Samsung LED-TV + avstand tv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Samsung LED-TV + avstand tv

Har planer om å kjøpe en litt større tv(har 32" i dag) og er usikker på om jeg skal gå for en 40" eller 46". Finnes det en tommelfingerregel om hvor lang avstand det bør være mellom tv'n og der man vanligvis sitter og glor - har en avstand mellom sofa og tv på 3,5 meter.

Jeg leste rett før jul at Samsung fikk veldig skryt for sine led-tv'er og vurderer en slik. Det skulle vise seg å ikke være så lett da det plutselig er kommet mange modeller på markedet av de nevnte led-tv'ene. Jeg tenker meg i grunn en rimelig variant(rundt 10 laken) og tar i mot tips og råd på hva jeg bør velge innenfor Samsung-serien.

På forhånd takk

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ingen fasit på hva som er den "rette" posisjonen i forhold til avstand. Jeg har brukt " = meter som en grov regel, altså 40" = 4 meter, 50" = 5 meter.

Men har ofte sittet 3-4 meter unna en 60" uten at det har gått utover opplevelsen.

Dette er nok noe du enklest finner ut av selv, og hva dine preferanser måtte være.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et TV blir "aldri" for stort. Om du kjøper deg en 50" når du har 32", vil det virke stort med en gang, men det går fort over! For n'te gang, jeg sitter ofteset litt over en meter fra en 50".

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Adium
    Er ingen fasit på hva som er den "rette" posisjonen i forhold til avstand. Jeg har brukt " = meter som en grov regel, altså 40" = 4 meter, 50" = 5 meter.

Men har ofte sittet 3-4 meter unna en 60" uten at det har gått utover opplevelsen.

Dette er nok noe du enklest finner ut av selv, og hva dine preferanser måtte være.
    Dette emnet kan umulig ha vært diskutert før ;/ Uansett så kan man bare se bort ifra den tomme=meter regelen for da havner man altfor langt unna. MAN kan uten problemer sitte 3meter fra en god tv i dag selv om den er både 50 og 60tommer.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips. Går nok for en 46".

Er det noen som kjenner til denne?
    Samsung LE46B755 - NetOnNet)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en 55" med sitteavstand på 2,8 meter. Med det sagt, kunne jeg aldri ha tenkt meg hverken mindre TV eller større sitteavstand. Spesielt nå som jeg er blitt vant til det.

Som allerede nevnt tidligere i tråden, TV/lerretet kan nesten ikke bli for stort 8)
    Men det betyr ikke at man bør sitte for nærme heller, det kan bli stressende for øynene. Jeg ville heller sittet 3 meter fra en 120", enn 1 meter fra en 40".

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slutter meg til de andre her og sier meg enig i at stort er best!
    Fra spøk til alvor, sitter i dag 2,5 -3m unna 50"-eren uten at det er plagsomt. Klart det er plagsomt på crappy signal, men det er det jo uansett!
    Ta også med i beregningen at det blir et stadig bedre utvalg i HD-kanaler, som tåler at du sitter nært skjermen.

Men viktigst av alt er å huske at TV-en "krymper" temmelig kjapt når du har fått den hjem!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •