erfaring med samsung PS58C6505? 58"

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 26
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

erfaring med samsung PS58C6505? 58"

Hei, har noen fått testet PS58C6505? plassmessig blir den veldig riktig for meg, da 63" vil bli litt uvenner med høyttalere og ymse.

Komplett.no - Samsung 58" Plasma-TV PS58C6505

og er dette webdongle og wifi noe gøy?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    målt litt mere, og ser at en 63" også bør gå, så er spm om hoppet fra 6 til 7 serie er kjekt, man får jo 3d, dog ser jeg ikke for meg at 1 gen teknologi på 3d nødvendigvis blir helt topp

SAMSUNG PS63C7705 Plasma TV | Hi-Fi Klubben

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jay
    Hei, har noen fått testet PS58C6505?
    Lurer også på dette. Ser ikke ut som den er utstilt noe sted, så jeg er avhengig av å høre deres opplevelser.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv vurdert denne, men nesten alle folk rapporterer at den har buzz. Kanskje mer enn storbror 7705 også. Men det er folk som rapporterer at de IKKE blir plaget av buzz. For meg blir det litt for mye usikkerhet rundt denne TV'n da, men størrelsen og prisen er jo perfekt!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Betroz
    Jeg har selv vurdert denne, men nesten alle folk rapporterer at den har buzz. Kanskje mer enn storbror 7705 også. Men det er folk som rapporterer at de IKKE blir plaget av buzz. For meg blir det litt for mye usikkerhet rundt denne TV'n da, men størrelsen og prisen er jo perfekt!
    Vel, da må man bare sikre seg at man kan levere den tilbake om den har for mye buzz. Det er nok ikke alle som godtar at det er en "garantifeil", men man kan prøve å avtale med butikken butikken på forhånd slik at man har muligheten.

Noen som kan kommentere på bildekvaliteten, eventuelt sammenliknet med C7705?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, ikke mye å hente her, men jeg har nå tatt sjansen og bestilt uansett. Får håpe det blir bra

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aabø
    Vel, ikke mye å hente her, men jeg har nå tatt sjansen og bestilt uansett. Får håpe det blir bra
    Hvor bestillte du fra, og pris?

Når får du den?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    8)
    Sitat Opprinnelig postet av andfos
    Hvor bestillte du fra, og pris?
    Når får du den?
    Vet ikke om det er stuerent å melde det her, men ettersom denne tråden aldri tok av teknisk så prøver jeg likevel. Bestilte fra NetOnNet for kr 16000 + 600 kr i frakt til døren. Usikker på når den kommer, men det står "umiddelbar utsendelse" på hjemmesiden. Da skal det gå ca 2-5 dager.

Jeg har aldri sett denne i levende live, men jeg har sett PS50C6505 på Expert Klingenberg i Oslo og jeg synes den har bedre bilde enn Panasonic 50VT20 som står under. 8) Men så er de satt opp med bildeinnstillingene rett fra esken også da... :-?

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aabø : Jo men ut av esken innstilling på VT20 er ganske bra faktisk. MYE bedre enn ut av esken på mange andre skjermer.

Hmm jeg lurer litt selv på PS58C6505 vs VT20 selv...

Edit : Sort nivået på PS58C6505 er vel ikke noe dårligere enn på f.eks Panasonic G20?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aabø : Jo men ut av esken innstilling på VT20 er ganske bra faktisk. MYE bedre enn ut av esken på mange andre skjermer.

Hmm jeg lurer litt selv på PS58C6505 vs VT20 selv...

Edit : Sort nivået på PS58C6505 er vel ikke noe dårligere enn på f.eks Panasonic G20?
    Jeg har lest på ulike forum at noen mener sortnivået på C6505 er like godt som på C7705, men jeg har ennå ikke sett en skikkelig test av C6505. Sortnivået på C7705 vs Panasonic sine modeller er det jo også mange meninger om...

Dette med sortnivå er jo vanskelig, fordi ulike testere bruker forskjellig utstyr og metodikk. Man må nesten ha samme person til å gjøre testen for å få sammenliknbare tall. Jeg er imidlertid ikke så opptatt av sortnivå, og mener andre ting som naturlige farger, skarphet, behagelig bilde, gode bevegelser, lite artifakter etc. betyr minst like mye. På disse tingene virker samsungene veldig bra, uansett sortnivå.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje i likhet med deg Aabø, så har jeg brukt mye energi på dette med TV nå. Har vel egentlig bestemt meg for at min LG 55LE850N går i retur til Elkjøp. Denne 58 tommeren til Samsung som du venter på frister meg på den måte at den har en perfekt størrelse mener jeg, og prisen er ikke så illle.

Er vel to ting jeg bekymrer meg litt med PS58C6505 og det er buzz og sort nivå. Mulig jeg bekymrer meg uten grunn... Litt buzz kan jeg leve med bare så lenge jeg ikke hører det når jeg ser TV og film. Jeg forventer heller ikke sort nivå som er like bra som Pioneer Kuro.

Kanskje jeg også burde teste PS58C6505 da?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje jeg også burde teste PS58C6505 da?
    Vel, det er jo vanskelig å gi en klar anbefaling før jeg har fått den i hus, men på bakgrunn av min egen research er det i det minste en tv som jeg tror bør komme i søkelyset ditt. Gitt at sort er ok og det ikke er noe buzz tror jeg dette kan bli veldig bra 8) .

Ta ek kikk på PS50C6505 som står rundt omkring i Expert-butikkene - det bør gi deg en god pekepinn på hvordan 58" versjonen oppfører seg.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fant en Youtube video av denne TV'n. Riktignok i 50" og mannen snakker hollansk. Men av det jeg kunne se fra videoen så var sort nivået ganske bra (klart ikke Kuro nivå), og dette var i et lyst rom og en TV som sannsynligvis ikke var kalibrert heller. Hmmm jeg lurer på om jeg skal ta sjangsen på denne...
    Den har reflekser kan jeg se, men tviler de er like ille som min LE850N...

Her : YouTube - Samsung C6500 plasma tv's: o.a. Samsung PS50C6500 en de PS58C6500. Demo!

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg snakket med en person som hadde vært på IFA messen. Der hadde Samsung både 6505 og 7705, og sist nevnte hadde klart best bilde. Tror jeg venter litt...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan jo være ulike innstillinger, f.eks. Jeg har sett både 6505 og 7705, og synes de virker bra begge to. Men det var ikke side-by-side. Men som sagt så synes jeg 6505 slår pana vt20 side-by-side så den er uansett ikke dårlig.

Fortsatt en uke til tv kommer (er bortreist så den venter på meg), men jeg har nå lest på utenlandske forum at den likevel ikke har mulighet for cinema smooth i menyen på 24p selv om det er listet som en feature. Skal gå på expert og sjekke. Om det stemmer så er det skikkelig kjedelig. Da vil jeg neppe ha den.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det burde du få sjekket ut ja Aabø. Man bør kunne stille på det i menyen ja!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg etter langt om lenge endelig fått min 58" c6505 hjem i stua. 8)
    Førsteinntrykket var at den var STOR - men det varte bare i ca en halvtime. Etter det konkluderte jeg med at jeg ikke vil ha den opp på veggen, for da blir den jo mindre...

Bildekvaliteten synes jeg er strålende! Så House på NRK1 HD og det var fantastisk - og bedre enn den ene blu-ray filmen jeg foreløpig eier. ops:
    Jeg har ikke gjort noen kalibrereing, men synes bildet i "Movie" modus med nedsatt kontrast og alle aktive kretser skrudd av virker veldig lovende.

Ellers er det utrolig hvor bra vanlige DVD-plater ser ut på en så stor skjerm. Det er foreløpig blu-ray spilleren (Panasonic) som står for oppskaleringen (vet ikke hvordan jeg skrur det av ennå), men uansett gir det et meget bra bilde. Det var faktisk ikke rare forskjellen på min ene blu-ray film og den samme filmen på DVD, og jeg måtte konsentrere meg litt for å se forskjell.

Noen ting var imidlertid ikke fullt så bra. Sortnivået var temmelig grått, men jeg håper dette bedrer seg etterhvert som bildet kjøres inn. Det skal jo være på nivå med fjorårets modeller og årets modell C7705. I tillegg var det litt hørbar buzz i sofaen med lyden av, men dette er jo "godplasmalyden" så jeg overlever nok. I tillegg så var det ingen opsjon for "Cinema Smooth" i menyen slik det er på bl.a. C7705. Jeg har sendt en mail til Samung om dette (det står at den har Cinema Smooth på Samsung.no, og det stor til og med på esken).

Men - alt i alt tror jeg dette er et av de beste kjøpene man kan gjøre nå dersom man vil ha en plasma som er større enn 50". Hadde jeg hatt ubegrenset med penger ville jeg kjøpt en PS63C7705, men prisdifferansen er tross alt ganske stor... Gleder meg til å komme hjem fra jobb og teste mer.

Aabø

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra med tilbakemelding Aabø! Det med sort nivå er litt forskjellig alt ettersom. Mora mi sin Panasonic G20 har ikke noe bra sort nivå på dagtid. Da blir det mer grønn/grå aktig...men på kvelden blir sort mye bedre. Regner med at det er noe slikt på din 58" også?

Selv har jeg siktet meg inn på 63" 7705, men har ikke penger dette året tror jeg. Kanskje jeg slår til i Januar hvis det kommer et sjokk tilbud på den til 19995,- kr....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk bare sjekket den på kveldstid i går (ventet til poden var i seng før jeg koblet opp), så jeg kan ikke si så mye om sortnivået på ulike tider av døgnet. Men det var temmelig gråaktig på kvelden, så jeg håper det bedrer seg når plasmacellene får roet seg litt ned.

Ellers så har jeg nå fått svar fra Samsung angående Cinema Smooth. De sier følgende: "Cinema Smooth är alltid på för denna modell av plasma och är en del av bildmotorn." Så er spørsmålet om jeg tror dem eller ikke. I bunn og grunn har det ikke så mye å si, for det er veldokumentert at sortnivået går "åt skogen" med Cinema Smooth på de nye Samsungene (fjorårets også, forresten), så det blir en avveining uansett hva man legger mest vekt på. Jeg har lest om mange som har C7705 som skrur av CS for å få bedre sortnivå.

Nå må jeg komme meg hjem å få satt på noen nyinnkjøpte blu-ray plater. :-D

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du bestemt deg for å beholde den eller skal du tenke mer på det?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •