Ny 47" TV i 10-13k klassen

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny 47" TV i 10-13k klassen

Hei

Er på utkikk etter en ny 47" tv i prisklassen 10-13k og blir litt forvirret i havet av tver.

Har sett litt på LG 47LE5300 som virker litt spennende, men finner ikke noe reviews av den.

Har dere noen flere tips på hva som anbefalles.
    TVen kommer til å bli benyttet til det meste; spillkonsoller, pc, film og en fotballkamp nå og da.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også vært på jakt etter en ny tv en en stund, har vinglet mellom mange ulike modeller og klarer ikke helt å bestemme meg.

Jeg har tittet på ulike Sony, lg, samsung og philipsmodeller.

En modell fra Sony som peker seg ut er 46EX500, denne svinger voldsomt i pris, men om du er litt på hugget kan du nok få den for 8-9000 kr. I butikk var den ikke noen sånn WOW-opplevelse, men ser ut som et godt valg til en gunstig pris. Jeg har ikke sett noen norske tester av denne ennå, men engelske nettsteder gir den tommelen opp. Denne modellen står fortsatt for meg som muligens det beste valget.

Jeg hadde egentlig utelukket Samsung til jeg så le46c635 henge ved siden av nevnt sonymodell på Lefdal. Bildet på denne Samsungmodellen skilte seg helt klart ut som vesentlig bedre enn alle andre modeller i butikken som viste vanlige tv-sendinger. På HD-sending var det ikke enkelt å se forskjell, men når jeg ba selgeren skifte kanal til nrk, var inntrykket noe helt annet. Denne modellen er såpass ny ennå, at jeg ikke har sett den i noen nettbutikk eller noen tester. På lefdal skulle de ha 12000,- for den og da var selgeren villig til å gi meg veggfeste på kjøpet. Til tross for det gode bildet er jeg usikker på om den er verdt prisen.

Det finnes en del prisgunstige LG-ledskjermer, men de anbefaler jeg å styre unna siden det er irriterende mye gjenskinn i dem. Etter å ha sett disse modellene i butikk har jeg utelukket dem helt. Det samme gjelder i og for seg for sony-ledskjermer.

For et par dager siden kom jeg over Philips 42pfl8404. Denne har jeg ikke sett i butikk, men testene av den taler mye for seg selv. Denne går når for kr 7000,- på netonnet. Det er såpass rimelig at jeg kan kjøpe denne nå, vente et par år og heller kjøpe meg en 3d-skjerm når den teknologien er bedre utprøvd og kommet seg ned i fornuftige priser. Dette blir nok mest sannsynlig min neste tv.

Håper dette var litt hjelp.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vært litt skeptisk til de "lavere" modellene til samsung siden det kun er 50hz på panelene. Har dette mye å si? le46c675 har vel 100hz, men koster igjen det samme som UE46C6005

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er sikkert andre som kan svare mer utfyllende om hvorfor en skal velge 100hz framfor 50hz, men dette dreier seg om hastigheten på bildeoppdateringen. Og vil, slik jeg har forstått det, være et problem på sendinger med raske bevegelser, slik som f.eks fotball. 100hz gir et mer stabilt og rolig bilde.

Jeg tror alle modellene i 6-serien (og oppover) fra samsung har minst 100hz. Hva forskjellen mellom le56c675 og ue46c6005 er ikke greit å si ut i fra hjemmesidene til samsung, utenom at le er lcd og ue er led. Utenom det ser de ut til å ha samme spesifikasjoner, da med unntak av designet. I denne prisklassen har du jo også ue46b6050 som jo kritikerne har vært over seg av begeistring for. Det er jo en litt eldre modell, men jeg vil jo tro at tv'en fortsatt er like god som i fjor.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har i lengre tid siklet litt etter UE46B605, men ikke mange som har den på lager lengre da det er fjorårsmodell. Men fikk nettopp beskjed fra elprice at de har flere på lager ute i butikkene, så de kunne sende derifra.

Tv er nå bestillt

Da gjennstår det bare å finne seg en ny revicer!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer!

Du er vesentlig rasker på labben enn meg. Jeg kommer nok til å surrer rundt for å finne det perfekte tilbudet en stund til er jeg redd. Med mindre noen skjærer i gjennom å tar avgjørelsen for meg.

Philips, Sony, tja...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •