeg har søkt på nettet en del nå, og det er MANGE som opplever buzz med disse plasmaene fra Samsung! Men det er noen som er heldige og får en TV som bare buzzer hvis man holder hodet inntil, eller iallefall at man ikke hører buzzen med lyden på. Helt greit for meg at man hører buzz når man har hodet inntil TV, men fra 3 meter unna er det HELT uakseptabelt!

Plutselig begynner Panasonic VT20 å bli mer interessant igjen... Jeg har hatt min LG 55LE850N i ei uke nå, så må bestemme meg for hvilken TV jeg skal ha om ikke lenge (innen 3 uker). Jeg synes VT20 koster litt mye da siden man får 50" 7705 til 7000 kr mindre...men kanskje det er verdt det? Samtidig vil jeg ikke ned i størrelse fra min 55".

Skal ikke være lett å finne riktig TV visst nok...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt Samsung PS58B850, og har nå Samsung PS63C7705. Jeg returnerte førstnevnte pga. ekstrem buzzing (dog svært retningsbestemt). Jeg har kun hatt sistnevnte eksemplar i to dager, og kan meddele at denne også buzzer i noen grad (retningsbestemt), men ikke langt på nær like høyt som på PS58B850. Buzzingen på 63"-eren er for meg ikke en "deal-breaker", og er fra mitt synspunkt fullt mulig å leve med da den er såpass lite forstyrrende.

I går hadde jeg en kompis på besøk, og jeg spurte av ren nysgjerrighet om han kunne høre buzzingen (det burde være ganske lett). Uansett hvordan han satt så maktet han ikke å høre en eneste lyd. Jeg tror jeg med stor sikkerhet kan si at hørselen varierer sterkt fra individ til individ, spesielt evnen til å høre de frekvensområdene denne buzzingen ligger i.

TV'en er uansett helt fenomenal med tanke på bildekvalitet og design. Jeg har sett mye på Panasonic VT20 og dens 3D-kapabiliteter. Jeg mener denne Samsungen leverer 3D-bilder fullt på høyde med denne. Jeg er alt i alt meget godt fornøyd med denne TV'en.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bryr meg egentlig kun om 2D bildet. Jeg var akkurat en tur i en lokal butikk og kikket på VT20. Første jeg la merke til var at den har ikke det samme problemet med refleksjoner som min LG. Sort nivået var dårligere enn min LG, men godt nok. Men fy 50" er lite nå...hehe.

Jeg vurderer også PS58C6505, men spent på åssen sort nivået er på den og buzzingen.

Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Betroz:
    Har du noen linker til info/erfaring med buzzing?

apwr:
    Hvordan opplever du buzzingen når lyden er svak/avksrudd? (Jeg sitter endel med laptop og skrur ned TV lyd, og da er lyden på min gamle 855 skikkelig plagsom. Med normalt høyt volum er det mindre problem, men også om kvelden når man ikke ønsker å plage nabo så mye, irriterer buzzingen).

Litt off topic:
    Forøvrig synes jeg VT20 ikke var spesielt imponerende i dagslys (sett på Hifiklubben M.Thranes gt). Bildet virket grått. Dvs. jeg synes Samsung ser mye sortere ut og har mindre refleksjoner i dagslys..

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Zamot :
    Jeg har ingen erfaring med buzz. Men ta et Google søk på Samsung sine plasmaer, så finner du forum der det er flere folk som opplever det.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Zamot:
    Jeg kan selvfølgelig kun snakke for meg selv i dette tilfellet. Ved lavt eller lite volum framstår buzzingen som mer behagelig enn på B855, samtidig som selve nivået (volumet) er en god del lavere enn på min returnerte B855. Dersom en beveger seg litt ut av den verste "buzzesonen", blir buzzingen knapt hørbar. Jeg opplever verst buzzing direkte foran apparatet, med lyttehøyde midt på skjermen, dvs i sentrum av selve skjermen. Dersom jeg beveger meg oppover eller nedover i forhold til denne posisjonen, reduseres buzzelyden betraktelig.
    Alt i alt mener jeg at bildekvalitet, design, pris etc. veier tyngre enn buzzingen.
    Jeg vil dog påpeke at dersom buzzingen hadde vært like høylytt og irriterende som på PS58B855, hadde også denne gått i retur.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott Lygren. Bare kort innpå; kan du være så snill å legge ut kalibreringstallene du fikk. Hadde vært gøy å testet de, opp mot de jeg har
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Side 32 av 104 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 52 62 72 82 92 102 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •