Samsung 2010 plasma modeller - Side 27

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 27 av 104 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 47 57 67 77 87 97 ... SisteSiste
Viser resultater 521 til 540 av 2077
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    Hvis disse 3 er identiske, er jo ikke PS50C7705 bedre enn Pn50C7000
    Hvorfor i alle dager kunne ikke Samsung kalle den europeiske modellen det samme som den amerikanske så hadde vi sluppet denne usikkerheten rundt tv-ene...
    Nei, Pn7000 har en storebror som heter PN8000 og 8000 modellen er tilsvarende PS7000/7705 modellene som er i Europa/Norden. (Les bokstavkodene)

Når du ser på denne linken fra de amerikanske versjonene så har ikke PN7000 black filter men det har PN8000, ergo PsC7700/7705 (europeisk/nordisk) har også black filter på sin 3d toppmodel.

Link: Plasma TV - Televisions | SAMSUNG

Hvorfor det er sånn må gudene vite, men sånn har det vært med flere produsenter også og for andre årganger så det skal ikke være enkelt.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    force : Den Sony'en har dårligere sort nivå enn denne Samsung'n i tester da. Panasonic G20 har faktisk bedre sort nivå også. Som andre her skriver så trenger plasma 100+ timer innkjøring før bildekvaliteten er bra, samt at sort blir bedre i et mørkere rom. Synes det var rart at du oppfattet Sony HX900 som å ha bedre sort om kvelden også...

Kjøpte du 52 tommeren da? Pris og hvor kjøpte du den?

/Sorry for OT/

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da skal jeg få gjort dette klinkende og idiotsikkert klart med bold skrift

Norsk modell: PS50C7705 tilsvarer PN50C8000 i USA

Europeisk/Engelsk modell: PS50C7000 tilsvarer PN50C8000 i USA

PN50C7000 Amerikansk modell er IKKE den samme som PS50C7705 i Norge/Europa

PS50C7705 norsk modell ER den samme modellen som PN50C8000 i USA

Annen info:
    PS50C7700/7000 er gråimpotert modell og dekkes ikke av Samsung Norges egen garanti. (viktig med tanke på hvis du er livredd for buzz)
    PS50C7705 (med bokstavkoder bak, XXE, WXXE osv) er norsk modell og dekkes av Samsungs egen garanti

PUNKTUM!!!!!!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW

Annen info:
    PS50C7700/7000 er gråimpotert modell og dekkes ikke av Samsung Norges egen garanti. (viktig med tanke på hvis du er livredd for buzz)
    PS50C7705 (med bokstavkoder bak, XXE, WXXE osv) er norsk modell og dekkes av Samsungs egen garanti

PUNKTUM!!!!!!!!
    Ja, var sånn jeg mente det er... du gjentok vel for øvrig det samme på punkt 1 og 4?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De europeiske og amerikanske modellene er ikke helt like. Den amerikanske produseres i Mexico og har bl.a. en annen firmware enn den europeiske, som svjv. produseres i Ungarn. Innstillinger som virker bra med de amerikanske modellene gir derfor ikke nødvendigvis et godt bilde på de europeiske.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, var sånn jeg mente det er... du gjentok vel for øvrig det samme på punkt 1 og 4?
    Bare gjentok det for å presse det inn!

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Koshn
    De europeiske og amerikanske modellene er ikke helt like. Den amerikanske produseres i Mexico og har bl.a. en annen firmware enn den europeiske, som svjv. produseres i Ungarn. Innstillinger som virker bra med de amerikanske modellene gir derfor ikke nødvendigvis et godt bilde på de europeiske.
    Ja sånne små avvik kan det være, men generelle spesifikasjoner er like...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW

Annen info:

PUNKTUM!!!!!!!!
    En får vel uansett levert tv-en for reparasjon eller bytte om en kjøper PS50C7700? Det er jo like mye garanti på tv-en uansett? Så hvilken forskjell er det om en har C7705 og Samsung Norges egen garanti? Håper noen kan svare sikkert på dette...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Betroz
    force : Den Sony'en har dårligere sort nivå enn denne Samsung'n i tester da.
    Har den det ? Hvilke tester da ?

Jeg målte Samsungen (PS50C7705) til 0,05 cd/m2 (0,015 ftL) med min "Eye-One Display LT". Jeg får den tilbake nå i kveld (etter utlån til en kamerat). Så jeg skal se om ikke jeg kan få målt Sony'en i kveld.

Jeg kjøpte 46" til under 22000,- . Fikk et tilbud sammen med noe annet utstyr, så nøyaktig pris er vanskelig å si.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av force

Jeg målte Samsungen (PS50C7705) til 0,05 cd/m2 (0,015 ftL) med min "Eye-One Display LT". Jeg får den tilbake nå i kveld (etter utlån til en kamerat). Så jeg skal se om ikke jeg kan få målt Sony'en i kveld.
    Det hadde jo PS50B855 og de fleste sier jo at 7705 har bedre sortnivå enn 855. Venter å ser hva flatpanels måler...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av force

Jeg kjøpte 46" til under 22000,- . Fikk et tilbud sammen med noe annet utstyr, så nøyaktig pris er vanskelig å si.
    Kanskje du målte sortnivået mens tv'en var i 50hz eller Cinema Smooth?
    Er visst merkbart bedre i 60hz...
    Samsung C7705 plasma black level at 50Hz vs. 60Hz vs. Cinema Smooth

Conclusion:

* 50Hz makes the screen have a black level with a blue tone with a luminance level of about 0.06cd/m2 (LCD like).
    * 60Hz makes the screen have a black level with a red tone with a luminance level of about 0.02-0.03cd/m2 (noticeably darker)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigZ
    Samsung C7705 plasma black level at 50Hz vs. 60Hz vs. Cinema Smooth

Conclusion:

* 50Hz makes the screen have a black level with a blue tone with a luminance level of about 0.06cd/m2 (LCD like).
    * 60Hz makes the screen have a black level with a red tone with a luminance level of about 0.02-0.03cd/m2 (noticeably darker)

Jeg må beklage om jeg stiller et dumt spørsmål nå, men hvordan velger man dette med 50 og 60 Hz? :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alexgalaxy
    Jeg må beklage om jeg stiller et dumt spørsmål nå, men hvordan velger man dette med 50 og 60 Hz? :-)
    Er kilden som bestemmer det.
    Foreks min Canal Digital PVR sender med 50hz (PAL). Dette kan ikke endres hverken på tuneren eller i tven.
    En blu-ray film er som oftest i 24hz, og det har samme sortnivå som 60hz i følge linken jeg postet.
    Var 25hz og 50hz som forårsaket lysere sort. Håper en firmware update retter dette problemet. Spent på hva Rasmus i Flatpanels.dk sier om dette i testen som kommer snart.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En får vel uansett levert tv-en for reparasjon eller bytte om en kjøper PS63C7700? Det er jo like mye garanti på tv-en uansett? Så hvilken forskjell er det om en har C7705 og Samsung Norges egen garanti? Håper noen kan svare sikkert på dette...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigZ

Jeg bruker alltid "AVSHD 709 calibration disc". Den skal etter sigende være på 60hz. Det rare er at når jeg brukte den i dag, så rapporterte den 1080/60p i menyene, men når jeg var inne på hvert testbilde viste den 1080/24p. Jeg likte ikke cinema smooth på samsungen, så jeg tviler på at den var på når jeg målte. Men det kan jeg altså ikke garantere.
    Nå betyr ikke det så mye, fordi jeg bruker allikevel tv'en mest sammen med CD's HDPVR i 50hz. (altså det dårligste sortnivået på samsungen.)

For de som er interessert, så har jeg nå også målt litt på Sony'en:
    http://avforum.no/forum/tv-apparater...ml#post1515578

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så hvilken forskjell er det om en har C7705 og Samsung Norges egen garanti?
    Hvis du bor i Oslo eller Bergen kommer det en tekniker hjem til deg når du kjøper en som ikke er parallellimportert. prestige service SAMSUNG

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var tv'en i hus. Dette gjelder PS50C7700, altså parallellimport. Kjøpt gjennom psdata. Førsteinntrykket etter å ha lagt inn kalibreringstallene er et nydelig bilde, betraktelig bedre enn min 4 år gamle Loewe LCD. Det var litt retention av kanal-logoen etter å ha sett en hel film på tv i går kveld, men jeg måtte se spesifikt etter det for å legge merke til det. Det forsvant etter ca. ett minutt.

Men så var det et par downs:

1) 3D-Briller følger ikke med. Det er nok dårlig research fra min side, for jeg trodde virkelig at alle settene ble levert med ett par briller. Vel, de koster i underkant av 800 kroner, så reell pris for tv'en er da ikke fullt så lav som først antatt.

2) Buzz...her er jeg litt på gyngende grunn. Jeg har aldri hatt en plasma før, så det er vanskelig for meg å sammenligne. Det er iallefall en tydelig lyd som kan høres. Det ligner litt på lyden fra dimmeren på en eldre gulvlampe jeg har, bare mer høyfrekvent. Lyden kan høres når jeg sitter ca. 3 m unna, og den forsvinner når jeg flytter meg til venstre for bildet. Jeg kan også høre den når jeg skrur på volumet, og det må ha det ganske høyt for å ikke høre buzz. Jeg fikk også inntrykk av at buzzen ble høyere da jeg satte på
    2D->3D modusen, men det er usikkert. Det virker som lyden kommer fra bak på tv'en, ca. på midten. Har oppdatert til firmware 1016. Må også legge til at kona ikke hører buzz i det hele tatt.

Det som er litt rart er at jeg opplevde at lyden forsvant i går kveld, og det var ikke sjenerende da jeg så film. Da jeg skrudde på tv'en i dag morges var lyden mer markant igjen. Hvorfor det er slik har jeg ikke noe godt svar på, men enten så ble jeg "vant" med lyden slik at jeg ikke la merke til den, eller så ble buzz'en bedre når tv'en hadde stått på en stund.

Bottom line: Flott bilde, det er sikkert. Men jeg er usikker på om jeg skal benytte angreretten her, for så å kjøpe den nordiske versjonen. C7705-folket har ikke rapportert nevneverdig buzz. Siden brillene ikke fulgte med tv'en blir jo prisforskjellen hakket mindre også (ca. 2200kr).

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Koshn
    Hvis du bor i Oslo eller Bergen kommer det en tekniker hjem til deg når du kjøper en som ikke er parallellimportert. prestige service SAMSUNG
    Men når jeg ikke bor i Oslo eller Bergen er det altså ingen forskjell?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer an på hvor servicevennlig på reklamasjon og hvor trygg butikken du kjøper fra er.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SpruceMoose
    Buzz...her er jeg litt på gyngende grunn. Jeg har aldri hatt en plasma før, så det er vanskelig for meg å sammenligne. Det er iallefall en tydelig lyd som kan høres. Det ligner litt på lyden fra dimmeren på en eldre gulvlampe jeg har, bare mer høyfrekvent. Lyden kan høres når jeg sitter ca. 3 m unna, og den forsvinner når jeg flytter meg til venstre for bildet.
    Det er det kjente Buzz-fenomenet ja.

Side 27 av 104 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 47 57 67 77 87 97 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •