Noen ny TV som kan matche Pioneer KRP serien på bildekvalitet? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 74
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    855 plasma fra samsung hadde store problemer med innbrenning, Dette har jeg tydelig sett selv på HFK. Hos Pioneer er ikke dette et problem i det hele tatt. Tviler sterk på at dette er et problem de plutselig har klart å kvitte seg med.
    Nei nå må du gi deg! Jeg har min 855 stående på 12-18 timer i døgnet, har ikke brukt en kalori på å unngå innbrenning, og har ikke hatt antydning til det!

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Nei nå må du gi deg! Jeg har min 855 stående på 12-18 timer i døgnet, har ikke brukt en kalori på å unngå innbrenning, og har ikke hatt antydning til det!
    Jeg har flere ganger sett en kraftig Denon/nad logo sitte igjen i denne tv'en. Og jeg ser ikke syner. Mulig man ikke får innberenning ved vanlig tv tittig men hvis man lar den stå i 5-10 min med sort skjerm + en logo kommer det med en gang.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har flere ganger sett en kraftig Denon/nad logo sitte igjen i denne tv'en. Og jeg ser ikke syner. Mulig man ikke får innberenning ved vanlig tv tittig men hvis man lar den stå i 5-10 min med sort skjerm + en logo kommer det med en gang.
    Her står tv'en gjerne på hele dagen på samme kanal, så dette er jeg ikke med på! Har hatt tv'en i 3/4 år tenker jeg. Og jeg har heller ikke gjort noe under innkjøring eller noen ting.
    Forresten, jeg solgte en Pioneer KRP 500A og kjøpte Samsungen, og har ikke angret på det!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her står tv'en gjerne på hele dagen på samme kanal, så dette er jeg ikke med på! Har hatt tv'en i 3/4 år tenker jeg. Og jeg har heller ikke gjort noe under innkjøring eller noen ting.
    Forresten, jeg solgte en Pioneer KRP 500A og kjøpte Samsungen, og har ikke angret på det!
    hehe, skulle det liksom gjøre vondt? Gratulerer du har en samsung.

Mulig det var noe galt med de modellene jeg så da.. Noe som tyder på at samsung har stor variasjon på kvaliteten, noe som igjen ikke får meg til å ville kjøpe plasma skjermene deres.

Brukte du forresten Pure/ren da du hadde Krp'en? Og hvorfor solgte du den? For å få dårligere sortnivå?

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer Kuro, er det en religion?
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, skulle det liksom gjøre vondt? Gratulerer du har en samsung.

Mulig det var noe galt med de modellene jeg så da.. Noe som tyder på at samsung har stor variasjon på kvaliteten, noe som igjen ikke får meg til å ville kjøpe plasma skjermene deres.

Brukte du forresten Pure/ren da du hadde Krp'en? Og hvorfor solgte du den? For å få dårligere sortnivå?
    Nå husker jeg ikke helt hva du sa i første post, men du sa at 855'en har innbrenningsproblem, som om dette var et kjent problem. Blir for dumt å si det når du ikke har noe grunn for å si det!
    Og jeg byttet bort Pioneeren da jeg hatet menyer og mangel på logisk oppbygging av menyer, innstillinger etc. Og at jeg har noe dårligere bilde nå er i alle fall ikke jeg i stand til å se. Jeg kan ikke se EN ting jeg savner fra Pioneeren.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    855 plasma fra samsung hadde store problemer med innbrenning, Dette har jeg tydelig sett selv på HFK. Hos Pioneer er ikke dette et problem i det hele tatt. Tviler sterk på at dette er et problem de plutselig har klart å kvitte seg med.
    Jeg har ingen Kuro, og kommer ikke til å kjøpe en, men denne tråden finnes her inne, Fabian:
    http://avforum.no/forum/tv-apparater...-krp-500m.html
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan nevne at min Samsung PS58B855 (i dag forkastet pga støy) var svært plaget av såkalte midlertidige innbrenninger.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Jeg har ingen Kuro, og kommer ikke til å kjøpe en, men denne tråden finnes her inne, Fabian:
    http://avforum.no/forum/tv-apparater...-krp-500m.html
    Og hva så. Hvis man bruker TV'n som monitor over lang tid så er det fare for innbrenning selv ved LCD. Bare les de tre siste innleggene i tråden.....
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Pioneer Kuro, er det en religion?
    Tydeligvis, og hvis du snakker imot, så får du høre det. Minner om en annen religion også...

Greit nok, Samsung PS50B855 har ikke bedre sortnivå enn 5090. Men jeg har sammenlignet disse tvene en god del (ikke i et laboratorium med måleapparater) og det er et par småting jeg legger merke til. 855'n har betydelig mer støyfritt bilde enn 5090, 855 greier å grave fram enda mer skarphet i bildet enn 5090 (dette er vel i sammenheng med støyfritt bilde) og for meg virker det som at det er mer liv i fargene på 855. Sortnivået på 855 er bra, men fortsatt ikke på kuro nivå. I mine øyne var 855 den beste tven på markedet i fjor, og derfor jeg valgte den etter ca. et halvt år med titting, lesing og studering. Vi får se hva C8000 til samsung greier der. Jeg er noe skeptisk da C7000 hadde null forbedring i sortnivå i forhold til 855, men vi får se hva dette pure black filteret på C8000 greier....

IR er et lite problem på 855, men langt ifra LG nivå...

Vi opplevde foresten flere tilfeller av innbrenning på Pioneer sine modeller (508, 5090H og KRP500/600) i butikken jeg jobbet i før... Spesielt svarte striper øverst og nederst, så Pioneer er ikke noe spesielt bedre der enn andre. Panasonic derimot, er så og si imun mot innbrenning etter det jeg har erfart.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå husker jeg ikke helt hva du sa i første post, men du sa at 855'en har innbrenningsproblem, som om dette var et kjent problem. Blir for dumt å si det når du ikke har noe grunn for å si det!
    Og jeg byttet bort Pioneeren da jeg hatet menyer og mangel på logisk oppbygging av menyer, innstillinger etc. Og at jeg har noe dårligere bilde nå er i alle fall ikke jeg i stand til å se. Jeg kan ikke se EN ting jeg savner fra Pioneeren.

Du svarte ikke på mine spørsmål. Brukte du REN? eller PURE? Da trenger du ikke gjøre noen innstillinger, forresten så bruker jeg tv'en min til å se på, ikke leke i menyene da det sjeldent man trenger å gå inn der. Menyene til pioneer er forresten veldig gode i forhold til mange andre.

Det er et kjent problem med innbrenning i 855 serien, dette har jeg selv erfart, så du kan ikke si jeg ikke har noen grun for å si det. Uansett, det kommer ikke ved vanlig tv'titting men hvis du har stillbilder.

Her hvor jeg jobber henger det en 855 på veggen, så jeg ser den hver dag. Både film og reklame blir vist,(fra Blu-ray) Så jeg har også sett bildekvaliteten.

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Synd det var et merkverdig argument å selge KRPn grunnet dårlige menyer. Har ikke sett Samsungens meny , men jeg har ingen som helst problem med menyene på KRPn, ihvertfall ikke med "basic" menyene, de mer avanserte er jeg enig i kan være litt vanskelige.

Dessuten hvor ofte er den gjengse bruker inne å roter i menyen?

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vallhall
    Synd det var et merkverdig argument å selge KRPn grunnet dårlige menyer. Har ikke sett Samsungens meny , men jeg har ingen som helst problem med menyene på KRPn, ihvertfall ikke med "basic" menyene, de mer avanserte er jeg enig i kan være litt vanskelige.

Det var vel en samlet vurdering, slik jeg tolket nordic45; samt at sortnivå ikke var det viktigste for ham...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Menyer er noe du kun bruker første mnd.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hvem sa oss gutta ikke kunne vise følelser...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vallhall

JEG bruker menyer OFTE!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan verifisere at min 855/850 "sliter" med midlertidige innbrenninger også, men det blir fort borte... Ikke noe jeg ser på som noe problem... Problemet med denna møkka TV´n er den intense pipelyde den genererer, som ikke slamsung klarer å fikse på....:twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av apwr
    Jeg kan nevne at min Samsung PS58B855 (i dag forkastet pga støy) var svært plaget av såkalte midlertidige innbrenninger.
    Brukte du angrerett, eller har du fått hevet kjøpet?
    Nysgjerrig siden jeg har samme tv og sliter veldig med å bli hørt hos butikk/Samsung...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lipslide
    Brukte du angrerett, eller har du fått hevet kjøpet?
    Nysgjerrig siden jeg har samme tv og sliter veldig med å bli hørt hos butikk/Samsung...
    Dette er ikke noe samsung selv legger skjul på, så i følge spesifikasjonene til samsung er det slik tv'en er.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er riktig så burde det fulgt med et par cerwin vega og en pakke paraset.

Kan du henvise til kilde hos samsung som bekrefter påstanden din?
    (nå snakker jeg om problemene med støy, ikke ir)

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •