Samsung 2010 plasma modeller - Side 30

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 30 av 104 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 50 60 70 80 90 100 ... SisteSiste
Viser resultater 581 til 600 av 2077
    Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Det hadde vært interessant å høre hva du ikke er fornøyd med på LG 55LE850N
    Ikke i denne tråden...

Da blir det 63"!
    Den blir nok ganske ruvende i stuen, og langt opp på veggen ettersom jeg har bestillt meg stor senterhøyttaler også.

Men hører jeg buzzing klikker jeg, det er nok pes å ta seg fri og bære 58" opp og ned 4 etasjer, og fram og tilbake til butikk/reparasjon..

Apropos størrelse, nå har jeg levd med 58" lenge. Før det hadde jeg 43", og trodde 58" kom til å bli for stort (spesielt i forhold til grumsete bilde på vanlige TV-sendinger). Men den er ikke for stor, signalbehandlingen av SD-signaler er bra, og man venner seg til litt grumsete bilde på gammele serier/program.
    Blir litt spennende å se om 63" blir for stor og ruvende, eller mer grumsete bilde, slitsomt å se på, eller for høyt på veggen. Men jeg tror det går helt fiiiiint!

Siden jeg har projektor, kunne jeg nok godt ned til 50", men erstatningsdealen var såpass bra at det ble 63".

MEN som nevnt her, det å gå ned fra 58" til 50" ville jeg ikke gjort uten å tenke meg om. Man venner seg fort til stor TV, og det er stusselig å gå ned i størrelse.

855 var jeg i hvertfall kanonfornøyd med når det gjelder bilde, vet ikke hvordan den er sammenlignet med 6500 eller 7705, og sortnivå når det er helt mørkt i rommet bryr jeg meg lite om egentlig da jeg alltid har lys (men 855 er nok bra nok for de fleste der også).

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratis med 63"...
    Jeg legger ikke spesielt merke til no buzz. Bruker ekstern lydanlegg for å lage lyd, ikke de interne høytalerer til Plasmaen. Størrelse er en tilvennings sak.
    Denne plasma hånterer SD signaler meget godt.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aabø
    Flatpanels.dk har mottatt en PS50C7705 og vil legge ut sin test i løpet av kort tid! Venter spent! 8)

Samsung C7705 3D-plasma modtaget - FlatpanelsDK
    Erfaringsmessig, hvor lang tid tar dette? Supertilbud i helgen, men skulle gjerne hatt litt ekspert-input før jeg trykker kjøp.

MOD EDIT: Vennligst forhold tråden til tema...

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For de som spurte etter det : Jeg har nå lagt ut min test av LG 55LE850N på forumet her : http://avforum.no/forum/tv-apparater...rfaringer.html

Så unngår vi for mye off topic i denne tråden

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Min erfaring så langt er relativt positiv. Har dessverre ikke hatt tid til å foreta noen konkrete målinger, men på foreløpig "øyemål" ser det ut til at denne TVen har både godt sortnivå, høy dynamikk (plasma har jo kontroll på lyset pr. piksel i motsetning til LED), relativt korrekte farger, dog muligens sitter ikke gråskalaen helt 100% (enten litt for kald eller litt for varm).

Hvis du leser litt bakover i tråden ser du også at det med en Klein K10 skal ha blitt målt et sortnivå helt nede i 0,003 lux, mot 0,009 lux på VT20. Det ser kanskje ut som bagatallmessige nivåforskjeller, men i et mørkt rom er det faktisk STOR forskjell på 0,009 og 0,003. Det er med andre ord stor sannsynlighet for at sortnivået på Samsungen slår VT20, og når den i tillegg har såpass korrekt fargegjengivelse samt mulighet for å korrigere evenutuelle småavvik i gråskalaen ser jo dette ut til å være en meget aktuell modell for mange.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...verdt å nevne er det for øvrig også at TVen dessverre har noe ghosting, dvs. at bildet blir liggende i phosphoren en stund... Her skiller denne saken seg klart fra Pioneer, som jeg har sett svært lite av denne type problemer ved. Nå så jeg for øvrig akuratt det samme på VT20, altså litt ghosting, og jeg vil i understreke at dette i praksis har lite å si, og heller ikke noe som tyder på at apparatet får lettere innbrenning. Verdt å nevne er det vel uansett...

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kun hatt plasma de siste 5 år og ghosting har aldri for min del vært opplevd som et problem...
    Jeg har hatt Panasonic og Samsung. Akkurat nå Samsung.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det hadde existert en 58" utgave av 7705 modellen, så hadde jeg uten tvil gått for den nå. Men 63 tommeren er LITT for stor hos meg (selv om det går an), og koster noen lapper over budsjettet mitt. Synd hvis jeg må nøye meg med 50 tommeren....hmmmm.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var å så på Samsung PS63C7705 på HIFI-klubben i dag. TV'en buzzet (på samme måte som fjorårets 855), og buzzingen var svært retningsbestemt. Jeg har allerede bestilt en Samsung PS63C7705, og mottar denne enten i morgen eller på mandag. Jeg kan da rapportere hvordan buzzingen utarter seg i en stille stue.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Hvis du leser litt bakover i tråden ser du også at det med en Klein K10 skal ha blitt målt et sortnivå helt nede i 0,003 lux, mot 0,009 lux på VT20. Det ser kanskje ut som bagatallmessige nivåforskjeller, men i et mørkt rom er det faktisk STOR forskjell på 0,009 og 0,003. Det er med andre ord stor sannsynlighet for at sortnivået på Samsungen slår VT20.
    Vel, det hjelper jo ikke så mye når sortnivået stiger til 0,03 når kilden er 24hz (som 96hz) eller 50hz (som 100hz). Det dekker iallefall 99% av all min tv-bruk.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Nei, det er selvsagt et veldig viktig poeng, Aabø... Jeg har ikke forsket i hva som er årsaken til at dette skjer, men det er mulig at det er en feil i inngangssignalet, der TVen tydeligvis forstår et videosignal som PC og dermed gir feil sortskala. Har noen testet å endre fra type "PC" (0-255 nivåer) til "Video" (16-235 nivåer), kanskje det er så enkelt?

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, det hjelper jo ikke så mye når sortnivået stiger til 0,03 når kilden er 24hz (som 96hz) eller 50hz (som 100hz). Det dekker iallefall 99% av all min tv-bruk.
    Det er ikke helt korrekt, Aabø.

Når du kjører 1080/24p fra BD med Cinema Smooth "off" eller kjører med 1080/60p; så beholdes sortnivået på de laveste målingene.

Det er kun dersom man setter Cinema Smooth til "on" eller 50Hz at man får en liten økning.

Nå skal det sies at forskjellen mellom i sortnivået på Cinema Smooth on/ off minker etter hvert som panelet blir mer og mer innkjørt. Jeg synes nemlig ikke forskjellen er like stor nå som for noen uker siden.

Sitat Opprinnelig postet av DennisThomsen.dk
    With 60Hz or 24Hz input (Cinema Smooth off): 0.003 cd/m2 (0.0009 fL)
    With 50Hz or 24Hz input (Cinema Smooth on): 0.034 cd/m2 (0.0099fL)
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor er ikke det korrekt? Med Cinema Smooth til "on" så er det vel 96 hz ?

Ellers tviler jeg sterkt på at disse måleverdiene også gjelder for 50"en.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av force
    Hvorfor er ikke det korrekt? Med Cinema Smooth til "on" så er det vel 96 hz ?
    Fordi det står så fra linken jeg limte inn.

Kjører du 1080/24p så kan du velge å ha Cinema Smooth "on" eller "off". Det er kun når skjermen mottar 24p at du kan velge Cinema Smooth. Så velger du å ha den av, så bevares sortnivået. Slår du den på så blir det noe lysere.

Kjører du 1080/60p så er det det samme resultatet med sortnivå som når man kjører 24p med Cinema Smooth "off". Og her går det uansett ikke an å aktivisere Cinema Smooth.

Ellers tviler jeg sterkt på at disse måleverdiene også gjelder for 50"en.
    Hvilke fakta bygger du det utsagnet på?
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Det er ikke helt korrekt, Aabø.

Når du kjører 1080/24p fra BD med Cinema Smooth "off" eller kjører med 1080/60p; så beholdes sortnivået på de laveste målingene.

Det er kun dersom man setter Cinema Smooth til "on" eller 50Hz at man får en liten økning.
    Det var derfor jeg skrev "24 hz (som 96hz)". Det impliserer cinema smooth "on" og dermed høyere sortnivå. Man kan alltids skru det av, men da får man 60 hz og 3:2 pulldown, med de ulemper det medfører. :?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var derfor jeg skrev "24 hz (som 96hz)".
    Ja, det var det jeg prøvde å fortelle ham. :wink:

Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Hvilke fakta bygger du det utsagnet på?
    Vel. Tro og tvil bygger ikke på fakta.
    Men jeg har hatt denne selv og jeg har sett sortnivået på den.

Dessuten så er det ikke bare meg som har den "følelsen":
    "Some speculation suggests that the black levels are better on the 63″ than on the 50″, but we’ll see once flatpanelshd.com has tested their PS50C7705."
    kilde: Samsung C7705 plasma black level at 50Hz vs. 60Hz vs. Cinema Smooth

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var derfor jeg skrev "24 hz (som 96hz)". Det impliserer cinema smooth "on" og dermed høyere sortnivå. Man kan alltids skru det av, men da får man 60 hz og 3:2 pulldown, med de ulemper det medfører. :?
    Da skal ikke jeg bruke en hel haug med linjer på om hvorfor jeg trodde du mente noe annet Da oppklarte vi den misforståelsen.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel. Tro og tvil bygger ikke på fakta.
    Men jeg har hatt denne selv og jeg har sett sortnivået på den.

Dessuten så er det ikke bare meg som har den "følelsen":
    "Some speculation suggests that the black levels are better on the 63″ than on the 50″, but we’ll see once flatpanelshd.com has tested their PS50C7705."
    kilde: Samsung C7705 plasma black level at 50Hz vs. 60Hz vs. Cinema Smooth
    Beklager dersom du oppfattet spørsmålet mitt som litt :evil: eller :twisted:. (ikke meningen, og fort gjort på forum siden man ikke snakker med stemme/ ansiktsuttrykk).

Det jeg mente var om du hadde noen faktaopplysninger som underbygde det du sa; altså om det nå var kommet noen konkrete målinger på forskjellig sortnivå på 63" vs 50":-D

Samtidig synes jeg at forskjellene i sortnivå har blitt mindre over tid på min egen skjerm ( med Cinema Smooth on/ off).

Skal også forsøke med litt forskjellig innstilling fra Pioneer-spilleren, som Lygren snakket om.

Så da tror jeg jeg skal la være å kort kommentere flere innlegg; etter en lang arbeidsuke, og heller sove litt. Så slipper jeg å misforstå flere av dere

God helg!
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønte ikke helt det...
    Mener du at du MÅ ha på Cinema Smooth for å få "ekte" 24hz?
    At ved Cinema smooth off så blir det automatisk 60hz???
    (og hvis du gidder...forklar hva 3:2 pulldown er, og kanskje hvorfor en får det ved å skru av 24hz?)

Trodde også det var så enkelt som SVS Man sa, at det bare er å slå av CS og så kjøre "vanlig" 1080/24?!

Jeg bruker pc med 1080/60 og film fra pc eller blu-ray med 1080/24 som de mest brukte kildene. Ser at ved 50hz er det sorte mer grått...

Edit: Bruker den innebygde tuneren, og den sender vel med 50hz?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigZ
    Skjønte ikke helt det...
    Mener du at du MÅ ha på Cinema Smooth for å få "ekte" 24hz?
    At ved Cinema smooth off så blir det automatisk 60hz???
    Ja, det er min forståelse.

(og hvis du gidder...forklar hva 3:2 pulldown er, og kanskje hvorfor en får det ved å skru av 24hz?)
    3:2 pulldown (eller 2:3 om man vil) er en metodikk for å få 24 bilders film til å gå opp i 60 bilder per sekund. Dette var nødvendig i gamle dager i USA og Japan hvor man brukte NTSC tv'er som bare kunne vise 60 bilder per sekund, mot 50 bilder per sekund i europa. Metoden innebærer at de ulike bildene fra filmen vises henholdsvis tre og to ganger, og effekten av dette er at bevegelser som f.eks. panorering blir ujevne ("judder").

For å unngå ujevne bevegelser har mange nye tv'er funksjoner som heller viser 24P materiale i en multippel av 24, f.eks. 96 slik som "Cinema smooth" fra Samsung. Dette kalles 4:4 pulldown og da blir alle bildene fra filmen vist like mange ganger.

Mer info her: Pulldown Explained.

Bruker den innebygde tuneren, og den sender vel med 50hz?
    Ja, det er riktig. I europa er tv-systemet 50hz. I USA og Japan er det 60hz, så Samsung-eierene her slipper unna med godt sortnivå på tv-sendingene sine i det minste.

Side 30 av 104 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 50 60 70 80 90 100 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •