Finnes det en TV med flott bilde men uten alt dillet?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Finnes det en TV med flott bilde men uten alt dillet?

Hei,

Trenger et kjøpetips av dere eksperter:

Finnes det en 42-46" LED/LCD-TV der ute som gir veldig godt bilde, men som ikke er belemret med alt det andre som ofte følger med?

Skal erstatte en Samsung LE40M7 i en vestvendt & lys stue. Samsungen kostet en formue for 3-4 år siden, og har klart seg ganske bra bortsett fra at bildet kan svømme litt rundt ting i bevegelse.

Jeg trenger ikke net-TV, USB, SD kortleser, innebygget satelitttuner, ørten HDMI-innganger, ambilight, osv. Jeg trenger vel egentlig ikke innebygde høyttalere eller TV-tuner engang, men det er vel vrient å komme seg rundt det.

Den skal henges på veggen og fores med 1080p signaler via HDMI fra en Onkyo 807 receiver, som igjen får sin input fra en GET HD-PVR, en Panasonic BD-spiller, en AppleTV, og en PS3.

Det viktigste kriteriet er altså best mulig bilde..

Noen innspill?

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den nye Samsung C6005 (eller noe i den dur) er relativt strippet for ting som sattelittuner, mange innganger, etc. Den kommer i disse dager, og har nok en ganske hyggelig pris. Men det er nok vanskelig å finne TV med veldig godt bilde og få funksjoner. Dessverre.

Active thamule sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel rett og slett lite å hente/spare på å kjøpe ein tv som er "ribba" for utstyr. Du må eliminere så mange tv'ar frå markedet at du kanskje endar opp med mindre for pengane enn om du rett og slett berre hadde kjøpt den med best bilde i forhold til det budsjettet og bruksområdet som du har.

Så mitt tips er å tenke på ein anna måte:
    1. Kor masse pengar vil du bruke?
    2. Kva bruksområde har du? (bruksområdet ser jo ut som du har kontroll på)
    3. Velg den tv'en med best bilde basert på nevnte faktorar. Her kan litt lesing av testar/forum og ein tur eller to i butikkar vere lurt.

Det er i alle fall mitt tips. Du sit faktisk i ein ganske fin posisjon. Du kan velge den tv'en med best bilde for pengane uten å måtte tenke på utstyr i det heile tatt. 8) Altså færre kompromiss

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, takker for innspill så langt.

Hvis man da forenkler problemstillingen litt: hvilken av dagens 42-46" TVer til max ca. kr. 10-15,000 gir absolutt best billedkvalitet?

Har resonnert med at en blank plasma-skjerm er uaktuell fordi den skal henge i et relativt lyst rom. Tar jeg feil her?

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stevens
    OK, takker for innspill så langt.

Har resonnert med at en blank plasma-skjerm er uaktuell fordi den skal henge i et relativt lyst rom. Tar jeg feil her?
    Ut fra mitt synspunkt og erfaring med min Samsung tar du ikke feil. Jeg hadde ikke kjøpt denne dersom jeg hadde tenkt over det i butikken, men mitt valg min feil. så jeg må leve med det en stund..:roll:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •