erfaring med samsung PS58C6505? 58" - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Betroz
    Har du bestemt deg for å beholde den eller skal du tenke mer på det?
    Jeg har ikke bestemt meg. Jeg er meget godt fornøyd med alle sider av denne Tv'en, med unntak av sortnivået. Det virker skikkelig dårlig, og det er rart ettsom det skal være på samme nivå som fjorårets B850/B650 og årets C7705. Jeg vet den har trøbbel med 50hz (som alle Samsunger), men den virker ikke like bra som C7705 som jeg har sett på tidligere. Jeg mener å ha lest at sortnivået blir blir bedre etter at skjermen er kjørt inn, og det håper jeg virkelig, for nå er det rett og slett veldig grått i et mørkt rom.

Men jeg blir vel å beholde den uansett, tenker jeg. Jeg vil ikke ha LG (speil), og Panasonic er ute i år pga masse bugs i bildet (banding, motion issues etc). Alternativet til denne blir da C7705, men om den har samme dårlige sortnivå så er jeg jo like langt. C7705 har jo "Real Black Filter", men det skal ikke ha noe å si i et mørkt rom.

Kan det være at skjermen min har dårlig sortnivå pga en feil? Det høres isåfall rart ut. Jeg må nok ta en tur i butikken og se på C7705 igjen for å forske litt mer på sortnivået. Hmmm...

Aabø

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den vil nok bli bedre enn den er nå, men ikke håp på noen drastiske endringer på sort nivå. Jeg snakket med en som hadde vært på IFA messen i år og der hadde Samsung fremme både 7705 og 6505. Han jeg snakket med kunne tydelig se forskjell i sort nivå mellom disse to, og han anbefalte meg 7705 hvis jeg skulle velge. Jeg har selv sett på PS63C7705 hos Elkjøp og synes den var bra. Sort nivået kunne vært bedre, men det var godt nok. Personlig ville jeg gått for den, men som med deg så blir den for dyr dessverre.

Hvor kjøpte du din? Har du 14 dager angrerett eller 30 dager? Hvis du irriterer deg veldig på sort nivået slik at du tar deg selv i å tenke over det hver gang du ser på TV'n, så ville jeg vurdert å returnere den. Jeg gjorde det med min LG 55LE850N og har ikke angret. Selv om jeg savner en stor TV da...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte på Netonnet.no og har 14 dagers returrett.

Synes det er rart at denne skal ha dårligere sort enn C7705. I dagslys er det sannsynlig ettersom "Real Black Filter" på C7705 skal bedre sortnivået i dagslys (og det vil vel synes på IFA messen), men i mørke bør de være temmelig like. Jeg skal la TV'en gå med innkjøringsbilder til uken og se om det bedrer seg.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis vi skal anta at logikken din stemmer her, så må rommet være helt mørkt da. Kan godt hende at "Real Black Filter" funker hvis man har noen svake lyskilder i rommet også...ikke vet jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enn må ha det 100% mørkt i rommet hvis en skal finne ut maks sortnivå er min erfaring. Prøv den innebygde test bilde på Samsungen hvis den har det?

Juster så de sorteste blokkene nesten forsvinner da skal en ha ganske rett sortnivå. Samme justering for kontrast med hvite blokker. Sett tvn i FILM modus. Kjør gjerne noen hvit rulling med maks kontrast i 10 min pr dag for å få brent inn skjerm jevnt raskt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har latt min Ps58c6505 stå på med innkjøringsbilder i hele natt, og planlegger å fortsette med det resten av uka. Jeg så forresten Peter Jackson's King Kong på DVD i går - magiske bilder! Denne tv'en går ikke i retur, nei.. 8)

Kort oppsummert:
    - Bitte litte grann buzz - ikke plagsomt
    - Line bleed i menyer og ved PC bruk - ikke plagsomt
    - Ingen retention
    - Svart/hvitt og fine farger
    - Overraskende bra bilder fra SD/DVD
    - Nydelige bilder fra blu-ray
    - Konge med stor skjerm!

Jeg har nå kommet til at sortnivået er helt greit på 50hz og meget bra på 60hz. Jeg er fortsatt temmelig sikker på at Cinema Smooth ikke er implementert i denne modellen (særlig fordi sortnivået er betydelig lavere fra blu-ray) på tross av reklamen, men det blir jo en avveining mellom sortnivå og judder. Mulig jeg skal mase på Samsung om dette, men det får isåfall vente til senere.

Aabø

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •