Sony Bravia KDL-40EX500 erfaringer? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Må si jeg ikke er 100% fornøyd med denne. Synes bildet blir noe kornete. Spesielt grafikk som vises på bildet. Men mulig det bare er noen justeringer som skal til. Bruker Get box HD PVR med HDMI tilkobling.

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sett boksen din til å gi 1080i ut til tven, og ikkeminst aktiver 1:1 pikselmapping på tven (der du velger mellom 16:9-format, 4:3-format, Zoom osv).

Hvilke kanaler er det du opplever det på? Om det ikke er HD-kanaler så husk at du nå har en langt større tv enn før, men sitter like langt unna som før

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dårlig støtte på pc inngang (D-sub)

Eg har nå bestemt meg for å levere tilbake 46EX700'en min. Har egentlig vært greit fornøyd med den helt til eg koblet til en pc via D-sub inngangen. Da viser det seg at den ikke støtter 1920x1080 oppløsning. Eg klarte heller ikke få til et tilfredstillende bilde ved bruk av lavere widescreen oppløsninger fordi tv'en skalerer bildene helt på trynet.
    Noen som vet om Samsung sine tv'er støtter 1080 oppløsning på D-sub inngangen?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gikk til innkjøp av 40EX501 da jeg fikk pruta den ned til 6300 kr på elkjøp fredag forrige uke (storfornøyd med TVen forresten!), og koblet nettopp til min MSI Wind U100 via D-Sub (med standard 1024x600 oppløsning), og da fikk jeg 1920x1080 uten problem på TVen. Syns det er merkelig om EX700 skal mangle den funksjonen da.

Jeg sendte inn en defekt TV til komplett.no og mottok en Samsung 37" LCD-TV LE37C535 som erstatning (som også var defekt, som jeg da fikk pengene tilbake for og kjøpte EX501), og rundt samme tid røk skjermkortet på stasjonære så jeg var nødt til å bruke laptop, og koblet da samme laptop som nevnt over til den via D-Sub. Fikk 1920x1080 der også uten problem, så ja, ihvertfall noen av Samsung sine støtter det vet jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har nå vært i kontakt med Sonys kundestøtte og de sier og at TV'n skal støtte 1080 via D-sub inngangen.
    Eg har nå prøvd med to forskjellige laptoper med akkurat samme resultat når de settes til 1920x1080 60Hz, Skjermen blir sort og meldingen "Signal støttes ikke, sjekk signalutgang". Det funker helt fint med HDMI.

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, da ville jeg byttet kabel, svært mange slike kabler som støtter maks 1600x1200 o.l.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen andre med dette problemet?

Hei.
    Skal prøve å forklare et fenomen på min 46ex500.
    Noen ganger er den sorte rammen rundt bildet litt tjukkere nede fra høyre hjørne og til litt over midten. Jeg har sett det på samme side oppe også noen ganger. Det kan se ut som om den er helt sort, men jeg kan se at det slippper gjennom litt lys innimellom og på ulike "pixler" altså at det er slags bevegelse og blinking i det tilsynelatende sorte. Det kan også forsvinne og bli borte uten at jeg skifter kanal eller gjør noen form for innstillingsforandring.

Hva kan dette være? Feil på TV? Noe som kan fikses?

Mvh Tore

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •