Samsung 2010 plasma modeller - Side 24

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 24 av 104 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 44 54 64 74 84 94 ... SisteSiste
Viser resultater 461 til 480 av 2077
    Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Hva med å diskutere 3D i en egen tråd?

ENIG!!!!

Konkluderer med at dette er en TV med 3D! Punktum

Kjører du native oppløsning på tven (dvs. 1920x1080) blir bilde like skarpt som på LCD, men siden LCD skjermer er mer lyssterke så vil det uansett bli bedre på LCD skjermer...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ref tidligere "review" av min PS63C7705.
    Pga buzz/summing og line bleed (svært ille ved bruk av pc), ringte jeg Dalens/Samsung prestige support. (Var også misfornøyd med lysstyrke og spesielt hvitt fra pc (foreks bruk av windows utforsker). Det ble svært grått.)
    Det kom en hyggelig og serviceminded kar på døra her i dag, satte seg i sweetspot i stua og konkluderte veldig raskt at min tv ikke var innenfor hva som er akseptabelt. Så nå er det bare å vente på ny tv... Håper inderlig at jeg får en som fungerer bedre neste gang. Ingen andre tv'er der ute jeg vil ha, og min gamle Sony KDL-52X3500 henger allerede på veggen hos en kompis...
    Kryss fingrene for meg fokens!

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da får vi krysse fingrene Det var jo bra oppe i det hele at grunnen til at du var misfornøyd, faktisk hadde noe med at tven ikke var som den skulle.

Litt ot, men jeg var en tur innom Elkjøp i dag. Hadde litt tid til overs, og kikket litt på Samsung 7705 LED 55". Det var ingen andre der, så jeg fikk trykke så mye jeg ville på fjernkontrollen. Hjørnet den sto i var ganske mørk, slik at man fikk et reelt inntrykk av sortnivå og farger. Jeg forsøkte etter alle kunstens regler å få et godt bilde, men klarte det rett og slett ikke. Filmen som ble spilt var Avatar BD, og den har god bildekvalitet. Da jeg sto på 5-6 meter og skjermen sto på dynamisk, så så det hele riktig flott ut. Men på 3 meter ser man dynamisk innstilling blir kunstig og dårlig. Jeg satte skjermens bildeinnstilling på "film" og deaktiverte alle kunstige bildekretser og støyfilter, men da ble det hele ganske blast og livløst. Ikke i nærheten av C7705 plasma.

Jeg gliste fornøyd da jeg gikk, og var svært tilfreds med at jeg kjøpte en plasma og ikke en LED
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra første testen : "I pointed out in the previous post that the screen has some line bleeding – after 14 days of use I hardly notice it and it’s a non-issue for normal tv/movie use."

Så på mange måter så trenger disse plasma skjermene 2 ukers innkjøring da?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Da får vi krysse fingrene Det var jo bra oppe i det hele at grunnen til at du var misfornøyd, faktisk hadde noe med at tven ikke var som den skulle.

Litt ot, men jeg var en tur innom Elkjøp i dag. Hadde litt tid til overs, og kikket litt på Samsung 7705 LED 55". Det var ingen andre der, så jeg fikk trykke så mye jeg ville på fjernkontrollen. Hjørnet den sto i var ganske mørk, slik at man fikk et reelt inntrykk av sortnivå og farger. Jeg forsøkte etter alle kunstens regler å få et godt bilde, men klarte det rett og slett ikke. Filmen som ble spilt var Avatar BD, og den har god bildekvalitet. Da jeg sto på 5-6 meter og skjermen sto på dynamisk, så så det hele riktig flott ut. Men på 3 meter ser man dynamisk innstilling blir kunstig og dårlig. Jeg satte skjermens bildeinnstilling på "film" og deaktiverte alle kunstige bildekretser og støyfilter, men da ble det hele ganske blast og livløst. Ikke i nærheten av C7705 plasma.

Jeg gliste fornøyd da jeg gikk, og var svært tilfreds med at jeg kjøpte en plasma og ikke en LED
    Samsung LED'ene krever mye kalibrering og slik burde det egnetlig IKKE være. Plasmaene trenger som regel mye mindre, og film modusen er meget god rett ut fra eska i mine øyne men litt tweaking skader aldri.

At folk faktisk bruker 30 000 på en Samsung LED når man får en skjerm som er bedre på film til halve prisen er for meg ganske uforståelig. Man betaler ikke 30 000 for KANT LED tv!

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er solgt! Den første testen var ganske imponerende! 8)

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner å få kraftig tro på denne nå, men venter fortsatt på å få sett den live før jeg slår til.

Skal ha TV'en i lys stue med mye vinduer. Hvordan er lysstyrken? Bra nok til å gi OK bilder på dagtid? Refleksjoner har jeg forstått ikke er så ille?

edit: Noen som har fått denne som har testet ut DLNA? Fungerer det tilfredsttillende?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom det er 55" du er ute etter, kan du kanskje se den på Elkjøp?
    De har den ekstremt lavpriset på Superonsdagstilbud i dag!
    (EDIT: Det er LED-utgaven de har på tilbud...)

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Dersom det er 55" du er ute etter, kan du kanskje se den på Elkjøp?
    De har den ekstremt lavpriset på Superonsdagstilbud i dag!
    Du tuller nå ja? Er vel ikke 55'' av C7705, og Elkjøp har vel ikke denne modellen i det hele tatt? Det er vel LED tv-en du blander inn her nå?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    Du tuller nå ja? Er vel ikke 55'' av C7705, og Elkjøp har vel ikke denne modellen i det hele tatt? Det er vel LED tv-en du blander inn her nå?
    Ja, så det like før du skrev dette. Noe fjollete å benytte de samme betegnelsene på dem da... :-|

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...da sitter jeg og ser på en 63" utgave av disse - POKKER - nå snakker vi SIZE!

Førsteinntrykket rent bildemessig er at "myldringen" er relativt rolig, ser også ut som fargeovergangene er gode... Jeg skal få kjørt noen målinger på TVen om ikke alt for lenge, men først må den kjøres inn et par dager.

Designet på TVen er for øvrig veldig lekkert, men "metallen" rundt skjermen er jo selvsagt plast, og ser ikke like enormt lekker ut som på bildene selvsagt... Tar en tykkelsen i betraktning, samt det minimalistiske uttrykket, er uansett dette noe jeg fint kunne hatt hengende på veggen!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Bladd meg litt gjennom menyene; fargeromsjustering kan en glemme ettersom det mangler full CMS (dvs. en får kun justert fargerommet i to dimensjoner, hvilket gjør hele systemet ubrukelig...)... Nå får en jo håpe at fargerommet uansett sitter, det gjorde det jo stort sett på forrige generasjon, selv om feilen økte i lave intensiteter (25 og 50IRE).

Til gjengjeld ser jeg den skilter med 10-punkts gråskalakalibrering, hvilket jo kan være veldig kjekt om den faktisk fungerer uten å påvirke neste "intervall".

Testet for øvrig "2D -> 3D" autofunksjonen, og selv om det var en liten effekt er det nærmest en gimmick mer enn noe en faktisk gidder å benytte seg av tror jeg...

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lygren : Jeg har spurt om dette tidligere i tråden, men vil spørre deg siden du har 63" utgaven, og siden du skriver "POKKER - nå snakker vi SIZE!"...hehe

Hva vil du karakterisere som en god sitte avstand til et slikt monster? Jeg sitter 2.5 meter unna min TV hos meg (42"). Mener du jeg heller burde gå for 50" da? Dette med sitte avstand passer faktisk godt inn i en teknisk tråd, for det kan hjelpe slike som meg å velge RETT størrelse

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Størrelsen på TVen avhenger av to faktorer; din bedre halvpart (hvis noen) samt lommeboka slik jeg ser det - så får du lov og har råd gjelder vel egentlig jo større jo bedre!

Synes ikke det er noe problem å sitte er par meter unna en 63", for å si det slik, så en 50" på 2,5m kan umulig være noe problem rent visuelt...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Bladd meg litt gjennom menyene; fargeromsjustering kan en glemme ettersom det mangler full CMS (dvs. en får kun justert fargerommet i to dimensjoner, hvilket gjør hele systemet ubrukelig...)... Nå får en jo håpe at fargerommet uansett sitter, det gjorde det jo stort sett på forrige generasjon, selv om feilen økte i lave intensiteter (25 og 50IRE).

Til gjengjeld ser jeg den skilter med 10-punkts gråskalakalibrering, hvilket jo kan være veldig kjekt om den faktisk fungerer uten å påvirke neste "intervall".

Testet for øvrig "2D -> 3D" autofunksjonen, og selv om det var en liten effekt er det nærmest en gimmick mer enn noe en faktisk gidder å benytte seg av tror jeg...

Gidder du når du er ferdig liksom, og legge ut kalibreringen (fullstendig) din på skjermen.

Hadde vært kjekt

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bor alene, så det er null problem
    Verre er det med prisen...

Jeg kommer jo til å se mest filmer i mkv format fra en PC, samt så har jeg en HD decoder fra Canal Digital til TV bilder. Hmm kanskje jeg bør vente til denne 63 tommeren faller til 20 000 kr...men det kan jo ta en stund. Vil helst ikke bruke mer enn 20K liksom.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...da sitter jeg og ser på en 63" utgave av disse - POKKER - nå snakker vi SIZE!

Førsteinntrykket rent bildemessig er at "myldringen" er relativt rolig, ser også ut som fargeovergangene er gode... Jeg skal få kjørt noen målinger på TVen om ikke alt for lenge, men først må den kjøres inn et par dager.

Designet på TVen er for øvrig veldig lekkert, men "metallen" rundt skjermen er jo selvsagt plast, og ser ikke like enormt lekker ut som på bildene selvsagt... Tar en tykkelsen i betraktning, samt det minimalistiske uttrykket, er uansett dette noe jeg fint kunne hatt hengende på veggen!
    Opplever du buzz/summing fra eksemplaret du tester?
    Hva med line bleed? Har du koblet pc til? Hvis ikke, kan du gjøre det? Sjekke bilder med hvit bakgrunn, og se om du synes det er akseptabelt?

Det var noen spørsmål, men håper du kan svare.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi venter i spenning, Lygren

Ser en på testen (Del 2) som limt inn over, så virker det jo som om at skjermen lar seg kalibrere rimelig godt.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Side 24 av 104 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 44 54 64 74 84 94 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •