Samsung 2010 plasma modeller - Side 28

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 28 av 104 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 48 58 68 78 88 98 ... SisteSiste
Viser resultater 541 til 560 av 2077
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kjedelig å høre at du fikk buzz på apparatet ditt SpruceMoose. Endte selv opp med en 7705 etter å ha avbestilt hos ps.no og hverken jeg, kona eller ungene kan høre noen buzz uten å stå rett ved siden av tv'n og legge øret noe denne. Er en liten fordel med å kjøpe fra elkjøp, lett å bytte hvis det skulle være buzz noe jeg heldigvis slapp.

Lykke til med tv'n

Sitat Opprinnelig postet av SpruceMoose
    Da var tv'en i hus. Dette gjelder PS50C7700, altså parallellimport. Kjøpt gjennom psdata. Førsteinntrykket etter å ha lagt inn kalibreringstallene er et nydelig bilde, betraktelig bedre enn min 4 år gamle Loewe LCD. Det var litt retention av kanal-logoen etter å ha sett en hel film på tv i går kveld, men jeg måtte se spesifikt etter det for å legge merke til det. Det forsvant etter ca. ett minutt.

Men så var det et par downs:

1) 3D-Briller følger ikke med. Det er nok dårlig research fra min side, for jeg trodde virkelig at alle settene ble levert med ett par briller. Vel, de koster i underkant av 800 kroner, så reell pris for tv'en er da ikke fullt så lav som først antatt.

2) Buzz...her er jeg litt på gyngende grunn. Jeg har aldri hatt en plasma før, så det er vanskelig for meg å sammenligne. Det er iallefall en tydelig lyd som kan høres. Det ligner litt på lyden fra dimmeren på en eldre gulvlampe jeg har, bare mer høyfrekvent. Lyden kan høres når jeg sitter ca. 3 m unna, og den forsvinner når jeg flytter meg til venstre for bildet. Jeg kan også høre den når jeg skrur på volumet, og det må ha det ganske høyt for å ikke høre buzz. Jeg fikk også inntrykk av at buzzen ble høyere da jeg satte på
    2D->3D modusen, men det er usikkert. Det virker som lyden kommer fra bak på tv'en, ca. på midten. Har oppdatert til firmware 1016. Må også legge til at kona ikke hører buzz i det hele tatt.

Det som er litt rart er at jeg opplevde at lyden forsvant i går kveld, og det var ikke sjenerende da jeg så film. Da jeg skrudde på tv'en i dag morges var lyden mer markant igjen. Hvorfor det er slik har jeg ikke noe godt svar på, men enten så ble jeg "vant" med lyden slik at jeg ikke la merke til den, eller så ble buzz'en bedre når tv'en hadde stått på en stund.

Bottom line: Flott bilde, det er sikkert. Men jeg er usikker på om jeg skal benytte angreretten her, for så å kjøpe den nordiske versjonen. C7705-folket har ikke rapportert nevneverdig buzz. Siden brillene ikke fulgte med tv'en blir jo prisforskjellen hakket mindre også (ca. 2200kr).

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Det er det kjente Buzz-fenomenet ja.
    Ja, det er nok det...men har inntrykk av at det er noen få som er uheldig og får buzz på denne tv-en, de fleste tv-ene er visst så og si buzzfrie...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    Ja, det er nok det...men har inntrykk av at det er noen få som er uheldig og får buzz på denne tv-en, de fleste tv-ene er visst så og si buzzfrie...
    Etter bråket det har vært rundt buzz på 855'en, er folk helt på tuppa for å høre etter buzz på disse nye. Skal banne på at 90% av dem som hører buzz på denne ikke ville lagt merke til det om de ikke visste om det som har vært med 855'en.
    Har 855 selv, og selvfølgelig hører jeg noe buzz fra den, men det har aldri vært så høyt at det har blitt lagt merke til en gang. (Bortsett fra en dag jeg hadde litt ekstra buzz i noen minutter). Nå har jeg det aldri helt stille i rommet heller da...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Etter bråket det har vært rundt buzz på 855'en, er folk helt på tuppa for å høre etter buzz på disse nye. Skal banne på at 90% av dem som hører buzz på denne ikke ville lagt merke til det om de ikke visste om det som har vært med 855'en.
    Har 855 selv, og selvfølgelig hører jeg noe buzz fra den, men det har aldri vært så høyt at det har blitt lagt merke til en gang. (Bortsett fra en dag jeg hadde litt ekstra buzz i noen minutter). Nå har jeg det aldri helt stille i rommet heller da...
    Det er nok noe sant i det du skriver her, ja. Vet ikke om jeg ville bitt meg fast i "problemet" hvis jeg ikke visste det fantes. På den andre siden, derimot, så er det folk her på forumet som rapporterer null buzz selv om de hører godt etter. Det indikerer jo at det er relle forskjeller mellom de ulike tv'ene. Lurer fortsatt på om jeg skal ta meg bryet med å returnere tv'en jeg kjøpte. Hvis det virkelig fins tv'er uten buzz er det vel verdt det.

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Uten å være alt for frekk, så kan det jo hende at nettopp dette er grunnen til at du aldri hører den omtalte summelyden.

På min plasma (som riktignok ikke er fra Samsung) så er det en tydelig summelyd når TV-en viser lyse bilder. Denne er umulig å høre når det står på musikk eller annen bakgrunnsstøy, men svært tydelig når det er helt stille i rommet.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle mine 3 plasma skjermer(Pio, Samsung og LG)hatt summelyd i større eller mindre grad. Fellers for alle 3 er at når det kommer helt hvit bilde blir den sterkest. Men som sagt dette er lite hørbart så fremt noe lyd er på (stum tv ser jeg lite på gitt!) jeg synes at problemet er vel overdrevet. Er enig at HVIS en hører lyden klart ved vanlig TV volum på vanlig sitteavstand SÅ er det feil.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Buzz

Til Info

Mottok min 63" i dag. Legger jeg øret helt inntil på kanten/baksiden kan jeg høre noe buzz men det er MEGET svakt. Nesten ikke hørbart..

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av smurt
    Til Info

Mottok min 63" i dag. Legger jeg øret helt inntil på kanten/baksiden kan jeg høre noe buzz men det er MEGET svakt. Nesten ikke hørbart..
    Var dette nordisk eller eu-modell?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry, glemte å nevne det. Det er en nordisk modell. :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får håpe jeg får en buzzfri tv jeg også...tror bare noen få uheldige får med buzz på årets modeller, kanskje 1 av 10 eller noe sånt?

Newcomer Useless sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min 50" 7705 denne uka og har fått det eg forventet egentlig.
    Etter å ha hatt 2stk LED i hus, uten videre suksess, gikk eg noe motvillig over til plasma.
    Min tv har nokså markant "buzz" og ganske så tydelig midlertidig "innbrenning".
    Trenger ikke lytte og se nøye etter noen av delene. :-?

Når det er sagt er bildet meget bra på denne tv'en, så eg går nok for å beholde denne

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Alle mine 3 plasma skjermer(Pio, Samsung og LG)hatt summelyd i større eller mindre grad. Fellers for alle 3 er at når det kommer helt hvit bilde blir den sterkest. Men som sagt dette er lite hørbart så fremt noe lyd er på (stum tv ser jeg lite på gitt!) jeg synes at problemet er vel overdrevet. Er enig at HVIS en hører lyden klart ved vanlig TV volum på vanlig sitteavstand SÅ er det feil.
    Så er også folk forskjellige da. Noen får helt noia av slik bakgrunnstøy, mens andre ikke hører/reagerer overhodet. Synes vi skal respektere det, uten å mene at de som plages overdriver. Det samme gjaldt også den gangen vi hadde 50 Hz CRT-TVer.

Angående stum-tv så er det mange som bruker TV-ene sine sammen med PC, nettsurfing ol. og da ikke nødvendigvis med lyd.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Samtlige plasmaer jeg har hatt erfaring med opp gjennom, inkludert samtlige Pioneerer, har en viss "humm" hvis bildet har mye lys... Merkelig at noen tydeligvis summer med enn andre, men det er jo mulig dette er noe helt annet enn "plasma-hummen", kanskje en defekt strømforsyning rett og slett? Har ikke noen fått fikset dette "on-site" - hva bytter i så fall servicemanne?

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sakset fra Samsungs plasma faq:
    A buzzing sound from your plasma TV is normal. It is caused by the electrical charges used to create the images on the screen. The buzzing, however, should not be so loud that you can hear it when the volume on the TV is set at normal levels.

It is also important to determine the type of buzzing sound. A sound like a ground hum is completely normal. This buzzing can originate near the power cord connection or from the SMPS board position on the upper back of the TV. The buzz will be more audible as contrast increases on the screen, most notably when displaying an all white screen. If the buzzing sound is loud, you may have the Contrast set too high. Lower the contrast to reduce or eliminate the buzzing.

You may also have loud buzzing if the rear of your Plasma TV is too close to a wall or other hard surface. Try moving your TV away from the wall until the buzzing is minimized. [1]

If the buzzing is at a higher frequency and resembles a crackling sound (like the sound of Velcro being pulled apart), and originates from the upper middle back of the TV, you likely have a failing SMPS board. Place a support call with Samsung to have the SMPS board replaced.

FP-T5084 Have a known buzzing problem with a very simple fix. If the buzzing is coming from the left or right sides of the rear and the volume can be changed by pressing lightly on those locations, you are probably hearing the vibration of the grounding springs on the back panel. Call Samsung and have a technician confirm the problem. The easiest fix is to insulate the offending spring by applying some felt tape.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfaringer med PS50 C675, eller vet om den er stilt ut noe sted?

Ser mange som mener mye om C7705, men ikke alle er interessert i 3D. 8)

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når kommer du med målinger og inntrykk, da, Lygren
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Foreløpig inntrykk er at fargerommet ser ut til å sitte bra, dog noe undersaturert på rødt og blått, men fremdeles veldig bra. Gråskalaen er imidlertid for varm i "warm2" og for kald i "warm1", hvilket betyr at TVen må kalibreres. Når det gjelder kalibrering av TVen er det relativt tidkrevende da menyene er svært lite brukervennlig i så måte, så dit har jeg ikke kommet enda...

I tillegg blør altså hvitt lett ut med standardinnstillingene, her må en teste om en reduksjon i kontrast kan bedre dette uten å ta alt for mye punch.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Foreløpig inntrykk er at fargerommet ser ut til å sitte bra, dog noe undersaturert på rødt og blått, men fremdeles veldig bra. Gråskalaen er imidlertid for varm i "warm2" og for kald i "warm1", hvilket betyr at TVen må kalibreres. Når det gjelder kalibrering av TVen er det relativt tidkrevende da menyene er svært lite brukervennlig i så måte, så dit har jeg ikke kommet enda...

I tillegg blør altså hvitt lett ut med standardinnstillingene, her må en teste om en reduksjon i kontrast kan bedre dette uten å ta alt for mye punch.
    Nøye og grundig som vanlig Det er bra. Men hva denne (dansken) som har testet? Ser jo rimelig bra kalibrert ut med de målingene??

Samsung PS63C7705 (PN63C8000) test – part 2
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...disse målingene er jo ETTER kalibrering da, og i så måte er jeg helt enig; ser veldig bra ut ja!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...for øvrig ser jeg han har justert fargerommet uten tilgang til et komplett CMS-system (mangler brightness for hver fargekanal), noe som gir store negative utslag i resten av intensitetsskalaen... Dette er rett og slett "fy-fy" så det holder, mest sannsynlig vil vedkommende få kraftig oversaturerte / feilaktig gjengitte farger (dvs. feil brightness for fargekanalene) nedover i skalaen (f.eks. på 50IRE) som følge av at tross alt han kun har justert inn selve intensiteten på hver enkelt farge. Ser at han også har justert "tint", noe som også er en helt umulig funksjon å forholde seg til da den ikke fungerer lineært for rødt, grønt og blått.

Uansett sitter som nevnt fargerommet relativt bra i utgangspunktet (i det minste på 75IRE, mulig det ikke funker like bra nedover i skalaen...), så en trenger egentlig ikke gjøre noe særlig med dette.

Side 28 av 104 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 48 58 68 78 88 98 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •