Hvilkene LED Tv har baklys?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilkene LED Tv har baklys?

Skal kjøpe ny tv, har bestemt meg for 46" og hadde egentlig bestemt meg for en ny samsung, enten UE46C6005 eller UE 46C6705 (Hva nå forskjellen er her?)
    Men så ser leser jeg at mange er plaget med clouding og begynner derfor bli i tvil.
    Som jeg har forstått så er LED tv med baklys mindre plaget av dette, men hvilkene tver er det som bruker bak lys?

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil være de dyreste (og tykke) modellene. De tynne modellene har sidelys.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LG LEXX850 serien har LED baklys og er syltynn. Kommer ikke i 46" men 42 eller 47 (og større).
    Et helt likt spørsmål ble stilt her: http://avforum.no/forum/tv-apparater...-15-000-a.html
    En Sharp modell ble nevnt der og.

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rryd
    Skal kjøpe ny tv, har bestemt meg for 46" og hadde egentlig bestemt meg for en ny samsung, enten UE46C6005 eller UE 46C6705 (Hva nå forskjellen er her?)
    Men så ser leser jeg at mange er plaget med clouding og begynner derfor bli i tvil.
    Som jeg har forstått så er LED tv med baklys mindre plaget av dette, men hvilkene tver er det som bruker bak lys?
    C6705 har satellittuner som er godkjent av Canal Digital. Jepp.. clouding er visstnok fortsatt en issue, som antakelig vil variere litt fra skjerm til skjerm. Jeg vurderer disse modellene også, først og fremst da jeg er redd den nevnte LGen(som også er en kandidat) gir for mye refleksjoner i en lys stue med tre vegger med vinduer.. Cloudingen på Samsungen vil jeg tro evt først blir merkbar når det blir mørkt i rommet.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva er clouding, er det bare på LCD(LED) tv`er eller forekommer det på plasma og?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plasma har 0 coluding eller ujevnt baklys samt best innsynsvinkel men mere følsom for mye sollys direkte på skjerm+innbrenningsfare med ekstrem bruk.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk takk.
    Skal se om jeg kan få kikket på samsungen i mørke omgivelser, se om det er noe jeg reagerer på.
    Har lagt merke til nå som jeg ser etter, at mitt eksisterene tv har ujevn bak belysning, den blir ikke helt sort heller, og dette var i et lett, ned dimmet rom. Har i grunnen ikke reagert på det før
    Men nå som jeg har lest om det og reagerer på det er det fryktelig irriterende

Jaja, jakten går videre.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ihvertfall sterkt anbefale den 850 LG'en som var nevnt her tidligere, var skeptisk til den selv siden den er så sinnsykt tynn, men bildet er helt fantastiskt! Har aldri fått så mye dybdefølelse i bildet på en LCD/LED før! :-D

Og 23K,- for en så bra 55" LED er jo et røverkjøp!

Newcomer Useless sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Kan ihvertfall sterkt anbefale den 850 LG'en som var nevnt her tidligere, var skeptisk til den selv siden den er så sinnsykt tynn, men bildet er helt fantastiskt! Har aldri fått så mye dybdefølelse i bildet på en LCD/LED før! :-D

Og 23K,- for en så bra 55" LED er jo et røverkjøp!
    Enig i det du beskriver her, men eg sliter med å akseptere refleksene i skjermen når det er litt lys i stua:???:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nettop fått meg en UE46C6705 i hus.. og merker ikke clouding som et problem. Det kan sees såvidt i hjørnene på skjermen når det er helt mørkt i rommet. Men jeg har heller ikke prøvd å gjøre noen innstillinger for å få dette bort. Så har god tro på at jeg skal klare å eliminere dette ganske bra.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også fått sett UE40C8705. Helt latterlige bra bilder, et ekstremt sortnivå med den "lokale dimminga" på (husker ikke hva det het i menyen), og svært lite clouding problemer på den jeg så, men noe er det.

Når det gjelder baklys så kommer det flere fra både Sharp, Philips og Toshiba, men foreløpig er det vel kun LG sine toppmodeller 850 og 950 som har baklyst led.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Philips 9704 og 9705 har vel bak lys led.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •