Samsung 2010 plasma modeller - Side 103

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 103 av 104 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 99 100 101 102 103 104 SisteSiste
Viser resultater 2,041 til 2,060 av 2077
    Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da skal min inn for tredje gang pga rosa støy på hvite flater.

I tillegg lager alle mørke felter horisontale skygger, kom veldig tydelig frem da jeg koblet til PC'n og tegnet opp en sort firkant på en hvit bakgrunn.

På toppen av det hele har jeg fått en vertikal stripe på venstre kant, ca 3-4cm fra enden. Den varierer litt i fargen, men fremstår som grønn på hvite flater.

Om ikke det var nok så henger menyene, tidvis null respons fra fjernkontroll i 5-10sekunder. Så funker ting litt igjen før et nytt heng.

For de som trodde dette var alt: TV'n skrur seg ikke på helt uten videre. Tryker på power-ON og det blir litt sort/hvit blinking. Etter ca 15-20sekunder begynner den røde indikatorlampa nede til høyre å lyse, først da kan jeg velge kanal og jeg får opp bilde. Kan ikke skru på TV'n med Blu-ray/PS3/streamboks som kilde, må innom TV først for at det skal komme bile i det hele tatt.

Serviceverkstedet svarer heller ikke på mail ... Føler ting går i min retning nå

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uff, kjedelig når det blir sånn. Jeg har hele tiden vært heldig memend min C7705. Tror jeg var en av de første i landet som fikk et eksemplar. Oppdaterte firmware da jeg fikk den i hus, men har aldri oppdatert siden.. Leste side opp og en... d om folk som fikk div problemer.....
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Da skal min inn for tredje gang pga rosa støy på hvite flater.

I tillegg lager alle mørke felter horisontale skygger, kom veldig tydelig frem da jeg koblet til PC'n og tegnet opp en sort firkant på en hvit bakgrunn.

På toppen av det hele har jeg fått en vertikal stripe på venstre kant, ca 3-4cm fra enden. Den varierer litt i fargen, men fremstår som grønn på hvite flater.

Om ikke det var nok så henger menyene, tidvis null respons fra fjernkontroll i 5-10sekunder. Så funker ting litt igjen før et nytt heng.

For de som trodde dette var alt: TV'n skrur seg ikke på helt uten videre. Tryker på power-ON og det blir litt sort/hvit blinking. Etter ca 15-20sekunder begynner den røde indikatorlampa nede til høyre å lyse, først da kan jeg velge kanal og jeg får opp bilde. Kan ikke skru på TV'n med Blu-ray/PS3/streamboks som kilde, må innom TV først for at det skal komme bile i det hele tatt.

Serviceverkstedet svarer heller ikke på mail ... Føler ting går i min retning nå
    Du skulle jo hatt ny tv for lenge siden. Er veldig forskjell på verkstedene og hva de praktiserer virker det som... Hva med å ringe de?
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har snakket og mailet med det serviceverkstedet og det er en gjeng med sulliker

Man har ikke formelt rett på en ny TV selvom det er mye feil, men bransjestandarden tilsier ny TV ved 3gangs reklamasjon på samme feil. Nå er det en haug med greier, så vi får se hva det ender i. Kommer den tilbake skal den få kjørt seg med prøvebilder før den går ut av esken og er den ikke bra da ... :P
    Håper på en 64" erstatningstv, hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er horisontal "line bleeding" en feil og reklamasjonsgrunn?
    Har dette selv, men har egentlig ikke brydd meg så mye om det.

Fjernkontrollen min begynner å blinke noen ganger. Må ta ut batteriene for å stoppe det. Noen ganger stopper blinkingen av seg selv. Flere som har erfart dette?

Active mr samsung sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

Har snakket og mailet med det serviceverkstedet og det er en gjeng med sulliker

Man har ikke formelt rett på en ny TV selvom det er mye feil, men bransjestandarden tilsier ny TV ved 3gangs reklamasjon på samme feil. Nå er det en haug med greier, så vi får se hva det ender i. Kommer den tilbake skal den få kjørt seg med prøvebilder før den går ut av esken og er den ikke bra da ... :P
    Håper på en 64" erstatningstv, hehe

Hei på deg tragisk og høre om dine problemer da,hvilket verksted bruker du!!:-? Har selv måttet fått reparert apparatet og er nå som nytt.Gutta på Dalens fikset det,måtte det bare holde!! Panelet ble byttet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har enda en helt som ny fjernkontroll til salgs, selges billig...

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du ha for den?
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Skal du ha for den?
    Vet ikke helt...kom med et bud? 300,- inkl frakt? Har 3D briller SSG-2200AR som nye til salgs også...

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn, da har serviceverkstedet gitt opp og anbefalt ombytte. Expert har tatt saken og godkjent. Da begynner det...

Jeg spør om jeg da får PS64D8005, siden min PS63C7705 ikke lenger er til salgs.

Svaret var følgende:
    Den modellen koster litt mer enn hva du betalte for 7 serien. Jeg har 2 i utstilling. Hvis du kan ta den ene så skal jeg ordne prisen og levering til deg. Ny i eske koster den 19999,-. Så da blir det mellomlegg på 2000,-. Kjøring koster 500,-
    Er det en TV jeg ikke skal ha så er det en utstillingsTV som har stått i DEMO-mode med maks lysstyrke og kontrast 15timer i døgnet, seks dager i uka. Utfordringen er hva jeg faktisk har krav på, det heter seg vel "tilsvarende eller bedre". Pusher jeg for hardt får jeg tilbake pengene og da må jeg kjøpe en ny skjerm til høyere pris.
    Noen forslag til fremgangsmåte som sikrer meg og ikke Expert seieren her?

----------
    Oppdatering.
    Expert tilbyr kun utstillingsmodellen av 64" uten 2stk ekstra 3D-briller som jeg fikk med ifjor. Alternativet er at de hever kjøpet og gir tilbake pengene, da må jeg kjøpe ny TV. Snakket med Forbrukerrådet og det var butikkens fulle rett å erstatte med penger hvis de ikke kunne skaffe lik eller tilsvarende TV. I mitt tilfelle vil de tape mer på å gi meg ny 64" i eske enn å refundere kjøpesum, så da sitter jeg litt i skvisen. Synd min TV ikke røyk om en måned når de skal kvitte seg med årets model før vårslippet av 2012-modellene. Da hadde sikkert prisen vært lavere og jeg hadde fått ny.
    Utstillingen har stått siden januar på home-mode, og den underlegges garanti på lik linje med en ny. Sånn sett er vel det kanskje beste løsningen jeg kan få slik situasjonen er.
    ---------
    Tv'n kom igår. Expert sendte også med to par 3D briller og en Galaxy S WiFi 5.0. Det kom helt uventet og var en særs positiv tilleggsgode.
    Da er jeg over på 2011-modell og følgelig har jeg lite i denne tråden å gjøre fremover

En ting suger imidlertid med den nye TV'n. Jeg bruker CAM og med 7705 kunne jeg overstyre og selv velge kanalnummer på TV'n, det får jeg ikke gjort på denne såkalte "smart-TV", hvilket suger lut. Buzzing er fortsatt et problem, men nå mer retningsbestemt. Alt er mao ikke bedre med denne modellen, savner den gamle litt...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fremdeles 3D briller som nye SSG-2200AR til salgs, noen som er interessert å kjøpe de?

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En nevnte i en annen tråd om at man kunne endre til enda bedre sortnivå, men at garantien gikk ut. Vil det si at det er muligheter å gjøre tweaks via service meny?? Sort er vel målt hos Flatpanels.dk til 0,06 cd/m2. Muligheten å dra ned sortnivået til ca 0,02 var visst mulig. HVORDAN?? Noen med oppskrift og erfaringer?

Jeg sitter og med gammel firmware på skjermen. Pleier ikke å oppdatere firmware før jeg har problemer som må fikses... Men er den siste firmware verdt å installere? Min tipper jeg er en av de 2-3 første firmware som kom...

Fint om noen vet dette og svarer, så kan jeg teste det etterpå... :-D
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    En nevnte i en annen tråd om at man kunne endre til enda bedre sortnivå, men at garantien gikk ut. Vil det si at det er muligheter å gjøre tweaks via service meny?? Sort er vel målt hos Flatpanels.dk til 0,06 cd/m2. Muligheten å dra ned sortnivået til ca 0,02 var visst mulig. HVORDAN?? Noen med oppskrift og erfaringer?

Jeg sitter og med gammel firmware på skjermen. Pleier ikke å oppdatere firmware før jeg har problemer som må fikses... Men er den siste firmware verdt å installere? Min tipper jeg er en av de 2-3 første firmware som kom...

Fint om noen vet dette og svarer, så kan jeg teste det etterpå... :-D
    Jeg har postet link nå i den andre tråden, men du kan svare her om det er noe mer rundt det. Og som du ser er det ikke snakk om servicemeny-tweak, men justering internt i tv-en som du ikke bør utføre om du er spesielt klønete med skrutrekkere.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Jeg har postet link nå i den andre tråden, men du kan svare her om det er noe mer rundt det. Og som du ser er det ikke snakk om servicemeny-tweak, men justering internt i tv-en som du ikke bør utføre om du er spesielt klønete med skrutrekkere.
    Hva med å poste linken her også siden alle ikke vet hvilken tråd det er snakk om?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I latskapens ånd...

http://avforum.no/forum/1828733-post449.html

Og her klarer tydeligvis forumet å brekke et eller annet... så jeg gjernet URL-tag.

Edit: Men neida, den ble bare satt på plass igjen... moderatorer, kan dere se på dette her?

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det så jo fryktelg skummelt ut:neutral: Er det noen her inne som har forsøkt dette? Og funker dette i såfall på C7705 eller er det kun 8005-serien dette er mulig på?
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Det så jo fryktelg skummelt ut:neutral: Er det noen her inne som har forsøkt dette? Og funker dette i såfall på C7705 eller er det kun 8005-serien dette er mulig på?
    Jeg vet om noen som har prøvd det og bekreftet at det fungerer veldig bra. Som artikkelen sier så fungerer det på alle C-modeller og alle 51" av D-modellene, samt noen av 59" og 64"-erne av D-modellene. Men som nevnt, du vinker trolig all fremtidig garanti farvel ved å gjøre det...

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet om noen som har prøvd det og bekreftet at det fungerer veldig bra. Som artikkelen sier så fungerer det på alle C-modeller og alle 51" av D-modellene, samt noen av 59" og 64"-erne av D-modellene. Men som nevnt, du vinker trolig all fremtidig garanti farvel ved å gjøre det...
    Det blir nok litt for risikabelt for meg.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer Marky Mark sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn, da har serviceverkstedet gitt opp og anbefalt ombytte. Expert har tatt saken og godkjent. Da begynner det...

Jeg spør om jeg da får PS64D8005, siden min PS63C7705 ikke lenger er til salgs.

Svaret var følgende:

Er det en TV jeg ikke skal ha så er det en utstillingsTV som har stått i DEMO-mode med maks lysstyrke og kontrast 15timer i døgnet, seks dager i uka. Utfordringen er hva jeg faktisk har krav på, det heter seg vel "tilsvarende eller bedre". Pusher jeg for hardt får jeg tilbake pengene og da må jeg kjøpe en ny skjerm til høyere pris.
    Noen forslag til fremgangsmåte som sikrer meg og ikke Expert seieren her?

----------
    Oppdatering.
    Expert tilbyr kun utstillingsmodellen av 64" uten 2stk ekstra 3D-briller som jeg fikk med ifjor. Alternativet er at de hever kjøpet og gir tilbake pengene, da må jeg kjøpe ny TV. Snakket med Forbrukerrådet og det var butikkens fulle rett å erstatte med penger hvis de ikke kunne skaffe lik eller tilsvarende TV. I mitt tilfelle vil de tape mer på å gi meg ny 64" i eske enn å refundere kjøpesum, så da sitter jeg litt i skvisen. Synd min TV ikke røyk om en måned når de skal kvitte seg med årets model før vårslippet av 2012-modellene. Da hadde sikkert prisen vært lavere og jeg hadde fått ny.
    Utstillingen har stått siden januar på home-mode, og den underlegges garanti på lik linje med en ny. Sånn sett er vel det kanskje beste løsningen jeg kan få slik situasjonen er.
    ---------
    Tv'n kom igår. Expert sendte også med to par 3D briller og en Galaxy S WiFi 5.0. Det kom helt uventet og var en særs positiv tilleggsgode.
    Da er jeg over på 2011-modell og følgelig har jeg lite i denne tråden å gjøre fremover

En ting suger imidlertid med den nye TV'n. Jeg bruker CAM og med 7705 kunne jeg overstyre og selv velge kanalnummer på TV'n, det får jeg ikke gjort på denne såkalte "smart-TV", hvilket suger lut. Buzzing er fortsatt et problem, men nå mer retningsbestemt. Alt er mao ikke bedre med denne modellen, savner den gamle litt...

Hei,

Hva måtte du si til seviceverkstedet for å få byttet den i en annen?

Min ps63c7705 har vert inne til reparasjon 2 ganger for samme feil og verkstedet(solberg service) vil ikke ta den igjen, pga det mener samsung plasmaer har høy støy og det er ikke noe de kan gjøre.....
    Jeg sitter 5 meter unna tv'en og hører støyen selv om jeg har lyd på normalt nivå.
    Vett at det er noe som heter plasma støy og det er helt greit, men når jeg har hørt flere tv'er av samme størrelse og modell som ikke har det problemet så er det noe som ikke stemmer...
    Hjemmekino: Denon avrX5200W ,B&W Cm10s2, Sony HW65ES, Panasonic Bluray, Toshiba HDdvd, Intel NUC, Sony PS1-4, Htpc, Nintendo, Sega, Xbox 1 360 & One.
    Stue: Denon avr3313, B&W CM8, Panasonic P65vt50, Mac mini, Nintendo WiiU, Lyse HD pvr

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selger 2200AR 3D-briller, helt som nye, startpris, kun 349,- det er et kupp om du trenger et par nye 3D briller, ny pris på AVshop 1199,-
    KANON PRIS! Samsung Rechargable 3D TV Glasses SSG-2200AR! - kupp på QXL.no Sluttdato: 19.06.2012 22:44

Side 103 av 104 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 99 100 101 102 103 104 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •