Samsung 2010 plasma modeller - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 21 av 104 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 51 61 71 81 91 101 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 2077
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av 3utt0n
    Jeg har bestilt fra ps.no til den prisen. (~12 470,- med frakt på dør) Husker ikke hvem, men en annen bruker her i tråden sendte e-post til ps.data med akkurat dette spørsmålet uten å få svar (kanskje han har fått svar uten at jeg har fått det med meg). Men til den prisen så er det nok snakk om grå import ja, tviler ikke. Synes uansett ikke det er noe problem. Håper bare det er med briller i pakken.

Sist gang jeg sjekka så skulle de få den inn 16.08 ellerno.
    Hei,

Jeg har kontaktet Ps.no og fått bekreftet fra salgssjefen at det er europeiske modeller de selger. Han sa også at det gjaldt alle de "rene" nettbutikkene i Norge, da de ikke har tilgang til de norske modellene som Samsung Norge forhandler. Modellen er altså en C7700, ikke en C7705. (Rundt omkring i ulike nettbutikker ser jeg at det ofte står C7700 i specsene, selv om det står C7705 i overskriften på tv'en.)

I tillegg sa han at de hadde fått opplyst fra Samsung at det ikke fulgte med briller. :cry: Synes det er rart i og med at det står på Samsung sine hjemmesider at det følger med, samt på alle specs jeg finner på denne tv rundt omkring, selv på ps.no sin egen hjemmeside.

Dere som allerede har fått tv levert fra andre steder:
    - Fulgte det med briller? Isåfall, hvor mange?
    - Er det en C7700 eller C7705 du har fått?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg testet PS63C7705 en stund. Fått testet både i dagslys og i mørke omgivelser.

Det negative:
    - Buzzzzzzzzzz
    - Line Bleed - mye ved bruk av pc (browser, filutforsker) - ser det lite når jeg ser film o.l.
    - Refleksjoner i 3D briller
    - Føles litt lyssvak ut i dagslys. Dette er vel sånn plasma er, sammenlignet med lcd. Det hvite ser veldig grått ut ved bruk av pc (foreks browser eller filutforsker o.l.) Blir bedre når det er mørkt. Her savner jeg lcd'en min gitt...
    - Den innebygde tuneren er svak, og gir hakking ved HD sendinger. (dette skjer ikke ved bruk av Terratec H7 gjennom HTPC eller CD sin PVR)
    - 3D er "ubrukelig" i dagslys. (flimrer i brillene fra siden der dagslys kommer inn)

Det positive:
    - Fantastisk gøy med så stor tv Sitter ca 3m fra
    - Liker godt tv'ens design. Overrasket og imponert over hvor tynn den er.
    - Ikke så mye refleksjoner fra panelet som jeg fryktet.
    - Bilde fra blu-ray er veldig bra! Har ikke sett maken til dybde. Bildet føles veldig naturlig. Deilig med jevnt sort, uten den forb.... cloudingen.
    - Fungerer også bra med tv bilde fra både SD og HD. (samme om RBK på Viasat4 i går var grusomt å se på...)
    - 3D er kult. Opplever lite crosstalk og flimring. (Kun flimring fra dagslys som nevnt over)

Konklusjon:
    Tror jeg bruker angrefristen.
    Mye pes med nedpakking, låne bil, få hjelp til bæring etc...

Noen spørsmål eller kommentarer?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Line Bleed

Line Bleed

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aabø
    Hei,

Jeg har kontaktet Ps.no og fått bekreftet fra salgssjefen at det er europeiske modeller de selger. Han sa også at det gjaldt alle de "rene" nettbutikkene i Norge, da de ikke har tilgang til de norske modellene som Samsung Norge forhandler. Modellen er altså en C7700, ikke en C7705. (Rundt omkring i ulike nettbutikker ser jeg at det ofte står C7700 i specsene, selv om det står C7705 i overskriften på tv'en.)

I tillegg sa han at de hadde fått opplyst fra Samsung at det ikke fulgte med briller. :cry: Synes det er rart i og med at det står på Samsung sine hjemmesider at det følger med, samt på alle specs jeg finner på denne tv rundt omkring, selv på ps.no sin egen hjemmeside.

Dere som allerede har fått tv levert fra andre steder:
    - Fulgte det med briller? Isåfall, hvor mange?
    - Er det en C7700 eller C7705 du har fått?
    Jeg bestilte C7705 fra Mpx og fikk med 1 stk briller.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Buzz!? Hva slags buzz? Du vet at plasma stort sett aldri er helt tyst? Er det noe du hører fra lytteposisjon med lyd av, så er den defekt og jeg ville ha reklamert. Det er nok en del som tror at plasmaskjermen skal være like stille som en LCD...men det gjør ikke du, går jeg ut i fra...? Stikker jeg øret inntil skjermen når lyden er av, så hører jeg en svak summing. Men tuneren fra Altibox støyer mer...Og PS3 enda mer...

Jeg bruker ikke PC på min skjerm, men har aldri sett line bleed på tv/ film.

Refleksjoner i briller...Hvilke briller er dette? De som har utskiftbart batteri eller usb lading? Mener du refleksjoner når du ser 3D med lys på eller i helt mørk stue. Jeg ser i hvertfall ikke refleksjoner når lysene i stua er slått av...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Buzz!? Hva slags buzz? Du vet at plasma stort sett aldri er helt tyst? Er det noe du hører fra lytteposisjon med lyd av, så er den defekt og jeg ville ha reklamert. Det er nok en del som tror at plasmaskjermen skal være like stille som en LCD...men det gjør ikke du, går jeg ut i fra...? Stikker jeg øret inntil skjermen når lyden er av, så hører jeg en svak summing. Men tuneren fra Altibox støyer mer...Og PS3 enda mer...

Jeg bruker ikke PC på min skjerm, men har aldri sett line bleed på tv/ film.

Refleksjoner i briller...Hvilke briller er dette? De som har utskiftbart batteri eller usb lading? Mener du refleksjoner når du ser 3D med lys på eller i helt mørk stue. Jeg ser i hvertfall ikke refleksjoner når lysene i stua er slått av...

Hører ganske høy summing fra lytteposisjon. Den forandrer seg både etter lysnivå på skjermen, men også bare jeg snur litt på hodet...
    Vet at plasma summer litt, men skuffet over dette nivået.
    (Har lest at 63 tommeren sliter mer med dette i forhold til 50" som du har)

Line bleed er ikke eksisterende på film fra foreks blu-ray.

Brillene jeg har er SSG-2100AB/XC, de med utskiftbart batteri. Har refleksjoner helt ytterst på begge sider, også når det er mørkt i rommet. Filmen lyser altså opp under brillene. (vanskelig å forklare)

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigZ
    Hører ganske høy summing fra lytteposisjon. Den forandrer seg både etter lysnivå på skjermen, men også bare jeg snur litt på hodet...
    Vet at plasma summer litt, men skuffet over dette nivået.
    (Har lest at 63 tommeren sliter mer med dette i forhold til 50" som du har)

Line bleed er ikke eksisterende på film fra foreks blu-ray.

Brillene jeg har er SSG-2100AB/XC, de med utskiftbart batteri. Har refleksjoner helt ytterst på begge sider, også når det er mørkt i rommet. Filmen lyser altså opp under brillene. (vanskelig å forklare)
    Hm, det var jo synd dette med buzz på 63 tommeren
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm, det var jo synd dette med buzz på 63 tommeren
    Ja... Noen sier at dette kan bedre seg etterhvert. Man kan håpe...

Hva tror du som skjer med tuneren da?
    Har signalnivå 65-70 og masse bitfeil ved HD sendinger.
    Har prøvd tre forskjellige antennekabler.
    Dette er et ikke eksisterende problem via HTPC og ekstern tuner med cam, eller fra Canal Digital PVR...

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo hende at BigZ har fått en mandagsutgave da. Eller at 63 tommeren sliter med buzz og 50 tommeren ikke. En TV til over 25 tusen burde ikke slite med slikt mener da jeg. Kanskje vi bør vente til flere personer har testet den før vi drar noen konklusjon.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Betroz
    Kan jo hende at BigZ har fått en mandagsutgave da. Eller at 63 tommeren sliter med buzz og 50 tommeren ikke. En TV til over 25 tusen burde ikke slite med slikt mener da jeg. Kanskje vi bør vente til flere personer har testet den før vi drar noen konklusjon.
    Har summing han her også.
    Og line bleed.
    Og sier han synes tuneren er dårlig.
    Samsung PS63C7705 3D plasma. - Forum for fladskærme - FlatpanelsDK

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eksempel på mitt "line bleed problem"
    (Beklager dårlig bilde)

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BigZ : Slikt har vel jeg også på min plasma, men den er noen år gammel nå da. Hvis det ikke er synlig når du ser film eller spiller, så gjør det ikke noe mener da jeg. Verre er det med buzzinga! Hvis du hører den når du ser TV/film, så er det grunn nok til å bruke angreretten vil jeg tro.

Ser ut som 1920x1080 blir bra på en slik skjerm i Windows! Tenker på tekst. Er dette noe du også synes i bruk? Jeg sitter ca 2.5 meter unna hos meg, og mener du at 63" blir for stort? Fordi 50 tommeren er en god del billigere da... Eller om jeg skal vurdere en 60" fra LG isteden....hmmm.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt 50" går også i retur nå. Hovedsakelig på grunn av at det fungerer dårlig i dagslys. Jeg har en veldig lys stue med dårlig lyskontroll, så bildet blir "matt" med dårlig sortnivå og kontrast. Refleksjoner var jeg ikke plaget av.
    Jeg ble nok "lurt" til å tro at denne skjermen var god i dagslys på grunn av positive omtaler rundt omkring. Men på dette området blir den slått grundig av de fleste nyere LCD'er . I hvertfall i mi stue.

En ting til som ergret meg, var at den hadde en litt mørkere vertikal stripe litt til høyre for senter. Den kunne kun sees ved panoreringer over bakgrunner med jevn farge. f.eks. en fotballbane eller himmel. Men da var den også tydelig. Det var også som om skjermen var ørlite lysere på høyre side av denne stripen. Det kan være at dette var en feil på bare mitt eksemplar.
    Jeg hadde sendt den tilbake uansett. (Jeg ser mye tv i dagslys.)

Nå blir det en Sony LED på meg. :-D

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    force : Plasma har best bilde når det er mørkere i rommet, men dette visste du vel? Sony HX900 serien tror jeg blir bra, men spørs bare åssen sort nivået er på den da...og om den har lysgjennomblødning alla det Samsung sliter med. Kjipt når du ser en mørk scene i en film og så ser du det lyser i hjørnene på TV'n f.eks...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Betroz
    force : Plasma har best bilde når det er mørkere i rommet, men dette visste du vel?
    Joda, jeg visste det. Men utsagn som dette:
    (begge fra side 6 i denne tråden)

Sitat Opprinnelig postet av Calla1983
    Jeg kjøpte egentlig tv'en for å ha den i den mørke kjellerstuen i det nye rekkehuset mitt, men frem til jeg flytter så står den i stuen i leiligheten min. Den har heldekkende vinduer til venstre for seg hele veien. Jeg synes ikke det er noe problem på dagtid, men det er jo mer smell i bildet om kvelden. Jeg ville imidlertid ikke hatt noe problem med å ha denne i en lys stue.
    Og ikke minst dette:
    Sitat Opprinnelig postet av MortalWombat
    7000-serien har "Real Black Filter", noe som de billigere modellene savner. Ytelsen i daglys er meget god, med bibeholdt sortnivå og veldig svake refleksjoner. Toppkarakter for dette!
    Det var bare noen eksempler. Det finnes også mange på andre fora.
    Så jeg tenkte det kanskje var grunn til å håpe på mirakler. :wink: Men der tok jeg grundig feil.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kalibrering Psxx7705

Jeg vet det er litt info om kalibrering i denne tråden, men kan noen flere sende inn sin kalibrering på absolutt alt som avanserte innstillinger osv?

Når kommer nye hjemmekino bladet ut forresten mtp test av "vidunderet"?:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigZ
    "Klipte ut følgende avsnitt fra Hi-fi klubben vedr C7705:
    "OBS: Standardene for TV-sendinger i 3D-formatet er enda ikke endelig fastlagt. Derfor kan Samsung ikke garantere at PS63C7705 vil støtte denne funksjonen. Men TVen er klar for 3D via HDMI fra Blu-ray og PS3 samt ”Virtuel 3D” fra standard-materiale."

Når blir dette aktuelt, og hvor stor er sjansen for at jeg må kjøpe enda et nytt 3D tv for å få støtte for tv-sendinger?"
    PS63C7705 støtter de fleste 3D formatene, men...

skulle standarden for 3DTV-sendinger bli et format som ikke støttes av TVen, må man uansett ikke bytte ut TVen. Da kan man koble til en konverterboks. (Som man må med eldre Samsung og Mitsubishi DLP 3D-TVer i dag. i USA)

DVB looks to 3D TV standards

Standarden blir trolig «2D+Delta», alle TVer(3D og 2D) støtter det\kan konverter det om til det formatet som Tven bruker.

Elektronikkbransjen - CANAL DIGITAL FØRST MED 3D
    Elektronikkbransjen - TELENOR VIL LEVERE 3D-TV

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av force
    Mitt 50" går også i retur nå. Hovedsakelig på grunn av at det fungerer dårlig i dagslys. Jeg har en veldig lys stue med dårlig lyskontroll, så bildet blir "matt" med dårlig sortnivå og kontrast. Refleksjoner var jeg ikke plaget av.
    Jeg ble nok "lurt" til å tro at denne skjermen var god i dagslys på grunn av positive omtaler rundt omkring. Men på dette området blir den slått grundig av de fleste nyere LCD'er . I hvertfall i mi stue.
    Akkurat det synes jeg høres merkelig ut Jeg har også en veldig lys stue; hvite vegger, hvitt tak og vindu bak sitteposisjon. At den har mer smell på kveldstid, hvor man demper lyset er det ingen tvil om, men at bildet er matt med dårlig sortnivå og kontrast har i hvertfall ikke jeg på min skjerm. Sortnivået og fargene er knall, selv da jeg så Tour De France på lyse dagen i sommer. Fattern låner en splitter ny Philips bak LED nå. Det er ikke 9000-serien, men serien under. Han har en like lys stue som det jeg har, og bildet på den virket mattere og og dårligere enn C7705 på dagtid. I tillegg var det vesentlige mer refleksjoner i skjermen, som ødela mye av opplevelsen. Han kikket på min C7705 igjen i går, og det var fortsatt lyst ute. Han var mye mer imponert nå, sa han, enn første uka han så skjermen. Og han begynner nå å innse at LED kanskje ikke er veien å gå allikevel, selv i lys stue.

Det jeg har merket nå, er at C7705 har bare blitt bedre etter hvert som fosforen får kjørt seg inn. Den første uka var jeg på grensen til misfornøyd med sortnivået. "Var det ikke plasma som skulle være så bra på sort", tenkte jeg. Det ga jeg vel også utrykk for her på forumet. Det var nesten så jeg angret litt for at jeg ikke gikk for Philips 9704 LED i steden. Etter at skjermen nå har fått en del timer på baken, og jeg la inn kalibreringstallene fra linken som er limt inn lengre opp, så er skjermen blitt helt knall. De sorte stripene oppe og nede, er virkelig sorte. Det var de ikke de to første ukene.

Så hadde jeg vært deg, så hadde jeg gitt C7705 noen flere timer slik at den får kjørt seg inn. Men det er også viktig at du kalibrerer den. Har du ikke skikkelig kalibreringsutstyr (som de fleste ikke har), så funker innstillingene fra testen lengre opp veldig bra. Det faller ned på smak og behag, så klart, og denne skjermen passer sikkert ikke alle øyne. Men det jeg kan love, er at skjermen endrer seg til det bedre etter at fosforen får noen timer på baken.

Det er vel også slik, at seriøse testere ikke tester plasmaskjermer før de minst har fått 100 timer på baken. Og det er minimum. Grunnen til det, ser jeg nå.

Hva mener dere andre som også har C7705. Har den blitt bedre etter en del timer + siste kalibreringstall?
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse du bruker?
    Hva med farge/color? Står den på 50?

Picture Settings
    Cell Light: 17
    Contrast: 83 (alt. 80)
    Brightness: 52 (alt. 48 )
    Sharpness: 10
    Tint: 50/50

Advanced Settings
    Black Tone: Off
    Dynamic Contrast: Off
    Gamma: +2
    Expert pattern: off
    RGB Only mode: off
    White Balance: 25 23 24 18 24 25
    10p White Balance:
    1: -2 0 -3
    2: 0 -1 -1
    3: 0 0 0
    4: 0 -1 0
    5: 0 0 0
    6: 0 0 0
    7: 0 0 0
    8: 0 -2 0
    9: -2 -2 0
    Colour Space:
    R 50 0 0
    G 28 50 0
    B 9 0 50
    Y 45 50 0
    C 35 54 50
    M 50 0 64

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat det synes jeg høres merkelig ut Jeg har også en veldig lys stue; hvite vegger, hvitt tak og vindu bak sitteposisjon. At den har mer smell på kveldstid, hvor man demper lyset er det ingen tvil om, men at bildet er matt med dårlig sortnivå og kontrast har i hvertfall ikke jeg på min skjerm. Sortnivået og fargene er knall, selv da jeg så Tour De France på lyse dagen i sommer. Fattern låner en splitter ny Philips bak LED nå. Det er ikke 9000-serien, men serien under. Han har en like lys stue som det jeg har, og bildet på den virket mattere og og dårligere enn C7705 på dagtid. I tillegg var det vesentlige mer refleksjoner i skjermen, som ødela mye av opplevelsen. Han kikket på min C7705 igjen i går, og det var fortsatt lyst ute. Han var mye mer imponert nå, sa han, enn første uka han så skjermen. Og han begynner nå å innse at LED kanskje ikke er veien å gå allikevel, selv i lys stue.
    Farger på vegger etc. har ikke så mye å si. Men det har veldig mye å si hvor tv'en er plassert, hvordan lyset faller inn, hvor intenst dette lyset er etc. Jeg har f.eks. 7-8 meter med panoramavinduer mot syd-vest. Lys fra disse skinner på skrå inn på der hvor tv'en henger. Der kommer det lys direkte fra himmel/skyer inn på tv'en. Ingen trær,hus,fjell eller andre ting som skygger. Pga. det lyset som traff skjermen, ble den den ganske grå, også i avslått tilstand. (Ikke mye som tydet på "Real Black filter" der. lol.) Og den kan selvfølgelig ikke vise noe sortere "sort" når den er på, enn det fargen på skjermen er. Innkjøring hjelper ikke på dette. Den har heller ikke nok lysstyrke til slike forhold. Jeg har bla. hatt/forsøkt 2 Sony'er på samme plassen og begge har vist sort som sort. Spesielt årets monolitt-design tv imponerte her. ( Philips har jeg ikke noe erfaring med, men jeg trodde at 8000 serien var edge-led ? )
    Men har du f.eks muligheter for å sette Samsungen med ryggen mot vinduene, eller ikke har like mye direkte lys inn på den, så kan den nok fungere ok.

Side 21 av 104 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 51 61 71 81 91 101 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •