Har sannsynlig innbrenning på min KRP-500M - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 46 av 46
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jalapenos
    Morsom video det der ja! Tøft å se så mye robotteknologi også. TV-ene inneholdt uvanlig mye kretskort og styringselektronikk for å være moderne TV-er, men det er vel noe av forskjellen mellom plasma og lcd også.
    Niks.

Moderne TV-er har like mye kretser og styringselektronikk som gamle TV-er. T.o.m. kanskje er par millioner ganger mer

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Beornegard
    Steike, det var da voldsomt bastant. Hm, da får jeg nesten kvitte meg med plasmaen min da. Veldig synd egentlig, fordi det er den suverent beste pc-skjermen jeg noengang har hatt...:grin:

Det er facinerende hvordan enkelte myter om plasmaskjermer fortsatt lever videre.
    Teknologien og teknikken er den samme for plasma, som den har vært hele tiden. Den er kun forbedret, så innbrenning er og vil i utgangspunktet alltid være en reel fare/svakhet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Teknologien og teknikken er den samme for plasma, som den har vært hele tiden. Den er kun forbedret, så innbrenning er og vil i utgangspunktet alltid være en reel fare/svakhet.

Enig i det. Jeg mente ikke å si at det ikke kan oppstå innbrenning på plasmaskjermer. Om man lar samme statiske bilde stå på ofte eller mange timer i strekk er det sikkert gode sjanser for å få permanent innbrenning.
    Men jeg mener det ikke er noe tema ved normal bruk av tv'en, dvs. den brukes også til tv/film/spill og dersom man bruker en eller annen form for skjermsparer når pc er tilkoblet. Om man skal ha en ren kontor-pc for e-post, jobbing i Office, surfing på nett o.l. bør man selvf. gå for en lcd-skjerm.
    Men som kombinert TV/film/pc/spill - skjerm synes jeg plasma fungerer glimrende.

Ellers godt å høre at trådstarter har blitt kvitt problemet sitt, altså ikke fått noen permanent innbrenning selv om han etter eget utsagn har brukt skjermen ekstremt mye til vanlig pc-bruk.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På lcd er hvertfall medisinen og ha en 100% hvit skjerm over fler dager om nødvendig, da du nullstiller krystallene som evt har blitt utsatt for ''fargesmitte'', som denne typen innbrenning er. Tenkte jeg ville nevne det for de det berører.
    Plasmaskjermer trenger sikkert en statisk ''rens''

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kimmorten
    På lcd er hvertfall medisinen og ha en 100% hvit skjerm over fler dager om nødvendig, da du nullstiller krystallene som evt har blitt utsatt for ''fargesmitte'', som denne typen innbrenning er. Tenkte jeg ville nevne det for de det berører.
    Plasmaskjermer trenger sikkert en statisk ''rens''
    OK, så du kan få innbrenning på LCD og ? En del folk bruker som argument at dette ikke forekommer men har hørt begge deler. Innbrenning er en form for ujevn slitasje og LCD blir vel også blassere pga slitasje etter noen år.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er helt garantert at du kan, selvom sjansene nok er mindre. Jeg fikk nettopp krediter en LG lcd tv nylig pga innbrenning..

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •