Samsung 2010 plasma modeller - Side 23

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 23 av 104 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 43 53 63 73 83 93 103 ... SisteSiste
Viser resultater 441 til 460 av 2077
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Bra insh Liddell! (Chuck, "the iceman?" :P)

Da blir nok alle fornøyde og flagget kan heises igjen!
    Er nok Billy "the footballer" 8)

Ser forresten at det også selges en modell som heter PSxxC7000 i Norge. Noen som vet om denne er denne identisk med C7700 og C7705?

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Takk for link til testen, får ikke mindre lyst på tv-en akkurat... Ikke inkl. brilller står der, men har en oppfatning av at noen får med briller og noen får uten...?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke slik at jeg helst bør vente ca 100 timer før jeg kalibrerer tv-en når jeg har fått den? Skifte med litt forskjellig bruk da første 100 timene eller, kanskje forsiktig med ps3 spill første 100 timene?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MortalWombat
    Innrømmer at jeg overdrev litt, men jeg mener virkelig at LED-LCD:ene til Samsung er overpriset. Jeg mener Samsung lever på å selge skjermer som er overdrevet lysstarke, med overdreven skarphet og overdrevne farger, men med en flott design. De ser bra ut i butikk, men passer kanskje ikke alltid like bra for hjemmekino-entusiaster som er opptatt av korrekt bilde.

Hva gjelder tester så stoler jeg mest på mine egne erfaringer. Deretter kommer brukererfaringer fra forskjellige forum, f eks dette. Siden kommer tester fra f eks HDTVtest.co.uk, avforums.co.uk og tester fra ekspert-brukere som D-Nice og Chad B på avsforum.com. Siden har selvfølgelig en del aviser gode tester, f eks svenske Hemmabio eller norske Hjemmekino.

Men selvfølgelig stoler jeg mest på meg selv, og jeg har fremdeles ikke blitt så imponert av LED-LCD:ene til Samsung. Særlig ikke når en sammenligner pris / ytelse med andre skjermer. Det er i hvert fall hva jeg synes, basert på mine høyst personlige erfaringer.
    Helt enig. Jeg har jobbet med salg av tv'er i 8 år. Det er svært ofte ikke sammenheng mellom testene til feks aftenposten, lyd & bilde og andre norske "testere", og de erfaringene jeg har med tv'ene. Som selger av tv'er har jeg stor mulighet til å teste ut tv'ene så mye jeg vil, og jeg stoler mest på mine egne erfaringer. Synes Samsung sine LED skjermer ikke når helt opp. Kan heller anbefalle Samsung sine Plasma og tradisjonelle LCD skjermer. Pleier og si det enkelt: Samsung er utrolig flinkej på 2 ting: Design og markedsføring.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    Er det ikke slik at jeg helst bør vente ca 100 timer før jeg kalibrerer tv-en når jeg har fått den? Skifte med litt forskjellig bruk da første 100 timene eller, kanskje forsiktig med ps3 spill første 100 timene?
    Du er ikke nødt til å vente 100 timer før du legger inn kalibreringstall. Du vil få et bedre bilde ved å legge inn tallene fra dag 1, enn med standardinnstillingene på skjermen. Før skjermen har fått 100 timer så er ikke fosforen skikkelig innkjørt. Derfor venter de som foretar målinger og kalibreringer (med avansert og kostbart utstyr) Det blir rett og slett vanskelig å kalibrere korrekt. Legg inn kalibreringstallene fra første dag. Det gjorde jeg. Men det er ikke før etter 1-2 uker at skjermen virkelig begynner å blomstre.

Når kan du teste denne, da, Lygren. Du har jo tilgang til svært kostbart kal. utstyr
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel best å bruke den litt forsiktig uansett første 100 timene? En evnt innbrenning er vel størst sjanse å få de første timene?

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer det test av denne i septembernr til Hjemmekino? I såfall er vel den tilgjengelig via Insider snart.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung 7 serie, 3D plasma tv's. De PS50C7700 + PS63C7700 van Samsung!
    YouTube - ‪Samsung 7 serie, 3D plasma tv's. De PS50C7700 + PS63C7700 van Samsung!‬‎

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1) Gjør han dette i en TV-butikk?
    2) Han ramser opp spesifikasjonene og forteller hvordan man regner om fra tommer til centimeter.
    3) Hva ER dette for noe?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg har ombestemt meg....

Etter det første sjokket med "buzz", så har jeg etterhvert blitt vant med det. Hører det bare når det er helt stilt, og når jeg sitter rett foran tven. Synes også at summinga har roet seg en del.

Det er bildekvaliteten fra film og tv som har overbevist meg. Den er helt sjef. Har sett SD og HD fra Canal Digital tuner, film fra pc (mkv i 720p og 1080p) og selvfølgelig 3D og 1080/24 fra min nye Samsung C6900 blu-ray.
    Meget bra, og det er sååå deilig å se mørke scener i en mørk stue uten svære skyer med lys i det sorte også.

Det som fremdeles er noe jeg må bli vant med, er lysstyrken på dagtid (spesielt "vanskelig" ved bruk av pc). Det er dessverre litt grått og trist når det er lyst ute.

Samsung kommer hit for å se på fenomenet "line bleed". Jeg har sendt de bilder av mine eksempler, og de mente det var litt for ille. Det er spesielt ved pc bruk dette er ille, men ser det av og til når jeg ser film også.
    I tillegg er som sagt tuneren litt svak, og jeg får hakking i HD kanaler. Ved bruk av CD sin PVR, har jeg ikke dette problemet.
    De ville også sjekke summingen, og vurdere denne i forhold til hva som er akseptabelt.
    Denne servicen og bildekvaliteten gjør at jeg beholder tv'en inntil videre ihvertfall.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BigZ : Jeg misunner deg den TV'n! Tror jeg må selge sjela mi for å få nok penger snart.

Kunne du lagt ut noen bilder her for oss? Jeg vet jo åssen den ser ut fra før, men ikke åssen den blir i en stue

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Betroz
    BigZ : Jeg misunner deg den TV'n! Tror jeg må selge sjela mi for å få nok penger snart.

Kunne du lagt ut noen bilder her for oss? Jeg vet jo åssen den ser ut fra før, men ikke åssen den blir i en stue
    Skal legge ut bilder, men ikke før den henger på veggen med slim-feste.
    Nå måtte jeg ta vekk senterhøyttaleren, og sette tv'en på fot der den stod.
    Håper alt er på plass i løpet av uken.

I tillegg må jeg skifte ut receiveren min. Min RX-V3800 ligger ute tilsalgs på Avtorget...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gratulerer
    1) Gjør han dette i en TV-butikk?
    2) Han ramser opp spesifikasjonene og forteller hvordan man regner om fra tommer til centimeter.
    3) Hva ER dette for noe?
    Flott om du siterte det du svarer på så man vet hva du mener!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok tv-tilbyderne må pent rette seg etter standarden som allerede foreligger for Blu-ray 3D. Hvordan har NRK eller andre tv-selskaper tenkt seg fremtiden for 3D, dersom deres 3D-sendinger ikke er kompatible med 3D Blu-ray? Alt blir bakover kompatibelt. Men at det blir bedre og bedre er det ingen tvil om. Sånn er det med alt. Og skal man vente, må man til slutt vente for alltid. Hvis det nye som lanseres ikke var bedre, kulere og rimeligere enn i fjor; hvorfor skal man oppgradere da?

For øvrig er NRK skeptiske til alt nytt. Det samme sa de om HD-sendinger og Blu-ray sin fremtid. Det ville gå mange år før NRK ville sende i HD, og produsere i HD. Nå har både NRK, TV2 og TVN HD-sendinger

Løp og kjøp 3D nå!
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke 3D Full HD da?

På lengre sikt jobbes det med en standard som vil gi full HD-kvalitet og 3D samtidig.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    Er ikke 3D Full HD da?

På lengre sikt jobbes det med en standard som vil gi full HD-kvalitet og 3D samtidig.
    3DTV-sendinger er ikke fullHD, men vil bli det på lengre sikt.

"
    - Egentlig arbeides det med to løsninger. Den første vil trolig være klar i løpet av året, men denne vil få dårligere kvalitet enn vanlig HD-tv, så vi er usikre på om vi kommer til å satse på denne standarden.

Neste fase vil i følge Thoresen være 3D-bilder med full HD-kvalitet til hvert øye. Det vil først komme om et par år, tror han."

Kan lese mer her:
    Elektronikkbransjen - CANAL DIGITAL FØRST MED 3D

Elektronikkbransjen - TELENOR VIL LEVERE 3D-TV

DVB looks to 3D TV standards

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å diskutere 3D i en egen tråd?

Newcomer daytona sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er det å bruke PC via Hdmi kontakten på dette tv, får dere oppløsning på 1920x1080 da, og er bildet skarpt som på LCD TVèr ?

Side 23 av 104 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 43 53 63 73 83 93 103 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •