Sony 37EX500

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8

Tråd: Sony 37EX500

Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony 37EX500

Tenker på endelig ta skrittet inn i flatskjermens vidunderlige verden jeg også etter mange år på gjerdet...

Har sett meg ut Sony 37EX500 som en passende modell. Slik jeg har forstått dette er det etterfølgeren til W5500 serien som vel var en veldig god tv.
    Kjekt med 100HZ, Full HD, matt skjerm osv. fra en kvalitetsprodusent.

Det jeg lurer på er om noen har erfaring med denne modellen (eller evt. storebroren 40EX500) og kan si noe om styrker og svakheter, og evt. alternativer jeg bør vurdere.

Jeg ønsker ikke en større skjerm (har ved erfaring funnet ut at 37 er en passe størrelse for meg så jeg trenger ikke råd om å gå for noe større) og det er et absolutt krav at skjermen er matt. Gidder ikke sitte foran et speil (veldig lyst og mange vinduer på stua hvor den skal stå).

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    40" og 37" av denne koster vel akkurat det samme? Er mest sannsynlig ikke Samsung/Sony-panel i 37"-størrelsen, men det er det i 40", så skal være bedre bildekvalitet på 40".

Er derfor soleklart lurest å gå for 40".

Ellers er tven meget meget god, genial bildekvalitet rett og slett. Og matt skjerm, ikke noe glitter og glans-bilde som Samsung har, men naturlige farger og knall sortnivå.

Ellers er jeg nysgjerrig på hva slags erfaring du har med flatskjerm når det gjelder det du sier om størrelse. Jeg selger slikt, og har mange mange kunder innom som har 37" og vil ha 46" nå 1 år etterpå, eller som har 32" og nå skal ha 42".

Det tar tydeligvis noen måneder før folk blir vant med hva som er korrekt størrelse i stua . Husk dette.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at jeg vil ha 37 og ikke 40 eller mer er at jeg sliter mye med migrene osv. og at en større skjerm rett og slett fort utløser slike anfall. Hatt noen svært mislykkede forsøk med 42 og 40 tidligere, mens enn del kamerater har 37 og det virker å gå bra.
    Pengene spiller ikke noen stor rolle her mao., og som du sier så er det minimal prisforskjell mellom de ulike størrelsene. Kan f.eks glemme kino og tv-spill i alle størrelser. Har i følge legene noen med sensitiviteten til øynene og synssenteret mitt å gjøre uten at jeg kan forklare det så mye bedre...

Hvor har du det fra at det sitter ulike paneler i disse tv`ene i 37 og 40? Har ikke hørt om det før.

Liker at du trekker frem samsung for det virker på meg også som en glitter og stasskjerm som kommer til å bli et refleksmareritt i daglig bruk...

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er samme fabrikken som produserer skjermpaneler for sony og samsung. Den var eid av Sony og Samsung sammen før, men jeg mener at Samsung har kjøpt ut Sony og eier den alene nå.

Men den fabrikken har lagd 32, 40, 46-paneler. Andre fabrikker lager derimot 32, 37, 42, 47 osv.

Derfor er det andre paneler som har sitti i 37"-ene til sony og samsung, ihvertfall var det slik i fjor og i forfjor. Så regner med det er samme greia i år også.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, men vil 37 panelet være såpass mye dårligere at det er bedre å kjøpe en annen 37 tommer? Tenker da egentlig da først og fremst på Philiphs og Toshiba som også har matte paneler hvis jeg ikke tar helt feil (som åpenbart er en mulighet...)

Ingen som har fått prøvd denne ennå forresten?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi har prøvt ein KDL-40EX700 med edge-LED, og konstaterer at det ser ut som gatebelysning langs øvre kant. Det skal ikkje mykje blå himmel eller naturbilete til for å sjå det. Denne skal derfor returnerast innanfor angrefristen. I staden har vi snusa nettopp på KDL-40EX500. På tyske Amazon får denne strålande omtale av brukarane: Amazon.de: Kundenrezensionen: Sony Bravia KDL-40EX500 LCD Fernseher (101,6 cm (40 Zoll), Full-HD, integrierter DVB-T/ DVB-C Tuner) schwarz

Sjå også denne:
    Sony Bravia KDL-40EX503 40in LCD TV Review - TV Reviews - TrustedReviews

Den store skilnaden mellom EX500 og EX700 er elles at sistnemnde har avknapp og ein sensor som kan slå av skjermbiletet og setje heile tv-en i standby dersom det ikkje sit nokon og ser på.

Redigert -- her er endå litt meir om EX500, framleis 40 tommar:
    Sony Bravia KDL-40EX503 review from TechRadar UK's expert reviews of Plasma and LCD TVs

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for interessante lenker. Skal finlese disse; regner med tysken kommer til å kreve litt tid, men jeg skal jo egentlig kunne det iflg. vitnemålet fra videregående...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    No kan eg også sjølv skrive under på at ex500 svarer til forventningane. Fint og reint bilete, og til og med lyden er bra.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •