Plasma/LCD kjøp?hva bør jeg kjøpe?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Plasma/LCD kjøp?hva bør jeg kjøpe?

Hei.

Jeg har vurdert å kjøpe plasma eller lcd.
    Jeg har satt grensen min til ca 30k

Jeg har projektor så er ikke avhengig av det enorme bilde men en 42" skader jo ikke.

Tv'n skal henges på veggen, og ha ett bra utseende.

Lyd er ikke viktig på tv da det selvfølgelig er hjemmekino som gjelder.

håper på svar.

mvh

Tormod

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    jeg ville gått for plasma, helt klart. mange av de problemene lcd har den dag i dag har plasmaskjermene lagt bak seg for mange år siden.

dessuten har jeg et inntrykk av at plasma er mer rendyrka hjemmekino/tv-titting. lcd blir jo brukt overalt, i den forstand at lcd'ene ikke kanskje er så mynta på hjemmekino og tv. er det den elektroniske dippedutt i dag som ikke har lcd? :wink:

panasonic th37pa30 koster riktignok 37,000 kr, men da får du "alt". denne skjermen mener jeg å huske har en kontrast på 1:4000, og et svært så godt sortnivå. den mangler riktignok dvi/hdmi, men progressive komponentsignaler er jo ikke å forakte. den er heller ikke 42", den er "bare" 37". til tross i dette husk at antall piksler ikke er ensbetydende ved kjøp av plasma. teksttvminne, pip/pop-funksjoner, kontrast, hvorvidt den har innebygd tuner, innganger/utganger.

spør noen av "tv-gutta" hvis dette virket vanskelig. de har mye mer peil enn meg

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •