Kjøp av tv - LED - vurderings hjelp

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøp av tv - LED - vurderings hjelp

Jeg har tenkt å kjøpe meg en ny tv, med LED.
    TV`n skal i hovedsak bli brukt til playstation 3, og film.
    vurderer å bestille på nettet, men bakdelen med det er jo at man ikke får sett bildekvaliteten før man kjøper.
    Har og lest at 2010 modellene er rett rundt hjørne, vil det endre betydelig på prisene på de eldre modellene i tiden som kommer, er i hovedsak ute etter en tv som gir mye for pengene, og er ikke interesert i å betale mye mer for noe som er litt bedre.
    En annen ting som jeg lurer på er, hvor stor kvalitets forskjell er det på en billig TV og en litt dyrere. Her er to modeller jeg vurderer:

Samsung UE46B7050 Tynn 100 Hz LED-TV med Internet@TV! - TV OG BILDE - LCD, LED og plasma-TV - TV 46 - 47 tom

LG 47SL9500 Full HD LED-TV med rammeløs design! - TV OG BILDE - LCD, LED og plasma-TV - TV 46 - 47 tom

er åpen for forslag om ander modeller men budsjettet er på ca 14K.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arcadia
    Jeg har tenkt å kjøpe meg en ny tv, med LED.
    TV`n skal i hovedsak bli brukt til playstation 3, og film.
    vurderer å bestille på nettet, men bakdelen med det er jo at man ikke får sett bildekvaliteten før man kjøper.
    Har og lest at 2010 modellene er rett rundt hjørne, vil det endre betydelig på prisene på de eldre modellene i tiden som kommer, er i hovedsak ute etter en tv som gir mye for pengene, og er ikke interesert i å betale mye mer for noe som er litt bedre.
    En annen ting som jeg lurer på er, hvor stor kvalitets forskjell er det på en billig TV og en litt dyrere. Her er to modeller jeg vurderer:

Samsung UE46B7050 Tynn 100 Hz LED-TV med Internet@TV! - TV OG BILDE - LCD, LED og plasma-TV - TV 46 - 47 tom

LG 47SL9500 Full HD LED-TV med rammeløs design! - TV OG BILDE - LCD, LED og plasma-TV - TV 46 - 47 tom

er åpen for forslag om ander modeller men budsjettet er på ca 14K.

Hei sann!

Jeg har selv lett LENGE (3år) og har funnet en tv jeg skal ha, denne tror jeg det er trygt å anbefale.
    Sprenger budsjettet ditt med et par 1000... men da har også trua på at dette er en super tv
    LG 47LE850N har alt jeg har sett etter med en tv..helt sikkert flere som kan si mere om denne, skal kjøpe straks
    Samsung villa jeg ikke hatt om jeg hadde fått det kasta etter meg 8)

Lykke til med kjøpet

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er dessverre ikke interessert i å sprenge noe budsjett=\

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor LED LCD ?

Normalt er plasma best til film og plasma kan og være en fordel på spill pga rask oppdatering. Plasma fra Panasonic ble best i FBI's test foran mange dyrere LED LCD.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har faktisk hørt det samme, men hvorfor er LCD(LED) så utrolig poluplært da?
    denne TV`en skal ikke bli brukt til "vanlig" TV kun 'PS3 (ca 80%) resten film, for å gi ett bilde av bruksområdet.
    Og LED blir jo markedsført som det "nyeste" og beste på TV fronten nå...
    Har og hørt at denne fosinkelsen er borte på nye LED TV`er?
    noen forslag om en god plasma TV ?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic G20 skal vel være bra men sjekke Pansonic tråden her på forumet. http://avforum.no/forum/tv-apparater...asma-tver.html

LED TV eller LCD med LED baklys, er vel mest populære pga at kantmontert LED tar liten plass og gir mulighet for å desigen slanke TV og ikke pga billedkvaliteten. De som har best billed kvalitet er de LED TV med bakmontert LED, men de er forsatt "normalt" tykke.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Hvorfor LED LCD ?

Normalt er plasma best til film og plasma kan og være en fordel på spill pga rask oppdatering. Plasma fra Panasonic ble best i FBI's test foran mange dyrere LED LCD.

Kjøpte en slik Panasonic som vant testen og den er ikke bra. Grått bilde, henger som lcd og panoreringer er hakkete. Det eneste som er bra er/var prisen...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •