hjelp fort!!!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hjelp fort!!!!

hei.
    kjøpte meg ny tv i dag og skal bruke hdmi fra forsterker til tv og pc til tv. men jeg får det ikke til,for om jeg har pcen på f.eks hdmi 1 og forsterken på hdmi 2 får jeg ikke lyd når jeg har pcen hvordan skal jeg koble dette for pg få det riktig??

forsterker: hk avr 155

takk for svar!

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1: Med et godt emnefelt får du raskere svar.
    2: Muligens feilpostet, burde stå i receiverforumet?

Anyway. Du må koble lydkabel fra tv til receiver. HDMI er enveis, ikke toveis. Den sender bilde og så videre fra receiver til tv, ikke omvendt.

Du trenger derfor en optisk kabel fra TV til receiver, se bakpå tv om du har noe som heter "audio output".

Les så bruksanvisninga for hvilken kabel som skal brukes, og hvordan du får den til å funke.

PS: Svaret står nok også i bruksanvisninga di. Da hadde du ikke trengt å vente på hjelp, eller ha så flaks at jeg forsøkte å svare før jeg la meg (kanskje jeg tilogmed tar feil?)

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med at du vil trenge en kabel fra lydkortet i tilleg til kabelen fra skjermkort.

Tror flere hadde giddet feede deg med ideer om du hadde hatt en mer fornuftig tittel på innlegget dit.

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra PC og utover skal det gå "PC->Forsterker->TV" da forbeholder jeg at du har en PC som på en eller annen måte støtter lyd over HDMI og ikke bare bilde.

Da er det eneste du trenger fra TV og til Forsterker en coax kabel. i menyen stiller du f.eks "cable" til å ta imot lyd fra coax. så når du skal titte på TV så har du frosterker på "Cable".

Og når du skal ha PC så setter du forsterker på hva nu enn du koblet PC'n i slags inngang.

Husk og å still inn TV'n til å sende ut lyd over Coax/Digital om det er nødvendig.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •