Samsung 2010 plasma modeller - Side 101

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 101 av 104 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 97 98 99 100 101 102 103 104 SisteSiste
Viser resultater 2,001 til 2,020 av 2077
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Ja, at flere og flere kanaler bytter fra transparente logoer til logoer av den typen der er noe dritt. Jeg prøvde å sende en mail til tv2 angående dette bare for å se hva de sa... men ikke overraskende, de svarte ikke engang.

Men, jeg er ganske overrasket ... jeg har sett mye på tv-kanaler med sterke logoer (inkludert TV2 HD) og jeg har fremdeles ikke antydning til image retention engang på billig-samsungen min. Litt nysgjerrig på hvordan dette kunne ende med innbrenning for dere, for det skal jo så godt som være historie nå (Seig IR derimot kan oppstå, men det går som oftest bort etter en stund selv om det i noen tilfeller kan være snakk om både uker og måneder).
    2010-modellene var visst en del plaget med innbrenning pga 3D bla... etter det jeg har lest har problemet med innbrenning blitt mye bedre med 2011-modellene..synd jeg ikke venta et år til med å kjøpe tv-en...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan forsåvidt være et viktig poeng at denne billigskjermen ikke har 3D. At Samsungene i 2010 var mer utsatt for IR pga 3D-greiene (høyere lysstyrke på panelet) har jeg vært klar over, men innbrenning burde jo ikke oppstå.

Men 2011-ene er heller ikke problemfrie. Verken Samsung eller Panasonic har imponert veldig i år. Usikker på hvordan 2010-modellene er på det området som har fått meg til å vike unna Samsung i år; såkalte brightness pops. Har 2010-ene noe særlig av dette? (Noen scener med mye aktivitet og sterke kontraster kan av og til få tv-en til å gjøre litt brå justeringer i brightness-level, og dette minner litt for mye om Panasonics floating black-issue fra 2010 til at jeg ønsker å kjøpe en slik)

Bortsett fra det, så tror jeg Samsung er rimelig knall i år. Ikke like gode på sorttnivå som Panasonic, men de har et mye høyere nivå på brightness-output. Hvitt kan se betydelig hvitere ut på en Samsung enn en Panasonic, og dette er en klar fordel der man ikke har 100% lyskontroll hele tiden.

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stephenm
    Ser at det er flere som sliter med innbrenning av TV2-logen her. Jeg har fått byttet panelet på min PS63C7705 en gang på reklamasjon allerede, og nå er det antydning til innbrenning av den Hel***** logoen igjen... Kjører med de innstillingene som man finner her: Samsung PS63C7705 (PN63C8000) test – part 2

Tørr knapt se mer enn en halvtime TV2 HD om gangen i frykt for innbrenning:evil:
    Rart det der men de sender vel stort sett 25 min av gangen før det er reklame så skjønner ikke hvordan det kan bli innbrenning på så kort tid på din tv hvis du ikke gjør som meg da og spiller inn alt for å slippe reklamen. Jeg har ikke innbrenning på min og tro meg jeg har sett etter det siden jeg hadde tv2 logoen innbrent på min forrige tv.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haakon O
    De fikser det uten mere mas, det var et velkjent problem fikk jeg vite av Infocare da jeg spurte hva de hadde gjort med min. De bytter hele panelet. Leverte min inn på en onsdag, og følgende mandag var tv'en fikset/panelet byttet. Men tviler de gir ut en 64" uten først å bytte panel 2 ganger, 3 gangen har du rett på nytt produkt om de ikke klarer å fikse feilen

Hør med butikken der du kjøpte det, godt mulig at de ordner henting. Jeg tok min med til expert selv, men fikk det levert på døren hjemme når det var fikset.
    En uke på service, kom tilbake på fredag. Skrur på TV'n og første jeg ser er samme feil. På'n igjen!

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det andre forskjeller enn rammen, satelittuner og integrert nettleser på D6905 og D8005? Regner med det står her inne en plass, men tråden er 100 sider lang..¨

Edit: La inn i feil tråd i farten...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Tromsø
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok bare direkte kontakt med Samsung supporttlf når jeg fikk rosa striper på min tv. De har lovet å sende ut tekniker til meg. Så det er vel ofte like enkelt å ta det den veien som via forhandler om man vil ha det gjort litt enklere. Først når garantien opphører og man kun har reklamsjon tror jeg det lønner seg å gå via kjøpsledd.
    Bilde: Benq w1300 + 108" motorisert lerret. Samsung 7705 63" 3d Plasma| LYD: Onkyo TX-NR3009B, Klipsch RF82 mk1 + Def. tech 2500 center, Sw: XTZ Cinema 3, SVS SB13 Ultra, Earthquake cl-8, 1x Tactile Transducer, Svs SSS-01 surround| Annet: Samsung 6900 bluray spiller.
    Anlegg på kontoret: Audio Pro Black Pearl + Def. Technology SC Reference, + Denon 1908.

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har Infocare vært og hentet tven for reparasjon idag på grunn av
    rosa støy på lyse bilder.Håper de klarer og fikse det da jeg er fornøyd med tven.
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runefalk
    Da har Infocare vært og hentet tven for reparasjon idag på grunn av
    rosa støy på lyse bilder.Håper de klarer og fikse det da jeg er fornøyd med tven.
    Jeg har samme problem med min samsung ps63c7700.Har kontaktet hifi-klubben som igjen har kontaktet en servicemann. Han sa at han hadde en tv med samme problem inne til reperasjon og han skulle forske med den før han kom til meg. Han trodde det kanskje hadde noe å gjøre med overoppheting(?!)

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eneste som blir varmt på tv'en er jo selve panelet Min står fritt på en tv-benk med ca 20cm fri klaring bak. De skiftet panel når jeg leverte den inn (med rosa støy), og nå er den helt problemfri, hatt den tilbake i et par måneder nå. Står akkurat likt plassert mtp overoppheting.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haakon O
    Det eneste som blir varmt på tv'en er jo selve panelet Min står fritt på en tv-benk med ca 20cm fri klaring bak. De skiftet panel når jeg leverte den inn (med rosa støy), og nå er den helt problemfri, hatt den tilbake i et par måneder nå. Står akkurat likt plassert mtp overoppheting.
    Det var gode nyheter, jeg har vært fornøyd med tv'n hittil.. Kan servicekællen bytte panel hjemme hos meg, eller må han ta den med? Har ikke lyst til å være uten tv i julen - selvfølgelig!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg endelig fått svar på hva de vil foreta seg ang. 63 tommer plasmaen jeg sendte inn for innbrenning? Kan de gjøre slik, og nekte meg ny tv?

Hei,

Da har jeg fått svar ifra leverandør (dvs hattelco)

De mener det er relativt spesielt, men velger å kreditere denne, og anbefaler deg ikke å kjøpe plasma tv igjen da det du opplever er helt normal slitasje på ett slikt produkt.

Vi kan heller ikke skaffe en slik modell som du ønsker, slik at da ønsker vi å kreditere deg for denne.

Det vil da bli trukket for bruksfradrag, samt lagt til forsinkelsesrenter ihht norsk lov.

Vi trenger da også ditt kontonummer.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    64", altså 2011-modellen?
    Du skal ikke gi deg på den enda syntes jeg. Hvis den er under ett år gammel skal du ha en særdeles god skriftelig begrunnelse på hvordan de mener innbrenning er endel av "normal slitasje".
    De innrømmer tross alt at det er et problem siden de krediterer skjermen og det gjør de neppe for å være snille. Bare pass på at du ikke aksepterer avtalen nå, for da blir det mye mere styr i etterkant.
    Ta også en telefon til forbrukerrådet og legg frem saken slik den er, det kan være verdt å bruke fem minutter på. Sørg også for å få alt skriftelig, samt noter ned tidspunkt, navn og innhold i enhver telefonsamtale med Hattelco!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    64", altså 2011-modellen?
    Du skal ikke gi deg på den enda syntes jeg. Hvis den er under ett år gammel skal du ha en særdeles god skriftelig begrunnelse på hvordan de mener innbrenning er endel av "normal slitasje".
    De innrømmer tross alt at det er et problem siden de krediterer skjermen og det gjør de neppe for å være snille. Bare pass på at du ikke aksepterer avtalen nå, for da blir det mye mere styr i etterkant.
    Ta også en telefon til forbrukerrådet og legg frem saken slik den er, det kan være verdt å bruke fem minutter på. Sørg også for å få alt skriftelig, samt noter ned tidspunkt, navn og innhold i enhver telefonsamtale med Hattelco!
    63-modellen skulle det stå at jeg hadde sendt inn...Det er vel ok å få kreditert, men har jeg da ikke rett å få kreditert hele beløpet tv-en kosta i så fall siden de velger å kreditere meg fremfor å gi meg ny tv, de trekker fra bruksfradrag og forsinkelserenter?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HDMI-inn virker ikke lengre på 7705. Noen som vet om det er en bagatell?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    63-modellen skulle det stå at jeg hadde sendt inn...Det er vel ok å få kreditert, men har jeg da ikke rett å få kreditert hele beløpet tv-en kosta i så fall siden de velger å kreditere meg fremfor å gi meg ny tv, de trekker fra bruksfradrag og forsinkelserenter?
    Jeg skal ikke påberope meg noe omfattende kjennskap til garantireglene, men jeg vil anta at du skal ha lik eller bedre modell om dette er en garantisak. Avkorting pga bruk er mao ikke likt eller bedre. Nå forsøker de seg på en gråsone ved å hevde dette ikke er garanti, men slitasje. Da omgår de på en måte erstatningskravet og kan gi deg en lavere sum. Det syntes jeg grenser tett opp til frekkhet.

Hør med forbrukerrådet, det er mitt beste tips. De kan dette skikkelig.
    Venter selv på min 63" som er inne for andre gang på to uker med samme feil ...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, tenkte å teste DLNA på min 7705 50".
    Er det mulig å koble denne tv med kabel direkte på router eller bør det gjøres på trådløst nettverk?
    Har ikke installert Samsung programmet på pc'n ennå.
    Kjempe om noen kan peke til en brukbar forklaring på hvordan dette settes opp, ønsker å streame film og musikk fra pc.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som er interessert å kjøpe en fjernkontroll BN59-01054A? Den er som ny.

Passer for LCD/LED/PLASMA PS50C7000 UE40C7000/8000 UE46C7000/8000 UE55C7000/8000

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razorray
    Er det mulig å koble denne tv med kabel direkte på router eller bør det gjøres på trådløst nettverk?
    Kjempe om noen kan peke til en brukbar forklaring på hvordan dette settes opp, ønsker å streame film og musikk fra pc.
    vanlig nettverkskabel fungerer helt fint
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razorray
    Det er ikke bare fort gjort å skrive en guide for streaming, men det er flere fremgangsmåter.
    Har du en NAS med DLNA-støtte så skal det i utgangspunktet funke rett ut fra boksen. Litt forskjellig oppsett hvor hver NAS, så der må du nesten kikke litt på hvordan filer skal organiserer osv i manualen, gitt at du har en NAS.

Har du en filserver eller PC du vil streame fra så har Samsung egen DLNA-applikasjon; Allshare. Den finner du her: Allshare Download Page
    Relativt intuitiv sak som ikke trenger så mye forklaring. Bare legg til mappene du ønsker å dele ut og vips så er du igang.
    Begrensningen her ligger i formatstøtte, TV'n spiser ikke alt.

PlaystationMediaServer PMS er imidlertid en litt mer avansert sak, men da får du i prinsippet støtte for det som finnes av formater + tekst.
    Digert forum om det her: PS3 Media Server • Index page
    Krever en manuell tilpasning for å få kjørt mot SamsungTV, men det er 'enkelt'.
    Kan sikkert få hjelp på dette forumet også: http://avforum.no/forum/konsoller-pc...ia-server.html

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har byttet hovedkort i min 7705 i dag. Sitter nå å legger inn innstillingene fra flatpenels, men "Svartnivå for HDMI" grå... Får ikke forandret på det.
    Ellers syns jeg ikke innstillingene passet like bra nå som det gjorde før bytte av hovedkort... :-(

Side 101 av 104 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 97 98 99 100 101 102 103 104 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •