Bleeding på UE46B6050, Sharp LE705 i stedet?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Angry Bleeding på UE46B6050, Sharp LE705 i stedet?

Hei,

jeg har forsøkt å søke på forumet, men har ikke blitt så mye klokere.

Jeg har akkurat kjøpt en Samsung UE46B6050 og er fornøyd med bildet bortsett fra én ting. Jeg merker en irriterende stråleeffekt fra hjørnene, særlig de nedre. Det er vel dette som kalles bleeding?

Jeg har åpent kjøp og kan derfor levere den tilbake, men lurer først på et par ting.

1. Er dette et problem som er iboende i TV'er med side-LED? Vil jeg altså ikke bli kvitt problemet om jeg bytter til en tilsvarende modell?
    2. Er det en garantisak? Hvis svaret er ja på spm. 1 er det vel ikke det, men verdt å prøve seg.
    3. Bør jeg heller se på Sharp LE705? Hvordan er bildet på denne i forhold til Samsungen, vil jeg bytte ut et problem med et annet?

Bruksområdet mitt er som følger.
    - TV i stue med store sydvendte vinduer. Plasma blir vel ikke lyssterkt nok?
    - Spiller PS3, derfor er input lag et potensielt problem. Hvordan er Sharp på dette?
    - Ser film og setter pris på kontrasten og svartnivået fra LED-skjermer.
    - Budsjett 10-12k.

Håper noen har gode innspill på hva jeg bør gjøre.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg byttet fra Sharp LCD til Panasonic plasma i min stue med sydvendte vinduer. Var skeptisk med tanke på å se på tv i dagslyset. Med den gamle tv'en måtte jeg uansett stenge for solen for å kunne se på tv på dagtid - noe jeg fortsatt må med plasma-skjermen. Det er dog noe mer refleksjoner i Panasonic'en ettersom denne har glasspanel, mens Sharpen hadde matt panel. Men problemet er langt mindre enn forventet - og bildet på plasma-skjermen synes jeg er veldig mye mer behagelig å se på (jeg var tidligere veldig skeptisk til plasma, men har skiftet mening nå).

Når det gjelder bildekvalitet på 6050 kontra 705 så har jeg nok ikke annet enn synsing å komme med...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har du i alle fall en side med oversikt over input lag på ulike modeller: Google Oversette

Jeg har selv 52" LE705 og meget fornøyd med den. Siden LE705 er bakbelyst LED så man får man mindre problemer med ujevnt lys.

Kan nevne at LE705 ikke er spesielt god på vanlige analoge TV-signaler. Dette blir vel ofte verre jo større TVen blir så kan selvfølgelig ha noe med det å gjøre.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar folkens!

Jeg leverer nok tilbake TV'en og ser på Sharpen. Nå ser jeg at flere produsenter lanserer nye modeller i disse dager, så jeg tipper jeg sitter på gjerdet et par ukers tid og ser hvordan det arter seg. Selv om det ikke skulle dukke opp noen nye modeller som treffer mitt bruk og prisnivå vil vel ikke 705'en akkurat bli dyrere.

Den oversikten over response-time var meget bra, jeg ser at Samsung side-led TV'ene ikke akkurat kommer så godt ut av testen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •