Noen ny TV som kan matche Pioneer KRP serien på bildekvalitet? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 74
    Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av KIMSIZE
    Hvis man først skal spikke fliser, (som ikke var hensikten min i det hele tatt, jeg ville bare påpeke at prisene dine var veldig feil) så må jeg igjen påpeke at du har feil. 5090 kostet aldri i nærheten av 45k. De kostet 27-28k med en gang de kom og gikk ganske kjapt ned til 25 og deretter 20.

For all del, jeg ønsker ingenting mer enn at teknologien skal gå fremover og at prisene skal presses. Men jeg tror desverre at 3D kommer til å gjøre det motsatte.
    Du misforsto meg litt, men jeg refererte egentlig til min egen flisespikking og ikke din:wink: Veil pris for LX5090 var som jeg skrev i forrige post 31990 kr. Det var vel egentlig modellen før, LX508D, jeg hadde i bakhodet. Den kostet hele 55.000 kr ved lansering, men falt ned til 40.000 kr på slutten. LX5090 var vel å regne som en prissensasjon for Pioneer, da den ble priset til ca. 32.000 ved lansering, i følge Lyd og Bilde 10/08.

Derfor mener jeg at Panasonic med drøye 20-23k for VT20 er en utrolig pris. Men jeg skal forsøke å ikke ødelegge tråden med å gjøre den til en pristråd, men det er litt viktig å ta det med uansett. Pioneer er en kjempebra plasma fortsatt. Og skulle Pioneer fortsatt ha en ørliten fordel på sortnivå ift VT20, så er jeg ganske sikker på at VT20 viser bedre bilder enn LX5090. For når forskjellene i sortnivå ser ut til å bli så lite som det gjør, er det det totale bildet som tross alt vil være utslagsgivende
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av moses
    Tja, i siste nummer av Hjemmekino har de testet Panasonic TX-50G20, og den skal i følge konklusjonen overgå Pioneers 5090 på de fleste områder bortsett fra sortnivå...

Så det blir nok noen år til jeg bytter ut min KRP.

Jeg leste den testen, men før jeg handler produkter, så leser jeg så mange tester som overhodet mulig om aktuelle produkt. Tar vi gjennomsnittet av disse, så begynner vi å nærme oss en "sannhet"

Men uansett, testkarakterer spriker mye, såpass mye at brukerreviews har langt større betyning for meg. Brukere skriver det de mener. Har kjøpt flere produkter etter topptester, men blitt sørgelig skuffet, så det vil jeg helst unngå flere ganger.

Det trenger selvsagt ikke ha noen relevans for denne aktuelle TV'en, men det virker nærmest som folk løper mann av huse etter en enkelt test i et norsk magasin. Vel, dem om det.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Active Bj-h sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Hva kostet Pioneer LX5090 da den kom? 45.000 kr? Helt på slutten av produksjonstiden fikk man vel disse for mellom 30-35k, dersom jeg husker rett...Pioneer dytttet det aller beste inn i skjermene sine, for å bli best. Pris virket uvesentlig. Det beste koster...Men hva hjelper det, når kostnadene overgår inntjening?
    Nå vet vi alle hvordan det gikk med Pioneer til slutt, så disse tvene var nok dyre å utvikle. Uansett; Veil. priser på standard 5090 var 30.000,-. I slutten fant jeg samme tven hos Expert og Elkjøp til omlag 20.000,- inkl bordsokkel.

Jeg gleder meg til å se Panasonics nye modeller. Vurderer å bytte ut TX80 i disse dager...

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten at jeg har sett Panasonic og Pioneer opp i mot hverandre så ga Panasonic vt20 et så godt bilde som jeg aldri har opplevd på noen tv før.

Ja jeg har sett bilde på Pioneer 5090 og ;-)
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Uten at jeg har sett Panasonic og Pioneer opp i mot hverandre så ga Panasonic vt20 et så godt bilde som jeg aldri har opplevd på noen tv før.

Ja jeg har sett bilde på Pioneer 5090 og ;-)
    Hvor så du VT20? Elektrofil 2010??
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...poenget er jo at sortnivået ikke er i nærheten, noe som har vært Panasonics problem hele tiden. Sortnivået i seg selv er jo ikke alltid sååå viktig, poenget er jo at dette sterke kortet på Pioneers hånd gir fantastisk dynamikk i nær sagt alle settinger ettersom de har full kontroll både på "off" og "on" på pikselnivå, selv i fulle "dagslysscener". Jeg leste at noen hadde målt ANSI-kontrasten på en Pioneer til 6000:1, hvilket er helt spinnvilt egentlig, tipper LED-TVene ligger på noen hundre til en om en er heldig (men ANSI-kontrast-målingen er selvsagt litt urettferdig å sammenligne på en LED, da nettopp dette er teknologiens store svakhet, i mørke scener uten masse "blanding" og lyst og mørkt funker jo LED relativt greit)...

Jeg mener LED vil ta åresvis før de er på nivå med Pioneers siste plasmagenerasjon, og det er Panasonic som har de beste forutsetningene for å ta over stafettpinnen hva angår "film-TV" fremover...

Jeg har for øvrig sett samtlige nye Panasonic-modeller på IFA-messen i år, og selv i en messehall var det tydelig at sortnivået var langt unna Pioneer... Ellers, fargemessig f.eks., begynner imidlertid ting å sitte på Panasonicene. Jeg er også spent på om ccc kalibreringssystemet faktisk virker, det viser seg jo at kalibreringssystemet på PT-AE4000 virker meget dårlig i praksis...

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter siste test i Hjemmekino av G20, høres det for meg rart ut at Panasonic VT20 ikke en gang skal være "i nærheten" av Pioneer plasma, hva angår sortnivå...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...poenget er jo at sortnivået ikke er i nærheten, noe som har vært Panasonics problem hele tiden. Sortnivået i seg selv er jo ikke alltid sååå viktig, poenget er jo at dette sterke kortet på Pioneers hånd gir fantastisk dynamikk i nær sagt alle settinger ettersom de har full kontroll både på "off" og "on" på pikselnivå, selv i fulle "dagslysscener". Jeg leste at noen hadde målt ANSI-kontrasten på en Pioneer til 6000:1, hvilket er helt spinnvilt egentlig, tipper LED-TVene ligger på noen hundre til en om en er heldig (men ANSI-kontrast-målingen er selvsagt litt urettferdig å sammenligne på en LED, da nettopp dette er teknologiens store svakhet, i mørke scener uten masse "blanding" og lyst og mørkt funker jo LED relativt greit)...

Jeg mener LED vil ta åresvis før de er på nivå med Pioneers siste plasmagenerasjon, og det er Panasonic som har de beste forutsetningene for å ta over stafettpinnen hva angår "film-TV" fremover...

Jeg har for øvrig sett samtlige nye Panasonic-modeller på IFA-messen i år, og selv i en messehall var det tydelig at sortnivået var langt unna Pioneer... Ellers, fargemessig f.eks., begynner imidlertid ting å sitte på Panasonicene. Jeg er også spent på om ccc kalibreringssystemet faktisk virker, det viser seg jo at kalibreringssystemet på PT-AE4000 virker meget dårlig i praksis...
    Nå håper jeg det er Kant-LED du snakker om for skjermer med bak-LED og lokal dimming er forbi Pioneer på sortnivå. Det spesielle med Pioneer sine skjermer er at de på en magisk måte greide å kombinere sort med godt lysutbytte noe som gir en fantastisk ansikontrast. Benytter selv en KRP-500 hjemme, og den gir gnistrende bilder. På andre områder er jo andre skjermer klart forbi Pioneer. Da tenker jeg på hvor fort utviklingen har gått på 100-200-400 Hz og interpolering. Jeg tipper at både V20 og VT20 fra Panasonic matcher KRP på sortnivå. Disse har Infinite Black Pro og har alt det gode fra Pioneer pluss litt til.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, nå må du sannelig lese deg opp på ditt "eget" forum.

Jeg mener LED vil ta åresvis før de er på nivå med Pioneers siste plasmagenerasjon
    Dette mener du selvsagt ikke. Da kan du umulig ha sett skjermer som for eksempel Samsung LE46A966 eller Philips 46PFL9704. Ansi-kontrasten er riktignok ikke like høy, og enkelte smådetaljer kan nok gå tapt i det sorte, men utover det har de vel så bra sortnivå som Pioneer.

Jeg har for øvrig sett samtlige nye Panasonic-modeller på IFA-messen i år, og selv i en messehall var det tydelig at sortnivået var langt unna Pioneer
    Å vurdere sortnivå i en messehall på rent øyemål kan du bare glemme. Det er mye som taler for at selv ikke VT20 har sortnivået på LX5090/KRP, men det vet vi egentlig ikke ennå. Den siste testen av G20 fra Gorm/Jørn i Hjemmekino lover bra på presisjonen. Det er den beste "TV-testen" de har gjort, så en test av VT20 på samme nivå i bladet vil gi en god indikasjon.

Ellers, fargemessig f.eks., begynner imidlertid ting å sitte på Panasonicene. Jeg er også spent på om ccc kalibreringssystemet faktisk virker,
    Jeg kan ikke skjønne bekymringen for dette. THX-modusen på V10 var faktisk veldig bra når det gjaldt fargerom, og med de muligheten som i tillegg er på G20/V20/VT20 så er det vel så bra som nesten hvilken som helst annen skjerm. Den/de skjermene som har vært i nærheten av denne presisjonen, er vel bare krp-500/600 i pure + noe av Sony sine LCD-skjermer.

Faktisk så er G20 vel så bra på SD-kilder og bevegelse som Pioneer. Og å slippe den hersens "buzzingen" er bare et gode (om ikke de nye Panasonic-skjermene får den samme skavanken).

Jeg lengter så visst ikke tilbake til Pioneer. Bare Panasonic får bedre kontroll over volt-logaritmen og den unødige svekkelsen av sortnivået, så kan det bli gode skjermer i årene som kommer

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg målte faktisk Ansikontrasten på Philips 9704 til 3600:1, så det er vel "ikke" direkte dårlig
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg målte faktisk Ansikontrasten på Philips 9704 til 3600:1, så det er vel "ikke" direkte dårlig
    Nettopp! Så det finnes absolutt alternativer til Pioneer for de som vil åpne øynene.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innsynsvinkelen er der i mot et hinder i forhold til plasma. Har bestilt inn en 65VT20 til test. Da skal nok Kuro få konkurranse både på det ene og det andre
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Hvor så du VT20? Elektrofil 2010??
    Jeg så den på Messe Triaden Lørenskog.
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lygren hvordan du kan påstå at ikke sortnivået er i nærheten fatter ikke jeg?
    Mvh bigtor

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Ansi-kontrasten er riktignok ikke like høy, og enkelte smådetaljer kan nok gå tapt i det sorte, men utover det har de vel så bra sortnivå som Pioneer.
    Personlig mener jeg evnen til å vise detaljer i mørke scener er vesentlig mye viktigere enn sortnivå.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig mener jeg evnen til å vise detaljer i mørke scener er vesentlig mye viktigere enn sortnivå.
    Det er viktig i mine øyne også. Men Panasonic G20 har ihvertfall vist at den ligger veldig nærme idealet på ca. 2.2. Ulempen med THX-modusen er at den (av en eller annen grunn -softwarefeil?) gir en gammakurve med et snitt på 1.9 -2.0. Så alle eiere av G20 bør forløpig sette skjermen i prof.1 - modus og sette gamma til 2.4. For reelt måler fabrikkdefaulten på 2.4 et sted mellom 2,15-2.25. Det er ingenting som foreløpig tyder på at V20 og VT20 blir dårligere.

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Innsynsvinkelen er der i mot et hinder i forhold til plasma. Har bestilt inn en 65VT20 til test. Da skal nok Kuro få konkurranse både på det ene og det andre
    Har du mulighet til å sende den videre til meg når du er ferdig med testen;-)
    Mvh bigtor

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Adium
    Mener at det er riktig jeg også, men husker ikke hvor jeg kom over den informasjonen :lol:
    mener jeg leste det i hjemmekino også.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så vidt jeg husker var KRP "proff-varianten" til Pioneer.

Skal du ha tilsvarende, må du over på Panasonic sine pro modeller. Ny modell med Kuro tech kommer snart:

Panasonic launches 20 Series plasma range with New NeoPDP technology

http://www.avforums.com/forums/attac...spec-sheet.pdf

http://www.avforums.com/forums/attac...spec-sheet.pdf

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    855 plasma fra samsung hadde store problemer med innbrenning, Dette har jeg tydelig sett selv på HFK. Hos Pioneer er ikke dette et problem i det hele tatt. Tviler sterk på at dette er et problem de plutselig har klart å kvitte seg med.

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •