Gikk nettopp tven min til *******?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Gikk nettopp tven min til *******?

Hei

Etter å sett litt på TV i kveld, bestemte jeg og samboeren min for å ta en joggetur. Når vi kom tilbake skrudde vi på TVen men powerlyset bare blinker veldig fort, uten at det skjer noe.

etter 5 sekunder med blinking, kommer svart skjerm opp. det er lyd i bakgrunnen, vi hører altså kanelene. Og så kommer det hissig clouding. Altså skjermen begynner helt svart, men så kommer det hvite skyer over hele skjermen til slutt.

Any thoughts?

Forresten så er TVen en Samsung LE46A656

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bilder av herligheten.

Bildene er tatt med 5 sek mellorom. Dere ser sikkert "blødningen"

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettopp av slike grunner, finnes det massevis av forretninger som glatt selger deg en ny!
    Vel, fleip tilside.
    Det høres i alle fall ikke bra ut. Foreslår at du kobler vekk 220v for TV'n i noen minutter, for deretter å sette støpselet på plass i kontakten igjen.
    Slå på, og se om det samme skjer igjen.
    I så fall blir det nok rep eller kjøp av ny, er jeg redd....

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Irritert meg at jeg først gjort noe nå, fordi har vært merkelig greier før, da den har slått seg av og på, og så plutselig har bildet blitt helt grønn.

Forresten kjøpte TVen for 1.5 år siden, gjennom komplett.no

Gjelder garantien fortsatt?

Newcomer Multitoy sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Henrikr]Irritert meg at jeg først gjort noe nå, fordi har vært merkelig greier før, da den har slått seg av og på, og så plutselig har bildet blitt helt grønn.

Forresten kjøpte TVen for 1.5 år siden, gjennom komplett.no

Gjelder garantien fortsatt?

ja, garantien gjelder enda, det er 2års garanti og 5års reklamasjon på tv. så lenge du har orginal kvittering så kan du levere den inn til elkjøp

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm nå har jeg et spørsmål til dere smarte sjeler.

Kan noen forklare meg følgende. Jeg tok ut strømkabel av støpsel, lot det stå og satt det inn igjen. Samme greia.

Så flytta jeg TVen på gulvet og brukte et helt annet støpsel. Plutselig fikk jeg snø på tven, koblet til canal digital boxen. Voila bilde. Gleden varte ikke lenge, TVen skrudde seg automatisk av og på igjen.

Når TVen kom på igjen, så var bilde helt lilla. Jeg skrudde av TVen manuelt, og så på igjen, og nå er det normalt.

Spøker TVen min eller noe? Men helt ærlig. Den synger vel på siste værset?

Lilla: (nei dette er ikke photoshoppet, den så faktisk sånn ut)

Normal igjen (ihvertfall nå)

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

retur

TV'n liker vell ikke at du er aktiv og da ungår og bruke den?

Ville absolutt ringt komplett og fått sendt den til fiks eller erstattet..
    Om dette hender senere kan det fort bli vanskeligere, gjør det nå mens ennå garantien er gyldig... Er vell ikke helt det samme om du må gå gjennom reklamasjon senere!? Er sikkert litt andre rettningslinjer der?

Ring de, lever den inn og få den fikset eller erstattet...

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henrikr
    Men helt ærlig. Den synger vel på siste værset?
    Ikke nødvendigvis!
    Slik det ser ut, har du nok en såkalt vakkelfeil i apparatet.
    Det kan være så enkelt at en eller annen kontakt i TV'n ikke sitter helt på plass.
    Ta kontakt med Komplett og spør de om hva de vil at du skal gjøre med saken.
    For som allerede nevnt - garantien gjelder jo fortsatt.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Ikke nødvendigvis!
    Slik det ser ut, har du nok en såkalt vakkelfeil i apparatet.
    Det kan være så enkelt at en eller annen kontakt i TV'n ikke sitter helt på plass.
    Ta kontakt med Komplett og spør de om hva de vil at du skal gjøre med saken.
    For som allerede nevnt - garantien gjelder jo fortsatt.
    Nope - garantien er trolig gått ut, men man kan reklamer mot fabrikasjonsfeil i 5 år....
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Nope - garantien er trolig gått ut, men man kan reklamer mot fabrikasjonsfeil i 5 år....
    Noe spesielt i denne saken som gjør at garantien på 2 år ikke skulle gjelder her....?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hercules
    Noe spesielt i denne saken som gjør at garantien på 2 år ikke skulle gjelder her....?
    Har du garanti på 2 år så er det jo fint - jeg har det ikke..
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Produsent rep. pstraums sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke ? Leverandøren konk ? (eller handlet i utlandet?)

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Reklamasjon eller garanti? Same shit whatever... Han skal ihvertfall få den fikset uansett!

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pstraums
    Hvorfor ikke ? Leverandøren konk ? (eller handlet i utlandet?)
    Blir bare litt lei at folk blander snørr og barter... Garanti er noe leverandør gir og som følger produkter. Står angitt i følgdokumentasjon - manual eller liknende. Normalt mindre eller opptil 1 år.

Reklamasjonsrett er nedfelt i lovverket og er 5 år på produkter som er ment å vare mer enn 5 år.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir bare litt lei at folk blander snørr og barter... Garanti er noe leverandør gir og som følger produkter. Står angitt i følgdokumentasjon - manual eller liknende. Normalt mindre eller opptil 1 år.

Reklamasjonsrett er nedfelt i lovverket og er 5 år på produkter som er ment å vare mer enn 5 år.
    Du blir litt lei av at folk blander ja....det gjør jeg og egentlig. Jeg vet veldig godt forskjellen på garanti og reklamasjonsrett. Jeg vet også at garanti gis for 12 mnd, 24 mnd, 36 mnd og i noen tilfeller enda lengre. Faktisk har de fleste tingene jeg har i huset av litt verdi 24 mnd garanti. Å påstå at garanti normalt gis på mindre enn ett år stemmer nok dårlig med denne type varer.

Samsung er av dem som gir 24 mnd garanti på sine tver, så se å få snørra ut av barten mr. ing8)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Reklamasjon er i praksis lik garanti. Norge har, heldigvis, verdens beste kjøpslov. Skjer det noe med TV'en din eller andre ting som er ment å skulle vare i 5 år, har du all rett til å få dette kostnadsfritt reparert i 5 ÅR fra kjøpsdato SÅFREMT det ikke er noe du har gjort selv som forårsaket skaden. Hvis produktet får feil 3 ganger eller mer, kan du til og med heve kjøpet eller kreve å få helt nytt produkt. Mange butikker som prøver å vri seg unna her. Da gjelder det å stå på sitt og banke kjøpsloven i bordet, og de gir seg som regel. Dessverre ikke alle...

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dette tilfellet kan det være forskjell mellom garanti og reklamasjon. Tidligere opererte Samsung med henteservice evt. rep. hjemme hvis TV var (tror jeg) 40" eller større. Det er ikke sikkert de gjør dette mer. Du har antakelig enda garanti (importert av Samsung Nordic) og da henvender du deg dit. Hvis det er parallellimport eller garantien har gått ut, må du reklamere mot Komplett.

En liten rettelse: Reklamasjonstiden er 5 år hvis produktet er ment å vare vesentlig lenger enn 2 år. Ikke hvis produktet er ment å vare i mer enn 5 år som nevnt tidligere.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har vel i bunn og grunn diskusjonene rundt garanti-tider og reklamasjoner ikke så mye med trådstarters egentlige tema å gjøre?
    Foreslår at vi avslutter diskusjonene omkring garanti- og reklamasjonsrettigheter her og nå.

Så får vi håpe at trådstarter etterhvert kommer på banen igjen, med svaret på sitt eget spørsmål. ;-)

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vi egentlig noen garanti for dét...? 8)

Siden fjernsyn ikke er noe bærbart apparat, er det vel 2 års garanti - selv om importør/leverandør flagger 1 år.

I realiteten er det jo 5 års reklamasjon som benyttes for slike ting.
    Husk dog at etter at garantitiden er gått ut, så må du regne med å selv måtte dekke kostnadene med retur av varen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •