Samsung 2010 plasma modeller - Side 31

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 31 av 104 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 51 61 71 81 91 101 ... SisteSiste
Viser resultater 601 til 620 av 2077
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Noen som vet om modellene PS50C675 eller PS50C6505 sliter med de samme sortnivåproblemene ved 96hz og 100hz som 50C7705?

De kunne jo seilet opp som gode alternativer om de ikke har denne bug'en, men jeg regner vel med at det er samme greiene der også.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når dere sier at Samsung 7705 får dårligere sort nivå ved TV sendinger enn ved bluray, så får det meg til å tvile om det er verdt det for meg å bytte fra min LG. Virker som alle TV'er har sine svakheter. Spørs bare om man kan leve med dem eller ikke.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, og sånn jeg forstår det:
    Du kan kjøre vanlig 1080/24p fra BD og velge om du vil sette CS "on" og få 96hz.

Eller kjøre 24p å ha CS "off" og kjøre vanlig 1080/24p på sljermen som takler dette.

Eller du kan kjøre 1080/60p fra BD og inn i skjermen.

Tv-sendinger hos meg fra Altibox sender dette som 1080/50i så da mister jeg litt sortnivå. Men når jeg ser vanlig tv så har jeg aldri lysene i stua helt avslått, og da er sortnivået helt upåklagelig.

Jeg har også eksperimentert litt med Motion Judder funksjonen, og det blir langt mindre feil i bildet,opplever jeg, når jeg bruker 1080/60i og 60p enn 24p. Setter den på jevn og da ser det ut til at effekten ikke blir så såpeopera-aktig også. Begynner faktisk å bli vandt til de jevne bildene dette gir på film. Men det beste er CS 96hz. Skal prøve over helgen å sette RGB på 0-255 (eller hva de numrene var...).
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen av dere som har C7705 som også har TV PL HD?
    Sitter og ser Arsenal kamp nå, og når de zoomer inn på Arsenal spillerene i sine røde drakter, så er det som konturene i det røde "vibrerer".
    Noen som ser det samme?
    Har sett dette før på PL sendingene fra TV2, og det skjer kun i rødfarge og de oransje draktene til Blackpool.

Kan ikke si at jeg ser disse artifacts på andre kanaler.
    (Ser de ikke når jeg bruker TV Sumo via internett heller.)

Bruker den innebygde tuneren med ca 65-70 i signalkvalitet.

Edit: Har Canal Digital kabel tv forøvrig.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen med EU-modeller (C7700, C6500 eller C670) som har prøvd å bruke den innebygde tuneren med Canal Digital kabel-tv og kan bekrefte at det virker? Det er bare de norske modellene som står oppført som "godkjent" på deres hjemmeside, men det er jo ikke umulig at de forskjellige modellene har identisk tuner.

PS: Leser i et annet innlegg på forumet (under prisjakt) at Canal Digital og eventuelt andre kabel-leverandører har planer om å begynne og "parre tv mot CAM via CI+", slik at de kan skru av tv'er som ikke er godkjent. Importørene betaler visstnok for godkjenning og kan på denne måten stikke kjepper i hjulene for parallellimport? WTF? :evil: Noen som vet noe mer om dette???

http://avforum.no/forum/produkt-pris...ml#post1520726

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Ja, og sånn jeg forstår det:
    Du kan kjøre vanlig 1080/24p fra BD og velge om du vil sette CS "on" og få 96hz.

Eller kjøre 24p å ha CS "off" og kjøre vanlig 1080/24p på sljermen som takler dette.
    Når CS er "off" er det min forståelse at tv'en viser 60hz gjennom 3:2 pulldown og ikke 24hz. Å kjøre rent 24hz på en plasma ville nok blitt veldig "blinkete" - derfor konverterer tv'en i utgangspunktet til 60hz.

Det beste er å ha CS "on" slik at man får 96hz og slipper 3:2 pulldown-problematikk, men da stiger altså sortnivået... :-?

Sukk, kan ikke noen lage en tv som bare virker som den skal?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aabø
    Når CS er "off" er det min forståelse at tv'en viser 60hz gjennom 3:2 pulldown og ikke 24hz. Å kjøre rent 24hz på en plasma ville nok blitt veldig "blinkete" - derfor konverterer tv'en i utgangspunktet til 60hz.

Det beste er å ha CS "on" slik at man får 96hz og slipper 3:2 pulldown-problematikk, men da stiger altså sortnivået... :-?

Sukk, kan ikke noen lage en tv som bare virker som den skal?
    Det med stigende sortnivå ved 50hz og CS on, må/kan vel fikses ved en firmware oppdatering?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigZ
    Det med stigende sortnivå ved 50hz og CS on, må/kan vel fikses ved en firmware oppdatering?
    Jeg tviler vel litt på det, ettersom fjorårsmodeller fra Samsung også hadde denne feilen, feks 850/855. De har hatt god tid til å fikse dette allerede.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ligger neste nr av Hjemmekino med test av 50PSC7705 ute for de som er abonnenter.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Da ligger neste nr av Hjemmekino med test av 50PSC7705 ute for de som er abonnenter.
    Noen som er abonnent kan vel legge ut testen her så vi andre kan få lese den også?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    Noen som er abonnent kan vel legge ut testen her så vi andre kan få lese den også?
    Noen stikkord, iallefall?

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    Er vel noe av konseptet at man får det man betaler for... Stikkord: Ikke helt topp sortnivå, god bildebehandling, og jevnt over en god TV. Karakter 5. VT20 karakter 6.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel noe av konseptet at man får det man betaler for... Stikkord: Ikke helt topp sortnivå, god bildebehandling, og jevnt over en god TV. Karakter 5. VT20 karakter 6.

Panasonic har jo klippekort til terningkast 6!

Lurer på om det er pga det Hz problemet for merkelig at de sier det når den slår VT20 på sortivå som er nevnt i tråden her tidligere.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var enklere på den tiden da Pioneer var med i gamet. Man visste iallefall hva som var best om ikke annet...

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,637
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    MOD EDIT: Dette er en tenisk tråd...

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,637
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Erfaringsmessig, hvor lang tid tar dette? Supertilbud i helgen, men skulle gjerne hatt litt ekspert-input før jeg trykker kjøp.

MOD EDIT: Vennligst forhold tråden til tema...
    Testen av PS50C7705 blir publisert på mandag eller tirsdag skriver flatpanels.dk

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigZ
    Noen av dere som har C7705 som også har TV PL HD?
    Sitter og ser Arsenal kamp nå, og når de zoomer inn på Arsenal spillerene i sine røde drakter, så er det som konturene i det røde "vibrerer".
    Noen som ser det samme?
    Har sett dette før på PL sendingene fra TV2, og det skjer kun i rødfarge og de oransje draktene til Blackpool.

Kan ikke si at jeg ser disse artifacts på andre kanaler.
    (Ser de ikke når jeg bruker TV Sumo via internett heller.)

Bruker den innebygde tuneren med ca 65-70 i signalkvalitet.

Edit: Har Canal Digital kabel tv forøvrig.
    Hvor stor TV hadde du får? Er ofte sånt man først ser når man får større tv .

Jeg ser flimring i det røde på fotballkamper med min 42LY95, både på canal + sport HD og vanlig når de sendte premier league, og nå også på tv2 sin premer league-sending.

Hadde egentlig derfor konkludert med at tven min sleit med rødfargen, men da kan det kanskje være sendinga fra england..?

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alexgalaxy
    Panasonic har jo klippekort til terningkast 6!

Lurer på om det er pga det Hz problemet for merkelig at de sier det når den slår VT20 på sortivå som er nevnt i tråden her tidligere.
    Jeg har som mange andre også vurdert VT20, men er glad det ble C7705. Når det gjelder sortnivå på de to skjermene må man snart ta disse med en klype salt, virker det som. For hvilke målinger og kriterier skal man stole på. Er måleapparatet godt nok og nøyaktig når sortnivået kommer ned i så lave tall? Jeg har også lest at om svært kostbare instrumenter som måler sortnivå ikke er kalibrert korrekt, så kan man få store feilmarginer. Og man kan lure når man leser de ene tallene etter de andre. Noen skriver at VT20 har best sortnivå andre at C7705 er best på området. Og sider som Flatpanels har ikke utstyr som er nøyaktig nok når sortnivået strekker swg ned mot 0,02-0,03 cd/m2. Så hva skal man stole på? Jo sine egne øyne og personlige preferanser. Det gjør i hvertfall jeg

Uansett tror jeg når det gjelder VT20/ C7705 er det nærmest hipp som happ hva man velger. Begge er svært gode skjermer som vektlegger litt forskjellige ting. Og det faller ned på smak og behag og hva en selv mener er viktigst. Og fortsatt finnes ikke skjermen med perfekt hvit- og sortnivå, perfekte kalibreringsmuligheter for farger, ypperlig design og samtidig fornuftig pris.

Så i all søken etter det perfekte bildet, så må vi ikke glemme å nyte en god film. Noe jeg gjorde i går med min lille datter. Da koste vi oss med den animerte filmen Bolt på BD. Dette var gnistrende bilder og god underholdning selv for far
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt skrevet SVS! -man!

Jeg leste en gang at for at de nye TV'ne skal være gode på 3D, så må sort nivået være så så bra. Det at 7705 har "Real Black Filter" kan være rettet mot dette. I USA selger de en 58" verson av 7705, men under 8000 serien. Hvorfor denne ikke selges her vet vel ingen..!? Jeg kunne tenke meg den nemlig. Dette skriver Samsung om "Real Black Filter" :

"By suppressing the amount of external light that is reflected on screen, the filter improves image contrast when viewing in bright conditions. So with minimal reflection, images are clean, crisp and distraction - free."

Etter min logikk, så vil 7705 og 6505 har likt sort nivå hvis begge TV'ene er i et helt mørkt rom, men at 7705 har bedre sort hvis det er externe lyskilder i rommet. Mulig jeg tar feil.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Jeg har som mange andre også vurdert VT20, men er glad det ble C7705. Når det gjelder sortnivå på de to skjermene må man snart ta disse med en klype salt, virker det som. For hvilke målinger og kriterier skal man stole på. Er måleapparatet godt nok og nøyaktig når sortnivået kommer ned i så lave tall? Jeg har også lest at om svært kostbare instrumenter som måler sortnivå ikke er kalibrert korrekt, så kan man få store feilmarginer. Og man kan lure når man leser de ene tallene etter de andre. Noen skriver at VT20 har best sortnivå andre at C7705 er best på området. Og sider som Flatpanels har ikke utstyr som er nøyaktig nok når sortnivået strekker swg ned mot 0,02-0,03 cd/m2. Så hva skal man stole på? Jo sine egne øyne og personlige preferanser. Det gjør i hvertfall jeg

Uansett tror jeg når det gjelder VT20/ C7705 er det nærmest hipp som happ hva man velger. Begge er svært gode skjermer som vektlegger litt forskjellige ting. Og det faller ned på smak og behag og hva en selv mener er viktigst. Og fortsatt finnes ikke skjermen med perfekt hvit- og sortnivå, perfekte kalibreringsmuligheter for farger, ypperlig design og samtidig fornuftig pris.

Så i all søken etter det perfekte bildet, så må vi ikke glemme å nyte en god film. Noe jeg gjorde i går med min lille datter. Da koste vi oss med den animerte filmen Bolt på BD. Dette var gnistrende bilder og god underholdning selv for far
    Veldig enig! Har du lyst til å kjøpe en ekstremt god tv som nevnt over har klippekort på 6ere, så løp og kjøp!. Har du lyst på et meget bra alternativ med lavere pris som faktisk har noe som kalles design, løp og kjøp! Har du lyst på en overgudommelig tv som faktisk kan få jorda til å endre bane, så kjøp Pioneer. Dagens tips

Nå banner jeg i kirka her men i mine øyne er både VT20 og 7705 er BEDRE enn Pioneer 5090... Uten å bruke Nasa's måleverktøy for å bevise det for meg selv...

Side 31 av 104 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 51 61 71 81 91 101 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •