LED versus Plasma

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LED versus Plasma

Hei, jeg skal kjøpe en ny tv 46”. Har tenkt på disse to: Samsung led UE46B7070 eller Panasonic Plasma TXP46 G20 ?? Hva bør jeg velge og hvorfor. Hvilken har best bildekvalitet til vanlig TV? Jeg bruker projektor til film. Har tenkt å bruke ca 16.000 kr.
    Håper på hurtig svar. Takk! Stratus.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du bruker søkefunksjonen, finnes det flere tråder med mange gode og konstruktive innspill.

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gå for plasma...

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg står i veiskillet selv, og forandrer mening hver dag om jeg skal ha plasma (Panasonic VT20) eller Full LED (LGLX950N eller Sony HX900).

Jeg ville ha anbefalt deg en LCD LED-skjerm. Du skriver at du bruker projektor til å se film, og det er først når alt av lys i stua er avslått hvor plasma kommer til sin fulle rett. Plasma har oftest litt dårligere lysutbytte, men har et meget godt sortnivå. Sortnivået på plasma kommer først skikkelig frem i et mørkt rom.

LED-skjermene har et meget godt lysutbytte, og bildet blir meget bra i dagslys eller med litt stuebelysning. Sortnivået vises også veldig godt i opplyst rom.

Strømforbruk kan også være en faktor, og LED bruker langt mindre strøm enn plasma.

Jeg nevner ikke alle svakhetene ved plasma og LCD LED her. Det finner du ellers på forumet. Men, som sagt, skal du primært se vanlig tv i en vanlig opplyst stue hadde jeg gått for LED. Begge teknologier har svakheter, og det gjelder å finne den skjermen med en svakhet man kan leve med til sitt bruk.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •