Samsung 2010 plasma modeller - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 104 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 48 58 68 78 88 98 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 2077
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung eller LG 50" plasma?

Vurderer innkjøp av en 50" plasmaskjerm, enten en Samsung eller en LG. Er det noen som har erfaringer med disse skjermene?

Elkjøp - LG 50" plasma-TV

Elkjøp - Samsung 50" plasma-TV

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

3d funksjon samsung vs panasonic

Leste en test av 3d funskjonen til panasonic vt20 vs samsung 46C8705 led på dinside.no.
    Der skrev de at samsungen var veldig dårlig hvis man ikke satt rett foran skjermen. Det var visst nok å bare legge seg litt ned i sofaen så ble 3d bildet elendig. Panasonicen derimot, var mye bedre hvis man så litt skrått mot skjermen. Nå har jeg lest i tråden at 3d funksjonen på samsung C7705 er bedre enn på led-tven (mindre crosstalk hva nå det er). Men er det noen som har prøvd å se hvordan 3d fungerer på C7705 når man ser litt skrått mot skjermen? Er jo greit å kunne legge seg litt ned i sofaen når en ser på film

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av newb
    Leste en test av 3d funskjonen til panasonic vt20 vs samsung 46C8705 led på dinside.no.
    Der skrev de at samsungen var veldig dårlig hvis man ikke satt rett foran skjermen. Det var visst nok å bare legge seg litt ned i sofaen så ble 3d bildet elendig. Panasonicen derimot, var mye bedre hvis man så litt skrått mot skjermen. Nå har jeg lest i tråden at 3d funksjonen på samsung C7705 er bedre enn på led-tven (mindre crosstalk hva nå det er). Men er det noen som har prøvd å se hvordan 3d fungerer på C7705 når man ser litt skrått mot skjermen? Er jo greit å kunne legge seg litt ned i sofaen når en ser på film
    Med 3D på plasma kan du legge deg i vater på sofaen, og 3D-brillene blir ikke mørke
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung LED 3d vs. VT20 3d er som natt og dag. 3D på plasma er faktisk så mye bedre som folk sier... Og hvis PS50C7705 er like god som VT20 på 3d så ser jeg faktisk ikke vitsen i det hele tatt med å svi av 30 000 på 8705 som er den eneste brukbare Samsung led'n...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Med 3D på plasma kan du legge deg i vater på sofaen, og 3D-brillene blir ikke mørke
    Har vanskelig for å tro at 3d blir bra med noen TV hvis man ligger og ser. Objektene på bildet er forskjøvet horisontalt i forhold til hverandre fordi det er slik øynene våre oppfatter verden når de er ved siden av hverandre. Når vi ligger nede vil øynene våre oppfatte ting som om de er forskjøvet vertikalt, men TV-en vil fortsatt vise dem med horisontal forskyvning. I verste fall kan det være skadelig, siden det for hjernen vil virke som ting er på to forskjellige steder. Det kan den f.eks. løse ved å ignorere informasjonen som ikke passer fra et av øynene. Hvis den vender seg til å gjøre det kan det føre til at man mister dybdesynet.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Koshn
    Har vanskelig for å tro at 3d blir bra med noen TV hvis man ligger og ser. Objektene på bildet er forskjøvet horisontalt i forhold til hverandre fordi det er slik øynene våre oppfatter verden når de er ved siden av hverandre. Når vi ligger nede vil øynene våre oppfatte ting som om de er forskjøvet vertikalt, men TV-en vil fortsatt vise dem med horisontal forskyvning. I verste fall kan det være skadelig, siden det for hjernen vil virke som ting er på to forskjellige steder. Det kan den f.eks. løse ved å ignorere informasjonen som ikke passer fra et av øynene. Hvis den vender seg til å gjøre det kan det føre til at man mister dybdesynet.
    Den der må du forklare nærmere... Nå er jeg spent på hvilken sensorisk og nevrologisk forklaring som ligger i bunn for dine bekymringer.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva må forklares nærmere?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, de siste 3,5 linjene i det aktuelle innlegget. Bl.a. hvordan det å ligge på sofa og se 3D gjør at man i verste fall mister dybdesynet. Kan hende jeg bare misforstår alt du har skrevet...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når hjernen får informasjon som er i konflikt med hverandre så løser den det ved å ignorere en av delene. Hvis man ligger nede og ser på en 3D-TV vil spesielt ting som er nært vises forskjellige steder på skjermen. Kanskje det blir lettere å forstå hvis man i stedet sier at man setter skjermen på høykant og sitter oppe? Da vil det for ting som er veldig nært, for det høyre øyet se ut som en ting er på toppen av skjermen, mens det for det venstre øyet ser ut som de er på bunnen.

Hjernen vil prøve å tolke denne synsinformasjonen på en helhetlig måte, men det er ikke mulig. Derfor kan den begynne å ignorere informasjon fra det ene øyet. Når man slutter å se på TV vil det for noen ta ganske lang tid før hjernen begynner å bruke informasjonen fra begge øynene igjen. Sega eksperimenterte med 3D for endel år siden, og de fant bl.a. at når øynene får motstridende informasjon kan det gi skade på dybdesynet, spesielt hos barn. Dette gjelder generelt for kunstig 3D, men blir verre jo mer motstridende informasjonen er.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Googlet litt og tror jeg fant artikkelen om han Sega-fyren som har sagt det. Er dog usikker på hva disse "cues" er. For å være helt ærlig, så skjønner jeg ikke helt hva du mener med "oppe og nede" osv, men det kan selvfølgelig skyldes min dårlige evne til å se for meg ting grunnet fredags-trøtthet..
    Ganske interessant lesing må jeg si, selv om jeg tar den med en enorm klype salt. Man bør absolutt forske på dette området før man kan si noe bastant eller konklusivt. Prøvd å søke kjapt på Pubmed, fant ikke noe der om temaet. Er det noe min utdanning har lært meg så er det å ha på kritiske briller når man leser undersøkelser (noe uttalelsene til Pesce ikke er). Er dessuten usikker på om et "headmounted VR-display" kan sammenlignes med TV (tross alt noe som fyller en relativt liten del av det totale synsfeltet) + 3D briller når det gjelder en eventuell skadelig effekt.
    At barn har et plastisk sentralnervesystem er det ingen tvil om, så de skal man være forsiktig med når det gjelder manipulasjon av øyne. (Google Strabisme + behandling.) Men at noen timer med dataspill eller film her og der skader voksnes dybdesyn på permanent basis har jeg litt vanskelig for å tro.
    Anyway, dette er rimelig OT, beklager folkens.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er jo ikke noe problem, er du for slapp og har for dårlig holdning at du ikke kan sitte oppresit å se tv får du legge deg i stabilt sideleie sengen til det går over. det løser seg selv.8)
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så at tor rasmussen hadde limet inn denne linken på Samsung LED-tråden. Men den passer vel best her på plasma-tråden

Samsung PS63C7705 (PN63C8000) review and settings

Disse innstillingene var noe anderledes enn de innstillingene jeg brukte på Avsforum.com. Disse var også tiltenkt den amerikanske modellen PSxxC8000, og er nok ikke 100% lik de europeiske modellene. Så disse kalibreringstallene skal testes i kveld på C7705

Hyggelige målinger på sortnivå og kontrast, må jeg si. 0,02 cd/m på testers måleapparat som ikke gikk lavere. Han skriver også at flere målinger av VT20 ligger nå på 0,12 cd/m etter noen hundre timer og Panasonic sin kjente MLL-rise. Så denne forskjellen i sortnivå er nok ikke synlig før de står side om side i et helt mørkt rom. Og opplevd sortnivå når jeg har lys på i stua/ dagtid er meget meget godt på C7705, pga det geniale Real Black Filter. Dette fungerer bare helt glimrende. I tillegg har VT20 en del issues som er et ikke-problem på C7705.

Han skriver litt om buzzing. Jeg hørte mer buzz på min skjerm etter at jeg testet PS3 med 3D-spill. Men da jeg slo av lyd og lyttet bak skjermen, så var det nok viftene jeg hørte. 3D-spill gjør nok at skjermen bruker mye prosessorkraft, og mer kjøing trengs. Kjente også at det kom mye mer varm luft fra ventilasjonsrillene på toppen. Når jeg ser BD eller tv hører jeg kun en svak svak summing når jeg setter øret 10 cm fra skjermen med lyden i mute. Så buzz er nok ikke et problem lengre, slik det var på B800/ B850.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vanskelig for å tro at 3d blir bra med noen TV hvis man ligger og ser.
    Du misset poenget mitt På de fleste (muligens alle) 3D LED-skjermer så blir 3D-brillene mørkere og mørkere jo lengre du vrir dem. Vris de 90 grader blir brillene helt sorte, og man ser ingen ting. Dette skjer ikke med plasma 3D
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann

Jeg sitter med en gammal 42" PV60 plasma fra Panasonic jeg har tenkt å bytte ut. Samsung PS50C7705 eller PS63C7705 er da de jeg har kommet fram til etter hjelp fra denne tråden.

Jeg sitter ca 2.5 - 3 meter unna TV'n, og er usikker på om jeg bør velge 50" eller 63". Jeg har vært på Elkjøp og Expert og sitti 2 meter unna en 60", og synes det gikk fint for meg. Men slike ting som skarphet er viktig, og sitter man for nærme TV'n så blir jo ikke kvaliteten topp. Dessuten koster 63 tommeren MASSE mer...! Å betale 26 000 kr (hos Netshop) for en TV er jo egentlig galskap...hehe.

Så hva vil dere anbefale meg? Setter pris på alle innspill

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man

Samsung PS63C7705 (PN63C8000) review and settings

Hyggelige målinger på sortnivå og kontrast, må jeg si. 0,02 cd/m på testers måleapparat som ikke gikk lavere. Han skriver også at flere målinger av VT20 ligger nå på 0,12 cd/m etter noen hundre timer og Panasonic sin kjente MLL-rise.
    Må bare rette deg og si at 0,012 cd/m var målingsresultatene etter noen hundre timer. Ellers takk for en finfin artikkel

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Betroz
    Heisann

Jeg sitter med en gammal 42" PV60 plasma fra Panasonic jeg har tenkt å bytte ut. Samsung PS50C7705 eller PS63C7705 er da de jeg har kommet fram til etter hjelp fra denne tråden.

Jeg sitter ca 2.5 - 3 meter unna TV'n, og er usikker på om jeg bør velge 50" eller 63". Jeg har vært på Elkjøp og Expert og sitti 2 meter unna en 60", og synes det gikk fint for meg. Men slike ting som skarphet er viktig, og sitter man for nærme TV'n så blir jo ikke kvaliteten topp. Dessuten koster 63 tommeren MASSE mer...! Å betale 26 000 kr (hos Netshop) for en TV er jo egentlig galskap...hehe.

Kjøp den størrelsen du føler er behagelig etter pris du syns er grei. Denne skjermen har et meeget skarpt bilde. Jeg sitter og vurderer om jeg rett og slett skulle hatt en 63" C7705 i kinoen

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar Rotja
    Hvordan synes du det er å sitte ca 2.5 meter unna din 50" da?
    Tenker du at "nei den er altfor liten" eller synes du det er passe?

Jeg synes iallefall at 2.5 meter unna en 42" er grusomt. Liten, liten TV

Men som nevnt så koster 63 tommeren til Samsung mye penger...

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av yuran
    Må bare rette deg og si at 0,012 cd/m var målingsresultatene etter noen hundre timer. Ellers takk for en finfin artikkel
    Hehe, ja den nullen har jo litt å si
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Betroz
    Heisann

Galskap eller lidenskap

63" på 3 meter er ikke for stort. Selv har jeg rammelerret i kinoen i kjelleren på 92". Da sitter jeg på 3,5 meter. Men for meg syntes jeg 50" var ideell størrelse for tv-skjerm. Jeg sitter ca 3 meter unna min 50", og synes det er en perfekt størrelse; både for tv og film. Nå ser jeg mest tv på min plasma, men etter at jeg fikk min splitter nye Harman Kardon SB15 lydplanke i går; ja, så kommer jeg til å nyte mange BD-filmer på plasma-skjermen i stua, også Tok en lyd- og bilde demo med Batman: The Dark Knight i går. Nesten så det kom en tåre i øyenkroken. Blir rørt av så gode bilder . Spørsmålet nå, ser jeg, er hvor lenge jeg kan leve med dårligere sortnivå på min Sony VW50 Pearl projektor:neutral: Men det blir nok ingen oppgradering før Sony kommer med nye 3D projektorer.

Så du må avveie om det for deg er behaglig å se tv-program på 63". Er det det, så hadde jeg gått for 63". Hadde jeg ikke hatt dedikert kinorom, så hadde jeg nok vært fristet også til å gå for 63".

Men når det er sagt så får du utrolig mye bilde for pengene med 50" C7705. Bildet er superskarpt!
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et lite spørsmål:
    Lydplanken fra H/K jeg fikk har ingen optisk inngang, kun coax. Planen var å rute alle lydkilder jeg har koblet til skjermen via HDMI, med optisk ut fra tven til lydplanken. Det stemmer at C7705 ikke har coax ut? Har i hvertfall ikke funnet den. Eller er det andre muligheter? Jeg vet at det finnes diverse optisk til coax konvertere, men denne må kobles til strøm. Dermed enda en ledning.

Finnes det andre muligheter?
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Side 18 av 104 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 48 58 68 78 88 98 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •