Veggfeste 46" Samsung LED-tv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Veggfeste 46" Samsung LED-tv

Hei
    Jeg trenger veggfeste til min Samsung 46" LED-tv. Ønsker at det skal kunne vris på, ikke bare sitte fast i veggen.

Noen på jobben sa at det ikke trengte å koste 4500 kr som var det Elkjøp skulle ha, men kanskje 1000-1500 kr. Men hvor? Når jeg søker, ser jeg at jeg ikke har kunnskaper nok til å finne det riktige festet. Kan dere hjelpe meg?

På forhånd takk

-Trude

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Priwell
    Hei
    Jeg trenger veggfeste til min Samsung 46" LED-tv. Ønsker at det skal kunne vris på, ikke bare sitte fast i veggen.

Noen på jobben sa at det ikke trengte å koste 4500 kr som var det Elkjøp skulle ha, men kanskje 1000-1500 kr. Men hvor? Når jeg søker, ser jeg at jeg ikke har kunnskaper nok til å finne det riktige festet. Kan dere hjelpe meg?

På forhånd takk

-Trude
    Er det et slikt du tenker på?:
    Komplett.no - SMS Veggfeste WM 3D alu/pianosort

Roy

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja. Men hvordan vet jeg at det passer til tv'en? Og så synes jeg alle festene ser så skrøpelige ut. Tv'en er stor, men festepunktene både i tv og i vegg virker så små. Er rett og slett redd det skal ramle ned! Tror min tv veier ca 20 kg.

Er det noen merkeforskjeller, f. eks. denne: Elkjøp - Matsui veggfeste

Var inne på elkjop.no nå, og der har de en god del veggfester. Ingen til 4500 kr, så jeg skjønner ikke at hun dama i butikken kunne komme frem til den prisen..

Og en ting til: Dere som har det hengende på veggen, hvor har dere gjort av den derre dekoderen til tv'en?

-Trude

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Priwell
    Ja. Men hvordan vet jeg at det passer til tv'en? Og så synes jeg alle festene ser så skrøpelige ut. Tv'en er stor, men festepunktene både i tv og i vegg virker så små. Er rett og slett redd det skal ramle ned! Tror min tv veier ca 20 kg.

Er det noen merkeforskjeller, f. eks. denne: Elkjøp - Matsui veggfeste

Var inne på elkjop.no nå, og der har de en god del veggfester. Ingen til 4500 kr, så jeg skjønner ikke at hun dama i butikken kunne komme frem til den prisen..

Og en ting til: Dere som har det hengende på veggen, hvor har dere gjort av den derre dekoderen til tv'en?

-Trude
    Om det passer ser du ut i fra oppgitt hullavstand (VESA). Dette festet passer din TV.

Det er helt sikkert kvalitetsforskjeller mellom merkene, og det er viktig at du har et feste som er stivt nok til å holde TV'en uten vibrasjoner også når den er trukket ut fra veggen.

Det er sikekrt noen her som kan rettlede deg bedre enn meg, da jeg selv ikke bruker et slikt feste

Roy

Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    20 kg er ikke all verden, så er festene godkjent for x antall kilo over vekten på tven så er det ingen problemer. Det viktigste er å skru det skikkelig fast i tven og ikke minst i veggen.

siden du nevner elkjøp så ser jeg at de har et godt utvalg av fester som burde dekke de fleste behov.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •