Panasonic TH50PZ800 - har jeg innbrenning eller ikke?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Panasonic TH50PZ800 - har jeg innbrenning eller ikke?

Hei!

Kjøpte meg denne Panasonic-modellen, (TH50PZ800), i februar 2009. Innkjørte tven de første 236 timene med lav kontrast, farge og lysstyrke. Tok så i bruk tven og har frem til nå sett både på tv-sendinger, blu-ray, spilt ps3-spill, etc. Har ikke hatt noen innbrenninger, tven sliter litt med IR enkelte ganger.

For en måned siden spilte jeg litt mye GTA IV med en kamerat. Da jeg skulle gi meg for kvelden, så jeg at kartet (det som er nede til venstre i spillet) hang igjen, (første gang jeg har opplevd dette). Jeg tenkte som så at det var IR og brydde meg ikke noe særlig om det. Neste dag satte jeg på en film og fikk se at det var der fortsatt. Det virket ikke som at det slapp taket, og det var spesielt merkbar ved lyse scener i filmer.

Tok litt tid før det forsvant helt og da det ble "borte", tok jeg sjansen på å prøve meg på litt GTA. Jeg spilte to timer i første omgang for å se hva som skjedde. Denne "ringen" kom tilbake igjen, men ikke så sterkt som første gangen, og etter det har jeg latt være å spille GTA. Jeg har opplevd at jeg har fått liknende problem med statiske elementer når jeg har spilt The Elder Scrolls IV - Oblivion, men det har forsvunnet og jeg kan ikke se det igjen.

Per i dag har jeg ikke noen skygger/ulumskheter som jeg kan se.

Hva er altså problemet? :?

Er det snakk om innbrenning? Kraftig IR? - Det som er litt rart er at elementene forsvinner av seg selv, men vil komme igjen hvis jeg spiller spillet ved en senere anledning.
    Leste om noe på internett som heter Residual Charge, kan det være det?

På forhånd, takk for hjelp.

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden avtrykket forsvinner etter litt bruk av andre bilder, er dette ikke innbrenning. Innbrenning er pr deffinisjon en slitasje som gir permanent lavere lys styrke fra de berørte pixlene, og kan vel bare fjernes ved at de omkring liggende pixelene slites tilsvarende.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Og jeg kan skrive under på at noen spill har elementer på skjermen som henger lengre enn andre.
    Var et motorsykkelspill for noen år siden. MotoGP ett eller annet år, og det hadde lang IR selv etter noen få timers spilling.
    Andre spill med statiske elementer er ikke så gale.

Er kanskje noe med hvithetsgraden i det hvite på kartet i GTA eller noe slikt.
    Men du har ikke innbrenning i og med at det forsvinner igjen.
    Det henger bare lidt for godt til tider, og krever sitt for å bli fjernet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Og jeg kan skrive under på at noen spill har elementer på skjermen som henger lengre enn andre.
    Var et motorsykkelspill for noen år siden. MotoGP ett eller annet år, og det hadde lang IR selv etter noen få timers spilling.
    Andre spill med statiske elementer er ikke så gale.

Er kanskje noe med hvithetsgraden i det hvite på kartet i GTA eller noe slikt.
    Men du har ikke innbrenning i og med at det forsvinner igjen.
    Det henger bare lidt for godt til tider, og krever sitt for å bli fjernet.

Du kan si den ytterste delen av kartet, altså ringen rundt, henger igjen. Vet at en kamerat av meg fikk begge sider av notefeltet i guitar hero, brent fast. Nå skal det sies at han hadde skjerminnstillingene på fullt, mens jeg har de på 50 %.
    Når jeg har spilt litt GTA, og går nærme tven, så er det nesten som en solformørkelse nede til venstre. Bør jeg la være å spille GTA, eller kan jeg ta det med ro? Er redd for at den IR kan bli permanent hvis jeg fortsetter å spille GTA.

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skift til Fallout 3 og God of War for en stund Du vil ikke savne GTA overhodet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •