Endelig et sted: LG 42" LH5000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Endelig et sted: LG 42" LH5000

Endelig et sted hvor jeg kan få ut min vrede når det gjelder min LG 42" 5000, og kanskje få noen tips. Kjøpte denne på eljkjøp etter anbefalling fra diverse folk og inni butikken opplevde jeg dette som en god LCD-Tv dengang. Etter å ha levd med tvn i 9 mnd så opplever jeg mye personlige problemer:

Opplever vanvittig mye svartnivå på filmer/spill. Har en Pioneer Bdp-320 bluray spiller, og her kan man gjøre disse sortenivådraktene mye bedre. Men opplever uansett hvor mye en stiller osv. Så blir det enten problemer med kornete bilde, som følge at en har tuklet med bakgrunnbelysning eller kontrast for mye, og må da stille litt tilbake, slik at sortnivåene er tilbake.

Mulig jeg har sett meg blind på tvn og ikke klarer å følge med skikkelig med på filmer, og bare får oppheng på bilde.

Men er det noe man kan gjøre for å forbedre bilde ? Jeg synes alltid når man kommer inn på elektrosjapper at Lcd-tvene der, ser så mye bedre ut enn min i bildekvalitet. Innmari irriterende

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tro meg tven er IKKE bra i butikk modus det ser bare sånn ut Sett tvn i dynmaisk og slå av lys i rommet å prøv å se film da...

LH5000 er en bra LCD tv, har kalibrert noen av dem og de måler riktig så bra! Sett tvn i Ekspert modus og det eneste du bør justere uten måleutstyr er bakgrunnslys/kontrast. Sortnivå bør settes på høy ellers er det lett av bilde "gror" igjen i mørke scener. La ALL bildebehandlig være avslått så kan du prøve å slå av/på så finner du fort ut hva som går bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha, skal man prøve det da. Jeg opplever liksom at man må ha mye bakgrunnbelysning på når det kommer til bluray for å få frem den fantastiske bildekvalitetene på disse produktene. Men som nevnt over så blir det fort mye annet tull da.

Du har ikke noen kalibrierings innstillinger på Denne tvn? Skal uansett sette på ekspert nu, også skru av alt som du sier, også prøve meg frem. Må jo innrømme at jeg ser at det perfekte bilde burde man klare med alle disse innstillingsmulighetene,

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke noen eksakte tall da dette varier fra tv til tv. Kan nevne at 1 LG5000 jeg målte så var den nesten ikke behov for å justere verkern farge rom eller gråskala da den var bra fra fabrikk på HD(720P). Kan nok stemme at du må øke lysstyrken litt ja for å få frem detaljer. meget viktig at ECO funksjonen IKKE er på da dette kødder hele skjermen noe voldsomt.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ECO funskjon, er det EyeCare du sikter til da? Ahh, så fra tv til tv er det ulikt. Hadde du anbefalt å kalibrert tvn, hvis jeg ikke blir fornøyd ? Jeg suser mye med dette innstillingsgreiene.

Hva mente du med å sette tvn i Dynamisk?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry. Dynamisk som innstilling ja Altså den "Kino" innstilling på tvn er jo helt bakmål. Den har bakgrunnbelysning på 30. Og alle filmer blir jo grå/sorte da. hehe.

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei. De blir mer tett oppmot det som egentlig er ment fra filmprodusentens side. Du er bare vant til uberlysterk2K-opplegget som du vanligvis ser på.

Om du forventer samme superlysterke bilde og supersortnivå, så har du feil tv, den du leter etter kommer om noen år.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •