Samsung 2010 plasma modeller - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 104 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 44 54 64 74 84 94 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 2077
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av erikaur
    Samsung SSG-2100AB 3D-briller (batteri) Ligger på ca. 800,-

Samsung SSG-2200AR 3D-briller oppladbare ca. 1200,-

Samsung SSG-2200KR 3D-briller for barn ca. 1200,-

-TV/Projektor-tilbehør | Tilbehør | Soundgarden
    -AVshop.no / Søkeresultat
    -MPX.no - Tilbehør TV
    Hvilken av disse 2100AB og 2200AR er de beste, og hvilken er mest komfortabel å ha på seg?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror brillene er identiske, bortsett fra batteri og design\form.

"All Samsung 3D glasses (not including old DLP model) have a 35% transmittance rate. The replaceable battery powered once last 50 hours per battery. The rechargeable adult and kids glasses last 30 hours per charge."

Samsung 2100 vs Xpand X102 3d glasses - AVS Forum

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Haha....
    Du har virkelig forstått meningen men Slim Wall og tynt tv. (NOT!)
    Hvordan vil du få plass til en stikkontakt som måler 37mm bak en tv som henger mindre enn 20mm fra veggen? :roll:
    Skjønner tykkelsen er viktigere en bildet i dag .... du får lage hull i veggen til kontakten
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Skjønner tykkelsen er viktigere en bildet i dag .... du får lage hull i veggen til kontakten
    En plasma må ikke være klumpete med retro design for å lage gode bilder. C7705 er eksemplet på det

Poenget er at med slim festet og skjult kabling blir det hele svært lekkert. Like lekkert som Samsung sine LED. Forskjellen blir her at man får et godt bilde med jevne panoreringer, korrekte farger og jevnt sortnivå som ikke gror igjen
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og samsung må snart innse at de kan også lage tynne tver med EKTE led med lokal dimming, ref. LG LE850.

Derfor er PS50C7705 med 3D et bedre alternativ til halve prisen!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Nei, ikke vet jeg. Det var også ren spekulasjon fra min side Uansett ønsker jeg ikke å mekke egen strømkabel til tven. Men dersom den er avtagbar alikevel, passer det meg meget bra
    Som sakt er det den hvite kontakten på bilde jeg tidligere postet som går i TVen (den originale er akkurat lik). Den tas enkelt ut, og settes like enkelt på plass igjen. Så egentlig er Samsungs påstand om at den ikke er avtagbar bare tull. Når man fjerner dekselet får man heller ikke følelsen av at man skruer opp noe man ikke burde.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg veldig til å få denne tv-en i hus...håper det kommer et knallbra tilbud på powerbuy tråden snart

Newcomer Della sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Vigrestad
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Jeg nekter å tro at Buzz-problemet kommer fra strømkabelen.
    Buzz-problemet kommer fra paneler og boards i tv, og ikke noe så elementert som en helt standardisert strømkabel.

Heisan,

Støyen kommer fra "paneler og boards" i TV'en ja. I plasma-TV'er kjøres store mengder strøm gjennom en gass for å ionisere denne til en tilstand noen kaller "plasma". Dette krever mye strøm og lager en ekstremt irriterende buzzing, samt at diverse miljøbevegelser vil forby plasma-TV'er helt og holdent.. :-D

Samme prinsippet som brukes i lysrør for at de skal lyse.

Siden noen har funnet ut at "slim" er trenden i dag brukes det ikke nok støyisolasjon til å dempe buzzingen tilstrekkelig, og mange TV'er høres ut som en mellomstor trafostasjon...min gamle inkludert :cry:
    Della
    TV : 50PFL5008T
    Kilder : Pioneer BDP-LX55 - Airport Express - Violectric V800 DAC
    Forsterkeri : Primare SP32 - Primare A30.7 -Ayon Spark mkii - Orpheus II og 2x Orpheus III Mono
    Høytalere : Piega Coax 70,2 - Piega Premium 5 - Piega Premium 3
    Styrt av: Ipad2/Iphone5

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Della
    Heisan,

Støyen kommer fra "paneler og boards" i TV'en ja. I plasma-TV'er kjøres store mengder strøm gjennom en gass for å ionisere denne til en tilstand noen kaller "plasma". Dette krever mye strøm og lager en ekstremt irriterende buzzing, samt at diverse miljøbevegelser vil forby plasma-TV'er helt og holdent.. :-D

Samme prinsippet som brukes i lysrør for at de skal lyse.

Siden noen har funnet ut at "slim" er trenden i dag brukes det ikke nok støyisolasjon til å dempe buzzingen tilstrekkelig, og mange TV'er høres ut som en mellomstor trafostasjon...min gamle inkludert :cry:
    Faktisk ingen støy fra min Samsung plasma per i dag...

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Faktisk ingen støy fra min Samsung plasma per i dag...
    Ikke min heller
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    Hvilken av disse 2100AB og 2200AR er de beste, og hvilken er mest komfortabel å ha på seg?
    har et par av hver og synes definitivt at de oppladbare er bedre og ha på seg. lett verdt prisforskjellen.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av barezell
    har et par av hver og synes definitivt at de oppladbare er bedre og ha på seg. lett verdt prisforskjellen.
    Skal definitivt kjøpe et parr med oppladbare, bare batteri innkjøpet er jo kjapt nedbetalt. I lengden vil det garantert lønne seg. Spesielt med tanken på de spesial batteriene man må ha.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp kommet over C7705 for 12229,- hos psdata. Link her.

Stusser litt over at de selger den betraktelig billigere enn andre butikker, kan det tenkes at det ikke er samme modell? Ser av produktnavnet at det dreier seg om PS50C7700, men de ulike modellbetegnelsene er jo ikke akkurat enkle å holde styr på.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SpruceMoose
    Har nettopp kommet over C7705 for 12229,- hos psdata. Link her.

Stusser litt over at de selger den betraktelig billigere enn andre butikker, kan det tenkes at det ikke er samme modell? Ser av produktnavnet at det dreier seg om PS50C7700, men de ulike modellbetegnelsene er jo ikke akkurat enkle å holde styr på.
    Tror nok det er samme modellen, men dette er jo den lille 50', altfor liten tv, hehe...

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal definitivt kjøpe et parr med oppladbare, bare batteri innkjøpet er jo kjapt nedbetalt. I lengden vil det garantert lønne seg. Spesielt med tanken på de spesial batteriene man må ha.
    Batteriet varer i 50t og disse kjøpes billig på Claes Ohlson (59 kr for 5-pack)
    Clas Ohlson Internettbutikk

Disse selges som 5-pack, noe som tilsvarer ca 250t netto 3D-titting. Så jeg tror det går en lang stund før det lønner seg med brillene til 12-1300 kroner. Så skal jeg kjøpe de andre brillene, så må argumentet for meg være komfort-forskjell og ikke pris-forskjell.

Kjøper vel en 3D BD-spiller ved juletider, og håper det også da følger med 2 stk 3D-briller.

Men uansett bra at Samsung har kommet med to briller å velge i, pluss barnebriller i forskjellige farger. Brillene mine som lå i esken, er i hvertfall mye mer komfortable å ha på enn Panasonic sine.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Batteriet varer i 50t og disse kjøpes billig på Claes Ohlson (59 kr for 5-pack)
    Clas Ohlson Internettbutikk

Disse selges som 5-pack, noe som tilsvarer ca 250t netto 3D-titting. Så jeg tror det går en lang stund før det lønner seg med brillene til 12-1300 kroner. Så skal jeg kjøpe de andre brillene, så må argumentet for meg være komfort-forskjell og ikke pris-forskjell.

Kjøper vel en 3D BD-spiller ved juletider, og håper det også da følger med 2 stk 3D-briller.

Men uansett bra at Samsung har kommet med to briller å velge i, pluss barnebriller i forskjellige farger. Brillene mine som lå i esken, er i hvertfall mye mer komfortable å ha på enn Panasonic sine.
    Problemet ligger i at Clas Ohlson ligger ikke akkurat rett utenfor døra her, og du må på nettopp slike butikker for å få tak i, bestiller du via nett kommer frakt i tillegg og det er et utall forskjellige værsjoner av disse flatbatteriene. Pass på at du får riktig, og da kan du banne på at det er utsolgt. Takk fra en som har opplevd den slags...:evil:

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet ligger i at Clas Ohlson ligger ikke akkurat rett utenfor døra her, og du må på nettopp slike butikker for å få tak i, bestiller du via nett kommer frakt i tillegg og det er et utall forskjellige værsjoner av disse flatbatteriene. Pass på at du får riktig, og da kan du banne på at det er utsolgt. Takk fra en som har opplevd den slags...:evil:
    Ja det er sant. Men her i Fredrikstad ligger det i sentrum

Ellers kan jeg si at jeg fikk tunet bildet enda et hakk bedre. På Pioneer 51FD spilleren min, så er det ganske avanserte bildeinnstillinger. Disse innstillingene var ikke tilpasset C7705, men var tilpasset PS3. Da jeg stilte på på sortnivå på Pioneer-spilleren, ble sortnivået mye bedre. Flere detaljer i det sorte og det sorte oppfattet jeg som enda dypere.

I går gikk det et naturprogram i HD på NRK. Programmet var fra dyrenes vandring etter vann i Afrika. Jeg satte Motion Judder på jevn, og fikk noen fantastisk gnistrende bilder. De kalibrerte fargeinnstillingene gjør virkelig susen. Jeg byttet litt frem og tilbake fra "standard" til de "kalibrerte" da det ble filmet over Afrikas sletter. Fargespillet og detaljene var enormt mye bedre med de kalibrerte innstillingene. Her tror jeg nok en LED, selv Samsung sine egne toppmodeller, ville ha slitt med å gjengitt så naturlige farger som det denne plasmaen presterer.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har søkt både i denne tråden, dette forumet og google etter info rundt Samsungs PS50C535 modell, men det finnes ingenting? Dette i seg selv er nok til at jeg blir skeptisk til denne tven.

Den er på tilbud på Komplett.no nå og jeg vurderer å slå til - er det noen har som har kjennskap til den? Er den noe å satse på?

URL: Komplett.no - Samsung 50" Plasma-TV PS50C535

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint om du oppretter en egen tråd om denne skjermen, så holder vi oss innenfor topic
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er sant. Men her i Fredrikstad ligger det i sentrum

Ellers kan jeg si at jeg fikk tunet bildet enda et hakk bedre. På Pioneer 51FD spilleren min, så er det ganske avanserte bildeinnstillinger. Disse innstillingene var ikke tilpasset C7705, men var tilpasset PS3. Da jeg stilte på på sortnivå på Pioneer-spilleren, ble sortnivået mye bedre. Flere detaljer i det sorte og det sorte oppfattet jeg som enda dypere.

I går gikk det et naturprogram i HD på NRK. Programmet var fra dyrenes vandring etter vann i Afrika. Jeg satte Motion Judder på jevn, og fikk noen fantastisk gnistrende bilder. De kalibrerte fargeinnstillingene gjør virkelig susen. Jeg byttet litt frem og tilbake fra "standard" til de "kalibrerte" da det ble filmet over Afrikas sletter. Fargespillet og detaljene var enormt mye bedre med de kalibrerte innstillingene. Her tror jeg nok en LED, selv Samsung sine egne toppmodeller, ville ha slitt med å gjengitt så naturlige farger som det denne plasmaen presterer.
    Tviler ikke et sekund:-D
    Har endt opp med å se på mye mer tv enn tidligere her nå. Rett og slett fordi bildekvaliteten er blitt helt utrolig.

Side 14 av 104 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 44 54 64 74 84 94 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •