Noen ny TV som kan matche Pioneer KRP serien på bildekvalitet? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 74 av 74
    Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av lipslide
    Hvis det er riktig så burde det fulgt med et par cerwin vega og en pakke paraset.

Kan du henvise til kilde hos samsung som bekrefter påstanden din?
    (nå snakker jeg om problemene med støy, ikke ir)
    Jeg skulle gjerne henvist til en kilde, men dette er noe jeg har fått høre av andre..Som vistnok har fått høre det av samsung. Så der har du min forklaring på påstanden.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brukte du angrerett, eller har du fått hevet kjøpet?
    Nysgjerrig siden jeg har samme tv og sliter veldig med å bli hørt hos butikk/Samsung...
    Jeg benyttet meg av angreretten, jeg ville rett og slett bli ferdig med denne saken fortest mulig. Samsung tilbød nye servicerunder på TV'en, men jeg takket glatt nei til dette da jeg vet at dette ofte ikke lar seg ordne. Personlig kan jeg ikke fatte at Samsung, som en vel etablert TV-produsent, kan tillate å selge slike "defekte" apparater i måned etter måned når de selv er klar over feilraten tilknyttet disse TV'ene. Dette i seg selv er grunn nok til å holde avstand fra dette merket.

EDIT: Hva sier Samsung til deg om dette problemet?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    apwr: Svarer i PS5xB855 tråden så det ikke blir for mye OT her

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    apwr: Svarer i PS5xB855 tråden så det ikke blir for mye OT her
    Flott. Det begynte å bli en ren Samsung-plasma-problemer-tråd
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Tydeligvis, og hvis du snakker imot, så får du høre det. Minner om en annen religion også...

Greit nok, Samsung PS50B855 har ikke bedre sortnivå enn 5090. Men jeg har sammenlignet disse tvene en god del (ikke i et laboratorium med måleapparater) og det er et par småting jeg legger merke til. 855'n har betydelig mer støyfritt bilde enn 5090, 855 greier å grave fram enda mer skarphet i bildet enn 5090 (dette er vel i sammenheng med støyfritt bilde) og for meg virker det som at det er mer liv i fargene på 855. Sortnivået på 855 er bra, men fortsatt ikke på kuro nivå. I mine øyne var 855 den beste tven på markedet i fjor, og derfor jeg valgte den etter ca. et halvt år med titting, lesing og studering. Vi får se hva C8000 til samsung greier der. Jeg er noe skeptisk da C7000 hadde null forbedring i sortnivå i forhold til 855, men vi får se hva dette pure black filteret på C8000 greier....

IR er et lite problem på 855, men langt ifra LG nivå...

Vi opplevde foresten flere tilfeller av innbrenning på Pioneer sine modeller (508, 5090H og KRP500/600) i butikken jeg jobbet i før... Spesielt svarte striper øverst og nederst, så Pioneer er ikke noe spesielt bedre der enn andre. Panasonic derimot, er så og si imun mot innbrenning etter det jeg har erfart.
    Skjønner ikke helt hvor du har den infoen fra. Den europeiske modellen c7000 har jo black filter den, og jeg har søkt nettet rundt etter tester på denne, men ikke funnet no. For meg virker det som c7000 er toppmodell i Europa. Men så har det jo dukket opp c7705 på hifiklubben så er ikke lett å bli klok på. noen som vet forskjellen på disse?

Har selv G20 men vet ikke helt om denne matcher pioneer på bilde kvalitet. Har faktisk større tro på Samsungen eller selvfølgelig v20 og vt20 fra panasonic.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ramgeio
    Skjønner ikke helt hvor du har den infoen fra. Den europeiske modellen c7000 har jo black filter den, og jeg har søkt nettet rundt etter tester på denne, men ikke funnet no. For meg virker det som c7000 er toppmodell i Europa. Men så har det jo dukket opp c7705 på hifiklubben så er ikke lett å bli klok på. noen som vet forskjellen på disse?

Har selv G20 men vet ikke helt om denne matcher pioneer på bilde kvalitet. Har faktisk større tro på Samsungen eller selvfølgelig v20 og vt20 fra panasonic.
    C (2010) modellene fra samsung kommer i 9,8,7,6 osv serier. Hifi klubben tar foreløpig inn 6,7 og 8(eller 8000 serien om du vil) Og kun i noen varianter. 9 er best osv. Forskjellene på tv'ene i 7 serien er vel egentlig ikke store. I forrige generasjon var forskjellene kun design. /7070/7020/7050 etc.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper han mener at 7-serien er toppmodellen blandt de nye plasmaskjermene fra Samsung, og det stemmer.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Tipper han mener at 7-serien er toppmodellen blandt de nye plasmaskjermene fra Samsung, og det stemmer.
    Ja, jeg mente selvsagt plasma. Er ikke noe annet som kan hamle opp mot pioneer

Er bare litt misvisende for i fjor var 8 serien toppmodell blant plasmaskjermene også og det er den jo fortsatt i USA. Men tydeligvis ikke i Europa.

Forøvrig spent på å se test av denne skjermen, hvordan den klarer seg mot g10 og v10.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge Flatpanels.dk kommer det 8000 serie plasma fra Samsung i 2010 lineup. Forskjellen mellom 8000 og 7000 vil være at 8000 har Calibration menu og integrert wifi.

Newcomer Kuroman sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

KRP- Religion

Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Pioneer Kuro, er det en religion?
    Normalt sett står jeg langt nærmere han her : :twisted: og hans gode kamerat :evil:

Men når jeg får tenkt meg litt om............................

Ja, gjerne for meg. Jeg har manualen (svensk utgave) liggende på nattbordet og søker mye trøst i den når tv-tidene kan være tunge og savnet av min KRP blir for stort. Via Kuro så jeg lyset med en intensitet og en automatisk regulering for dag og natt som gav livet mitt en ny kontrast og fullendt fargemetning.............. Hadde den bare vært 65".........

Kan særlig anbefale for inspirasjon kapittel 11. vers 11 s.62
    "Ändra ljusstyrkan på maskerna på skärmens bägge sidor (sidomask) . . . ."

Hilsen

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kuroman
    Normalt sett står jeg langt nærmere han her : :twisted: og hans gode kamerat :evil:

Ja, gjerne for meg. Jeg har manualen (svensk utgave) liggende på nattbordet og søker mye trøst i den når tv-tidene kan være tunge og savnet av min KRP blir for stort. Via Kuro så jeg lyset med en intensitet og en automatisk regulering for dag og natt som gav livet mitt en ny kontrast og fullendt fargemetning.............. Hadde den bare vært 65".........

Hehe veldig bra AV er lidenskap på høyt nivå og de med Pioneer Kuro er ekstra glad i produktene sine. Selv tok jeg meg aldri råd til en Kuro, men satset på projektor i steden.

Mye spennende på skjersiden i 2010. Og det blir spennede å se hva Panasonic klarer å utrette med VT20. Rapporteres litt ymse om den på Avsforum. Men jeg lurer på om det har noe med hvor skjermen er produsert. Det er ingen hemmelighet at Panasonic skuffet ut noen eksemplarer av VT20 for ett par må måneder siden. Antagelig for å slå Samsung med å være først ute med 3D. Disse første utgavene som solgte ut i USA er så vidt jeg har skjønt produsert i Mexico. De andre skal vel produseres i Japan. Kanskje gikk det litt for i svingene, og at skjermene som kommer til Norge vil være bedre?

For meg har jeg veldig trua på Sony HX900. Sony har bevist før at de lager glimrende LED lokal dimming skjermer, jfr X-serien. Men klart; dersom Panasonic har et så glimrende bilde som det sies, så er den svært aktuell. Hyggelig pris også. Bare ikke sortnivået minker over tid...Gjør det det, så bli det nok Sony på meg

Hilsen[/QUOTE]
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kuroman

Hilsen
    Amen!

(fra en KRP-600A disippel)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Not sure if it's already been said here, but you can still get the KRP500 and LX5090 from Lefdal in Sandvika... they still have them on display in the shop.. and the KRP 500 is cheaper than the LX5090 !!!!! 22K against 26K !!!

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •