Samsung 2010 plasma modeller - Side 29

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 29 av 104 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 49 59 69 79 89 99 ... SisteSiste
Viser resultater 561 til 580 av 2077
    Newcomer Jackant sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitter med en 58C6500 (gråimport).

Bildet er for min del helt upåklagelig, noe av det råeste jeg har sett. Synd at den går i retur pga. meget mye buzz. Det er ikke vanlig plasmabuzz det er snakk om. Snakket med InfoCare og de mente det var ett eller annet kort som var feil på.

Edit: Lyden kommer fra høyre forside av skjermen/panelet.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...for øvrig ser jeg han har justert fargerommet uten tilgang til et komplett CMS-system (mangler brightness for hver fargekanal), noe som gir store negative utslag i resten av intensitetsskalaen... Dette er rett og slett "fy-fy" så det holder, mest sannsynlig vil vedkommende få kraftig oversaturerte / feilaktig gjengitte farger (dvs. feil brightness for fargekanalene) nedover i skalaen (f.eks. på 50IRE) som følge av at tross alt han kun har justert inn selve intensiteten på hver enkelt farge. Ser at han også har justert "tint", noe som også er en helt umulig funksjon å forholde seg til da den ikke fungerer lineært for rødt, grønt og blått.

Uansett sitter som nevnt fargerommet relativt bra i utgangspunktet (i det minste på 75IRE, mulig det ikke funker like bra nedover i skalaen...), så en trenger egentlig ikke gjøre noe særlig med dette.
    Nå er ikke jeg veldig kvalifisert innen kalibrering, og jeg vet at det er variasjoner fra skjerm til skjerm; men etter at jeg la inn kalibreringstallene fra nevnte side, ble bildet utrolig naturlig og bra. I hvertfall i mine øyne.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Gråskalatallene kan sikkert funke greit, men jeg anbefaler at du lar fargerommet ligge... Nå skal jeg få lekt meg litt med denne TVen snart uansett, og da kan jeg jo også få sjekket hvordan faktisk fargerommet påvirkes av korrigeringer, men basert på tidligere erfaring med Samsung, samt det faktum at kalibreringssystemet er det samme som tidligere, vil tukling med fargerommet trolig gi problemer.

Jeg har testet å benytte tint tidligere også for øvrig, men dessverre uten hell...

I alle tilfelle er det dine øyne og vurdering som betyr noe, hvis du mener disse korrigeringene forbedret bildet tipper jeg du har korrigert mye i riktig retning!

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir i hvertfall spennende å se hva du kommer frem til med din erfaring innen kalibrering
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fått ny tv.... like mye støy.
    Line bleed er fremdeles et problem fra pc, og jeg har sett det i noen filmer også. Derimot er det ikke så mye som forrige tv jeg hadde.

Ang støy: Ser at flere sier at det ikke finnes støy før de legger hodet inntil eller bak på panelet. Det rare er at støyen er SVÆRT retningsbestemt. Blir helt borte hvis jeg sklir langt ned i stolen, høyere/lavere etter hvordan jeg snur på hodet, totalt fraværende når jeg står midt foran tven eller stående litt ut på siden etc etc.
    Jeg sitter rett foran tven, og hodet er i høyde med midten på den. (ca 2,5-3m ifra) Da er summingen passe intens til tider.... Den endrer seg også etter input, lys o.l.. Skal skru den på veggen etterhvert (hvis jeg bestemmer meg for å beholde den). Da vil den komme ca 15-17cm høyere. Da er kanskje støyen helt vekk i sweetspot?!?

Skal ikke være lett....

PS: Ellers er tven veldig bra hva gjelder bildekvalitet. Er også veldig imponert over 3D kvaliteten. Ikke noe flimring eller crosstalk.

Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke bra...
    Har hatt 58" 855 alt for lenge nå, og har endelig fått tilbud om penger tilbake/ny TV. Må legge litt imellom for 63", men det hadde jo vært rått. Og 50" går sikkert fint det og, jeg har jo tross alt projektor til film. Men blir bekymret når jeg leser om buzzingen, og tydeligvis er det også noen 50" som har problemet (ellers hadde jeg gått for 50" da det var noen inntrykk av at 63" slet mer). Og jeg stoler ikke helt på alle som sier de ikke har lyden, det er ikke alle som har minimalt med bakgrunnstøy, eller er hører/bryr seg om lyden. Men mulig noen har flaks.
    Kjente igjen lyden på 50" i butikk, men hvor plagsom den er hjemme er umulig å si (snakker av erfaring). Blir veldig usikker nå, for jeg orker ikke bære 63" opp og ned flere ganger 4 etasjer. Har båret 58"-en nok ganger. Urgh, burde man satse på LED? Det er jo dyrere og dårligere foreløpig syns jeg...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen her som har hatt både fjorårets 850-serie og årets C7000 serie som kan si noe om hvordan buzzingen på årets modeller forholder seg i forhold til fjorårets modeller? Er den like ille?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Har hatt tv'n noen dager nå (ps63c7705) og er så langt godt fornøyd.
    Det er en ting jeg ikke finner ut av og trenger noe hjelp for å komme videre.

Ved bruk av cam og rikstv.... hvordan får man sortert kanalene i den rekkefølgen man selv ønsker? :???:
    Har funnet ut man kan lage 4 egne lister, men kanalene blir liggende i den rekkefølge de ble funnet under kanalsøket.....

Noen som kan hjelpe?

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sortnivå målte bedre enn på VT20!

Kanskje noen som har sett denne allerede. Denne gang ble sortnivået målt med skikkelige instrumenter (Klein K10). Men det som er synd er at Samsung fortsatt har en bug når Cinema Smooth er aktivert (96hz).

Uansett er sortnivået meget meget godt:

With 60Hz or 24Hz input (Cinema Smooth off): 0.003 cd/m2 (0.0009 fL)
    With 50Hz or 24Hz input (Cinema Smooth on): 0.034 cd/m2 (0.0099 fL)

Sortnivå til Panasonic VT20 er målt til 0,009 cd/m2 (ref: hdtvtest.uk)

Får håpe at Samsung ordner opp i feilen som gjør at sortnivået øker med Cinema Smooth påslått. For CM gjør bildet utrolig bra fra Blu-ray (funker jo kun med 1080/24p-signal inn).

Samsung C7705 plasma black level at 50Hz vs. 60Hz vs. Cinema Smooth
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå hatt min C7700 i et par dager og må si meg MEGET fornøyd. Men nå skulle det ikke så mye til for å imponere meg med tanke på at jeg kommer fra CRT-verden 3D-briller fulgte ikke med siden jeg har kjøpt gråimport, men jeg har uansett ikke hastverk med å hoppe inn i 3D-verden.
    Som andre har nevnt så er det tendenser til innbrenning, men det burde gå over etter innkjøringsperioden. Har testet HD-materiale fra min Asus O!Play mediastreamer og det fungerer ypperlig! Får teste HDTV fra Get så fort jeg får HD PVR som er bestilt.
    Foreløpig har jeg lagt inn kalibreringstallene til BigZ som ga et ekstra løft selv om Film-modus var bra fra før.
    Buzz hører jeg kun dersom jeg stikker hodet på baksiden og det er lyst bilde på skjermen. Registrerer ingen buzz fra sofaen 2 meter unna, men det skal sies at jeg har noe bakgrunnsstøy fra før i form av PC og kjøleskap (åpen løsning).
    Bare jeg slipper CRT-pip så er jeg veldig glad
    Snart skal den opp på veggen med slim-oppheng, kommer til å bli griselekkert!

Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror jeg tar sjansen på ny TV, og har fått et godt tilbud på 63" som erstatning for 58" 855. Men, dersom noen har lest seg til at den har større risiko for støy enn 50", så går jeg heller for 50". Noen som har lest noe mer enn det som står her, og på flatpanels avstemningen?

Smurt: Du som har 63", hører du støy fra TV?
    (i helt stille omgivelser, retningsbestemt og dermed nesten ikke mindre støy langt unna TV enn helt inntil, så lenge man sitter rett foran?).

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke helt fornøyd med min LG 55LE850N, og har fundert litt på å bytte den i en annen TV. Hos meg er 55" akkurat passe, men 63" blir litt stort. Derfor tenkte jeg på Samsung PS58C6500. Jeg vet at den ikke har det sort filteret som 7000 serien har, men hvor mye har det å si for sort nivå i praksis? Om det er 0.003 eller 0.004 merkes vel ikke i praksis vil jeg tro... Også er det det med buzz fra den... Noen plages og andre ikke.

Jeg hadde satt pris på råd og tips! Har 3 uker ca på å bestemme meg om å beholde min 55LE850N. Er 7705 såpass mye bedre over 6500 at det er verdt å GÅ NED i størrelse til 50" mener dere? 3D betyr ikke noe for meg så det er sagt. Som jeg sa så blir 63 tommeren litt for stor hos meg, men 58" går an.

Takk

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Betroz
    Jeg er ikke helt fornøyd med min LG 55LE850N, og har fundert litt på å bytte den i en annen TV. Hos meg er 55" akkurat passe, men 63" blir litt stort. Derfor tenkte jeg på Samsung PS58C6500. Jeg vet at den ikke har det sort filteret som 7000 serien har, men hvor mye har det å si for sort nivå i praksis? Om det er 0.003 eller 0.004 merkes vel ikke i praksis vil jeg tro... Også er det det med buzz fra den... Noen plages og andre ikke.

Jeg hadde satt pris på råd og tips! Har 3 uker ca på å bestemme meg om å beholde min 55LE850N. Er 7705 såpass mye bedre over 6500 at det er verdt å GÅ NED i størrelse til 50" mener dere? 3D betyr ikke noe for meg så det er sagt. Som jeg sa så blir 63 tommeren litt for stor hos meg, men 58" går an.

Takk
    Syns ikke 63" blir for stort Både du og damen venner dere fort til det. Selv om 3D ikke betyr noe nå, så er det jo greit å ha det, så har man alikavel muligheten på et senere tidspunkt når man blir litt mer nyskjerrig på dette. 7705 skal ha et bedre sortnivå enn 6500.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heldigvis har jeg ikke noen å ta hensyn til med tanke på TV størrelse...he he. Men jeg synes selv at 55" er akkurat passe. 3" til hadde blitt en bonus, men 7" til... Dessuten betalte jeg 23 tusen for min LG, og jeg vet at 63 tommeren til Samsung koster noen lapper mer. Jeg har ikke mer penger å bruke, og dessuten Elkjøp selger bare 50" utgaven av 7705 for øyeblikket. Derfor jeg spurte om 7705 er såpass bedre at det er verdt å gå ned i størrelse, eller om 58" C6500 er omtrent like bra. Hvis 7705 har merkbart bedre sort nivå, så kan jeg leve med en mindre TV, men da skal jeg se forskjell.

Joda 63 tommeren frister, men prisen er litt drøy. Jeg er bare så i tvil dere. Er jo snakk om mye penger, og jeg må bestemme meg snart. Hmmmm....

Altså : 50" 7705 eller 58" 6500?

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heldigvis har jeg ikke noen å ta hensyn til med tanke på TV størrelse...he he. Men jeg synes selv at 55" er akkurat passe. 3" til hadde blitt en bonus, men 7" til... Dessuten betalte jeg 23 tusen for min LG, og jeg vet at 63 tommeren til Samsung koster noen lapper mer. Jeg har ikke mer penger å bruke, og dessuten Elkjøp selger bare 50" utgaven av 7705 for øyeblikket. Derfor jeg spurte om 7705 er såpass bedre at det er verdt å gå ned i størrelse, eller om 58" C6500 er omtrent like bra. Hvis 7705 har merkbart bedre sort nivå, så kan jeg leve med en mindre TV, men da skal jeg se forskjell.

Joda 63 tommeren frister, men prisen er litt drøy. Jeg er bare så i tvil dere. Er jo snakk om mye penger, og jeg må bestemme meg snart. Hmmmm....

I så fall,
    å gå ned fra 55" til 50" er nok mer dramatisk enn å gå opp til 58" evt 63". Om sortivået er merkbart bedre, er jeg usikker på. Man ser det sikkert med de to tv ved siden av værandre. Årets modeller vil jo uansett være bedre enn fjordårets vil man jo tro. Men jeg tror du blir meeget fornøyd uansett. Men å gå til mindre tommer ville ikke jeg gjort.

Newcomer Araya sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom siba for å kjøpe adapter for trådløst internett på tven min (ps50c7705), og der hadde de denne:

Samsung WLAN Dongle

Mannen i butikken sa at den bare passet til 2009 modellene (7-serien sto ikke nevnt på pakken). Noen som vet om dette stemmer?

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Elkjøp selger 63". Bare kun i butikk.

Hvis det er LE850 du har så får du ikke noe bedre sortnivå med 7705! Og 6500 er på langt nær så god som 7705 pga real black filteret som sitter på 7705.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hadde vært interessant å høre hva du ikke er fornøyd med på LG 55LE850N

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det morsome med en TV i hjemmekinoen, er at man plutselig finner ut at det blir morro å se de gamle DVD ene sine på nytt. Som "The Corrs"...
    Samsung 2010 plasma modeller-corrs-jpg
    ...eller Gorillaz, Alison Krauss, Peter Gabriel osv....

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eksempelvis...
    Samsung 2010 plasma modeller-samsung-tv-jpg

Side 29 av 104 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 49 59 69 79 89 99 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •