NY TV--> Sony kdl-46ex500 eller andre TVer!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

NY TV--> Sony kdl-46ex500 eller andre TVer!

Jeg skal kjøpe ny TV til ett tv rom... jeg har sett en del på sony kdl-46ex500! jeg sitter ca 3 meter unna TVen:razz: den skal brukes til ps3, film(blu ray) og tv!
    er dette ett bra valg... eventuelt noen andre bra tver som koster ca 10-11 tusen til dette bruke? setter pris på rask svar :-P :-P

Newcomer Lars_N sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EX500 er en meget god TV (har den selv), men jeg ville også sterkt vurdert Panasonic 46G20 plasma. Fås til 9000,- eksl. frakt på elkjop.no for tiden (dvs. da må du bestille nå og vente til de får den på lager før de sender den ut).

G20 fått en meget god mottakelse og til din bruk er det mange som foretrekker plasma. Har ikke sett de to opp mot hverandre, men vil tro at Panasonic nok er hakket vassere. Begge er anmeldt på bl.a. trustedreviews.com (riktignok i litt andre størrelser enn du vurderer).

Står masse om TV'ene her inne på forum og på mange andre forum så søk litt rundt og se hva du finner. Les også på plasma vs. LCD og finn ut hva som passer deg best.

EDIT: Hvis du ikke har behov for å bruke PC som dataskjerm (da tenker jeg ikke på ren filmasvpilling via PC) og du ønsker å sitte igjen med litt penger kan du også vurdere Panasonics X20 serie. Du får 50" X20 til 7000,- + frakt på nett i dag. Ut fra nicket ditt kan det se ut som du akkurat har innkasert en pen sum konfirmasjonspenger? Hvis det stemmer og jeg var deg ville jeg heller spart de siste kronene til noe annet. Det er en TV som "bare" har 720p HD, men i praksis ser du knapt forskjell.Den har fått meget gode kritikker og baserer seg på fjorårets X10 som også ble kronet til budsjettvinner gang på gang.

X20 har en del "mangler" kontra de dyrere modellene, men også de dyrere modellene har mangler og målt i TV-glede per krone vinner nok X20 lett. Jeg tror de fleste kan være godt fornøyd med X20. Om to-tre år er alle dagens modeller uansett "gamle" og verditapet er enormt.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset! skal se på den :P
    joda har fått i konf gave og pusse opp ett rom nede i huset mitt :razz:
    kom gjerne med flere forslag

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du fornøyd med ex500? bra bilde kvalitet, farger osv.?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er veldig fornøyd med min Sony. Naturlige farger, godt sortnivå og billedbehandlingen virker meget bra. Kan nok oppleves som blass kontra f.eks. Samsungs tynne LED, men jeg foretrekker Sony da jeg mener den har et mer naturlig bilde og at Samsung er for "skrikete" og overdriver fargene - litt som en tegnefilm. Dette er mye en smaksak det med bilde så anbefaler deg å titte på den for å se om du liker den.

Hvis "rommet nede i huset ditt" er en mørk kjellerstue uten masse vinduer ville jeg nok gått for plasma hvis jeg var deg. Enten Pana X20 eller G20 avhengig av budsjett. I mørket gir plasma et utrolig bra bilde, sortnivå og oppleves av de fleste som mer naturlig og behagelig enn LCD. Noen Panasonic eiere har slitt litt med tap av sortnivå på -09 modellene, og det er enda uavklart med -10 modellene, men bortsett fra dette er det lite negativt å si om G20 i hvert fall.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rommet mitt er ganske lyst rom, så jeg tror jeg går for sony LCD! Har sonyen lyse bilder, de blir vel ikke litt mørke eller noe rundt det? by the way... noen bra blu-ray spiller tips, som koster ca 2000-3000 kr ?:-D :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen blu-ray spiller tråder eller noe? :-P

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plasma kan fungere greit i lyse rom, det er bare at i mørke så blir de enda bedre. De kan kanskje virke litt mer grå og blasse enn LCD i dagslys, men trenger ikke å være så mye dårligere. Uansett ikke noe særlig å se på TV med sola rett på verken på plasma eller LCD.

Et annet problem med plasmaskjermer og lyse rom er at de ofte benytter veldig blanke skjermer som reflekterer mye lys. Etter hvert har mange LCD skjermer også fått blanke skjermer (Samsung m.fl.), men Sony EX500 er relativt matt så det er et fortrinn for den og andre matte skjermer.

Nettopp kommet en test av X20 på dinside.no som beskriver mye reflekser fra skjermen og den anbefales derfor fortrinnsvis til mørke kjellerstuer. Så hvis du ikke kan mørklegge rommet med gardiner e.l. og det er mye lys er nok LCD et godt valg, eventuelt en plasma med mattest mulig skjerm.

Sonyen har ikke spesielt lyse bilder for LCD, men den kan oppleves litt blassere (mer naturlig IMO) enn en del andre TV'er. Mange LCD som gir veldig sterke, tegnefilmaktige farger. Det ser veldig fint ut i butikken, men kan bli litt slitsomt i lengden og ser jo ikke så veldig ekte ut. Forstod ikke helt hva du mente med mørke rundt, men jeg synes EX500 er en god TV med godt bilde.

Er egne Blu-ray tråder her på forumet. Sony kommer med en ny S570 som er på vei inn i butikkene nå. Finnes allerede til under 2000 kr i nettbutikker. Denne skal etter sigende (CNET) være den raskeste Blu-ray spiller (loading, chapter skip etc.) på markedet og for pirsklassen gir den et godt bilde både på Blu-ray og DVD. Du får bedre spillere, men da må du en del opp i pris (4000 kr+). Panasonic er også kjent for gode spillere og mener å ha hørt at LG også skal ha en fin en i prisklassen.

Du nevner at du skal bruke PS3 i begynnelsen av tråden. Dette er jo også kjent som en meget habil Blu-ray spiller og mange mener at denne er blant de bedre i den prisklassen du tenker på. Hvorfor ikke nøye deg med å bruke den? Største minuset med PS3 skal være litt viftestøy og litt lang loading tid. Hvis du uansett har en PS3 ville jeg startet med denne og helller vurdert å oppgradere hvis noen av de nevnte faktorene plager deg. Om noen år har du trolig lyst på ny uansett og greit å slippe en ekstra boks hvis man kan.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    finner ingen tråder til blu-ray på forumet her. har du en link eller noe?:razz:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •