Samsung 2010 plasma modeller - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 104 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 52 62 72 82 92 102 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 2077
    Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har vindu rett bak hodet og da direkte mot skjermen. Man ser tydelig at det er en slags coating som demper refleksjonene fra vinduet. Jeg ser vinduet i skjermen midt på dagen, men det er ikke noe som forstyrrer bildet. Ser jeg etter så ser jeg refleksen. Men refleksene er ikke i nærheten av LG LED eller Samsung LED. Jeg var også spent på dette, og hadde Philips 9704 som alternativ. Den har helt matt skjerm. Men 7705 blir værende i stua mi
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Useless
    Heisann!

Etter å ha hatt to LED, Samung og LG, i hus og returnert begge, frister det å gå for plasma. (Har uten god grunn vert litt motstander av plasma:-? )
    Eg leverte tilbake en LG 850N på grunn av refleksene den hadde i skjermen og plasma er vel kjent for å ha noe av dette problemet.
    Synes eg kan se antydning til reflekser på noen av bildene dine, persienner delvis tildekket. Hvordan er refleksene i skjermen din? Eg skal ha tv'en stående i en stue med store vinduer på siden, LG'en var håpløs når det var dagslys.
    Det blir enten samsung plasma 63" 7705 eller sony LED Baklys 52" HX900 på meg plutselig:-|
    Tror du har hengt deg opp i en gammel myte om at plasma=reflekser og LCD=ikke reflekser. Den gjelder ikke lenger da du finner blanke skjermer i begge leire ... punktum ! Det viktigste er å innrette seg så er det ikke noe problem 8)
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Useless
    Heisann!

Etter å ha hatt to LED, Samung og LG, i hus og returnert begge, frister det å gå for plasma. (Har uten god grunn vert litt motstander av plasma:-? )
    Eg leverte tilbake en LG 850N på grunn av refleksene den hadde i skjermen og plasma er vel kjent for å ha noe av dette problemet.
    Synes eg kan se antydning til reflekser på noen av bildene dine, persienner delvis tildekket. Hvordan er refleksene i skjermen din? Eg skal ha tv'en stående i en stue med store vinduer på siden, LG'en var håpløs når det var dagslys.
    Det blir enten samsung plasma 63" 7705 eller sony LED Baklys 52" HX900 på meg plutselig:-|
    Noe reflekser er det, men jeg er ikke plaget av det. Merker faktisk lite til dette mens jeg titter på tv.

Newcomer Useless sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Noe reflekser er det, men jeg er ikke plaget av det. Merker faktisk lite til dette mens jeg titter på tv.
    Begynner å bli overbevist på refleksproblematikken, men hva da med innbrenning:-?
    Overbevis meg om at dette ikke er plagsomt og eg kommer til å sette inn en Samsung 63" plasma i det store hullet på veggen i stua8)

Slim mount festet til Samsung henger igjen etter 55" LED, vil dette tåle en 63":-?

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innbrenning er ikke et problem. Det Kan sees såkalt midlertidig innbrenning, men alt er borte så snart man skifter kanal. Nå er skjermen min også helt ny og jeg merket dette mest i starten. Nå ser jeg det nesten aldri. Kan se noe etter at ps3 har stått på menyen en stund og jeg slår over til en svart sljerm. Men settes en kanal på hvor det er bilde er alt borte etter ett par sekunder.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke lagt merke til noe "Image Retention". Har spilt med PS3. Innbrenning er ikke noe problem for denne generasjon plasma. Skjermen er flyttet til TV-stue og det er betraktelig mindre, egentlig ikke merkbare, refleksjoner i forhold den gamle 42" Panasonic pv60/62 som jeg legger ut for salg. Får nok ikke stort for den

NB: Useless; tror ikke selve skjermen veier mer enn ca 30 Kg. Mye av vekten er foten som er solid og litt tung, og det må den vel være for å holde ting på plass.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir spennende å lese test av C7705 plasma hos Flatpanels. Nå har de akkurat testet Panasonic V20. Jeg sammenlignet litt med testen de hadde av Samsung B850 plasma. V20 hadde sortnivå på 0,04 cd/m, og B850 hadde sortnivå på 0,05 cd/m. Men brightness ble på B850 målt til 108 cd/m, noe som ga kontrastnivå på 2160:1.

V20 hadde brightness på 77 cd/m, noe som ga et kontrastnivå på 1921:1.

Jeg tror, og håper, at C7705 er bedre enn B850 på sortnivå.

Sammenligner man med VT20 så var sortnivået 0,03 cd/m og brightness til 83 cd/m. Kontrastnivå til 2767:1.

Altså er sortnivået bedre på VT20, men brightness og smell i bildet er nok noe dusere. Det var akkurat det jeg registrerte da jeg testet ut VT20 også.

Det er jo lov å håpe at C7705 måler brightness på noe av det samme som B850, og at sortnivået er forbedret til 0,04 cd/m. Hvilket skulle bety en kontrastnivå på 2700:1.

Men hvor blir det av testene av skjermen???
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd 3D spill via min PS3 som nedlast bart matriale. Det funker som juling. Jeg likte veldig godt "Motorstorm" sitt brett. Spilte det flere ganger med briller på. Artig syns jeg, selv om det av andre hardcore spillere har fått krititt. Flere andre spill funket som juling etter min mening.

Ikke mulig å laste ned bilder for øyeblikket desverre...?:roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd 3D spill via min PS3 som nedlast bart matriale. Det funker som juling. Jeg likte veldig godt "Motorstorm" sitt brett. Spilte det flere ganger med briller på. Artig syns jeg, selv om det av andre hardcore spillere har fått krititt. Flere andre spill funket som juling etter min mening.

Ikke mulig å laste ned bilder for øyeblikket desverre...?:roll:

Må du bruke Hdmi 1.4 kabel for og oppnå 3D eller går det med 1.3 hdmi??

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goldfing
    Må du bruke Hdmi 1.4 kabel for og oppnå 3D eller går det med 1.3 hdmi??
    Spiller ingen rolle i forhold til selve cabelen. Men alt annet utstyr må nok være kompatibelt...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spiller ingen rolle i forhold til selve cabelen. Men alt annet utstyr må nok være kompatibelt...

Denne linken her står det at du må ha 1.4 HDMI - HDMI - Wikipedia, the free encyclopedia

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goldfing
    Denne linken her står det at du må ha 1.4 HDMI - HDMI - Wikipedia, the free encyclopedia
    Har brukt helt sedvanlig kabel og det funket som julig mellom PS3 og bildeskjerm. Det som teller er at de forskjellig utsyr støtter 3D. Selve HDMI kabelen er midre kritisk.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tok like gjerne å investerte i nye HDMI kabler til min Samsung. Kjøpte HDMI 1.4 på Elkjøp til en grei penge. Om crosstalk og ghosting kommer av at man ikke bruker 1.4 vet jeg ikke, men når jeg kjøpte 3DTV så skal riktige kabler på plass.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Jeg tok like gjerne å investerte i nye HDMI kabler til min Samsung. Kjøpte HDMI 1.4 på Elkjøp til en grei penge. Om crosstalk og ghosting kommer av at man ikke bruker 1.4 vet jeg ikke, men når jeg kjøpte 3DTV så skal riktige kabler på plass.
    Kjøpte ikke nye HDMI kabler. Brukte de gamle fra et par år tilbake, og de fungerte på 3D uten problemer...

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,642
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Det blir spennende å lese test av C7705 plasma hos Flatpanels.
    Har de fått den inn til test?

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Upload of file ikke fungerer enneå. Hva er galt med furumet i dag gitt.?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...trøbbel med en av serverne, vi jobber med saken! Se for øvrig post rundt bildeopplastningsproblemet under "feilmeldinger"...

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fekk Samsung PS50C7705 idag.
    Testa med signal fra parabolen gjennom scart som virka OK og gir greit bilde, kjørte opningsscene fra Siste James Bond på BR som gikk fantastisk. I kveld blir det film! 8-)

Noen som har kalibreringstall på denne modellen?

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LeeChapman
    Fekk Samsung PS50C7705 idag.
    Testa med signal fra parabolen gjennom scart som virka OK og gir greit bilde, kjørte opningsscene fra Siste James Bond på BR som gikk fantastisk. I kveld blir det film! 8-)

Noen som har kalibreringstall på denne modellen?
    Gratulerer med god skjerm

For kalibreringstall, se lengre bak i tråden. Tror det ligger i post #162
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Side 12 av 104 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 52 62 72 82 92 102 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •