Samsung C600-serien.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung C600-serien.

Noen som har sett denne tven i aksjon? Har sett litt på forumer rundt omkring, og det ser ut at folk er veldig begeistret for denne modellen. Finner ikke mange tester, men denne ser jo meget bra ut:

Samsung LN40C630 LCD HDTV Review - Samsung - Reviews of Televisions and Television Ratings - TelevisionInfo.com

Hadde vært meget spennende å fått sett denne, og sammenlignet opp mot Sony KDL-EX500\HX700.

Prisen er ihvertfall meget innbydende, da 46" av denne ligger under 10.000kr.

Edit:

Ny test med utelukkende god omtale:

Samsung LE40C650/ LE40C652/ LE40C654/ LE40C630 Review

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung LE40C650/ LE40C652/ LE40C654/ LE40C630 Review

den gruser til med et fantastisk sortnivå ifølge HDTVtest

EDIT: sorry...så du allerede hadde postet den.

Intermediate cyr sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er forskjellen på C635 og C655?

Lurer også på om noen vet hva som er en god pris på LE46C635 akkurat nå. Jeg ser at nettbutikkene bare selger LE46C655, mens det står en LE46C635 i den lokale Elkjøpen.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sjesker på en C655.. Hvordan er den internet@tv funksjonen?? Funker det eller er det bare salgstriks??

Er den noen med erfaringer på dette tv??

Halvor

Newcomer Bjørn S. sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv en LE55C655 som ble valget til slutt etter flere andre kandidater som ble vraket av ymse årsaker. Grunnen til at valget falt på denne TV'en var ganske enkelt at den var best til all-round bruk. Den er ikke perfekt, litt clouding og tross det som skrives i testen det refereres til her, så er den ikke perfekt når det gjelder uniformitet. Det er dog en 40" som er testet, så det kan ha betydning for resultatet. Hverken cloudingen eller uniformiteten er noen deal-breaker; det er mye mindre synlig enn på f.eks. LED versjonene til Samsung. Både SD og HD signaler gjengis meget bra og sammenlignet med resultatet fra en Reon scaler/de-interlacer så gjør Samsungen en meget bra jobb. 100Hz er også tilfredsstillende på denne modellen. Den er skarp og har gode farger og med hjelp av Calman kalibreringsutstyr og bra justeringsmuligheter, så blir denne TV'en veldig bra! Sortnivået er bra, selv om det ikke er best i klassen. Det er for øvrig brukbar lyd også. Det er litt gjenskinn/reflekser, men selv i dagslys med vinduer i nærheten er det ikke noe stort problem.

Et minus med denne TV'en som er verdt å nevne er plassering av innganger/utganger, de fleste stikker ut bakover noe som gjør det vanskelig å få den helt inntil veggen. Jeg måtte sette på ganske tjukke mellomstykker får i lage rom til kabler. Et annet minus er input lag dersom man er en hardcore gamer (ikke jeg), da sliter den selv i game modus, men ellers er ikke dette noe tema.

Internet funksjonen har jeg ikke prøvd. Mediaavspilling på denne TV'en funker veldig bra. Koblet til en ekstern harddisk med x264 .mkv filer, fikk 5.1 lyd ut fra TV'en via optisk utgang til forsterker og spilte direkte av med upåklagelig resultat. Veldig bra!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er forskjellen på disse to??
    Klarer ikke å finne ut av det
    Er Samsung LE40C655 (6990.-) verd prisforskjellen Samsung LE40C650 (6750.-)

Blir en av disse to..

Halvor

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    655 er den "norske" modellen, 650 er import.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får antageligvis LE55C675 i morra. Kan skrive et lite review etter litt testing...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bjørn S.
    Jeg har selv en LE55C655 som ble valget til slutt etter flere andre kandidater som ble vraket av ymse årsaker. Grunnen til at valget falt på denne TV'en var ganske enkelt at den var best til all-round bruk. Den er ikke perfekt, litt clouding og tross det som skrives i testen det refereres til her, så er den ikke perfekt når det gjelder uniformitet. Det er dog en 40" som er testet, så det kan ha betydning for resultatet. Hverken cloudingen eller uniformiteten er noen deal-breaker; det er mye mindre synlig enn på f.eks. LED versjonene til Samsung. Både SD og HD signaler gjengis meget bra og sammenlignet med resultatet fra en Reon scaler/de-interlacer så gjør Samsungen en meget bra jobb. 100Hz er også tilfredsstillende på denne modellen. Den er skarp og har gode farger og med hjelp av Calman kalibreringsutstyr og bra justeringsmuligheter, så blir denne TV'en veldig bra! Sortnivået er bra, selv om det ikke er best i klassen. Det er for øvrig brukbar lyd også. Det er litt gjenskinn/reflekser, men selv i dagslys med vinduer i nærheten er det ikke noe stort problem.

Et minus med denne TV'en som er verdt å nevne er plassering av innganger/utganger, de fleste stikker ut bakover noe som gjør det vanskelig å få den helt inntil veggen. Jeg måtte sette på ganske tjukke mellomstykker får i lage rom til kabler. Et annet minus er input lag dersom man er en hardcore gamer (ikke jeg), da sliter den selv i game modus, men ellers er ikke dette noe tema.

Internet funksjonen har jeg ikke prøvd. Mediaavspilling på denne TV'en funker veldig bra. Koblet til en ekstern harddisk med x264 .mkv filer, fikk 5.1 lyd ut fra TV'en via optisk utgang til forsterker og spilte direkte av med upåklagelig resultat. Veldig bra!
    Hm, det står da bestemt at den er best i sin klasse, nemlig det beste sortnivå for en LED TV uten lokal dimming.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har ikke bare litt bedre sortnivå enn LED skjermene til Samsung, den har MYE bedre sortnivå.

0.03 cd/m2 er rått til å være en LCD (tilogmed etter de kutta ut auto dimming funksjonen) og bedre enn alle Edge LED skjermer, og de fleste plasma skjermer bortsett fra Panasonic. :-D

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kjapp liten oppsummering av min første dag med med LE55C675

Tven ser utrolig pen ut. Stilig ramme, og selve skjermen er så sort som man får det, mye pga. skinnend laget som ligger utenpå panelet. Tven ser med andre ord grisefin ut i stuen

Så til bildekvaliteten. Jeg brukte innstillingene til hdtvtest.co.uk og det funket utmerket men økte baklyset til 5-6 for å få litt mer dynamikk i bildet. Testet først med Die Hard 4 på BR og første som slo meg var WOW! Bildet er sylskarpt og har en enorm dybde. Man kan se alle skjeggstumper på Willis, og alt av detaljer kommer tydelig fram. Fargene virker korrekte, og ganske nærme min forrige PS50C855. Jeg får ikke helt det "eksplosive" bildet som jeg hadde på 855'en men det er ikke langt unna. Men denne håndterer bevegelser enda bedre synes jeg. Har kun blur reduction aktivert på 100 hz, og det fungerer veldig bra! Ingen antydner til halve personer og "ruter" rundt personer ved bevegelse. Meget behagelig å se på og bedre enn min 855.

Bildet på SD fra min Get HD-PVR er også svært bra, og imponerer stadig på gode tv sendinger. Premier League HD har faktisk aldri sett så bra ut i mine øyne.

Så til sortniåvet. Jeg fikk HELDIGVIS et eksemplar som ikke har noe clouding problemer overhodet, og dette betyr da et utrolig jevnt bakgrunnlys som gir et fantastisk bra sortnivå. Sortnivået er imponerende, og betydelig dypere enn alle Edge LED skjermer jeg har sett. Stripene øverst og nederst på film er så og si nesten helt svarte, og faktisk et hakk bedre enn min 855 plasma som også hadde et veldig bra sortnivå. Har man litt lys på og det er et mørkt bilde på tven så ser det ut som tven er skrudd av (auto dimming funksjonen er fjernet på denne, så det sier litt) Min 855 plasma hadde noe bedre shadow detail men 675n er ikke langt unna. Så siden min 855 hadde sortnivå på 0.05 cd/m2 så kan jeg bekrefte at målingen på 0.03 cd/m2 er reelt for sortnivået er som sagt et hakk bedre på denne i forhold til min 855.

M.a.o. Drit i kant-led tver å kjøp heller en LCD som er billigere og BEDRE! Samsung har bevist at de virkelig KAN LCD skjermer, og de har definitivt de beste på markedet, bare synd de havner i skyggen av de halvhjerta Kant LED skjermene deres... LE55C675 anbefales!

11995 for LE55C655 (samme tv bare uten satelittmottaker) og 12995 for LE55C675 er et kupp!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    En kjapp liten oppsummering av min første dag med med LE55C675

Tven ser utrolig pen ut. Stilig ramme, og selve skjermen er så sort som man får det, mye pga. skinnend laget som ligger utenpå panelet. Tven ser med andre ord grisefin ut i stuen

Så til bildekvaliteten. Jeg brukte innstillingene til hdtvtest.co.uk og det funket utmerket men økte baklyset til 5-6 for å få litt mer dynamikk i bildet. Testet først med Die Hard 4 på BR og første som slo meg var WOW! Bildet er sylskarpt og har en enorm dybde. Man kan se alle skjeggstumper på Willis, og alt av detaljer kommer tydelig fram. Fargene virker korrekte, og ganske nærme min forrige PS50C855. Jeg får ikke helt det "eksplosive" bildet som jeg hadde på 855'en men det er ikke langt unna. Men denne håndterer bevegelser enda bedre synes jeg. Har kun blur reduction aktivert på 100 hz, og det fungerer veldig bra! Ingen antydner til halve personer og "ruter" rundt personer ved bevegelse. Meget behagelig å se på og bedre enn min 855.

Bildet på SD fra min Get HD-PVR er også svært bra, og imponerer stadig på gode tv sendinger. Premier League HD har faktisk aldri sett så bra ut i mine øyne.

Så til sortniåvet. Jeg fikk HELDIGVIS et eksemplar som ikke har noe clouding problemer overhodet, og dette betyr da et utrolig jevnt bakgrunnlys som gir et fantastisk bra sortnivå. Sortnivået er imponerende, og betydelig dypere enn alle Edge LED skjermer jeg har sett. Stripene øverst og nederst på film er så og si nesten helt svarte, og faktisk et hakk bedre enn min 855 plasma som også hadde et veldig bra sortnivå. Har man litt lys på og det er et mørkt bilde på tven så ser det ut som tven er skrudd av (auto dimming funksjonen er fjernet på denne, så det sier litt) Min 855 plasma hadde noe bedre shadow detail men 675n er ikke langt unna. Så siden min 855 hadde sortnivå på 0.05 cd/m2 så kan jeg bekrefte at målingen på 0.03 cd/m2 er reelt for sortnivået er som sagt et hakk bedre på denne i forhold til min 855.

M.a.o. Drit i kant-led tver å kjøp heller en LCD som er billigere og BEDRE! Samsung har bevist at de virkelig KAN LCD skjermer, og de har definitivt de beste på markedet, bare synd de havner i skyggen av de halvhjerta Kant LED skjermene deres... LE55C675 anbefales!

11995 for LE55C655 (samme tv bare uten satelittmottaker) og 12995 for LE55C675 er et kupp!
    99% sikker på å kjøpe denne tven imorgen! (55") men fant ikke de kalibrerte instillingene på linken du la ut. kunne du kopiert dem og lagt dem ut her i denne tråden ? evt sendt meg en pm med instillingene ?

Mvh
    OleM

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ligger i kommentarfeltet litt lengre ned på siden

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar opp igjen denne tråden av ren nysgjerrighet

Vurderer sterkt LE55C655 eller LE55C675.
    Hva er i hovedsak forskjellen? Har dere koblet disse til pc og kan bekrefte at det er tilfredsstillende bilde og lesbar skrift? Tenker da ved ren surfing og bruk av spotify. Hvordan er disse til Fotball? Flyter bildet godt? Eller er det litt sånn småhakkete som det kan bli enkelte ganger?
    Nå som dere har hatt tv'en en stund, er dere fortsatt fornøyd?

Håper på svar

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forskjellen er satelittuner på C675. Utover det er de identiske.

NB: Enkelte av disse har ekstreme cloudingproblemer - så husk på dette, og kjøp et sted du kan bytte dersom du får mye clouding.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det du sier er at jeg kan ha flaks å få en tv som er perfekt eller få en tv som kunne vært i en helt annen serie kvalitetsmessig?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Le40c655

Kjøpte fra Komplett og fikk denne tven i lillestua igår..LE40C655. Etter et døgn med "Forvrengt signal" med canal digital kort i CAM modulen fikk jeg inn digital kanalene i dag..til min store skuffelse ser jeg masse av det jeg forstår er "Clouding". Det ser helt for jævlig ut over hele venstre/nedre del av skjermen..
    Er eneste mulighet bytte av panel eller hjelper det med kalibrering/innstillinger? noen som vet?

Espen

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken modus står tven i da?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

LE46C635 - frontfarge ?

Var på Elkjøp og så på denne modellen igår. Jeg oppfattet denne til å ha svart front, nærmest pianolakk, og tenkte ikke over å spørre om fargen. Men ser på Samsungs sider at den har frontfarge grå....
    Betyr dette at det finnes ulike front-farger på denne modellen? Eller er beskrivelsen feil på samsungs sider (noe jeg har sett kommentarer om på andre modeller) Eller er gråfargen så mørk at den oppfattes som svart i butikk-belysningen?

Noen som har denne modellen som kan si noe om dette? (Har andre enheter som vil stå ved siden av TV som er svarte/pianolakk, og er redd for at det vil "skjære" seg med fargen).

Har en LE40A559 idag, og er interessert i denne modellen i 6-serien pga den matte skjermen. Tror LED'ene samt C655/675 blir for blanke i min stue (mye lamper/lampetter).

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok feilskrevet på samsung sine sider ja, den finnes bare i fargen du har sett i butikken . Og den er sort pianolakk.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •