Sony Bravia KDL-40EX500 erfaringer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 27
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony Bravia KDL-40EX500 erfaringer?

Noen som har denne TV'en? Er den å anbefale?
    Ser at multicom selger denne til 6953,- kr. Virker som en bra pris med de spec. den har.

Newcomer davebowmanlegend sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne er helt ny, så neppe så mye erfaringer enda.. Jeg leste en test i sted på "hdtvorg.co.uk" (nei, beklager.. vet ikke hvordan jeg linker direkte, bare skriv det inn på google og trykk ivei :-D ), den fikk meget bra kritikk! 93% av 100, og lyden trekker vel litt ned men hva gjør vel det, fleste har jo surroundanlegg for tiden. Den prisen er et kupp!

Newcomer Lars_N sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Test fra trustedreviews HER

Amentio har også gode priser på EX500-modellene.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

EX500 vs Panasonic G10

Jeg byttet nylig til en 46" EX500 fra en panasonic 50" G10 grunnet jeg syntes Pana`en ble for stor og hadde så mye refleksjoner at det ikke gikk ann å se på tv med dagslys i stuen.

Jeg vil kalle meg svært kresen på billedkvalitet og er meget fornøyd med min EX500. Sortnivået er omtrent så bra som jeg har sett fra noe LCD basert apparat (samsung`s edge LED inkludert) og det svært skarpt. Fjerkontrollen og lyden trekker ned, men jeg kjører alt via Logitech og hj. kinoanlegg.

I tilfelle du uroer deg for inputlag ved spilling er det noe mer enn ved panasonic`en, men saapass lite at det er irrelevant.

Ellers er tven meget pen aa se paa!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for alle svar! Skal ta meg en tur innom Sony Center før jeg bestemmer meg. Men sitter hvertfall med et godt inntrykk av denne TV'en. Den skal for det meste brukes til vanlig TV titting via Get HD PVR boxen også blir det en del spilling. Har klart meg i mange år med en QPVision 32 LCD", så tror ikke jeg er veldig kresen på bildet.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har erfaring med WiFi adapteret UWA-BR100? Har noen forsøkt med et annet trådløst USB adapter? Eller virker denne tv'en kun med sony sitt adapter?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pat
    Takk for alle svar! Skal ta meg en tur innom Sony Center før jeg bestemmer meg. Men sitter hvertfall med et godt inntrykk av denne TV'en. Den skal for det meste brukes til vanlig TV titting via Get HD PVR boxen også blir det en del spilling. Har klart meg i mange år med en QPVision 32 LCD", så tror ikke jeg er veldig kresen på bildet.
    Jeg har hatt denne TVen i hus i et par uker nå og kan ikke si annet enn at jeg er strålende fornøyd. :-D Er ingen ekspert eller hatt 100vis av TVer, men bildet er i mine øyne svært godt også på vanlig tv fra Get HD boks. Tror du kommer til å bli fornøyd

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer selv denne TVen, men lurer veldig på om den er verdt de 1500 kr mer den koster enn KDL-40EX402 ? Er det evt noen LED-belyste LCD-TVer i samme prisklasse som kan konkurrere med denne bildemessig (passer kanskje bedre i en annen tråd)? Skal benyttes hovedsaklig til TV, noe PC og PS3-spilling

Ser at den ligger på kr 5599 hos Pixmania?! Er det en hake her jeg ikke har sett? Har lagt mye merke til at Pixmania har skremmende billige priser. Ellers ligger den på kr 6490 nå hos komplett og elkjøp ihvertfall.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EX500 er ikke ny. Du har også LED -LCD EX700. Har kommet ny versjon EX710 nå i septemper. Litt smalere ramme rundt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er klar over at den ikke er ny, men prisen til Pixmania sammenlignet med resten var bare betraktelig billigere, om det var det du tenkte på.

EX700 er betraktelig dyrere enn EX500, og jeg kunne ikke brydd meg mindre om hvor tykk TVen er eller hvor smal/tykk rammen rundt er, så du må gjerne komme med et bedre argument enn det Gidder ikke kjøpe LED-LCD kun fordi det er LED-LCD dersom en vanlig LCD har tilsvarende/bedre bilde til samme/lavere pris. Er generelt ingen fan av edge-led da det har mange negative LED-"sykdommer". Eneste gode grunnlaget jeg ser for å kjøpe en LED-LCD fremfor en vanlig LCD, er dersom det er backlit-LED med local dimming.

Leste også i denne tråden at EX500 kommer bedre ut i tester enn EX700, og at flere brukere har returnert EX700 til fordel for EX500.

Correct me if I'm wrong Vil ikke sitte igjen med en "****!"-følelse etter dette kjøpet. Kan forsåvidt få Sony Bravia KDL-40EX500 til kr 5990,- gjennom en bekjent på Elkjøp.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er klar over at den ikke er ny, men prisen til Pixmania sammenlignet med resten var bare betraktelig billigere, om det var det du tenkte på.

EX700 er betraktelig dyrere enn EX500, og jeg kunne ikke brydd meg mindre om hvor tykk TVen er eller hvor smal/tykk rammen rundt er, så du må gjerne komme med et bedre argument enn det Gidder ikke kjøpe LED-LCD kun fordi det er LED-LCD dersom en vanlig LCD har tilsvarende/bedre bilde til samme/lavere pris. Er generelt ingen fan av edge-led da det har mange negative LED-"sykdommer". Eneste gode grunnlaget jeg ser for å kjøpe en LED-LCD fremfor en vanlig LCD, er dersom det er backlit-LED med local dimming.

Leste også i denne tråden at EX500 kommer bedre ut i tester enn EX700, og at flere brukere har returnert EX700 til fordel for EX500.

Correct me if I'm wrong Vil ikke sitte igjen med en "****!"-følelse etter dette kjøpet. Kan forsåvidt få Sony Bravia KDL-40EX500 til kr 5990,- gjennom en bekjent på Elkjøp.
    Gå for EX500/501. Den er det beste kjøpet i forholdet pris/kvalitet. EX700 ser kanskje litt bedre ut og er tynnere, men har også noen ulemper som en vanlig LCD-skjerm som EX500 ikke har.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående billigere pris fra enkelte nettbutikker, så skyldes vel dette gjerne parallellimport. Det kan bl.a. føre til problemer med garanti og reklamasjon.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ex500

Fikk 55Ex500 her en dag, og er kjempefornøyd.
    Avatar på BR ble utrolig bra! (bildet, ikke filmen i seg selv).
    Synd PS3'n valgte å ødelegge drevet sitt, ellers hadde jeg sikkert sittet og sett på BR-filmer nå

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var i dag og kikket på 40EX501 på Elkjøp, og ble meget fornøyd (forhørte meg en del med selger og ba han sette på HD-materiale osv), så med en gang jeg får igjen penger for den defekte TVen jeg skal sende inn, blir det bestilling av 40EX500 (Kunne ikke brydd meg mindre om USB-dongle som medfølger EX501, spesielt ikke til 500-1000 kr mer!) Svartnivået og kontrastene var herlige, og bildene var naturlige, selv med dynamiske/shop-mode innstillinger.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har kjøpt en 46EX700 på Elkjøp, men er ikke helt fornøyd med innsynsvinkelen. Eg sitter somregel litt til venstre for skjermen og da blir høyre siden merkbart lysere, vises veldig tydelig på fotballsendinger.
    Hvordan er EX500 iforhold til EX700 på dette området?

Ps: hadde forresten en Panasonic G20 hjemme først, men den ble sendt rett tilbake pga støy fra tv'en.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har kjøpt en 46EX700 på Elkjøp, men er ikke helt fornøyd med innsynsvinkelen. Eg sitter somregel litt til venstre for skjermen og da blir høyre siden merkbart lysere, vises veldig tydelig på fotballsendinger.
    Hvordan er EX500 iforhold til EX700 på dette området?
    Siden EX700 er EDGE-LED, så kan den faktisk være noe dårligere enn EX500. Men har du muligheten til å teste begge? Elkjøp har åpent kjøp i 30 dager....

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg byttet en G20 i EX700'en eg har nå rett før helgen, helt genialt med returretten. Men eg vet ikke hvor mange ganger til eg "tør" å bytte tv :???:
    Tror eg skal ta en titt på EX500 i butikken og se om eg kan se noen forskjell, hadde vært fint å bytte inn i en bedre tv og få 2000,- tilbake :-D

Newcomer dontomaso sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer det at det ikke er HDMI 1.4 på EX500 som selges i Norge? Er det forøvrig et problem hvis det ikke er det?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På 46" er det i allefall HDMI 1.4 i følge Elkjøp.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har tips til innstillinger? (lyst rom)

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •