Valg av plasma i prisklassen 5000-6500

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg av plasma i prisklassen 5000-6500

Hei, er veldig irritert nå. har fått LG42LH4000, og den er veldig bra, utenom en ting som ødellegger hele seeropplevelsen min! helt sinnsykt dårlig svartnivå, og blurring i bakgrunnen omtrent hele tiden, eksempler: himmelen blurrer, uansett. om det er et sykkelren, er det ingen detaljer på veien, og jeg klarer ikke å leve med det, har prøvd alle av inntillinger, xbox,GET HD PVR, DVD osv.

så nå vurderer jeg om jeg skal hente en samsung LE40A656, som ligger på postkontoret grunnet feil bestilling, eller kjøpe en panasonic plasma (TXP42C10Y) som har et glimrende sortnivå og bilde, iforhold til prisen.
    jeg kommer mest sannsynlig til å kjøpe plasma, dem er rett og slett best i den pris klassen.

Noen synspunkter rundt dette, eller tips til bedre plasma enn den jeg nevte, som ikke overstiger 6500kr?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lefdal - Panasonic 42" plasma-TV
    VS
    Elkjøp - Panasonic 42" plasma-TV

klarer ikke å finne mye info om førstnevnte, noen som vet forskjellene på de to modellene?

Ser at det er utrolig mange forskjellige panasonic plasmaer, med forskjellige navn som koster under 6500, hadde satt utrolig stor pris på om noen kunne sakt hvilken av dem alle som er best?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg hadde gått for Panasonic. De er vel 2. best på plasma etter Pioneer.

Jeg falt for Panasonic grunnet fargegjengivelse og bildeflyt, å jeg skulle primært bruke skjermen til film.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Kan kun støtte meg til de som anbefaler Panasonicen.
    Jeg har ingen erfaring med Samsungen som nevnes, men Panasonic Plasma har aldri skuffet meg.

Så den 10CY-en til 5.169,- lyder til å være en god handel.
    Gå for den!

Intermediate cyr sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ut fra Prisguide.no å bedømme er C10 en billigere modell enn X10.

Vurderer selv en Panasonic plasma, og til 5000 kr ville jeg gått for en X10. Jeg vet ikke noe om forskjellene på C10 og X10, men X10 virker som et tryggere valg i mitt hode. P42X10Y er også samme modell FBI på NRK hadde med i test.

Det ser ut til å være vanskelig å få tak i TVen per nå, og datoene som nettbutikkene har satt er ubekreftet. Det er en fjorårsmodell, så kanskje er det over og ut for X10.

X20 er 2010-modellen, og er mye lettere å få tak i. Ser ut til at psdata har veldig god pris på denne. Spørs hvor lenge det varer!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cyr
    Ut fra Prisguide.no å bedømme er C10 en billigere modell enn X10.

Vurderer selv en Panasonic plasma, og til 5000 kr ville jeg gått for en X10. Jeg vet ikke noe om forskjellene på C10 og X10, men X10 virker som et tryggere valg i mitt hode. P42X10Y er også samme modell FBI på NRK hadde med i test.

Det ser ut til å være vanskelig å få tak i TVen per nå, og datoene som nettbutikkene har satt er ubekreftet. Det er en fjorårsmodell, så kanskje er det over og ut for X10.

X20 er 2010-modellen, og er mye lettere å få tak i. Ser ut til at psdata har veldig god pris på denne. Spørs hvor lenge det varer!
    Ja! X20 blir nokk den heldige!

ps.no - PANASONIC Plasma TV 42" HD ready 100HZ MPEG4 4XHDMI PC input 20.000:1 0.001 ms oppdatering SD input Var det denne du siktet til? utrolig bra pris!

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer.

Leste akkurat en omtale på flatpanelshd. Konklusjonen er at det er en god TV i forhold til pris, men at den ikke er mye bedre enn X10. Faktisk har den marginalt dårligere svartnivå, men så er andre ting blitt forbedret. Også er du sikkert klar over at den fremdeles er hdready 720p.

Den sammenlignes opp mot G20 under hele omtalen, det er nyttig, men G20 er jo en del bedre på flere områder så det blir litt urettferdig også. X20 er nok en budsjettvinner.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cyr
    Stemmer.

Leste akkurat en omtale på flatpanelshd. Konklusjonen er at det er en god TV i forhold til pris, men at den ikke er mye bedre enn X10. Faktisk har den marginalt dårligere svartnivå, men så er andre ting blitt forbedret. Også er du sikkert klar over at den fremdeles er hdready 720p.

Den sammenlignes opp mot G20 under hele omtalen, det er nyttig, men G20 er jo en del bedre på flere områder så det blir litt urettferdig også. X20 er nok en budsjettvinner.
    ja, svartnivået er ikke blitt forbedret altså? eller bittelitt dårligere?
    men på prisen på PS.no tror jeg at det er et bedre kjøp enn X10, kommer til å bestille den ikveld.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal bestille nå, snart.

Tollpost Pallelast, kr: 869,-
    Tollpost Stykkgods, kr: 166,-

utrolig billig frakt.. er det noen ulempe:???:

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mortenminstemann
    ja, svartnivået er ikke blitt forbedret altså? eller bittelitt dårligere?
    men på prisen på PS.no tror jeg at det er et bedre kjøp enn X10, kommer til å bestille den ikveld.
    Ja i følge flatpanelshd. X10 ble målt til 0,04 og X20 ble målt til 0,06.

Ettersom du er opptatt av svartnivå (hvem er ikke det?) er det en ting til jeg vil nevne. I det siste har Panasonic sine plasmamodeller blitt debattert fordi folk har merket seg at svartnivået endres over tid. Jeg er usikker på hvor seriøst man skal ta dette, men jeg tror ikke det gjør X20 til et dårlig kjøp!

Mer info finner du i Panasonic plasma-tråder på forumet eller om du googler "panasonic black level" eller noe i den retningen.

Prisen på X20 er god. Tror PSdata kommer til å justere den i løpet av uka eller når de får den inn på lager. Er litt frista til å handle selv, men jeg vurderer også G20.

Tollpost Pallelast, kr: 869,-
    Tollpost Stykkgods, kr: 166,-

utrolig billig frakt.. er det noen ulempe
    Dette med frakt lurte jeg også på. Veldig billig. Har ingen erfaring med Tollpost, og vet ikke hvorfor det koster så lite å få den fraktet.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå bestilt produktet!
    kan komme med en liten "anmeldelse" når det flytter inn til meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slikt er alltid kjekt for evt andre som søker opp tråden