Samsung 2010 plasma modeller - Side 104

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 104 av 104 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 100 101 102 103 104
Viser resultater 2,061 til 2,077 av 2077
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vertikale striper på Samsung 63' plasma TV

Hei

Jeg har en 63' Samsung plasma. Idag har jeg lagt merke til et par vertikalt gående striper i midtre delen av skjermen. Bredde på ca 1 piksel, dvs ca et par mm. Fargen varierer noe beroende på bakgrunnsbilde, oftest gul/grønn men kan være mørkere. Striper strekker seg helt fra toppen ned til bunnen av skjermen. Av/på, strøm av/på- hjelper ikke. Har ikke funnet noen liknende beskrivelser på forum/google. De fleste har vært plaget av rosa støy, noe som jeg ikke observerte på min TV. Har noen vært bort i noe liknende? Legger til et par bilder. Takk på forhand!

TV er 2 år og 3 mnd, dvs ferdig med garanti. Litt usikker på om det kan være reklamasjon-sak. Veldig dumt å få et slik problem like etter garanti er gått ut. Philips 47 LCD med ambilight fra 2006 lever fortsatt uten problem men '2-åring' begynte allerede å hoste...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil absolutt mene at dette er en reklamasjonssak. Hvis tv-en ikke er parallellimport ville jeg først og fremst kontaktet Samsung og tatt det videre derfra. Er den parallellimportert så må du gå via forhandleren din. (Modellnummeret skal inneholde XXE i seg hvis den er nordisk)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Jeg vil absolutt mene at dette er en reklamasjonssak. Hvis tv-en ikke er parallellimport ville jeg først og fremst kontaktet Samsung og tatt det videre derfra. Er den parallellimportert så må du gå via forhandleren din. (Modellnummeret skal inneholde XXE i seg hvis den er nordisk)
    Ikke parallellimport. Kjøpt på Lefdal.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sliter selv med vertikale striper som er veldig synlig i lyse bilder. Skirenn er pyton å se på.

Vil gjerne høre videre progresjon om du velger å reklamere.

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut ut som du har rosaskjær og, fra høyre oppe og innover.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Ser ut ut som du har rosaskjær og, fra høyre oppe og innover.
    Hmm, nå ser jeg det på bildet... Må ha vært fargeblind... Skal sjekke det litt nærmere

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vertikale striper på Samsung 63' plasma TV

Ringte til Samsung Support tidligere idag og fortalte om problemet. Meget hyggelig dame forsøkte å hjelpe med basics-forslag, a la 'har du installert nyeste versjon', bildetest i egendiagnose, nullstille TV... Siste har jeg ikke prøvd og dermed var jeg ferdig med første support-samtale. Måtte liksom prøve det først før man skulle gå videre. Nå har jeg nullstilt TV uten noen noen forbedring, vertikale linjer er fortsatt vertikale :-)
    Gruer meg skikkelig til service-besøk og evt. borttagning fra veggen. Det blir ikke lett. Samsung-plasma skepsis begynner å vokse... Å betale 25 000 og 2 år senere sitte igjen med striper... 2 år av TV-bruk var litt preget av konstant angst å få innbrenninger (har fått noen usignifikante), Tv2 eller Tv3-liknende. Etter å ha lest litt på av-forum fikk jeg dog inntrykk av at TV-entusiaster liker (tross alt) mest plasma.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innstillinger for fotball ønskes eksempler på. Har googlet innstillinger på 8705 led tv. Tven brukes primært til fotball men innstillingene jeg finner er for Movie. Dette passer ikke, blir som et grått slør. Noen som har funne gode innstillinger?

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en kopi av settings på en ferdig kalibrert C7705 tatt fra flatpanels.dk

Jeg brukte disse som utgangspunkt og syntes det ble meget bra, du kan prøve dette som utgangspunkt og gjerne justere deg derifra etter smak og behag?

Profil: Film
    Cellelys 16
    Kontrast 81
    Lysstyrke 52
    Skarphed 0
    Farve: 50
    Tone: G50/R50
    Sort tone: Off
    Dynamisk kontrast Off
    Gamma +1
    Farverum Auto
    Hudtone 0
    Kantforbedring Off
    xvYCC Off
    Farvetemperatur Warm2
    Format Screen Fit
    Digitalt støjfilter Off
    MPEG støjfilter Off
    HDMI sortniveau Low
    Film mode Off
    Motion Judder Canceller Off
    Cinema Smooth Off
    • R-Offset: 24
    • G-Offset: 23
    • B-Offset: 27
    • R-Gain: 25
    • G-Gain: 22
    • B-Gain: 31

Læs mere Samsung C7705 test/anmeldelse - FlatpanelsDK

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ferdig reparert

Sitat Opprinnelig postet av Axx
    Hei

Jeg har en 63' Samsung plasma. Idag har jeg lagt merke til et par vertikalt gående striper i midtre delen av skjermen. Bredde på ca 1 piksel, dvs ca et par mm. Fargen varierer noe beroende på bakgrunnsbilde, oftest gul/grønn men kan være mørkere. Striper strekker seg helt fra toppen ned til bunnen av skjermen. Av/på, strøm av/på- hjelper ikke. Har ikke funnet noen liknende beskrivelser på forum/google. De fleste har vært plaget av rosa støy, noe som jeg ikke observerte på min TV. Har noen vært bort i noe liknende? Legger til et par bilder. Takk på forhand!

TV er 2 år og 3 mnd, dvs ferdig med garanti. Litt usikker på om det kan være reklamasjon-sak. Veldig dumt å få et slik problem like etter garanti er gått ut. Philips 47 LCD med ambilight fra 2006 lever fortsatt uten problem men '2-åring' begynte allerede å hoste...
    Da er min stripete plasma TV ferdig reparert. Panel ble skiftet. Gikk på reklamasjon.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre. Jeg vil gjerne tro at det er en bra skjerm To år uten noen feil hittil.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Axx
    Da er min stripete plasma TV ferdig reparert. Panel ble skiftet. Gikk på reklamasjon.

Er det ikke 5 års garanti da?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Game Mode borte?

Jeg får ikke lenger aktivert Game Mode på HDM1, det fungerer på komponent og HDMI2.

Betyr dette at noe nå er defekt og at jeg bør sende den til reparasjon?

Det er PS50C7705.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en PS50C7705, som jeg må oppgradere før en ev reklamasjon. Kobler til med kabel, men får feilmelding: "tilkobling feilet, feilkode 606 Ugyldig parameter, den nyeste programvaren ikke tilgjengelig enda."

Forsøkte så via USB, lastet ned en exe-fil og la den på sticken. Plugget i, men den finner ikke noen fil.

Noen tips til hvordan jeg skal få oppdatert?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lenge siden jeg har oppdatert tv'en min, men har du forsøkt å kjøre .exe-filen på pc'en først? Mulig du må pakke ut noen filer som tv'en deretter bruker fra USB-pinnen.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Da har jeg hatt min 3 reperasjon av TV`en for rosa støy. Først stillte de på noe spenningsgreier bak på TV`en og det rosa forsvant. Gikk ikke mer en 3-4 mnd`er før det kom tilbake. Så kom de tilbake og skiftet strømforsyningen men dette hjalp ikke i det hele tatt. Var like mye rosa støy. Så bestillte de nytt panel og de skiftet panelet. Nå er TV`en god som ny . Alle reperasjonene ble gjort hjemme i stuen min med meg til stede så vet eksakt hva som ble gjort. Kjøpte TV`en i desember 2010. Det vil si at jeg har 2 år igjen av garantien/reklamasjonen. Visst dette skjer igjen er det noen som vet om jeg da kan heve kjøpet siden jeg har hatt samme feil 3 ganger (blir 4 visst det skjer igjen)?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har i dag en PS50c7705 med Ultra slim wall mount, noe jeg antar heter WMN1000. Noen som vet om dette kan brukes på en 55HU7505B? Skal vel tåle 50 kg, så vekten er jo ikke noe problem. Men passer det?

Side 104 av 104 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 100 101 102 103 104

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •